مهاجرت به کشور اوکراین

مهاجرت به اوکراین

مهاجرت به اوکراین

مهاجرت به اوکراین برای شهروندان خارجی، قوانین خود را دارد که در این نگارش به این موضوع نیز پرداخته می شود. در طول چند سال اخیر ایرانیان بسیاری برای بهتر شدن شرایط زندگی، کار و تحصیل تصمیم به مهاجرت می گیرند. یکی از انتخاب های متقاضیان کشور اوکراین می باشد. برای مهاجرت به اوکراین روش های گوناگونی وجود دارد که متقاضیان باید با توجه به شرایط خود بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت موفق در عرصه مهاجرت، با توجه به افزایش در خواست متقاضیان برای مهاجرت به اوکراین در این مقاله تصمیم دارد اطلاعاتی در رابطه با روش های مهاجرت به این کشور در اختیار شما عزیزان قرار دهد. اگر کشور اوکراین را برای مهاجرت و اقامت انتخاب کرده اید تا پایان با ما همراه باشید.

کشور اوکراین

کشور اوکراین در قسمت اروپا شرقی واقع شده است. مساحت این کشور 603268 کیلومتر مربع می باشد، که پس از کشور روسیه دومین کشور بزرگ در قاره اروپا می باشد. این کشور دارای مرزهای آبی مشترک با دریای آزوف و دریای سیاه و دارای مرزهای زمینی با کشورهای روسیه، بلاروس، لهستان، اسلواکی، مجارستان، رومانی و مولداوی می باشد. این کشور دارای 24 استان می باشد. مهمترین شهرهای اوکراین شهر کی اف، شهر اودسا، شهر خارکف و شهر کامیانتس می باشد. شهر کی اف به عنوان پایتخت اوکراین شناخته می شود. طبق آخرین سرشماری های انجام شده اوکراین دارای 42418235 نفر جمعیت می باشد. مردم این کشور به زبان اوکراینی به مکالمه می پردازند. بیشتر شهروندان اوکراین پیرو آیین مسیحیت می باشند. واحد پول رایج در اوکراین گریونا با علامت اختصاری UAH می باشد.

مهاجرت به اوکراین از طریق تحصیل

یکی از روش های رایج و آسان برای مهاجرت به کشور اوکراین که متقاضیان زیادی دارد. مهاجرت تحصیلی به این کشور می باشد. برای تحصیل در دانشگاه های اوکراین شرایط و قوانینی وجود دارد که رعایت آن برای تمامی متقاضیان الزامی می باشد. دانشجویان می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی بدون وجود محدودیت ادامه تحصیل دهند. جهت تحصیل در این کشور پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله تحصیل در اوکراین خواهد بود.

از این رو میانگین تعداد دانشجویانی که در سال های اخیر به این کشور مهاجرت نموده اند در نمودار زیر بدین شرح می باشد:

در باب تحصیل در اوکراین می توان به موارد زیر اشاره داشت:

آیتمشرح
طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال
طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد2 سال
زبان تحصیل در دانشگاه هاانگلیسی و اوکراینی
الزامات ورودسپری کردن دوره پادفک

مدارک مورد نیاز در خصوص تحصیل در دانشگاه های اوکراین عبارتنداز:

  • مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات
  • گواهی تمکن مالی
  • رزومه تحصیلی
  • پاسپورت معتبر

مهاجرت به اوکراین از طریق تحصیل

شرایط اخذ ویزای تحصیلی اوکراین

یکی دیگر از طرق مهاجرت به اوکراین کار در موسسات و شرکت های این کشور می باشد. اگر قصد کار در این کشور را دارید باید ابتدا از موسسه یا کارفرمایی در اوکراین دعوت نامه شغلی دریافت کنید. متقاضیانی که دارای رزومه کاری قوی، مدارک تحصیلی مربوط به شغل و مدرک معتبر زبان باشند. شانس بیشتری برای پذیرفته شدن درخواست وجود دارند. متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد مهاجرت کاری را دارند. پس باید از اخذ دعوت نامه شغلی اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار اوکراین انجام دهند. برای دریافت ویزا کار لازم است مدارک زیر را تهیه و در زمان مصاحبه به سفارتخانه کشور اوکراین ارائه نمایید.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • ارائه قرار داد کاری
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • مدرک زبان
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • رزومه و سوابق کاری
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی

برای اطلاع از قوانین کار در این کشور پیشنهاد می شود مقاله کار در کشور اوکراین را با دقت مطالعه کنید.

اخذ تابعیت اوکراین از طریق ازدواج

از جمله روش های مهاجرت و اقامت در کشور اوکراین می توان به ازدواج با فردی با تابعیت این کشور اشاره کرد. طبق قوانین این کشور متقاضیان خارجی که با فردی با تابعیت اوکراین ازدواج قانونی کنند، می توانند اقامت اوکراین را به دست آورند. برای کسب اقامت اوکراین لازم است ابتدا ازدواج خود را در این کشور به ثبت برسانید. برای ثبت ازدواج ارائه مدارک زیر الزامی می باشد.

  • ارائه گواهی مبتنی بر عدم وجود موانع برای ازدواج (ارائه ترجمه الزامی می باشد)
  • ارائه مدارک شناسایی
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده وضعیت تاهل متقاضی باشد
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 12 ماه اعتبار
نوع ازدواج مدت زمانمدت زمان اخذ اقامتمدت زمان اخذ تابعیت
ازدواج با تبعه اوکراینی8 هفته28 ماه1 سال پس از دریافت اقامت دائم
ازدواج با خارجی مقیم اوکراین7 هفته3 تا 6 ماه5 سال پس از دریافت اقامت دائم

مهاجرت به اوکراین از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به اوکراین از طریق سرمایه گذاری

از دیگر روش های مهاجرت به اوکراین می توان به سرمایه گذاری در این کشور اشاره کرد، به منظور آنکه سرمایه گذاری مطمئنی در کشور اوکراین را تجربه کنید. باید در اولین قدم شهروندی این کشور را به دست آورید. متقاضیان همزمان با شروع پروژه از طریق سرمایه گذاری امتیاز شهروندی این کشور را به دست می آورند. پس از دریافت اقامت اوکراین لازم است اقدامات لازم را در جهت دریافت کد اقتصادی انجام دهید.

برای سرمایه گذاری در این کشور میزان سرمایه با توجه به برنامه انتخابی شما تعیین می شود، اما حداقل سرمایه لازم €8000 (یورو) برآورد شده است. با توجه به شرایط و قوانین وضع شده در این کشور بهتر است اگر قصد سرمایه گذاری در اوکراین را دارید از وکلاء مجرب در این حوزه کمک بگیرید. شما می توانید با مطالعه مقاله سرمایه گذاری در اوکراین اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آورید.

مهاجرت به اوکراین از طریق تولد فرزند و فرزند خواندگی

از نظر تولد فرزند در اوکراین باید گفت با اینکه این کشور جز کشورهایی نیست که دارای سیستم خاک هستند. اما طبق پروتکل های الحاقی به اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند در خاک کشور اوکراین، به نوزاد اقامت دائم و پاسپورت این کشور و همچنین به والدین اقامت دائم همراه با رفاهیات مالی مانند املاک زراعی تعلق می گیرد و خدماتی که وکیل مجموعه ما می تواند در زمینه تولد فرزند ارائه دهد خدماتی مانند:

  • 3 روز بیمارستان با اتاق خصوصی
  • هزینه های دارو، سونوگرافی و آزمایش از بدو ورود تا زایمان
  • کلیه امور اخذ مدارک فرزند و مشاوره
  • ترنسفر فرودگاه به بیمارستان و تشکیل پرونده
  • همراهی مترجم در تمامی مراحل
  • اخذ پاسپورت بین المللی

مهاجرت به اوکراین از طریق فرزند خواندگی بدین صورت است که هر فردی چه مجرد چه متاهل به راحتی می تواند کودک زیر 5 سال اوکراینی که پدر ندارد را به عنوان فرزند خوانده قبول کرده و برای خود و همسر و فرزند زیر 18 سال بعد از گذشت زمان 4 الی 9 ماه اقامت دائم کسب کند. سپس بعد از گذشت 5 سال از اقامت دائم پاسپورت خود را دریافت کند.

هزینه مهاجرت و زندگی در اوکراین

متأسفانه برای بسیاری از مردم اوکراین که میانگین حقوق آنها تقریباً $500 (دلار) است، هزینه زندگی زیادی دارند. در مجموع، متوسط ​​درآمد سالانه بین $5000 تا $6000 (دلار) است. اگر فرد در شهر کوچکتر زندگی کند و آپارتمان خود را داشته باشد، می تواند کافی باشد. در غیر این صورت 500$ (دلار) در ماه کافی نیست. به خصوص در حال حاضر، با تورم گسترده پس از ویروس کرونا! وقتی می‌گوییم متوسط ​​دستمزد در اوکراین $500 (دلار) در ماه است، به طور خودکار فرض نکنید که همه در اینجا فقیر هستند. همچنین افراد زیادی هستند که میانگین حقوق آنها $1500-$2000 (دلار) در ماه و یا $3500-$5000 (دلار) در ماه (و بیشتر) است و زندگی خوبی دارند.

برای کسی که حتی 1000$ (دلار) در ماه درآمد دارد، همه چیز بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. اگر یک فریلنسر هستید، به صورت آنلاین کار می کنید، یک تجارت پر رونق دارید یا برای یک شرکت بین المللی کار می کنید، می توانید کیفیت زندگی بسیار خوبی در اوکراین داشته باشید.

  • اجاره یک آپارتمان یک خوابه کاملاً مبله در یک مکان خوب در شهرهایی غیر از کیف برای شما بین $350 تا $400 (دلار) در ماه هزینه دارد. فقط آپارتمان را در Airbnb انتخاب نکنید که برای اجاره روزانه ارائه می شوند و بسیار گران هستند.
  • اگر قصد دارید برای مدتی طولانی تر از یک ماه به اوکراین بروید، باید به دنبال آپارتمان با منابع محلی باشید و آنها را مستقیماً از مالک یا از طریق کارگزار رزرو کنید. در این صورت قیمت ها بسیار پایین تر خواهد بود.
  • هزینه زندگی در کیف، به عنوان پایتخت، گران تر است. اجاره برای یک آپارتمان مناسب اما متوسط ​​چیزی بین $500 تا $600 (دلار) در ماه خواهد بود.

مهاجرت به اوکراین از طریق کار

صرفا راه مهاجرت مجزایی برای ویزای کار مانند ویزاهای امتیاز بندی کاری و یا ویزاهای جستجوی کار در کشور اوکراین وجود ندارد. افرادی که هدف خود را کار در این کشور قرارداده اند باید حتما یک قرارداد کاری از کارفرمای اوکراینی داشته باشند. برای این کار باید از قبل اقامتی چه به صورت موقت و چه به صورت دائم در این کشور ایجاد کنند که می توانند از طریق ویزای کار، ثبت شرکت و راه های که در بالا ذکر شد این اقامت را دریافت کنند.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با شرایط مهاجرت به اوکراین به دست آوردید. برای انتخاب بهترین راه برای مهاجرت به اوکراین با توجه به شرایط خود می توانید همه روزه با کارشناسان و وکلاء مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید. از مشاوره های رایگان در نظر گرفته شده بهره مند شوید. جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در اوکراین را بررسی بفرمائید.

سوالات متداول در باب مهاجرت به اوکراین

در این بخش از مقاله در باب مهاجرت به اوکراین سوالات پرتکرار شما را پاسخ داده ایم:

  • از چه طریقی می توان به اوکراین مهاجرت کرد؟ از طریق تحصیل و کار و سرمایه گذاری و ازدواج و تولد می توان به این کشور مهاجرت کرد و اقامت اوکراین را اخذ کنید.
  • آیا تحصیل در اوکراین شرایط خاصی دارد؟ تحصیل در اوکراین مستلز اخذ پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی اوکراین می باشد.
  • آیا می شود از طریق ازدواج اقامت اوکراین و یا تابعیت اوکراین را اخذ کرد؟ بله در صورتی که با تبعه این کشور ازدواج کنید پس از 1-5 سال می توانید تابعیت اوکراین را اخذ کنید.
  • چگونه می توان از طریق کار به اوکراین مهاجرت کرد؟ افرادی که هدف خود را کار در این کشور قرارداده اند باید حتما یک قرارداد کاری از کارفرمای اوکراینی داشته باشند.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *