مهاجرت کاری اسلوونی

مدارک لازم برای ویزای کار اسلوونی

مدارک لازم برای ویزای کار اسلوونی

اسلوونی کشوری در جنوب اروپای مرکزی است که ملقب به قطب اقتصاد قاره اروپا است. در این مقاله مدارک لازم برای ویزای کار اسلوونی بررسی می شود. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای عزیزان در زمینه مدارک لازم برای ویزای کار اسلوونی هستند. کشور اسلوونی از شرایط اجتماعی و اقتصادی پیشرفته ای برخوردار است، به گونه ای که این کشور بالاترین حقوق و دستمزد را به کارکنان خود پرداخت می ­نماید.

این کشور یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است و با کشورهای ایتالیا، اتریش، کرواسی و مجارستان هم مرز می ­باشد. این کشور دارای 2060000 جمعیت می باشد. مردم این کشور از استانداردهای بالای زندگی برخوردار هستند. همچنین این کشور از دانشگاه های معتبر بسیاری برخودار است بطوریکه سالانه دانشجویان زیادی این کشور را جهت ادامه تحصیل انتخاب می ­نمایند.

با توجه به مطالب فوق افراد زیادی علاقمند به مهاجرت به کشور اسلوونی می­ باشند که هر کدام از طرق مختلف از جمله اخذ ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه گذاری و ویزای کار اسلوونی به این کشور مهاجرت می­ نمایند. از آنجائیکه در این کشور فرصت های مناسب شغلی بسیاری وجود دارد و از طرفی میزان حقوق ودستمزد بسیار بالا است. اکثر افراد به هدف انجام کار به این کشور مهاجرت می ­نمایند.

یافتن شغل در اسلوونی

افراد برای اینکه بتوانند ویزای کار اسلوونی را اخذ نمایند بایستی ابتدا یک پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایی در اسلوونی دریافت نماید. کارفرمایان در اسلوونی در صورتی اجازه دارند که به کارکنان خارجی دعوتنامه کاری ارسال نمایند که در مدت 3 ماه نتواند نیروی مورد نظر خود را در کشورهای اتحادیه اروپا و اسلوونی بیابند.

افراد خارج از اتحادیه اروپا می ­توانند با مراجعه به پورتال های کاریابی اسلوونی از شرکت هایی که احتیاج به نیروی کار دارند مطلع گردند. پس از آن فرد رزومه تحصیلی و کاری خود را به کارفرمای مربوطه ارسال می­ نماید. در صورتیکه فرد نیروی مورد نظر کارفرما باشد با وی قرار مصاحبه ای تنظیم می­ نماید. پس از مصاحبه در صورتیکه کارفرما با فرد خارجی موافقت و قرارداد کاری خود را تنظیم نمودند، فرد بایستی سایر مدارک لارم برای ویزای کار اسلوونی را آماده نموده و جهت اخذ ویزای کار اسلوونی اقدام نماید.

اجازه کار در اسلوونی

افراد برای اینکه بتوانند در کشور اسلووانی کار انجام دهند، علاوه بر دریافت ویزای کاری این کشور باید مجوز کار کشور اسلوونی را هم اخذ نمایند. دریافت مجوز کار اسلوونی به 2 طریق امکان پذیر است:

  1. فرد می ­تواند پس از اخذ ویزای کار اسلووانی از سفارت مربوطه درخواست مجوز کار در این کشور را بنماید.
  2.  در برخی موارد کارفرما در کشور اسلوونی مجوز کار این کشور را تا زمان رسیدن فرد به اسلوونی اخذ می ­نماید.

کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاشند تا طرق و نوع مجوز کاری در اسلوونی را به عزیزان معرفی نمایند. صدور مجوز کار کشور اسلوونی به مدت 45 روز ممکن است طول بکشد. افراد می­ توانند مجوز کار و ویزای کار اسلوونی را بطور همزمان از سفارت این کشور در کشور خود دریافت و پس از آن وارد خاک اسلوونی گردند.

بررسی مدارک لازم برای ویزای کار اسلوونی

افراد برای اخذ ویزای کار اسلوونی علاوه بر دعوتنامه کاری خود بایستی مدارک زیر را نیز به سفارت اسلوونی در کشور خود تحویل نماید:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار
  • ارائه 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه بیمه سلامت در کشور اسلوونی
  • ارائه گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • ارائه مدارکی که دال بر تمکن مالی فرد در طول اقامت در اسلوونی باشد.
  • ارائه گواهی آزمایشات پزشکی دال بر سلامت جسمانی فرد
  • ارائه رزومه کاری و مدارک مهارت فرد در شغل مورد نظر

ناگفته نماند فرد بایستی تمامی مدارک خود را به زبان انگلیسی ترجمه نموده و به این سفارت تحویل نماید. همچنین سفارت اسلوونی از افرادی که درخواست ویزای کاری را داده اند، از تمامی انگشتان 2 دست اثر انگشت دریافت می­ نماید. کشور اسلوونی از جمله کشورهایی است که به کارکنان خود دستمزدهای بسیار بالایی پرداخت می ­نماید. در این کشور افراد 36 الی 40 ساعت در هفته کار انجام می­ دهند.

البته در برخی کارهای سخت و خطرناک ممکن است این میزان ساعات کاری کاهش یابد. در هر صورت افرادی که قصد انجام کار در کشور اسلوونی را دارند بایستی ابتدا تمامی مدارک لازم برای ویزای کار اسلوونی را به همراه دعوتنامه کاری به سفارت این کشور تحویل داده تا بتوانند ویزای کاری اسلوونی را اخذ نمایند

بررسی مدارک لازم برای ویزای کار اسلوونی

انواع اجازه کار در اسلوونی

شهروندان اتحادیه اروپا برای انجام کار در کشور اسلوونی نیازی به مجوز کاری این کشور ندارند. اما شهروندان خارج از اتحادیه اروپا باید علاوه بر ویزای کار اسلوونی مجوز انجام کار این کشور را نیز اخذ نمایند.

دولت اسلوونی به این دسته افراد به 3 روش مجوز کار صادر می ­نماید:

نوع مجوزشرح
اجازه کار برای یک کارفرمااین مجوز کار برای افرادی صادر می ­شود که کارفرمایان نیروی مورد نظر خود را در اسلوونی و اتحادیه اروپا نیافته است. از نیروهای خارجی کمک می گیرد. اعتبار این مجوز به مدت یک سال است. فرد پس از پایان اعتبار در صورت تمایل به انجام کار در این کشور می ­تواند تمدید نماید.
اجازه کار شخصیاین اجازه کار برای افرادی صادر می­ گردد که قصد ایجاد کسب وکار و یا کارآفرینی در کشور اسلوونی را دارند. اعتبار این مجوز به مدت 3 سال است. در صورتیکه فرد در کسب و کار خود موفق عمل نموده باشد اجازه تمدید دوباره آن را خواهد داشت.
اجازه کار به کارفرمایانافرادی که قصد ایجاد شرکتی به نمایندگی از شرکت های خارجی در کشور اسلوونی می ­نمایند، باید این نوع مجوز کار را اخذ نمایند. بدین معنا که دولت اسلوونی به مدیران و صاحبان شرکت این اجازه کار را صادر خواهد نمود.

اخذ اقامت اسلوونی از طریق ویزای کار

پس از ثبت درخواست مجوز کار اسلوونی به مقامات مسئول این کشور، ممکن است پس از 30 الی 45 روز کارت مجوز کار برای فرد مورد نظر صادر گردد. در این مدت اداره مهاجرت به بررسی وارزیابی مدارک فرد مورد نظر می ­پردازد. در صورت صحت مدارک با درخواست وی موافقت و برای وی مجوز کار اسلوونی صادر می­ گردد. پس از اینکه فرد اقامت و مجوز کار در اسلوونی را اخذ نمود، می­ تواند پس از مدتی برای اخذ اقامت بلند مدت این کشور اقدام نماید.

شرایط کار در اسلوونی

همانطور که بیان نمودیم کشور اسلوونی از اقتصاد بسیار پیشرفته ای برخوردار می­ باشد. نرخ بیکاری در این کشور 5% تخمین زده شده است. شهروندان خارج از اتحادیه اروپا برای انجام کار در این کشور نیاز به ویزای کاری این کشور را دارند. ما تمامی مدارک لازم برای ویزای کار اسلوونی را در این مقاله بیان نمودیم. افراد با در دست داشتن مدارک فوق می ­توانند جهت انجام کار در این کشور اقدام نمایند. افراد با سولاات بسیاری در زمینه مدارک لازم برای ویزای کار اسلوونی روبرو خواهند شد از جمله:

  • آیا افرادی که با ویزای کار به این کشور سفر نموده اند اجازه تحصیل در این کشور را خواهند داشت؟
  • آیا افراد با اخذ ویزای کاری می ­تواند به همراه اعضاء خانواده به این کشور سفر نماید؟
  • آیا امکان دریافت اقامت دائم با ویزای کاری این کشور وجود دارد؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی تمامی سوالات عزیزان در زمینه مدارک لازم برای ویزای کار اسلوونی می ­باشد.

Rate this post

2 دیدگاه برای “مدارک لازم برای ویزای کار اسلوونی

  1. زهرا يگانه پور گفت:

    با سلام آيا با مدرك كارشناسي مترجمي زبان انگليسي ميتوانم متقاضي كار در كشور اسلووني باشم ؟ چطور ميتونم به آدرس هاي مراكز كاريابي دسترسي و ثبت نام نمايم ؟ آيا شرايط سني خاصي دارد ؟
    بنده ١٤ سال سابقه در امور دفتري ، اداري ، كامپيوتر ، تحقيقي ، تدريس و … دارم ، آشپزي خوبي نيز دارم ، ممنون ميشم از پاسخگويي و راهنمايي اتون شماره ي تماس : 09192421618 ، ٠٩١٩٢٤٢١٦١٨

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما. برای کار در این کشور شما باید حتما پیسنهاد کاری داشته باشید.در حال حاضر کشورهایی که امکان جستجوی کار را برای ایرانی ها دارند، اتریش و آلمان هستند. برای اطلاع بیشتر با موسسه با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *