مهاجرت سرمایه گذاری در ایرلند

ویزای بازنشستگی ایرلند

ویزای بازنشستگی ایرلند

افرادی که به دنبال ویزای بازنشستگی ایرلند هستند می توانند این مقاله را مطالعه کنند. ایرلند یکی از کشورهای پیشرفته اروپاست. این کشور که در نزدیکی انگلستان در شمال اروپا واقع شده می تواند جایی عالی برای بازنشستگی باشد. مطمئنا افرادی که خواهان بازنشستگی در ایرلند هستند باید مبلغ قابل توجهی در حساب خود داشته باشند. چرا که افرادی که ویزای بازنشستگی در ایرلند را کسب می کنند حق کار ندارند و باید از قبل تامین سرمایه کرده باشند.

به صورت کلی افرادی که خواهان بازنشستگی به مدت 5 سال در ایرلند هستند تا اقامت دائم این کشور را بدست بیاورند باید مبلغی معادل 250000€ (یورو) برای خود و یا 500000€ (یورو) برای خود و همسر کنار بگذارند. این مبلغ مورد نیاز برای 5 سال اقامت از طریق بازنشستگی در ایرلند و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور است. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه درباره این موضوع جزئیات بیشتری را مطرح کرده اند.

مهاجرت از طریق ویزای بازنشستگی ایرلند

ایرلند خیره کننده ترین مناظر و سواحل جهان را دارد. این، به علاوه سرعت زندگی و فرهنگ غنی ایرلندی، آن را به مقصدی ایده آل برای خارجی هایی تبدیل می کند که قصد بازنشستگی در خارج از کشور را دارند. افرادی که این مسیر را طی می کنند باید آماده هزینه های بیشتری در ایرلند باشند، اگرچه مسکن و سایر هزینه ها به طور کلی از بسیاری از کشورها بیشتر است، زندگی در جزیره زمرد با قیمت قابل کنترل ممکن است. همانطور که در مورد هر کشوری که برای بازنشستگی انتخاب می کنید، هزینه زندگی شما به شدت به محل انتخاب خود بستگی خواهد داشت. دوبلین گرانترین شهر ایرلند است و هزینه زندگی در مرکز شهر برای شما هزینه زیادی خواهد داشت.

ایرلند حومه های بسیار زیبایی دارد. بنابراین اگر زندگی در یک شهر کوچک در اینجا مورد توجه شماست، انجام این کار می تواند به شما در پس انداز پول کمک کند. همچنین توجه داشته باشید که ساکنان بالای 66 سال می توانند از حمل و نقل عمومی ایرلند به صورت رایگان استفاده کنند.

مزایای ویزای بازنشستگی ایرلند

بررسی ویزای بازنشستگی ایرلند

در حالی که ایرلند یک جامعه مهاجران پر رونق دارد، اما سیاست مرزی بازی ندارد. در مورد اینکه چه کسی مجاز است و چه کسی اجازه ندارد در دراز مدت بماند، قوانینی وجود دارد. این بستگی به نوع پاسپورتی دارد که دارید. اگر گذرنامه ایرلندی یا انگلستان دارید، می توانید بدون ویزا وارد ایرلند شوید. شما می توانید بدون محدودیت در ایالت اقامت داشته باشید و می توانید به خدمات بودجه دولتی، از جمله مراقبت های بهداشتی دسترسی پیدا کنید. اگر پاسپورت سوئیس دارید یا از کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا و یا اتحادیه اروپا هستید، می توانید بدون ویزا به ایرلند نیز وارد شوید. اگر بازنشسته شده باشید، می توانید تا 3 ماه در آنجا بمانید. اگر می خواهید مدت بیشتری بمانید، باید شرایط خاصی را داشته باشید. سرانجام، شما نباید به دوشی برای دولت تبدیل شوید.

  • شما باید پس از ورود به ایرلند اقامت خود را ثبت کنید، در این مدت باید مدارک مالی و بیمه درمانی ارائه دهید.
  • شما باید نشان دهید که نیازی به حمایت از درآمد ندارید، شاید به این دلیل که حقوق بازنشستگی، املاک و مستغلات، شغل یا درآمد دیگری مانند سهام دارید.
  • تا زمانی که شرایط را داشته باشید، اجازه اقامت در ایرلند به شما داده می شود.

اگر اهل انگلیس یا اتحادیه اروپا یا سوئیس نیستید و مایل به بازنشستگی در ایرلند هستید، پس باید برای چیزی به نام مجوز Stamp 0 اقدام کنید. این شامل ایجاد یک برنامه از طریق خدمات مهاجرت تابعیت ایرلند (INIS) است.

شرایط ویزای بازنشستگی ایرلند

معمولاً درصورتی که بتوانید اثبات کنید که باری بر دوش دولت نیستید اجازه اقامت از طریق بازنشستگی داده می شود. این الزامات در چند سال گذشته به شدت تغییر کرده و هنوز هم در دست بررسی است، اما شرایط جدید بازنشستگی در ایرلند را برای یک شهروند خارجی بسیار دشوار می کند. به دنبال بررسی مراحل مهاجرت در سال 2014، خدمات تابعیت و مهاجرت ایرلند (INIS) در مارس 2015 اعلام کرد که بازنشستگان از کشورهای غیر EEA که مایل به مهاجرت به ایرلند هستند باید درآمد سالانه حداقل 50000€ (یورو) در سال برای یک نفر و 100000€ (یورو) برای یک زوج در سال داشته باشند. بخاطر داشته باشید که اگر برای بازنشستگی آنجا هستید، همچنین اجازه کار در کشور را ندارید و ویزا اجازه انجام این کار را به شما نمی دهد.

حتی اگر در طول سال اول خود این ارقام را برآورده کنید، باید هر ساله مجوز را تمدید کنید، زیرا برنامه ریزی برای طولانی مدت ماندن در شرایطی که قوانین ممکن است قبل از درخواست مجدد دوباره تغییر کند، مشکل خواهد بود. وقتی 5 سال آنجا باشید، معمولاً منجر به مجوز دیگری برای 5 سال می شود و پس از 10 سال می توانید اجازه تابعیت بگیرید.

از ویژگی های ویزای بازنشستگی:

ویژگیشرح
مدت اقامت1 سال
درآمد لازم50000€ (یورو) در سال
مبلغ برای یک زوج100000€ (یورو) در سال
قابلیت تمدیددارد

اخذ Stamp 0 در کشور ایرلند

مجوز تمبر 0 در 3 حالت مختلف داده می شود. اولاً، این به افراد مستقل اهدا می شود که می خواهند به مدت طولانی در ایرلند زندگی کنند. با این حال، فقط در صورتی می توانید این مسیر را طی کنید که قادر باشید نشان دهید:

  • شما برای هر نفر حداقل €50000 (یورو) در سال درآمد دارید بنابراین اگر زن و شوهر باشید این مبلغ 2 برابر می شود.
  • برای تأمین هزینه های پیش بینی نشده به مبلغ یکجا دسترسی دارید. این باید برای خرید ملک در ایرلند کافی باشد، به این معنی که شما در حدود €200000 (یورو) یورو نیاز خواهید داشت.
  • شما باید شواهدی از درآمد خود ارائه دهید. این باید به یورو ارائه شود و توسط یک شرکت حسابداری ایرلندی تأیید شود.

ثانیاً، اجازه تمبر 0 به بستگان وابسته سالخورده که به عضوی از خانواده در ایرلند می پیوندند، داده می شود. این عضو خانواده باید به طور قانونی در ایالت اقامت داشته باشد و باید بودجه کافی برای حمایت از اقوام سالخورده خود را داشته باشد. طبق دستورالعمل های منتشر شده توسط اداره مهاجرت تابعیت ایرلند یک حامی یکی از اقوام وابسته سالخورده در 3 سال قبل از درخواست ملزم به کسب درآمد در ایرلند پس از مالیات و کسر درآمد حداقل از 60000€ (یورو) در مورد یک والدین و 75000€ (یورو) در مورد 2 والدین است. در صورت اخذ مجوز تمبر 0، باید شواهدی از این درآمد ارائه شود.

مقاصد بازنشستگی در Ireland

مقاصد بازنشستگی در Ireland

هنگامی که سرانجام زمان بازنشستگی فرا می رسد، بدون شک می توانید تصمیم بگیرید که کجا می خواهید بازنشسته شوید. در جدول زیر برخی از مناطق مناسب برای بازنشستگی در ایرلند معرفی شده اند:

نام شهرشرح
بریبرای افرادی که در دوبلین زندگی کرده اند و خانواده آنها در دوبلین زندگی می کنند، بری می تواند یکی از بهترین مکان ها برای بازنشستگی در ایرلند باشد. بری یک شهر ساحلی محبوب است که در 12 مایلی جنوب دوبلین واقع در ویکلو واقع شده است و سرشار از زیبایی است.
سالت هیلیک منطقه ساحلی در شهر گالوی با حدود 20 هزار نفر جمعیت است. Salthill یک مکان محبوب توریستی است که بسیاری از مردم ایرلند در ماه های تابستان برای رفتن به ساحل از آن بازدید می کنند. تنها 1 ساعت با رانندگی از قلب شهر Galway فاصله دارد و به شما امکان دسترسی آسان به تمام مزایای مرکز شهر را می دهد.
کیلارنیکیلارنی یک شهر نسبتاً کوچک در شهرستان کری است، اما یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در ایرلند است. این به دلیل پارک ملی، مناظر زیبا، تمیزی و گرمای عمومی و استقبال از آن شناخته شده است.
آردمورجمعیت دائمی آردمور حدود 300 نفر است و همین امر باعث شده تا این شهر بسیار خاص باشد. این منطقه کوچک برای بازنشستگی آرام عالی است.
کیلکنیدر جنوب ایرلند با 5 شهرستان دیگر هم مرز است که آن را بسیار قابل دسترس و مکانی عالی برای بازنشستگی می کند. این شهر با بسیاری از بناهای تاریخی بسیار زیبا است. جمعیت شهر کیلکنی حدود 25000 نفر است.

در اینجا با بهترین شهرهای ایرلند آشنا شوید.

دلایل اقامت بازنشستگی در Ireland

ایرلند یک مقصد محبوب بازنشستگی است و دلیل خوبی هم دارد. این یک کشور انگلیسی زبان است که سطح زندگی بالایی دارد.

  • این کشور دارای خدمات بهداشتی و درمانی عالی و محل اقامت متناسب با همه بودجه است.
  • آب و هوا معتدل است، برف و گرمای شدید نادر است.
  • این کشور از نظر تاریخ و فرهنگ غنی است، دارای مناظر خیره کننده و فرصت های گشت و گذار بی پایان.
  • همچنین پایگاه عالی را برای کسانی که می خواهند از انگلستان، اروپا و مناطق دیگر مانند آفریقای شمالی و ترکیه بازدید کنند، فراهم می کند.
  • مردم محلی به استقبال گرم خود معروف هستند و جمعیت آنها کم است و امنیت حاکم است.

وقتی همه این عوامل را در نظر بگیرید، بازنشستگی در ایرلند یک پیشنهاد جذاب است. شرایط ویزای همراه ایرلند را می توانید در مقاله ارائه شده بررسی کنید. با استفاده از مشاوره و خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید جهت مهاجرتی مطمئن اقدام کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *