مهاجرت سرمایه گذاری در ایرلند

خرید ملک در ایرلند

خرید ملک در ایرلند

افراد خارجی جهت خرید ملک در ایرلند هیچ محدودیتی ندارند و می توانند برای سرمایه گذاری و یا اهداف شخصی در ایرلند ملک خریداری کنند. البته اگر به دنبال اخذ اقامت ایرلند از طریق خرید ملک هستید باید حداقل 0.5 تا 1 میلیون یورو سرمایه گذاری کنید و ارزش ملک در این حدود باشد. ایرلند کشوری گرم و سرزمینی با زیبایی و جذابیت طبیعی است، اما در عین حال پتانسیل خوبی را برای کسانی که قصد خرید خانه دوم، سرمایه گذاری یا بازنشستگی دارند فراهم می کند. در ادامه این مطالب همراه با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید تا درباره خرید ملک در ایرلند بیشتر بخوانید.

قانون خرید ملک در ایرلند

در حال حاضر هیچ قانونی در مورد خرید افراد غیر مقیم در ایرلند وجود ندارد. هر کسی می تواند این کار را انجام دهد و محدودیتی در تعداد املاک یا سطح سرمایه گذاری برای هر کسی وجود ندارد. فرقی نمی کند این خانه مسکونی باشد، یک ملک سرمایه گذاری یا یک ملک تجاری و هر کسی می تواند خرید کند. هیچ محدودیتی وجود ندارد با این وجود خرید زمینی که برای تولید محصولات کشاورزی تعیین شده است، به نوبه خود منجر به مراحل قانونی می شود. اگر غیر مقیم هستید و ملک خریداری می کنید، حق اقامت وجود ندارد مگر اینکه قصد سرمایه گذاری از طریق خرید ملک را داشته باشید.

اقامت یا حق اقامت ایرلند به طور جداگانه به مالکیت املاک رسیدگی می شود و به شرایط هر شخص بستگی دارد. اگر شهروند انگلستان هستید، Brexit هیچ تأثیری ندارد. دارندگان گذرنامه انگلیسی می توانند مانند هر شهروند ایرلندی خرید، کار و زندگی کنند. اگر شهروند یک کشور در اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا هستید، که شامل نروژ، لیختن اشتاین، ایسلند و سوئیس است، می توانید بدون هیچ محدودیتی در ایرلند زندگی کنید. شهروندان سایر مناطق می توانند همزمان 90 روز در ایرلند بمانند و اجازه کار ندارند.

خرید املاک در مناطق مختلف ایرلند

دوبلین پایتخت ایرلند محبوب ترین نقطه ایرلند برای خرید ملک است. دوبلین 1.6 میلیون نفر از ساکنان پایتخت تقریبا یک سوم جمعیت ایرلند را تشکیل می دهند. این شهر در ادبیات افسانه ای است، دارای یک صحنه هنری پررونق است، در تاریخ غرق است و نقطه کانونی برای حمل و نقل عمومی و شبکه جاده ای ایرلند است.

در جدول زیر سایر مناطق ایرلند برای خرید ملک معرفی شده اند:

مناطقشرح
جنوب شرقیشهرستان های ویکلو، وکسفورد، کارلو و واترفورد کمتر از دو ساعت با پایتخت فاصله دارند و توسط مسئولین گردشگری به عنوان شرق باستانی ایرلند به بازار عرضه می شوند.
جنوب غربیبا ارائه برخی از خیره کننده ترین مناظر ایرلند، شهرستانهای کری و کورک دارای بسیاری از آبشارها و ورودی های بزرگ با سواحل کوچک در پس زمینه کوه ها و تپه ها هستند. شهرهای کورک و لیمریک به عنوان قطب فناوری و آموزش شکوفا شده اند، در حالی که بسیاری از روستاهای جذاب در این منطقه وجود دارند.
غرباز صخره های سر به فلک کشیده موهر که به طور مرتب بر فراز اقیانوس اطلس در ساحل شهرستان کلار قرار دارند، به زمین های بایر و سنگلاخی گالوی و جزایر آران، تا انزوای ناهموار مایو، غرب ایرلند دیدگاه منحصر به فردی از زندگی در ایرلند ارائه می دهد.
شمال غربیشهرستان های اسلیگو، دونگال و لیتریم سواحل و کوههای عالی را در کنار یکدیگر ارائه می دهند. زیبایی طبیعی یکی از بهترین مناطق ایرلند است و دسترسی به این منطقه با دسترسی به فرودگاه هایی که در ناک و دونگال واقع شده اند فراهم شده اند.
میدلندزمرکز جغرافیایی ایرلند، جایی که زمین های کشاورزی سرسبز و رودخانه های طولانی، با تپه های زیبا قرار دارد.

روند خرید ملک در ایرلند

روند خرید ملک در ایرلند

برای خرید می توانید به دفتر املاک و مستغلات مراجعه کنید سپس ملکی را که می خواهید بخرید جستجو کنید و مشاور املاک زمان مناسب بازدید را ترتیب می دهد. در صورت موافقت با خرید، باید خدمات وکیل و یا مشاور را درگیر کنید. موارد زیادی برای انتخاب وجود دارد و اکثریت آنها در فروش ملک تخصص دارند. هزینه ها متفاوت است اما به طور کلی در محدوده 1000 یورو شروع می شود. برای بیشتر خریداران معمول است که یک نظرسنجی از ملک خریداری شده را سازمان دهند. مشاورین در مورد متخصصانی که می توانند ساختمان را از نظر نقص ساختاری یا فنی بررسی کنند، مشاوره می دهند و بیشتر قراردادهای خرید به گزارش نقشه بردار بستگی دارد.

ودیعه ، معمولا 10% درصد از قیمت خرید توافق شده، املاکی را برای فروش تضمین می کند در حالی که بررسی و سایر بررسی ها توسط وکیل شما انجام می شود. این شامل اطمینان از شفاف و صحیح بودن اسناد عدم وجود هیچ گونه حق مالکیت در این املاک و مشخص بودن آن برای فروش است.

هزینه های مربوط به املاک در ایرلند

هنگام خرید ملک در ایرلند هزینه های مختلفی پرداخت می شود که معمولاً حداقل %5 به قیمت خرید اضافه می کنند. هزینه های مربوط به املاک جدید به طور قابل توجهی کمتر از املاک فروش مجدد است که باید هزینه بر روی آنها پرداخت شود. هزینه های قابل پرداخت هنگام خرید ملک در ایرلند شامل برخی از موارد زیر است:

  • هزینه تمبر (به استثنای خریداران اولین بار و املاک جدید)
  • هزینه های حقوقی
  • هزینه ثبت سند
  • هزینه بررسی یا ارزیابی
  • اجاره زمین (فقط املاک اجاره ای)
  • هزینه مدیریت (فقط آپارتمان)
  • مالیات بر ارزش افزوده (فقط برخی از املاک تجاری)
  • هزینه اتصال آب و برق (فقط املاک جدید)
  • هزینه های نمایندگی فروش (که معمولا در قیمت ملک گنجانده می شود)
  • هزینه های رهن، به عنوان مثال هزینه درخواست هزینه غرامت رهن (در وام های بالاتر از درصد مشخصی از قیمت خرید) و بیمه عمر یا سیاست حمایت از وام

همیشه قبل از امضای قرارداد اطمینان حاصل کنید که دقیقا می دانید کل هزینه ها چقدر خواهد بود. در نمودار زیر میزان هزینه معامله و خرید ملک در ایرلند آمده است.

هزینه معامله خرید ملک در ایرلند

وام خرید املاک و مستغلات در ایرلند

در حالی که در ایرلند زندگی می کنید، گرفتن وام مسکن ایرلندی آسان تر خواهد بود. پس از برقراری شرایط مهاجرت به ایرلند معمولا باید حداقل 6 ماه در اینجا زندگی کنید و حداقل 12 ماه استخدام باشید تا بتوانید وام بگیرید. اما گرفتن وام مسکن ایرلند هنگام زندگی در جای دیگر غیرممکن است. در سال 2016 قانون جدید اتحادیه اروپا معرفی شد که وام دهی به ارزهای خارجی را محدود می کند. دستورالعمل اعتبار وام، وام دهندگان را ملزم به نظارت بر نوسانات نرخ ارز در رهن وام های ارزی می کند. این امر منجر به این شده است که برخی از بانکهای ایرلند حتی به فکر وام دادن به افرادی که در خارج از ایرلند زندگی می کنند و بیشتر درآمد خود را به یورو ندارند، باشند.

برخی از بانک ها، از جمله AIB و بانک ایرلند وام دادن به افرادی که در کشورهای خارج از منطقه یورو مانند انگلیس، استرالیا، ایالات متحده آمریکا و کانادا زندگی می کنند را به طور کامل رد نکرده اند. بانک متفقین ایرلندی درخواست وام مسکن را از افرادی که در خارج از کشور کار می کنند و می خواهند بلافاصله به صورت تمام وقت در ایرلند زندگی کنند، می پذیرد. برای متقاضیانی که در خارج از کشور کار می کنند و به ایرلند می روند، AIB آنها را به عنوان برنامه های Buy To Let (BTL) ارزیابی می کند. (این به معنای نرخ بهره بالاتر و الزامات سپرده بیشتر است). PTSB فقط به شهروندان انگلیس و ایرلند که در یکی از کشورهای منطقه یورو اقامت دارند وام خرید می دهد.

گاز رادون در ایرلند

رادون یک گاز رادیواکتیو است که به طور طبیعی در زیر زمین ایجاد می شود و در اثر پوسیدگی رادیواکتیو اورانیوم ایجاد می شود، که در مقدار کمی در سنگها و خاک وجود دارد و به ویژه در ایرلند شیوع دارد. تخمین زده شده است که بیش از نیمی از دوز تابش دریافت شده توسط یک فرد متوسط ​​در ایرلند به دلیل رادون است. برای اکثر مردم، تابش دریافتی از رادون به اندازه کافی بالا نیست که بتواند باعث نگرانی شود. سطح رادون در هوای آزاد به سرعت در غلظت های بی ضرر رقیق می شود. با این حال، وقتی وارد یک فضای بسته مانند یک خانه می شود، گاهی اوقات می تواند غلظت های خطرناک ایجاد کند. حد قابل قبول برای غلظت رادون معروف به سطح مرجع 200 بکرل در هر متر مکعب هوا است.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض غلظت رادون بالاتر از این سطح، احتمال ابتلا به سرطان ریه را افزایش می دهد. در اقلیت خانه ها و ساختمانهای دیگر در ایرلند با سطح رادون بسیار بالا، خطر سلامتی قابل توجهی وجود دارد. دولت با شناسایی خطر احتمالی رادون، از کل کشور تحقیقاتی را انجام داده است که مناطق دارای بیشترین خطر را شناسایی می کند. مناطق پر خطر در بیشتر مناطق کشور وجود دارد، اما به نظر می رسد شهرستانهای کارلو و اسلیگو بیشتر از مناطق دیگر کشور دارای چنین گازی هستند.

  • خطر سلامتی سطح بالای رادون اندک است، به خصوص اگر فقط مدت کوتاهی را در خانه ایرلندی خود سپری کنید.
  • رادون دیده یا بو نمی شود اما با تجهیزات ویژه به راحتی قابل تشخیص است. تجهیزات لازم را می توان از موسسه حفاظت رادیولوژی دریافت کرد.

نکاتی درباره خرید املاک و مستغلات در ایرلند

اشتباهات رایج خریداران در ایرلند شامل

  • خرید در منطقه نامناسب
  • خرید خانه غیر قابل فروش
  • خرید ملکی برای نوسازی و دست کم گرفتن هزینه های مرمت
  • عدم انجام ارزیابی کامل در مورد یک ملک قدیمی
  • عدم استفاده از مشاوره حقوقی
  • خرید ملک برای تجارت و خوش بینی بیش از حد در مورد درآمد و گرفتن وام بسیار زیاد

هنگام خرید ملک مستقیما از فروشنده این امکان وجود دارد که او به شما پیشنهاد دهد بخشی از قیمت را با پرداخت نقدی پرداخت کنید، بنابراین قیمت اعلام شده به مقامات مالیاتی را کاهش می دهد و مسئولیت مالیات بر سود سرمایه فروشنده را کاهش می دهد. همچنین در مالیات و کارمزد صرفه جویی خواهید کرد، اما هنگام فروش قبض مالیات بر سود سرمایه بیشتری خواهید داشت.

اگر ملکی را می فروشید و خریدار پس از امضای قرارداد از پرداخت غیرقانونی امتناع می ورزد، هیچگونه جبران قانونی ندارید! شما باید کاملا خوب از این عمل پیروی کنید، که البته کاملا غیرقانونی است. چک ها باید هم قبل از امضای قرارداد و هم قبل از امضای سند انجام شود. جهت بررسی هزینه زندگی در ایرلند به مقالات منتشر شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *