مهاجرت تحصیلی آرژانتین

ویزای دانشجویی آرژانتین

ویزای دانشجویی آرژانتین

بررسی شرایط ویزای دانشجویی آرژانتین قبل از مهاجرت تحصیلی به این کشور برای تمام دانشجویان ضروری است. آرژانتین یک کشور آمریکای جنوبی است. دانشجویان بین المللی بی شماری (بیشتر از سایر کشورهای منطقه) مشغول به تحصیل در برنامه های مختلف می باشند. در این نوشتار، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط ویزای دانشجویی آرژانتین می پردازند و شما عزیزان می توانید علاوه بر این موضوع، درباره سایر موضوعات نیز اطلاعات مفیدی کسب کنید. پس با ما همراه باشید.

آشنایی با ویزای دانشجویی آرژانتین

ویزای دانشجویی آرژانتین سندی است که به دانشجویان اجازه تحصیل در آرژانتین را می دهد و برای شهروندان کشورهای مختلف که به فکر ادامه تحصیل در این کشور هستند، لازم است. دانشجویانی که بیش از 90 روز یا 3 ماه در آرژانتین تحصیل می کنند باید قبل از ورود به این کشور برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. در بخش های بعدی به دستورالعمل ها و شرایط عمومی برای درخواست ویزای دانشجویی اشاره شده است. الزامات و دستورالعمل ها ممکن است در کنسولگری های مختلف متفاوت باشد. دانشجویان باید قبل از شروع روند درخواست، دستورالعمل ها و الزامات خاص کنسولگری خود را بررسی کنند. تکمیل کل مراحل دریافت ویزای دانشجویی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور آرژانتین ممکن است چندین هفته طول بکشد.

به دانشجویان و داوطلبان بین المللی توصیه می شود حداقل 45 روز قبل از ورود به آرژانتین، درخواست های خود را ارسال کنند. این به معنای جمع آوری مدارک و درخواست قرار ملاقات در طول ترم قبل از مهاجرت است. برنامه ها و مدارک دریافت ویزا باید مستقیماً در مدت زمان مشخص شده ارسال شوند. روند صدور ویزا به طور کلی 7 تا 10 روز کاری طول می کشد. در برخی موارد، این امر به 30 تا 45 روز زمان نیاز دارد. در چنین مواردی به دانشجویان اطلاع داده می شود. روند ویزای تسریع شده ای وجود دارد که حداکثر 3 روز کاری طول می کشد و متقاضیان در این مورد باید هزینه بیشتری پرداخت کنند. بسته به در دسترس بودن، ممکن است واجد شرایط خدمات ویزای سریع باشید.

مراحل کسب ویزای برای ادامه تحصیل در آرژانتین

به طور کلی، مراحل کسب ویزای دانشجویی آرژانتین عبارتند از:

مراحلامور
1انتخاب کنسولگری یا سفارت
2جمع آوری مدارک مورد نیاز
3قرار ملاقات در کنسولگری
4ارائه مدارک و تکمیل فرم درخواست ویزا
5پرداخت هزینه درخواست ویزا
6انتظار برای بررسی درخواست توسط مقامات
7اخذ ویزا و سفر به آرژانتین

قبل از انجام هر کاری، دانشجویان باید اطلاعات کنسولگری یا سفارت آرژانتین در کشور خود را بررسی کنند و سپس با آن تماس بگیرند. با تماس با سفارت، متقاضیان می توانند از شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دانشجویی کشور آرژانتین مطلع شوند. جمع آوری مدارک مورد نیاز یکی از مهمترین مراحل برای اخذ ویزای دانشجویی کشور آرژانتین می باشد و باید به درستی انجام شود تا متقاضی موفق به مهاجرت تحصیلی به آرژانتین شود. بعد از جمع آوری مدارک مورد نیاز، متقاضیان باید با تماس با سفارت آرژانتین از وقت ملاقات یا مصاحبه خود مطلع شوند و سپس در زمان مشخص شده به سفارت مراجعه کنند تا با ارائه مدارک و تکمیل فرم درخواست ویزا، درخواست خود را اعلام کنند. سپس متقاضیان باید هزینه درخواست ویزا را پرداخت کنند.

شایان ذکر است که پس از پذیرش توسط دانشگاهی در آرژانتین، دانشجوی علاقه مند می تواند شخصاً و پس از طی مراحل مشخص شده، برای ویزا اقدام کند.

شرایط اولیه برای گرفتن ویزای دانشجویی آرژانتین

شرایط اولیه برای گرفتن ویزای دانشجویی آرژانتین

به عنوان یک دانشجوی بین المللی ثبت، دانشجویان باید با موسسه دانشگاهی بررسی کنند که آیا به ویزای دانشجویی نیاز دارند یا خیر. دانشجویان بین المللی همچنین باید مطمئن شوند که مدارک صحیحی برای مهاجرت به آرژانتین دارند. در مورد دانشجویان بین المللی که قصد دارند بیش از 3 ماه در آرژانتین اقامت داشته باشند، معمولاً ویزای دانشجویی آرژانتین پیش شرط اصلی است.

شرایط اولیه برای گرفتن ویزای دانشجویی آرژانتین عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر (اعتبار گذرنامه باید تا 6 ماه پس از تاریخ تحصیل مورد انتظار دانشجویان باشد و همچنین دانشجویان باید یک فتوکپی از هر صفحه گذرنامه خود را ارائه دهند.)
  • دو عکس 4 در 4 با پس زمینه سفید
  • اثبات ثبت نام دانشگاه دانشجویان در کشور آرژانتین
  • یک گواهی پلیس که اثبات کننده نداشتن سابقه کیفری دانشجویان باشد.
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای دانشجویی که فقط به صورت نقدی قابل پرداخت است.

بسته به ملیت، محل تحصیل و مدت اقامت مورد نظر، ممکن است از دانشجویان و داوطلبان بین المللی خواسته شود که مدارک دیگری را ارائه دهند.

این مدارک عبارتند از:

  • نسخه معتبر شناسنامه و مدارک شناسایی
  • اثبات داشته توان مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در آرژانتین
  • مدرک معتبر زبان اسپانیایی
  • گواهی داشتن سلامت کامل و رفتار مناسب که قابل اخذ از اداره پلیس کشوری که دانشجو در آن زندگی می کند می باشد (این گواهینامه باید توسط مترجم معتبر Colegio de Traductores Públicos de la Ciudad de Buenos Aires ترجمه شود، تایید رسمی شود و قانونی شود).
  • اسکن و کپی های متعدد گذرنامه یا شناسنامه و عکس های اضافی گذرنامه دانشجو

به یاد داشته باشید که اثبات داشتن توان مالی کافی برای پرداخت هزینه تحصیل و هزینه زندگی در آرژانتین یکی از مهمترین شروط اخذ ویزای دانشجویی این کشور می باشد.

دلایل مهاجرت تحصیلی به آرژانتین

آرژانتین طیف گسترده ای از فرصت های آموزشی، حرفه ای و اجتماعی را برای ارتقای سطح علمی و شخصی ارائه می دهد. آرژانتین ترکیبی از فرهنگ های بومی، آفریقایی، اروپایی و خاورمیانه است و جمعیت منحصر به فرد و زنده ایجاد می کند. در دانشگاه های کشور آرژانتین دانشجویان می توانند در برنامه های تحصیلی مختلفی شرکت کنند. اکثر این برنامه ها به زبان اسپانیایی ارائه می شوند و دانشجویانی که مهارت های کافی در زبان اسپانیایی ندارند می توانند قبل از شروع برنامه های تحصیلی خود دوره آموزش زبان اسپانیایی شرکت کنند. به یاد داشته باشید که اکثر مردم کشور آرژانتین با سواد هستند و میزان سواد در آرژانتین بسیار بالا است.

در نمودار زیر به طور دقیقتر به این موضوع اشاره شده است:

میزان سواد دانشگاهی در آرژانتین

هموطنان گرامی می توانید با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری درباره شرایط ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های آرژانتین کسب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای دانشجویی آرژانتین

  1. صالحی گفت:

    برای ویزای دانشجوی آرژانیتن چقدر باید هزینه کرد؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام بسته به مقطع آموزشی شما دارد که در خصوص مشاوره می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *