مهاجرت تحصیلی سنت کیتس

ویزای دانشجویی سنت کیتس

ویزای دانشجویی سنت کیتس

اخذ ویزای دانشجویی سنت کیتس یکی از برترین و شناخته شده ترین راه های مهاجرت و اخذ اقامت تحصیلی می باشد که درخواست نسبتا بالایی دارد. سنت کیتس و نویس دو جزیره کوچک در کارائیب هستند که امروز به عنوان دو جزیره مناسب برای تعطیلات و سفر شناخته شده اند. همچنین نظام آموزشی در این کشور پیشرفت قابل توجهی داشته و تعداد دانشگاه های این کشور رو به افزایش است. جهت تحصیل در سنت کیتس تمامی دانشجویان خارجی نیاز به دریافت ویزای دانشجویی سنت کیتس و نویس دارند و باید از شرایط و مدارک لازم برای دریافت این نوع ویزا آگاهی داشته باشند.

لذا بدین جهت کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مورد ویزای تحصیلی سنت کیتس و نویس این مقاله را منتشر کرده اند. تیم ما در این موسسه همچنین در خصوص مهاجرت و انواع مهاجرت می توانند به شما شرایط لازم را مطرح کنند و در این راه کمک رسان شما باشند.

تحصیل با ویزای دانشجویی سنت کیتس

ویزای دانشجویی در سنت کریستوفر و نویس به یک تبعه خارجی اجازه می دهد تا به منظور گذراندن دوره تحصیل در کشور به طور موقت به این دو جزیره مهاجرت کند. تحصیل در این کشور یک گزینه محبوب برای دانشجویان در سراسر جهان است. سنت کیتس و نویس سابقه طولانی در یادگیری با میزبانی موسسات آموزشی دارد. مهاجرت به سنت کیتس و نویس در سال های اخیر به طور قابل توجهی رشد کرده است که علت آن تا حدودی سیاست مهاجرت نسبتاً لیبرال همراه با کیفیت بالای زندگی در کشور است. ویزای تحصیلی این کشور به دارندگان اجازه می دهد تا برای زندگی و کار (به طور محدود) در سنت کیتس و نویس اقامت کنند. همچنین می توانند افراد تحت تکفل خود را با استفاده از ویزای همراه نیز به این کشور ببرند.

البته با توجه به قوانینی این کشور برخی از افراد جهت تحصیل در این کشور از داشتن ویزای تحصیلی سنت کیتس معاف هستند. این افراد عبارتند از:

  • دارندگان اقامت دائم سنت کیتس
  • افرادی که پناهندگی آنها در این کشور مورد قبول واقع شده
  • افرادی که تابعیت سنت کیتس و نویس را دریافت کرده اند.
  • افرادی که دارای مجوز اقامت در این کشور به صورت بلند مدت هستند.
  • افراد خارجی که با شهروند سنت کیتسی ازدواج نموده اند.

آموزش عالی در سنت کیتس

آموزش عالی در سنت کیتس از شروع به کار کردن کالج برایانت فیتزروی و دانشگاه هند غربی آغاز شد و امروز این کشور دارای چندین دانشگاه و موسسه آموزشی خصوصی و دولتی است. آموزش عالی در سنت کیتس به زبان انگلیسی ارائه می شود که این مورد به استعمار بودن این کشور زیر نظر کشور انگلستان بر می گردد. این 2 جزیره روزگاری تحت سلطه کشورهای انگلستان و فرانسه بوده و امروز به عنوان یک کشور مستقل اما با رهبری ملکه انگلستان شناخته می شود. آموزش در این کشور در حال توسعه و رشد است و انتظار می رود دوره های آموزشی در این کشور از تنوع بیشتری برخوردار شوند. شایان ذکر است آموزش عالی در این کشور در 3 سطح تحصیلی که منجر به ارائه مدارک از جمله لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می شود ارائه می گردد.

اقامت تحصیلی با ویزای دانشجویی سنت کیتس

شهروندان خارجی و غیر تبعه می توانند با دریافت ویزای دانشجویی سنت کیتس در این کشور از طریق تحصیل اقامت یابند و مهاجرت تحصیلی به سنت کیتس داشته باشند. مدت زمان اقامت در این دو جزیره منوط به مدت زمان تحصیل در کشور سنت کیتس است. البته ویزای دانشجویی سنت کیتس به صورت 1 ساله صادر می شود که هر سال با توجه به مدت زمان تحصیل قابلیت تمدید دارد. دانشجویانی که ویزای تحصیلی سنت کیتس را دریافت کرده اند علاوه بر اقامت در این کشور مجاز به انجام کار به صورت نیمه وقت در حین تحصیل نیز می باشند.

یکی دیگر از موارد مهم درباره اقامت از طریق تحصیل در سنت کیتس با ویزای دانشجویی امکان استفاده از ویزای همراه است که در این صورت متقاضی هنگام درخواست ویزای دانشجویی سنت کیتس باید مدارک لازم و فرم درخواست ویزای همراه را نیز ارسال کند و برای اعضای خانواده شامل همسر و فرزند زیر 18 سال ارائه کند.

در نمودار زیر می توانید مدت زمان اقامت در این کشور با استفاده از ویزای دانشجویی سنت کیتس را مشاهده کنید:

اقامت تحصیلی در کشور سنت کیتس در مقاطع مختلف

تحصیل در سنت کیتس

به دنبال دوره استعمار، روحیه استقلال طلبی و تلاش برای خودکفایی مردم کارائیب و سنت کیتس عطش آنها برای یادگیری و بهبود کیفیت زندگی را افزایش داد. آموزش و پرورش، به عنوان وسیله تحول شخصی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفت و همچنان وجود دارد، در حالیکه آموزش در سطح عالی در این زمینه نقشی اساسی دارد. با وجود چالش های بیشمار، پیشرفت های زیادی حاصل شده است، از جمله مهمترین آنها، هزینه بالای ایجاد دسترسی به طیف وسیعی از گزینه ها و فرصت های یادگیری در این جزایر کوچک است. این چالش همچنان وجود دارد که اطمینان حاصل شود سرمایه گذاری در آموزش عالی متناسب با آرمان های توسعه ای مردم منطقه است.

با نفوذ اینترنت در کارائیب و نسبتا زیاد در سنت کیتس، فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) نحوه عملکرد افراد را در زمینه آموزش عالی تغییر داده است. برنامه های کاربردی دانشجویان آنلاین، کلاس های هوشمند که فضای یادگیری را تغییر داده اند، دوره های ترکیبی که فعالیت های آنلاین برای آموزش و یادگیری را با فعالیت های حضوری و کنفرانس وب برای مدیریت و آموزش ادغام می کنند، بخشی از آموزش عالی در منطقه می باشد. در هر صورت تحصیل در سنت کیتس همانند بسیار از کشورهای کارائیب رشد بسیار مناسبی داشته و کیفیت آن هر سال افزوده می شود.

تحصیل در دانشگاه های سنت کیتس

در حال حاضر به تعداد انگشت شماری در کشور سنت کیتس و نویس در این دو جزیره دانشگاه وجود دارد که به صورت خصوصی و به صورت دولتی اداره می شوند. این دانشگاه ها اکثر بر برنامه های علوم بهداشتی و پزشکی تمرکز دارند و بیش از نیمی از این دانشگاه ها در واقع دانشگاه های پزشکی هستند. در هر صورت برای پذیرش و ثبت نام و تحصیل در سنت کیتس در این دانشگاه ها اخذ ویزای دانشجویی سنت کیتس الزامی است. خوشبختانه دانشگاه های این کشور دارای کیفیت بسیار خوبی هستند و این دانشگاه ها در حال توسعه امکانات و تجهیزات خود هستند. سنت کیتس و نویس یک دانشگاه بین المللی دارد که در سه مقطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برنامه های تحصیلی خود را ارائه می دهد.

علاوه بر این نیز یک دانشگاه با مدیریت ایالات متحده آمریکا دارد که تحصیلات پزشکی را در این دانشگاه امکان پذیر کرده است. شرایط تحصیل و پذیرش در دانشگاه های سنت کیتس شبیه به هم هستند و فقط در موارد دیگر مانند هزینه تحصیل با هم تفاوت دارند. در لیست زیر می توانید از جمله دانشگاه های فعال در این کشور را مشاهده کنید:

  • دانشگاه روس
  • دانشگاه آمریکایی سنت کیتس
  • دانشگاه بین المللی علوم بهداشت و پزشکی
  • دانشگاه علوم پزشکی و بهداشتی
  • دانشگاه ویندسور
  • دانشگاه کارائیب
  • دانشگاه هند غربی
  • کالج برایانت فیتزروی

شرایط تحصیل با ویزای دانشجویی سنت کیتس

شرایط تحصیل با ویزای دانشجویی سنت کیتس

اداره وزارت خارجه در کشور سنت کیتس مسئولیت صدور ویزا در این کشور را بر عهده دارد و دانشجویان برای تحصیل در این کشور باید با مراجعه به سفارت خانه این کشور ویزای تحصیلی سنت کیتس را دریافت کنند. اما قبل از درخواست برای ویزای تحصیلی متقاضیان در ابتدا باید شرایط تحصیل در این دو جزیره را باید برآورده سازند. هر رشته تحصیلی و هر مقطع تحصیلی در کشور سنت کیتس شرایط مربوط به خود را دارد و دانشجویان می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر به صورت دقیق از آنها اطلاع یابند.

یکی از موارد مهم برای پذیرش تحصیلی در دانشگاه های سنت کیتس ارائه مدرک زبان تافل و یا آیلتس است. برای ارائه مدرک تافل معمولا نمره 600 بر پایه آزمون سنتی، 250 بر پایه آزمون کامپیوتری و 100 بر پایه اینترنتی کافی است. همچنین نمره آیلتس 6.5 نیز برای تحصیل در این کشور کافی است.

از جمله شرایط کلی برای پذیرش و تحصیل در سنت کیتس به شرح زیر است:

  • اخذ مدرک تحصیلی لازم در دوره پیشین
  • ارائه رزومه تحصیلی قوی
  • ارائه مدرک زبان
  • شرکت در مصاحبه و یا آزمون ورودی در صورت نیاز
  • موافقت با صدور ویزای دانشجویی سنت کیتس
  • پرداخت هزینه ویزا و ثبت نام

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی سنت کیتس

مرحله اول درخواست و دریافت ویزای دانشجویی سنت کیتس همانطور که گفتیم ارتباط با دانشگاهی در کشور سنت کیتس است. لذا پس از این باید از تمامی شرایط و قواعد لازم پذیرش آگاهی یابید. سپس با ارائه مدارک لازم دانشگاه از دانشگاه مورد نظر نامه پذیرش و ثبت نام دریافت کنید. در صورت دریافت این نامه زمینه برای اخذ ویزای دانشجویی سنت کیتس آماده می شود.

در هر صورت با مراجعه ب سفارت این کشور یا به صورت آنلاین می توانید با ارائه مدارک زیر ویزای دانشجویی سنت کیتس را درخواست کنید:

  • فرم ویزای دانشجویی را پر کنید و ارسال کنید
  • گذرنامه معتبر خود را ارائه کنید
  • 3 قطعه عکس متناسب با اندازه پاسپورت
  • ارائه نامه پذیرش دانشگاه
  • ترجمه تمامی مدارک به زبان انکلیسی
  • گواهی پزشکی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • پرداخت تمامی هزینه های لازم

لازم به ذکر است دانشجویان باید برای اقامت و زندگی در سنت کیتس نیز دارای بودجه مالی مناسب و کافی باشند تا بتوانند از پس هزینه های تحصیل و زندگی در سنت کیتس به خوبی بربیایند. مشاورین و تیم کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر هستند در زمینه مهاجرت شما همراه و یاور شما باشند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *