مهاجرت کاری فنلاند

ویزای کاری فنلاند

ویزای کاری فنلاند

یکی از روش های مهاجرت به فنلاند در سال 2023 دریافت ویزای کاری فنلاند است. یافتن شغل در این کشور قطعا پیچیدگی هایی به همراه دارد. اقتصاد با ثبات، بالا بودن سطح رفاه اجتماعی و البته سطح درآمدها از جمله عواملی هستند که افراد بسیاری را به دریافت ویزای کاری فنلاند و کار کردن در آن کشور علاقه مند می ­سازد. دریافت ویزای کاری فنلاند، همچنین می ­تواند مقدمه ای برای کسب اقامت دائم در این کشور باشد.

در این مقاله، شرایط و نحوه دریافت ویزای کاری فنلاند، در سال 2023 تشریح شده است. سعی شده است مطالب عنوان شده جامعیت داشته و پاسخگوی سوالات علاقه مندان باشد. اما با این وجود با توجه به گستردگی موضوع مورد بحث و وجود نکات و جزئیات بسیار، چنان چه متقاضیان اخذ ویزای کاری فنلاند، نیاز به اطلاعات تکمیلی داشته باشند، می ­توانند از خدمات مشاوره­ای کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، بهره مند شوند.

اینفوگرافی ویزای کاری فنلاند

معرفی کشور فنلاند

قبل از آن که بخواهیم به شرایط اخذ ویزای کاری فنلاند بپردازیم، بهتر است که آشنایی کلی با کشور فنلاند حاصل شود که ذیلا به آن می پردازیم:

آیتمشرح
موقعیتشمال اتحادیه اروپا
پایتختشهر هلسینکی
زبان رسمیفنلاندی و سوئدی
واجد پول€ (یورو)

نرخ بیکاری در فنلاند

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که در باب کار در یک کشور خارجی بایستی در نظر داشت، میزان نرخ بیکاری، مالیات و درآمد می باشد. در این قیمت از مقاله به بررسی میزان نرخ بیکاری در سال های متوالی و مالیات نیز خواهیم پرداخت. خوشبختانه می توان گفت که میزان نرخ بیکاری در این کشور در سال های متوالی کاهش یافته و همین موضوع توانسته به نوبه خود ذهن متقاضیان کار در این کشور را به سمت خود سوق دهد. این میزان بدین صورت است:

سالمیزان نرخ بیکاریسالمیزان نرخ بیکاری
2013%8.42017%8.5
2014%9.02018%7.7
2015%9.42019%6.5
2016%8.72020%6.5

مشاغل مورد نیاز فنلاند

فنلاند فرصت های کاری متعددی دارد. این کشور به عنوان هشتمین کشور مرفه اروپا رتبه بندی شده است و تعداد قابل توجهی از متخصصان بین المللی از فرصت کار در فنلاند استفاده می کنند. برای کار در فنلاند، اکثر مهاجران نیاز به ویزای کار فنلاند دارند. مشاغل مورد نیاز فنلاند معمولا مشاغلی هستند که نیاز به تخصص و مهارت دارد. در جدول زیر مشاغل مورد نیاز فنلاند معرفی شده اند:

مشاغل مورد نیازشرح
IT و نرم افزارفنلاند یکی از کشورهای پیشرو در زمینه ICT یا فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان است. این کشور میزبان شرکت‌های معتبر جهانی در زیربخش‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات و دیجیتال ‌سازی است که هدف آنها رسیدگی به مسائل جهانی است.
مهندسیمهندسان در بازار کار فنلاند بسیار مورد تقاضا هستند. بنابراین، متخصصان بین المللی ماهر در زمینه مهندسی، تعداد زیادی فرصت شغلی در فنلاند پیدا خواهند کرد.
حسابداری و امور مالیبخش حسابداری و مالی فنلاند با سرعتی سریع در حال رشد است. نیاز به حسابداران حرفه ای ماهر در حال افزایش است زیرا تعداد سازمان های نوپا در فنلاند در حال افزایش است.
مدیریت منابع انسانیجمعیت شاغل فنلاند به طور فزاینده ای در حال پیر شدن است. تا سال 2070، جمعیت افراد بالای 65 سال تقریباً 30% کل جمعیت آن خواهد بود. به همین دلیل، کشور به متخصصان ماهر بیشتری برای رسیدگی به مسئله نیروی کار سالخورده نیاز دارد.
مراقبت های بهداشتیداده های مربوط به مشاغل منابع انسانی در فنلاند به طور مستقیم با کمبود نیروی کار فنلاند مرتبط است. معمولاً به پرسنل منابع انسانی این مسئولیت داده می شود که به شرکت ها کمک کنند تا تصویر مثبتی را که برای جذب متخصصان جوان و با استعداد نیاز دارند حفظ کنند.

ویزای کاری فنلاند و مزایای کار در این کشور

کار در فنلاند می تواند مزایای متعددی را عاید متقاضیان نماید. این مزایا به متقاضیان انگیزه بیشتری برای مهاجرت و کار در فنلاند می دهند. به عبارتی متقاضیان می توانند با بررسی مزایای اخذ ویزای کار و کار در این کشور از زیرساخت های مطلوبی برای مهاجرت بهره مند شوند. کار در فنلاند برای متقاضیان ایرانی نیز میسر می باشد. برخی از مزایای کار در فنلاند عبارتند از:

برخی از مزایای کار در فنلاند

اخذ ویزای کاری فنلاند در سال 2023

دریافت ویزای کاری فنلاند، یک فرصت ویژه برای حضور در یکی از زیباترین و شادترین کشورهای دنیا محسوب می­ شود. این کشور در سال 2018 به عنوان شادترین کشور دنیا شناخته شده است. کلیات روند اخذ ویزای کاری فنلاند مشابه سایر کشورهای اتحادیه اروپا است. اولین و مهم ترین نکته این است که ابتدا باید یک پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرما در داخل فنلاند داشت. برای افرادی که به هر شکل در داخل فنلاند حضور دارند، به عنوان مثال برای دانشجویان مشغول به تحصیل در این کشور، یافتن شغل مناسب راحت تر است.

در سال 2023 کارفرمایان در فنلاند خیلی علاقه مند به آگهی کردن فرصت های شغلی نیستند. به همین دلیل افراد حاضر در فنلاند یا کسانی که حداقل دوست یا آشنایی در این کشور دارند، شانس به مراتب بالاتری برای یافتن شغل مدنظر خود دارند. شهروندان اتحادیه اروپا یا کشورهای عضو حوزه اقتصادی اروپا این فرصت را دارند تا با حضور در فنلاند به دنبال شغل مناسب بگردند. (البته تا مدت حداکثر 3 ماه)، اما سایرین و به ویژه هموطنان ایرانی باید حتماً از قبل، شغل مورد نظر خود را یافته باشند. رویکرد مطالب این مقاله غالباً در مورد این دسته است.

جستجوی کار در فنلاند

اولین گام برای پیدا کردن کار در فنلاند، می ­تواند استفاده از خدمات آنلاین ادارات توسعۀ اقتصادی و اشتغال (Employment and Economic Development Offices)، یا سایر مراکز مشابه، باشد. فهرست موقعیت های شغلی موجود را می ­توان از این طریق جستجو کرد. البته امروزه شبکه های اجتماعی نیز می ­توانند در این مسیر مفید باشند. در هر صورت چنان چه کارفرمایی در فنلاند قصد آگهی فرصت شغلی خود را داشته باشد، روند کلی آن، مشابه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا است. به این صورت که:

  • ابتدا موقعیت شغلی موجود برای مدت 3 ماه داخل فنلاند، آگهی می ­شود.
  • در صورت نبود متقاضی واجد شرایط، این آگهی به مدت 3 ماه نیز در اتحادیه اروپا تکرار خواهد شد.
  • در صورت عدم متقاضی، نوبت به شهروندان دیگر کشورها می ­رسد تا شانس خود را برای کسب این شغل، امتحان کنند.

جست و جو و یافتن کار در فنلاند به عنوان یکی از اولین مراحل مهاجرت کاری به فنلاند شناخته می شود. برای سهولت در یافتن شغل و دسترسی به منابع معتبر با کمترین هزینه ممکن بهتر است از کاریابی ها استفاده شود. توصیه می شود برای کاهش هزینه ها برای کاریابی در این کشور از کاریابی های آنلاین استفاده شود. برخی از سایت های کاریابی آنلاین کاملا رایگان می باشند.

کار در فنلاند

توجه شود علیرغم این که موقعیت های شغلی برای کار در فنلاند به زبان انگلیسی وجود دارد، اما یادگیری زبان فنلاندی یا حداقل سوئدی، تقریباً یک الزام برای یافتن شغل مناسب در فنلاند است. یکی از روش های یافتن شغل در فنلاند روی آوردن به مشاغلی است که متکی به خلاقیت شخص متقاضی است. به عنوان مثال راه اندازی یک استارت آپ یا هر گونه خود اشتغالی دیگر. یک نکته حائز اهمیت اینست که جمعیت فنلاند به مرور به سمت مسن شدن پیش می ­رود. این شرایط از یک سو با بازنشسته شدن این افراد موقعیت های استخدامی ایجاد می ­کند و از سوی دیگر باعث شکل گیری مشاغلی همچون نگه داری و پرستاری از سالمندان می ­شود.

وب سایت های کاریابی در فنلاند عبارتند از:

  • Te Employment Siste
  • Solut
  • Staffcom
  • Polarpro
  • Adeco
  • Valtti
  • Eures
  • Enrole
  • Polarpro
  • Afrik

برترین مشاغل در فنلاند در سال 2023

برای کار در کشور فنلاند بهتر است متقاضیان با برترین مشاغل در کشور فنلاند در سال 2023 آشنا شوند، که ذیلا به آن ها خواهیم پرداخت و میزان حدودی درآمدهای آن ها بررسی خواهیم کرد:

مشاغل برتر در فنلاندمیانگین درآمد ماهیانه به یورو
جراح€19400
روان شناس€14500
متخصص زنان و زایمان€11800
رادیولوژیست€10300
مدیر بازاریابی€7570
مدیر تولید مهندسی€5280
مدیر ورزشی€5270
حسابدار€4000
مربی مهدکودک€3570
برنامه نویسی و توسعه وب€3092
پرستاری€3000
آموزش€3250

 شرایط آگهی استخدام و ویزای کاری فنلاند

در فنلاند می ­توان حتی در شرایطی که آگهی استخدام وجود ندارد، مستقیم درخواست کاری برای کارفرما ارسال کرد. با برشمردن توانمندی ها، او را به استخدام خود علاقه مند ساخت. از دیگر روش های کار کردن در فنلاند، کار کردن در شرکت هایی است که نیروی کار اجاره می­ دهند. به عبارتی، شخص با این شرکت ها قرارداد امضاء می ­کند و آن ها او را به کارفرماهایی که نیروی کار نیاز دارند اجاره می ­دهند. اشتغال در کارهای پاره وقت یا راه اندازی یک فروشگاه یا شرکت نیز از دیگر روش های شاغل شدن در فنلاند است. پس از یافتن شغل دلخواه و داشتن قراردادکاری نوبت به حضور در فنلاند می­ رسد. همان طور که پیش از این ذکر شد، برای شهروندان خارج از اتحادیه یا حوزه اقتصادی اروپا، این امر نیازمند اخذ ویزای کاری فنلاند و اجازه اقامت در این کشور است.

انواع ویزای کاری فنلاند در سال 2021

انواع ویزای کاری فنلاند در سال 2023

درخواست ویزای کاری فنلاند و اجازه اقامت فنلاند از این طریق، به نوع کار شخص و شرایط او بستگی دارد. کسانی که مدرک تحصیلی خود را در فنلاند اخذ کرده باشند، می ­توانند برای اقامت جهت جستجوی کار نیز درخواست بدهند. برخی نیز از پیش، اجازه اقامت در فنلاند را به دلیل دیگری دریافت کرده اند، که گاهی بعضی از این مجوزها، اجازه کار کردن در فنلاند را به شخص می­ دهند. اما لزوماً همه مجوزهای اقامت، این گونه نیستند.

هنگام درخواست مجوز اقامت فنلاند برای کار، باید توجه داشت که گاهی برای انواع خاصی از کار، درخواست های خاص اقامت وجود دارد. مانند موارد زیر:

  • کار یک مدیر شرکت
  • کار کارشناسان ویژه
  • کار پژوهشگران
  • کارهای علمی
  • امور فرهنگی و هنری
  • کارآموزی
  • مجوز اقامت فنلاند از طریق کار

حال اگر نه مجوز اقامتی که اجازه کار را نیز بدهد، موجود باشد و نه نیاز به گرفتن مجور اقامت خاص برای مشاغل خاص باشد، باید برای اجازه اقامت کارمندان و کارکنان درخواست داد. در ضمن کارمندان یا کارکنان فصلی نیز می ­توانند با مجوز اقامت فصلی در این کشور، مشغول به کار شوند. حداکثر مدت اقامت برای این حالت، 9 ماه است.

مجوز اقامت فنلاند

افرادی که اجازه اقامت آن ها برای مشاغل خاصی است، با تغییر شغل، اجازه اقامت باطل می ­شود. مگر در مواردی که شغل جدید دقیقاً در همان حوزه کاری شغل قبلی باشد و مدت اعتبار مجوز اقامت آن ها نیز تمام نشده باشد. اما اگر مجوز اقامت برای انجام یک کار (وظیفه) خاص باشد، می ­توان همان کار را برای یک کارفرمای دیگر انجام داد. در نهایت چنان چه اجازه اقامت، صرفاً برای کار کردن با یک کارفرمای خاص باشد، در صورت تمایل به کار کردن برای کارفرمای جدید، نیاز به اخذ مجوز جدید است.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری فنلاند

دقت شود مجوز اقامت فنلاند برای کار، به خودی خود مجوز اقامت دائم در این کشور را نمی ­دهد. در پایان دوره آن، شخص ملزم به ترک خاک فنلاند است. مگر در صورت تمدید یا اخذ مجوزهای دیگر. خانواده فردی که مجوز اقامت فنلاند برای کار را دارد، می­توانند برای مجوز اقامت در این کشور، درخواست دهند.

مدارکی که برای اخذ ویزای کاری فنلاند برای ارائه به سفارت الزامی است، به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل دقیق فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر (با حداقل 3 ماه اعتبار) و کپی آن
  • یک قطعه عکس رنگی جدید، سایز 6*4 و زمینه روشن
  • شناسنامه و یک نسخه کپی آن
  • فرم دعوت به کار از طرف کارفرمای داخل فنلاند
  • مدارکی که بیانگر تمکن مالی فرد باشد.
  • سندی که نشان دهد فرد در کشوری که از آنجا درخواست خود را ارسال می ­کند، به صورت قانونی حضور دارد.
  • مجوز محضری والدین برای افرادی که سن آن ها کمتر از 18 سال است.

البته برخی مدارک خاص نیز برای شرایط ویژه یا نوع مجوز درخواستی ممکن است به لیست فوق افزوده شود.

آسان ترین روش اخذ ویزای کاری فنلاند

ممکن است دشواری های متعددی برای اخذ ویزای کاری فنلاند بروز پیدا کنند. از این رو متقاضیانی که اطلاعات کافی ندارند در این مشکلات ناکام خواهند شد. متقاضیان اخذ ویزای کاری فنلاند می توانند از روش آسان تری نیز استفاده نمایند. همکاری با موسسات حقوقی معتبر می تواند به عنوان یک روش آسان تلقی شود. طی روند همکاری با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت متقاضیان می توانند از سهولت و تسریع روند اطمینان خاطر حاصل کنند. همچنین در این صورت وکلای مجرب برای همکاری اقدام می نمایند.

اجازه اقامت کاری در فنلاند

2 نوع اجازه اقامت کاری در فنلاند وجود دارد. مجوزهایی که بر اساس کار صادر می شود و مجوزهایی که شامل حق کار می شود.

  • مجوزهای اعطا شده بر اساس کار همیشه شامل حق کار در نوع کاری است که مجوز برای آن اعطا شده است.
  • مجوزهایی که شامل حق کار می‌شوند می‌توانند حق کار محدود یا معمولاً یک حق نامحدود برای کار اعطا کنند.

فنلاند سیستم ویزای طولانی مدت ندارد. تمام اقامت های بیش از 90 روز تحت پوشش سیستم اجازه اقامت قرار می گیرند. اجازه اقامت به صورت کارت صادر می شود. تقریباً همه مجوزهای کار مستلزم آن است که متقاضی هنگام درخواست یک پیشنهاد کار یا یک قرارداد کار داشته باشد. کارمندان در زمینه های مشخص شده از درخواست مجوز معاف هستند، مشروط بر اینکه بیش از 90 روز در فنلاند کار نکنند:

  • کارشناسان (ICT، مهندسان، و غیره)، مترجمان و معلمان
  • ورزشکاران و هنرمندان حرفه ای، خدمه فیلم
  • انواع خاصی از کار کشاورزی و فصلی: چیدن توت، برداشت یا کاشت سبزیجات، مراقبت از حیوانات
  • اگر کارمند دارای مجوز کار در یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا باشد، کار پیمانکار یا پیمانکار فرعی
  • رانندگان حرفه ای، تحت شرایط خاص

در صورتی که توافقنامه لغو ویزا وجود نداشته باشد، ویزا همچنان ضروری است.

کار با ویزای دانشجویی فنلاند

از دانشجویان خارجی برای تحصیل در موسسات آموزشی فنلاند استقبال می شود. اگر تحصیل شما در فنلاند بیش از 90 روز طول بکشد، برای تحصیل به اجازه اقامت نیاز دارید. اگر اجازه اقامت ندارید، می توانید حداکثر 90 روز در فنلاند تحصیل کنید. حتی اگر کمتر از 90 روز در فنلاند بمانید، ممکن است همچنان به ویزا نیاز داشته باشید. برای زندگی در فنلاند در تمام مدت اعتبار اجازه اقامت خود باید امکانات کافی داشته باشید. اگر کار مربوط به تحصیل شما باشد، اجازه کار در فنلاند را دارید و حق دارید مشاغل دیگری داشته باشید اما محدودیت هایی اعمال می شود. کار با ویزای دانشجویی فنلاند به صورت پاره وقت و 20 ساعت در هفته مجاز است.

در نمودار زیر نرخ بیکاری در فنلاند را مشاهده می کنید:

نرخ بیکاری کشور فنلاند

شرایط اساسی جهت درخواست ویزای کاری فنلاند

تمامی اتباع خارجی که قصد دربافت ویزای کاری فنلاند را دارند باید شرایط خاصی را برای برآورده کردن نیازهای این کشور برآورده کنند. به طور کلی برای واجد شرایط بودن جهت درخواست ویزای کاری فنلاند باید معیارهای زیر را داشته باشید:

  • باید یک قرارداد معتبر کاری در فنلاند داشته باشید.
  • متقاضیان کار در فنلاندف باید یک مدرک دانشگاهی معتبر ارائه دهند.
  • باید بتوانند به صورت حرفه ای در رشته خود کار کنند.
  • متقاضیان باید از هرگونه اتهام جنایی در سرتاسر جهان مبرا باشند.
  • متقاضیان دریافت ویزای کاری فنلاند، نباید خطری برای فنلاند داشته باشند.
  • باید تمامی قوانی فنلاند را جهت زندگی و کار در این کشور رعایت فرمایید.
  • نداشتن هیچ گونه ممنوعیت برای سفر به کشورهای حوزه شنگن
  • باید مجوز به انجام حرفه خود در فنلاند باشید.

در نهایت اینکه برای دریافت ویزای کاری تخصصی متقاضیان باید به عنوان یک کارگر بسیار ماهر واجد شرایط باشند.

شرایط اساسی جهت درخواست ویزای کاری فنلاند

نحوه درخواست ویزای کاری فنلاند

برای اینکه درخواست ویزای کاری شما با موفقیت همراه باشد، باید به خوبی با نحوه درخواست ویزای کاری فنلاند آشنا شوید. نحوه درخواست ویزای کار فنلاند به شرح زیر می باشد:

نحوه درخواست ویزای کاری فنلاندتوضیحات
پیدا کردن شغل مناسبمتقاضیان باید قبل از درخواست ویزای کار فنلاند شغل مناسبی را در این کشور پیدا کنند. ارائه یک قرارداد کار معتبر با بقیه مدارک درخواست شما الزامی است. بدون شغل مناسب در فنلاند پاسخ مثبتی در مورد ویزای خود دریافت نخواهید کرد.
اقدام برای اخذ مجوز کارپس از به دست آوردن شغل مناسب در فنلاند، می توانید برای مجوز کار در این کشور اقدام کنید. متقاضیان می توانند از طریق خدمات الکترونیکی یا بر روی کاغذ درخواست مجوز کار خود را ثبت کنند.
ارسال مدارکدر این مرحله، متقاضیان باید اصل مدارکی را که به درخواست خود پیوست کرده اید را ارسال کنید.
انتظارمنتظر جواب تایید یا رد ویزای کاری خود باشید.

پیدا کردن شغل مناسب قبل از درخواست ویزای کاری فنلاند

تمامی اتباع خارجی که قصد دریافت ویزای کاری فنلاند را دارند، باید قبل از درخواست یک شغل مناسب را در این کشور پیدا کنند. برای پیدا کردن شغل مناسب در فنلاند، باید موارد زیر را رعایت فرمایید:

  • مشاغل خالی در فنلاند: متقاضیان کار در فنلاند می توانند مشاغل خالی را در وب سایت های خدمات استخدامی، روزنامه یا خدمات رسانه های اجتماعی جستجو کنند.
  • ایجاد شبکه: شبکه ها در فنلاند در جستجوی کار در این کشور مفید هستند. شبکه خود را در این کشور بشناسید و از آن استفاده کنید.
  • یادگیری زبان فنلاندی یا سوئدی: وقتی یکی از این زبان را یاد بگیرید، پیدا کردن شغل مناسب و رسیدگی به امور در جامعه فنلاند آسان تر خواهد بود. متقاضیان کار در فنلاند می توانند زبان فنلاندی و سوئدی را در دوره های مختلف یا به طور مستقل در اینترنت مطالعه کنند.

از دیگر موارد موثر در پیدا کردن شغل مناسب در فنلاند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

موارد موثر در پیدا کردن شغل مناسب در فنلاند

کشورهای معاف از ویزای کاری فنلاند

همانند اغلب کشورهای جهان، قوانین ویزای کاری فنلاند نیز شامل مواردی می شود که باید قبل از درخواست ویزا به آنها توجه کرد. یکی از این قوانین معافیت برخی از کشورها برای درخواست ویزای کار فنلاند است. به طوری که برخی از کشورهای که اداره مهاجرت فنلاند در نظر گرفته؛ برای کار در این کشور نیازی به دریافت ویزای فنلاند ندارند. به طور مثال کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا برای کار در فنلاند نیازی به دریافت ویزای کاری فنلاند ندارند. به طور کلی اگر اهل هیچ یک از کشورهای ذکر شده در بخش زیر نیستید، به ویزای کاری فنلاند نیازی ندارید:

  • کشورهای شمال اروپا
  • کشورهای عضو حوزه شنگن EEA و EU
  • ایالات متحده، استرالیا، نیوزلند، واتیکان، جمهوری آندورا و سن مارینو

البته لازم به ذکر است که بدانید، این کشور همچنین با سایر کشورها موافقت نامه تسهیل روادید دارد. به این نکته نیز توجه فرمایید که، افرادی که برای کار در فنلاند نیازی به ویزا ندارند، فقط می توانند به مدت 90 روز در این کشور کار کنند. پس از آن باید به عنوان مقیم فنلاند در این کشور ثبت نام کنند. به طور کلی روند درخواست ویزای کاری فنلاند برای اتباع کشورهای اروپایی مطلوب تر است.

نحوه بررسی درخواست ویزای کاری فنلاند

اتباع خارجی که به دنبال اخذ ویزای کاری فنلاند هستند، باید به خوبی با روند بررسی درخواست خود جهت دریافت ویزا آشنا شوند. آشنایی با روند بررسی درخواست ویزای کار فنلاند، به متقاضیان کمک می کند که زمان زیادی را برای دریافت ویزای خود صرف نکنند و کاملا از شرایط دریافت ویزا مطلع باشند. در قدم اول متقاضیان باید به این نتکه توجه فرمایند که درخواست ویزای کاری به دو صورت در کنسولگری فنلاند بررسی می شود. در وهله اول، یک اداره اشتغال و توسعه اقتصادی در خواست را برای شما بررسی می کند و تضمینی جزئی اتخاذ می کند. سپس خدمات مهاجرت فنلاند روند درخواست شما را نهایی کرده و در این مورد تصمیم گیری خواهد کرد.

نکته قابل توجه در این خصوص این است که، اگر در خارج از کشور درخواست داده اید نمی توانید به فنلاند سفر کنید و منتظر تصمیم باشید. اما اگر در فنلاند حضور داشته باشید، حتی اگر ویزای کاری شما منقضی شده باشد می توانید منتظر تصمیم باشید. از سوی دیگر، در صورت درخواست آنلایت ویزا، از طریق خدمات الکترونیکی از تصمیم شما مطلع می شوند. اما اگر روی کاغذ درخواست ویزای کاری خود را ثبت کرده باشید، اداره مهاجرت در فنلاند، تصمیم را به نمایندگی محلی فنلاند در کشور محل اقامت شما ارسال می کند. بنابریان شدت توصیه می شود که برای دریافت ویزای کاری خود صبور باشید تا مراحل بررسی ویزا به درستی طی شود. در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای کاری فنلاند توسط اتباع خارجی را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای کاری فنلاند

اخذ ویزای کاری فنلاند

در این مقاله به اشتغال در فنلاند، اخذ ویزای کاری فنلاند و مجوزهای اقامت در فنلاند، برای کار در این کشور پرداخته شد. سعی شد با اشاراتی هرچند کلی، موضوعات مورد بحث تا حد امکان تشریح و به سوالات احتمالی مخاطبان پاسخ داده شود. بدیهی است بیان تمامی جزئیات در این مجال، امکانپذیر نیست. بنابراین علاقه مندان و متقاضیان اخذ وبزای کاری فنلاند، می توانند ضمن مطالعه سایر مقالات مرتبط، در این سایت، به کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، مراجعه فرمایند.

کارشناسان این موسسه، با اطلاع یافتن از رزومه افراد متقاضی و بهره مندی از تجارب ارزنده خود، می ­توانند کمک شایانی به افزایش آگاهی های ایشان نمایند و در دریافت ویزای فنلاند و سایر مسائل مربوط به شرایط مهاجرت به فنلاند، همراه این عزیزان باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، یکی از بهترین موسسات حقوقی کشور در امور مربوط به پذیرش، اخذ ویزا، همراهی در تمامی مراحل اخذ ویزا، اقامت همراه با گارانتی و تضمین کامل و البته مشاوره در هر یک از حوزه های مرتبط است، این موسسه آماده پاسخگویی و مشاوره تلفنی (رایگان) و حضوری به متقاضیان مهاجرت و هموطنان عزیز را دارد.

سوالات متداول در باب ویزای کاری فنلاند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب ویزای کاری فنلاند مطابق با قوانین 2023 می باشیم:

  • ارائه چه مدارکی برای اخذ ویزای کاری فنلاند الزامی است؟ ارائه دعوت نامه کاری که از سوی کارفرمای فنلاندی/ تکمیل فرم درخواست ویزا/ مدارک هویتی معتبر/ عکس/ مبلغی هم به عنوان تمکن مالی برای زندگی در فنلاند نیز در حساب شخصی فرد باید اثبات گردد.
  • ویزای کار فنلاند در چه مواردی به فرد تعلق می گیرد؟ در وهله اول به افرادی که به صورت اقامت تحصیلی در این کشور حضور دارند و در اقامت پس از تحصیل خود به کار رسیده اند ویزای کاری نلاند تعلق می گیرد و دارای کم ترین ریسک می باشد. در غیر این صورت افرادی که برای موقعیت های شغلی نظیر مدیر شرکت، کارشناس ویژه، پژوهشگر علمی، امور فرهنگی هنری و سایر پیشنهاد شغلی دریافت کنند.
  • چگونه می توان به جست و جوی مشاغل مورد نیاز در فنلاند پرداخت؟ در این زمینه می توان از موسسات و سایت های کاریابی موجود در فنلاند کمک گرفت که از بهترین آن ها می توان به Te Employment Siste، Solut، Staffcom، Polarpro، Adeco و سایر اشاره کرد.
  • شرایط کار در فنلاند چگونه است؟ برای کار در فنلاند باید در نظر گرفت که برای مشاغلی که کمبود نیروی کار دارند و طبق لیست ارائه شده مشاغل مورد نیاز اقدام برای کاریابی کنند. از طرفی کار در فنلاند نیازمند تسلط به زبان فنلاندی یا سوئدی است، البته مشاغلی به زبان انگلیسی نیز در فنلاند وجود دارد اما محدودتر هستند.
5/5 - (22 امتیاز)

5 دیدگاه برای “ویزای کاری فنلاند

  1. سرافراز گفت:

    خسته نباشید. بسیار مطلب مفیدی بود. من قصد دارم با دوستانم برای ویزای کاری فنلاند اقدام کنیم. یک کمپانی تجهیزات پزشکی هستیم که قصد داریم با چند شرکت این کشور همکاری داشته باشیم. به نظر شما ویزای کاری فنلاند انتخاب درستی هست ؟ یا با ویزای توریستی میشه این کار رو انجام داد؟ چون من شنیده بودم که اگر مسائل کاری با ویزای توریستی مطرح بشه مشکلاتی پیش میاد.

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. ماهان گفت:

    مرسی از اطلاعات مفیدتون

  3. هما گفت:

    ممنونم از اطلاعات خوبتون

  4. ترانه گفت:

    سلام سپاس از مقاله عالیتون همانطور که مطالعه کردم نیازمند کارفرما هست من به نظرم کشورهای صنعتی دیگر اروپا مثل آلمان و اتریش که کارفرما نمیخوان خیلی بهتر هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *