مهاجرت سرمایه گذاری در ایرلند

استارت آپ ایرلند

استارت آپ ایرلند

استارت آپ ایرلند با داشتن شرایطی سازگار در رده 18 کشورهای برتر جهان قرار دارد. ایرلند یکی از کشورهای پیشرفته اروپا است. این کشور در زمینه فناوری و الکترونیک پیشتاز است. امروز با توجه به ارتباط زیاد بین استارت آپ ها و فناوری، ایرلند یکی از گزینه های ایده آل برای راه اندازی استارت آپ است. دولت این کشور همچنین با ارائه برنامه های حمایتی مانند برنامه کارآفرینی استارت آپ ایرلند (STEP) از کارآفرینان حمایت می کند. این برنامه منجر به اخذ اقامت این کشور برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا می شود. متخصصین ما در تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در خصوص ایجاد استارت آپ و سرمایه گذاری اطلاعات کامل را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

بررسی استارت آپ ایرلند

در سال های اخیر، اکوسیستم استارت آپ فناوری در ایرلند در حال رونق است. عوامل مختلفی باعث شهرت دوبلین به عنوان قطب فناوری برای استارت آپ ها و مبتکران شده است، از جمله تعادل کامل زندگی کاری که در ایرلند یک قاعده است. علاوه بر این، دولت ایرلند از رشد استارت آپ های فناوری با آژانس های مختلف کارآفرینی و مزایای کسب شده در مسیر رشد خود مانند یک اکوسیستم فناوری قوی، از یک محیط الهام بخش برای کارآفرینان پشتیبانی می کند. دوبلین همچنین دارای VC و جامعه سرمایه گذاران قوی است، زیرا در سراسر جهان شناخته شده است که استارت آپ ها چنین پتانسیلی را در دوبلین دارند. در سال 2023، ایرلند جزو 20 کشور برتر از نظر استارت آپ در جهان قرار گرفته است. ایرلند برای پنجمین سال متوالی سریعترین رشد در اتحادیه اروپا لقب گرفته است.

ایرلند در حال جذب بهترین شرکت ها و بهترین استعدادهای کارآفرینی است و خود به یک مرکز فناوری تبدیل می شود. در نمودار زیر همچنین رتبه ایرلند در عوامل مهم شروع یک تجارت و سرمایه گذاری را مشاهده می کند:

رتبه ایرلند در عوامل مهم تجارت و سرمایه گذاری

توسعه کارآفرینی در ایرلند

در طول شیوع ویروس کرونا، دولت ایرلند به سرعت طرح های کمک مالی برای مشاغل بزرگ و کوچک را ارائه داد و همچنین خدمات منظم خود را به شرکت هایی ارائه داد که در این زمان به ویژه مفید هستند. این کمک های مالی و وام ها از طرف خود دولت (بخش تجارت، بنگاه های اقتصادی و نوآوری) و همچنین سازمان های دولتی (دفتر سازمانی محلی) ایجاد شده برای حمایت از مشاغل در حال رشد و جمع آوری کنندگان مالیات و عوارض دولت (درآمد) اختصاص می یابد. نه تنها شرکت های فناوری از فرهنگ کار عالی که مختص ایرلند است بهره مند می شوند، بلکه از شرایط مالیاتی مطلوب نیز بهره مند می شوند.

قانون ایرلند از تأسیس و فعالیت شرکت های غول پیکر حمایت می کند که فضای اقتصادی آن را برای شرکت های بزرگ جذاب می کند، با تأکید بر آن دسته از صنایع تحقیق توسعه و نوآوری که برای فراهم کردن فرصت و تجارت برای شرکت های کوچکتر حیاتی هستند. شرایط دیگر کشورها نیز اثراتی به نفع ایرلند ایجاد کرده است. به عنوان مثال، با توجه به تصمیم انگلستان برای خروج از اتحادیه اروپا، برخی از بزرگترین شرکت ها از سراسر جهان به ایرلند نقل مکان کردند.

در شکل زیر رتبه جهانی شهرهای ایرلند از نظر استارت آپ را مشاهده می کنید:

نام شهررتبه جهانی
دوبلین54
گالوی313
کورک432
لیمریک606
واترفورد754

ویزای استارت آپ ایرلند

برنامه کارآفرینان نوپا توسط دولت ایرلند در سال 2012 معرفی شد تا به کارآفرینان مبتکر امکان درخواست مجوز تاسیس مشاغل خود و اقامت به طور تمام وقت در ایرلند را بدهد. شرایط اساسی برای درخواست:

  • فردی با شخصیت خوب باشید.
  • به جرایم جنایی محکوم نشده باشید.
  • بودجه مورد نیاز 50000€ (یورو) را در دسترس داشته باشید.
  • یک پیشنهاد تجاری ابتکاری داشته باشید.

درخواست برای برنامه کارآفرین تازه کار ممکن است در هر زمان به صورت الکترونیکی انجام شود. لطفاً توجه داشته باشید که پیشنهادهای ارائه شده به عنوان بخشی از یک درخواست به صورت فصلی توسط کمیته ارزیابی بررسی می شوند. برای تکمیل مراحل درخواست 2 مرحله وجود دارد:

مرحله 1: برای برنامه آنلاین شما باید موارد زیر را از طریق ایمیل ارسال کنید:

  • فرم درخواست STEP تکمیل شده.
  • اسناد شامل شواهدی در مورد بودجه شما
  • پیشنهادی که ایده تجاری نوآورانه شما را مشخص می کند.

شما باید هزینه درخواست €350 (یورو) را با انتقال وجوه الکترونیکی پرداخت کنید. این هزینه قابل استرداد نیست. تا زمان پرداخت کامل هزینه، به پرونده ها رسیدگی نمی شود.

مرحله 2: شماره گذرنامه، شما مسئول پرداخت هرگونه هزینه انتقال و هزینه های مبادله ارز هستید.

مراحل ویزای استارت آپ ایرلند

یک کمیته ارزیابی مستقل متشکل از کارمندان ارشد دولتی و کشوری مسئول ارزیابی مناسب بودن پیشنهاد شما است. کمیته ارزیابی پیشنهاد را بررسی می کند و در صورت لزوم ممکن است از داوطلب اطلاعات بیشتری کسب کند. کمیته ارزیابی در مورد مناسب بودن پیشنهاد شما به وزیر دادگستری توصیه خواهد کرد. برای متقاضیانی که موفق باشند و پیشنهادهای آنها توسط کمیته ارزیابی و وزیر دادگستری مناسب تشخیص داده شود، نامه ای به آنها داده می شود که به آنها اجازه اقامت ایرلند را می دهد.

  • شما باید همانطور که در درخواست شما ذکر شده است، تجارت و شرکت خود را تاسیس کنید (ثبت شرکت در ایرلند).
  • شما باید در این کار به صورت تمام وقت کار کنید.
  • شما مجاز به استخدام در هیچ بخش دیگری نیستید.
  • شما نباید به یک بار مالی برای دولت ایرلند تبدیل شوید.
  • شما نباید در هر حوزه قضایی به جرم کیفری محکوم شوید.
  • در صورت عدم احراز این شرایط، وضعیت اقامت تحت برنامه کارآفرین مبتدی ممکن است پس گرفته شود.

اگر درخواست شما ناموفق باشد، تصمیم وزیر قطعی است و رد تقاضای اقامت تحت برنامه کارآفرین نوپا منوط به بررسی یا تجدیدنظر نیست.

مراحل ویزای استارت آپ ایرلند

دوبلین مرکز فناوری ایرلند

دوبلین در حال حاضر میزبان بیش از 2200 استارت آپ است و در فهرست 8 شهر دیجیتال اروپا بالاتر از بارسلونا، وین و میلان قرار دارد. دوبلین همچنین دارای یک نیروی کار بسیار تحصیل کرده است و هنگامی که با اقتصاد و سبک زندگی مطلوب آن ترکیب شود، جوانترین و جدیدترین استعداد فناوری را بوجود می آورد. صحنه فناوری دوبلین اکنون از هر زمان دیگری متنوع تر است. زنان بیشتر، استعدادهای بین المللی بیشتر، بودجه بین المللی بیشتر و کارآفرینان مشتاق تر. در سال 2013، استارت آپ های ایرلندی 116 میلیون € (یورو) سرمایه جمع کردند. در سال 2018، این میزان به 523 میلیون € (یورو) رسید. بدون شک دوبلین برای SME ها و استارت آپ ها رونق فناوری چالش ها و پاداش هایی به همراه آورده است. نوعی فرهنگ فناوری در دوبلین شکل گرفته است.

حضور شرکت های فن آوری جهانی موجود همچنین به عنوان آهنربا برای سایر شرکت های مبتنی بر فناوری که در اینجا مستقر هستند عمل کرده است. این غول های فناوری به دلایل بسیاری که از نظر مالی تأمین نمی شوند، دوبلین را خانه خود می خوانند. طرح های نوآوری و اکوسیستم تجاری حمایتی و ترکیبی از استعدادها وجود دارد که از سراسر اتحادیه اروپا و فراتر از آن جمع شده است. علاوه بر این، یک نظرسنجی منتشر شده در سال 2022، دوبلین را در پانزدهمین شهر نوآور جهان، قبل از برلین، نیویورک و تورنتو، در لیست قرار داده است که از سرعت اینترنت گرفته تا دید آنلاین و چشم انداز شغلی را در نظر گرفته است. در بحث خلاقیت، دوبلین نیز در رتبه 4 قرار دارد!

مزایای استارت آپ ایرلند

دلایل زیادی وجود دارد که ایرلند را مکانی عالی برای شروع و رشد تجارت شما می کند. ایرلند تنها کشور انگلیسی زبان در منطقه یورو است و از نظر جغرافیایی جالب است زیرا در بین سرزمین اصلی اروپا و ایالات متحده قرار دارد. اگر تصمیم بگیرید در هر دو منطقه سرمایه گذاری کنید، این حتی مهمتر خواهد بود. فرهنگ تجاری ایرلند یکی از مزیت های تجارت در این کشور است. ایرلند یک سیستم مالی بسیار خوب را ارائه می دهد. دولت ایرلند یکی از کمترین نرخ مالیات شرکت ها را در اروپا با 12.5% ارائه می دهد. اکوسیستم عالی شتاب دهنده ها و سازمان های حمایت از کارآفرینی فضای اداری و راهنمایی و همچنین انبوهی از کمک های اولیه و بودجه شروع به کار برای استارت آپ های مرحله اولیه را انجام می دهند.

از جمله دیگر مزایا:

  • ایرلند نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده ارائه می دهد و استعدادهای درخشان را از سراسر اروپا جذب می کند.
  • ایرلند همچنین به عنوان یک کشور اروپایی با جهانی ترین شرکت های بزرگ در بازارهای خود شناخته می شود.
  • بسیاری از برترین شرکت های ICT جهان مانند اینتل، فیسبوک، گوگل، مایکروسافت، اپل حضور چشمگیری در ایرلند دارند.
  • بسیاری از شرکت های بین المللی مقر خود را به ایرلند منتقل کردند.

چنانچه خواهان ثبت شرکت و اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در ایرلند هستید به مقاله لینک شده مراجعه کنید. همچنین برای دریافت اطلاعات تکمیلی می توانید از تیم تخصصی ما در مجموعه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *