مهاجرت به کشور اندونزی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اندونزی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اندونزی

 است. ASEAN تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اندونزی در سال جدید به 72 کشور رسیده است. اندونزی همچنین یکی از کشورهای عضو اخذ تابعیت اندونزی از طریق اقامت 5 تا 10 سال به زمان نیاز دارد. همچنین بر اساس ازدواج با شهروند این کشور می توانید در زمان کم تری پاسپورت اندونزی را دریافت کنید. یک نکته بسیار مهم درباره تابعیت اندونزی، عدم پذیرش تابعیت مضاعف در اندونزی است. لذا جهت پاسپورت اندونزی باید از تابعیت اول خود صرف نظر کنید. در ادامه این نگارش متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسپورت اندونزی و کشورهای لغو روادید با پاسپورت اندونزی را بررسی کرده اند.

معرفی اندونزی

جمهوری اندونزی یک مستعمره سابق هلند است که از 34 استان تشکیل شده است. در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. کشورهای همسایه این کشور مالزی، فیلیپین، تیمور و پاپوآ گینه نو هستند. مهم ترین بخش ها:

  • جاوا غربی
  • جاوا شرقی
  • و جاوا مرکزی هستند.

اندونزی 1904569 کیلومتر مربع مساحت دارد و بنابراین بزرگترین کشور جنوب شرقی آسیا با بیش از هزاران جزیره است. آب و هوا به طور کلی گرمسیری است اما در ارتفاعات معتدل تر است. زمین آن بیشتر از مناطق پست ساحلی، کوه های مرتفع، جنگل های بارانی گرمسیری و آتشفشان های فعال تشکیل شده است. جمعیت کلی بیش از 267 میلیون نفر است که این کشور را به سومین کشور پرجمعیت آسیا تبدیل کرده است. پایتخت این کشور جاکارتا است که با 10.7 میلیون سکنه نیز پرجمعیت ترین شهر است. از دیگر شهرهای قابل توجه می توان به سورابایا و باندونگ اشاره کرد. بزرگترین فرودگاه فرودگاه بین المللی سوکارنو-هتا (CGK) با 66 میلیون مسافر در سال است. فرودگاه CGK از پروازهای بسیار خوبی با کل دنیا برخوردار است. این نام از اولین رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور اندونزی گرفته شده است.

فرهنگ اندونزی طی 2 هزاره از تأثیرات هند، چین، خاورمیانه و اروپا متحول شده است. چشم انداز مذهبی آن تحت سلطه اسلام است. زبان رسمی باهاسا است، اگرچه بیش از 700 زبان دیگر وجود دارد. سیستم حقوقی قانون مدنی است که بر اساس مدل هلندی رومی بنا شده است. نوع دولت جمهوری ریاست جمهوری است. انتخابات هر 5 سال یکبار برگزار می شود و رئیس جمهور مستقیماً با آرا اکثریت انتخاب می شود.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت اندونزی

پاسپورت اندونزی در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه هنلی در رتبه 72 جهان قرار دارد. این امکان دسترسی بدون ویزا به 72 کشور در جهان را فراهم می کند. با توجه به این تعداد کشور، ارزش پاسپورت اندونزی در جایگاه متوسط قرار دارد. لذا کشورهای زیادی وجود دارند که به شهروندان اندونزیایی اجازه سفر بدون ویزا را ارائه نمی کنند. البته برخی از کشورها با ویزای هنگام ورود و یا ویزای الکترونیکی کار را برای سفر این شهروندان تسهیل کرده اند. در هر حال دارندگان گذرنامه اندونزی برای ورود به بسیاری از کشورها از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا، استرالیا و بسیاری دیگر باید ویزا دریافت کنند. کشورهای لغو روادید از جمله کره جنوبی، ژاپن، برزیل، پرو، مالزی و مراکش هستند.

در نمایه زیر با استفاده از پاسپورت اندونزی می توان به کشورهای رنگ شده به رنگ سبز بدون ارائه ویزا سفر کرد:

کشورهای مجاز به سفر با پاسپورت اندونزی

در تصویر بالا کشور اندونزی به رنگ سرمه ای نشان داده شده است. کشورهای قرمز رنگ مانند کانادا از شهروندان اندونزیایی برای سفر از قبل ویزا درخواست می کنند. کشورهای آبی رنگ در تصویر بالا کشورهایی هستند که برای سفر شهروندان اندونزیایی ویزا هنگام ورود Visa on Arrival و یا ویزای الکترونیکی eVisa یا ETA درخواست می کنند.

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اندونزی

اگر اندونزیایی هستید و یا پاسپورت اندونزی را دارید شما می توانید بدون درخواست هیچ گونه ویزایی به 39 کشور بروید. همچنین می توانید به 72 کشور با ویزای ورود و یا بدون ویزا سفر کنید. اندونزی خود مملو از انواع مقاصد و جاذبه های گردشگری شهری و طبیعی است. این کشور به دلیل مناظر زیبا و جاذبه های گردشگری شناخته شده است. این کشور دارای 9 میراث جهانی یونسکو است. برخی از مقاصد اصلی شامل بالی، بورنئو، پارک ملی کومودو، کوه برومو، دریاچه توبا و پایتخت جاکارتا است. این کشور سالانه تقریباً 16 میلیون گردشگر دارد. اکثر گردشگران از کشورهای اطراف آن، چین و ژاپن هستند.

حدود 72 کشور وجود دارد که دارندگان گذرنامه اندونزی می توانند بدون ویزا از آنها بازدید کنند. یکی از کشورهای جدیدی که در این لیست قرار دارد غنا است که اکنون می توانید با ورود ویزا از آن بازدید کنید. سایر کشورها در مقایسه با سال 2019 شرایط خود را تغییر می دهند، مانند مدت زمان بازدید یا واجد شرایط بودن ویزا هنگام ورود.

جدول زیر لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اندونزی آورده شده است:

قارهنام کشورها
اروپابلاروس و صربستان
آسیابرونئی، کامبوج، هنگ کنگ، قزاقستان، لائوس، ماکائو، مالزی، ویتنام، میانمار، نپال، فیلیپین، قطر، سنگاپور، سریلانکا، تایلند، ازبکستان و مالدیو
کارائیبباربادوس، دونیکا، هائیتی و سنت وینسنت
آمریکابرمودا، شیلی، کلمبیا، اکوادور، گویان، برزیل و پرو
آفریقامراکش، مالی و نامیبیا
اقیانوسیهفیجی، میکرونزی، جزایر کوک و نئو

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اندونزی

رتبه پاسپورت اندونزی

طبق شاخص پاسپورت ایندکس پاسپورت اندونزی در رتبه 50 جهان قرار دارد و طبق رتبه بندی هنلی، کشور اندونزی در مکان 72 در میان تمام کشورهای جهان قرار دارد. پاسپورت اندونزی در بین 20 کشور برتر آسیا قرار دارد و رتبه متوسطی دارد. با استفاده از پاسپورت اندونزی می توانید به 32% کشورهای جهان دسترسی راحت داشته باشید. همچنین امتیاز تحرک آسان شهروندان این کشور در رتبه بندی پاسپورت ایندکس 63 است. در شکل زیر تعداد کشورهای لغو روادید کامل، ویزای الکترونیکی و ویزا هنگام ورود با پاسپورت اندونزی ذکر شده است.تعداد کشورهای مجاز به سفر با پاسپورت اندونزی

راهنمای ویزای توریستی اندونزی را در مقاله ضمیمه شده مطالعه کنید.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت اندونزی

از ژانویه 2021، اندونزیایی ها برای ورود به برخی از کشورها مانند روسیه می توانند از ویزا الکترونیکی استفاده می کند. با استفاده از ویزا الکترونیکی، اندونزیایی ها می توانند 16 روز در روسیه بمانند. هزینه درخواست ویزای الکترونیکی 40$ (دلار) است و ارزان تر از ویزای سنتی که $80 (دلار) است هزینه دارد. می توانید برای ویزای الکترونیکی از طریق سیستم درخواست آنلاین اقدام کنید. برای سفر به خارج از کشور باید برخی از مدارک را تهیه کنید. آیا ویزا دارید، ویزا الکترونیکی یا ویزا معمولی؟ این اولین چیزی است که شما برای برنامه ریزی برای سفر در خارج از کشور نیاز دارید. علاوه بر گذرنامه، شما همچنین باید اطلاعات مربوط به اینکه آیا این کشور به شهروندان اندونزی نیاز به درخواست ویزا دارد یا نه را پیدا کنید.

به طور خلاصه، ویزا مجوزی است که توسط کشوری به صورت مهر در گذرنامه شما داده می شود. همچنین می توانید ویزای الکترونیکی دریافت کنید که به شما امکان ورود به کشوری، اقامت در داخل کشور یا ترک قلمرو را بدهد. این شامل هویت شما و محدودیت های مدت اقامت است. اگر از قبل ویزا دارید، می توانید در یک بازه زمانی خاص وارد یک کشور شوید.

در جدول زیر می توانید کشورهایی که اندونزییایی ها می توانند از ویزای الکترونیکی eVisa استفاده کنند را ببینید:

ویزا با پاسپورت اندونزیکشورها
ویزای الکترونیکی eVisaقرقیزستان، جیبوتی، گابن، امارات، کنیا، گینه بیسائو، ماداگاسکار، تانزانیا، زیمباوه، اتیوپی، پاپوآ گینه نو، ارمنستان، آذربایجان، ایران، زامبیا، آنگولا، سودان جنوبی، اوگاندا، لسوتو، ترکیه، عمان، هند، روسیه، اوکراین و گرجستان
مجوز سفر eTAپاکستان

اخذ تابعیت اندونزی

گرفتن تابعیت در کشوری که در آن متولد نشده اید انجام یک کار دشوار تلقی می شود. با این حال، اگر واقعا شرایط را درک کنید و بدانید که چگونه می توانید تابعیت اندونزی را دریافت کنید، این واقعا عملی است. قبل از اقدام به دریافت تابعیت اندونزی، اطمینان حاصل کنید که این شرایط را داشته اید:

  • شما تا زمان تقاضای تابعیت اندونزی حداقل 5 سال متوالی یا 10 سال متوالی در اندونزی اقامت داشته اید.
  • شما حداقل 18 سال دارید، یا اگر زیر 18 سال دارید ، باید ازدواج کنید.
  • شما از نظر روحی و جسمی سالم هستید.
  • شما هرگز مرتکب جرمی نشده اید که باعث شود 1 سال یا بیشتر زندانی شوید.
  • شما تابعیت دیگری ندارید زیرا اندونزی تابعیت مضاعف را قبول نمی کند. بنابراین، اگر به عنوان شهروند ملیت دیگری ثبت نام کرده اید، باید خود را برای سلب تابعیت سابق خود آماده کنید.
  • شما می توانید به زبان اندونزیایی یا باهاسا صحبت کنید.
  • شما درآمد ثابت دارید.
  • با پرداخت هزینه تابعیت موافقت می کنید.

مدارکی که باید تهیه کنید شامل:

  • فتوکپی قانونی شناسنامه که به اندونزیایی ترجمه شده است.
  • تصاویر گذرنامه متقاضی
  • فتوکپی SKTT یا KTP OA
  • فتوکپی قانونی سند ازدواج
  • نامه ای از اداره مهاجرت مبنی بر اینکه شما 5 سال متوالی یا 10 سال غیر متوالی در اندونزی اقامت داشته اید.
  • گواهینامه حسن رفتار پلیس (SKCK) از دفتر پلیس (POLDA)
  • نامه سفارت کشور متقاضی مبنی بر اینکه متقاضی پس از کسب تابعیت اندونزی تابعیت سابق خود را از دست خواهید داد.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در اندونزی را در این مقاله شرح داده اند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *