مهاجرت کاری اسلوونی

کاریابی در کشور اسلوونی

کاریابی در کشور اسلوونی

کشور اسلوونی از شرایط اقتصادی رو به رشدی جهت اشتغال زایی برخوردار است و افراد به طرق مختلف به دنبال کاریابی در کشور اسلوونی هستند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت عزیزان را از راه های جستجوی کار در کشور اسلوونی آگاه می ­سازد. دولت اسلوونی از جمله کشورهایی است که بالاترین دستمزد و حقوق ها را به کارکنان خود پرداخت می ­نماید. به طور متوسط کارکنان در این کشور 36 الی 40 ساعت در هفته کار انجام می ­دهند. البته این میزان ساعت کاری در کارهای سخت و خطرناک کاهش می­ یابد.

دانشجویانی که جهت تحصیل به کشور اسلوونی سفر نموده اند نیز اجازه انجام کار ضمن تحصیل در اسلوونی را به مدت 20 ساعت در هفته دارند. افرادی که به عنوان دکتر، پرستار و یا داروساز جهت انجام کار به کشور اسلوونی مهاجرت می­ نمایند. ابتدا بایستی مدارک تحصیلی آنان توسط وزارت کار، خانواده و امور اجتماعی تایید گردد. از دیگر مزایای انجام کار در کشور اسلوونی این است که افراد در این کشور کمترین مالیات را در مقایسه به دیگر کشورهای اروپایی به دولت اسلوونی پرداخت می ­نمایند. شهروندان اتحادیه اروپا بدون اخذ ویزای کار اسلوونی می­ توانند وارد این کشور شده و به انجام کار مشغول شوند. اما شهروندان سایر کشورها بایستی ویزای کاری اسلوونی را اخذ نمایند.

کار در اسلوونی

همانطور که می­ دانید اسلوونی یکی از کشورهای پیشرفته اروپای مرکزی می ­باشد. در هنگام مشاهده آمارهای اقتصاد جهانی رشد اقتصادی این کشور به وضوح مشاهده می­ گردد. اکثر شرکت ها در اسلوونی علاقه زیادی به استخدام جوانان و نیروهای فعال به صورت دورکاری دارند. اما سایر کارکنان، روزانه موظف به انجام 8 ساعت کاری در محل کار خود می­ باشند. کارمندان شرکت ها 40 ساعت در هفته به انجام کار می ­پردازند. آنها اجازه 8 ساعت اضافه کاری در طول هفته را خواهند داشت. شرایط کاری در شرکت های خصوصی اسلوونی متفاوت است. به گونه ای که کارمندان در شرکت های خصوصی بایستی روزانه 10 ساعت کاری به انجام کار بپردازند. همچنین کارکنان مجاز هستند یک ماه از سال را مرخصی اخذ نمایند.

میزان دستمزد در اسلوونی

همانطور که گفته شد دولت اسلوونی بالاترین حقوق ها را به کارکنان خود پرداخت می ­نماید. دولت اسلوونی در سال 2022 به دلیل نرخ تورم 2% در این کشور 90€ (یورو) به حقوق تمامی کارکنان اضافه نمود. به طور متوسط می­ توان گفت حقوق دریافتی کارکنان کشور اسلوونی 1810€ (یورو) قبل از کسر مالیات می ­باشد. همچنان باید گفت که دولت اسلوونی با قراردادهای کاری که حقوق افراد کمتر از 900€ (یورو) در ماه باشد، موافقت نمی ­نماید. افراد با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند از جزئیات حقوقی کشور اسلوونی آگاهی یابند. جهت اطلاع از شرایط ویزای کار اسلوونی ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شرایط دریافت شغل و کاریابی در اسلوونی

شهروندان خارج از اتحادیه اروپا برای انجام کار در کشور اسلوونی بایستی ویزای کاری این کشور را اخذ نمایند. البته ویزای کاری کشور اسلوونی تنها برای افرادی صادر می­ گردد که دارای دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایان در اسلوونی باشند. کارفرمایان .اسلوونی نیز در صورتی اجازه ارسال دعوتنامه کاری به نیروهای خارج از اتحادیه اروپا دارند که در مدت 3 ماه نتوانسته باشند نیروی مورد نظر خود را در اسلوونی و یا کشورهای اتحادیه اروپا یافته باشند.

فرد پس از دریافت دعوتنامه کاری می­ تواند به همراه تمامی مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری اسلوونی به سفارت این کشور مراجعه نموده و درخواست ویزای کاری این کشور را نماید. شهروندان خارج از اتحادیه اروپا علاوه بر اخذ ویزای کاری باید مجوز کار این کشور را نیز دریافت نمایند. اخذ مجوز کار اسلوونی به 2 طریق امکان پذیر می­ باشد. اول اینکه کارفرما پس از ارسال دعوتنامه کاری خود، تا زمان ورود شخص به این کشور پس از انجام مراحل اداری قادر خواهد بود. مجوز کار را برای نیروی مورد نظر خود اخذ می ­نماید.

راه دوم برای اخذ مجوز کار به گونه ای است که خود فرد به هنگام اخذ ویزای کاری اسلوونی درخواست مجوز کار خود را نیز به سفارت این کشور می ­نماید. ممکن است به مدت 35 الی 40 روز تا صدور این مجوز طول بکشد. در این صورت فرد همزمان با اخذ ویزای کاری می­ تواند مجوز کار خود را در کشور اسلوونی دریافت نموده و پس از آن به کشور اسلوونی مهاجرت نماید.

شرایط دریافت شغل و کاریابی در اسلوونی

بررسی موسسات کاریابی در کشور اسلوونی

با توجه به وضعیت اقتصادی که در کشور اسلوونی وجود دارد، افراد زیادی جهت انجام کار و یا سرمایه گذاری در اسلوونی به این کشور مهاجرت می­ نمایند. افراد از راه های مختلفی می ­توانند به جستجوی کار در کشور اسلوونی بپردازند. همچنین دانشجویانی که تحصیلات خود را در این کشور به پایان رسانیده اند می ­توانند به کاریابی در کشور اسلوونی پرداخته و به انجام کار در این کشور بپردازند.

افراد از طرق زیادی می ­توانند به جستجوی کار در کشور اسلوونی بپردازند. در صورتیکه افراد در کشور اسلوونی حضور داشته باشند می­ توانند با مراجعه حضوری به شرکت ها، مراجعه به روزنامه های محلی و یا در خواست کار از اساتید دانشگاه ها به دنبال شغل مورد نظر خود بپردارند. اما در صورتیکه افراد خارج از کشور اسلوونی هستند و قصد انجام کار در این کشور را دارند می توانند از طریق پورتال ها و موسسات معتبر کاریابی در اسلوونی به جستجوی کار در این کشور بپردازند. اکثر کارفرمایان اسلووانیایی فرصت های شغلی موجود در شرکت های خود را جهت جذب نیروهای خارجی در اختیار این موسسات قرار می دهند.

اسامی موسسات کاریابی در کشور اسلوونی

کشور اسلوونی دارای سایت های کاریابی فراوانی می ­باشد. افراد با مراجعه به این وب سایت ها می ­توانند شغل مورد نظر خود را بیایند. ما در اینجا به معرفی برخی از مهمترین پورتال های کاریابی در کشور اسلوونی خواهیم پرداخت:

  • پورتال رسمی کاریابی دولت اسلوونی بنام ESS می ­باشد.
  • Career Jet – Mojedelo- Mojazaposlitev –Learn4 Good .
  • وب سایت های فوق از جمله مشهورترین سایت های کاریابی کشور اسلوونی می ­باشد.

همچنین در خصوص اطلاع از هزینه زندگی در اسلوونی می توانید مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

تدریس زبان انگلیسی در اسلوونی

اکثر شهروندان خارجی که هر کدام با اهداف مشخصی به کشور اسلوونی سفر می­ نمایند، به زبان انگلیسی تسلط دارند. این افراد می توانند از این فرصت استفاده نموده و به تدریس زبان انگلیسی در این کشور بپر دازند. بیشترین فرصت های شغلی برای شهروندان خارجی مربوط به تدریس زبان انگلیسی در این کشور می­ باشد. در کشور اسلوونی موسسات کاریابی که مشاغل انگلیسی را به افراد معرفی می­ نمایند عبارتند از: ESL Employment ،Total ESL ،ESL Café , Tesal می­ب اشند. افراد با سوالات متعددی در زمینه کاریابی در کشور اسلوونی روبرو می ­شوند. از جمله:

  • آیا افرادی که با ویزای کاری اسلوونی به این کشور مهاجرت نموده اند می ­توانند اقامت اسلوونی را اخذ نمایند؟
  • آیا اعضای خانواده فردی که ویزای کاری اسلوونی را اخذ نموده است می ­توانند به تحصیل در این کشور بپردازند؟
  • کارآفرینی در کشور اسلوونی چگونه است؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی تمامی سوالات عزیزان در زمینه کاریابی در کشور اسلوونی می ­باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *