مهاجرت به کشور ایرلند

مزایا و معایب ⭐ شرایط مهاجرت به ایرلند

شرایط مهاجرت به ایرلند

مزایا و معایب ⭐ شرایط مهاجرت به ایرلند برای اشخاص مختلف با توجه به پارامترهای حائز اهمیت در باب طرق مهاجرت به این کشور ایده آل متغیر می باشد.  پبه بیان ساده تر، این که یک فرد خارجی چه نوع روشی را برای مهاجرت به ایرلند انتخاب می نماید، شرایط مهاجرت وی را تغییر می دهد. به طور مثال اگر قصد مهاجرت کاری به ایرلند را داشته باشید، بایستی ویزای کار این کشور را اخذ کنید و برای گرفتن ویزای کاری ایرلند شرایط خاصی وجود دارد.

روش تحصیلی نیز به همین صورت خواهد بود و برای اخذ ویزای تحصیلی ایرلند باید مدارک و اسناد خاصی را در دست داشته باشید. بخش های مختلفی در این مقاله وجود دارد که به بررسی هر یک از این موضوعات پرداخته است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که تهیه کننده و ارائه دهنده این مقاله می‌باشد، پیشنهاد و توصیه می نماید آن را به دقت مطالعه نموده و چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتری دارید با کارشناسان این موسسه در ارتباط باشید.

اینفوگرافیک مهاجرت به ایرلند

درباره ایرلند

ایرلند سومین جزیره بزرگ اروپا است که در اقیانوس اطلس شمالی واقع شده است و از طریق کانال شمالی، دریای ایرلند و کانال سنت جورج از بریتانیا جدا شده است. جزیره ایرلند به دو کشور تقسیم شده است. جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی که به بریتانیا تعلق دارد. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور دوبلین است که توسط وایکینگ ‌ها تأسیس شد و از لحاظ تاریخی پایتخت بسیار مهمی در جهان باقی مانده است. شهرهای بزرگ دیگر این کشور کورک و لیمریک هستند. “ایرلندی” از یک سلسله طولانی از مردم به نام “سلت” می آیند که هزاران سال پیش در قاره اروپا پرسه می زدند. ظهور امپراتوری ‌ها، جنگ ‌ها و گروه‌ های مردمی آنها را به سمت غرب به جزایر سوق داد.

سلت ‌ها در حال حرکت به سمت جلو، یک سیستم فوق ‌العاده پیچیده از قبایل یا قبیله ‌ها و خانواده ‌ها داشتند که با رؤسای و پادشاهان خود به عنوان حاکم بر مناطق تسلط داشتند. امروزه تا حدی به همین دلیل است که بسیاری از مردم در ایرلند از پیشوند «Mc» یا تقریباً منحصراً ایرلندی از پیشوند «O» استفاده می‌کنند که به «پسر» یا «نوادگان» ترجمه می ‌شود. ایرلند علاوه بر اینکه خود جزیره است، میزبان صدها جزیره و جزیره کوچکتر نیز می باشد که پرجمعیت ترین آن ها جزیره بزرگ با کورک، جزیره آشیل در مایو و جزایر گورومنا در گالوی هستند. برخی از مکان‌های دیدنی که تا حدودی در سراسر ایرلند به امضا رسیده ‌اند عبارتند از کالج ترینیتی، انبار گینس، مقبره نوسنگی نیوگرانج، صخره کشل، گلندالاف، جزیره توری، تپه گروگان ‌ها، دشت ‌های Ćeide، باغ آسمان، و فانوس دریایی هوک هد.

مهاجرت به کشور ایرلند

ایرلند یک کشور اروپایی است که جزء کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می گردد. اما این نکته حائز اهمیت است که ایرلند در فهرست کشورهای عضو منطقه شنگن قرار ندارد. همان طور که مطلع هستید روش های گوناگونی برای مهاجرت به ایرلند وجود دارد و افراد خارجی با توجه به این که شرایط فعلی،‌ شخصی و خانوادگی آنها به چه صورت است و از همه مهم تر با چه انگیزه و هدفی راهی ایرلند اروپایی می شوند، مجاز به انتخاب یکی از روش ها هستند.

به طور کلی شرایط مهاجرت به ایرلند مختلف بوده و روش های گوناگونی برای ورود به خاک ایرلند وجود دارد که عبارتند از:

روش های مهاجرت به ایرلند

شرایط مهاجرت به ایرلند از طریق ازدواج

برخی افراد خارجی جهت مهاجرت به ایرلند و به دست آوردن اقامت ایرلند، تصمیم به ازدواج با یکی از شهروندان اسلواک می گیرند. اما این روش شرایط و ضوابط خاص خود را دارد. بدین صورت که فرد خارجی برای این منظور بایستی حداقل 3 ماه پیش از ازدواج در خاک ایرلند زندگی کرده باشد.

البته شرایط دیگری نیز در این راستا وجود دارد که به شرح زیر می باشد:

  • اولین شرطی که جهت اخذ اقامت ایرلند برای متقاضی وجود دارد این است که از تاریخ ازدواج شخص خارجی با شهروند ایرلندی، حداقل 3 سال گذشته باشد.
  • پیش از این که فرد خارجی درخواست خود را ارائه نماید، بایستی حداقل به مدت 12 ماه در ایرلند به صورت مستمر حضور داشته باشد. همچنین ملزم به اقامت 2 سال از 4 سال در کشور ایرلند و پیش از اقامت reckonable خواهد بود.
  • ازدواج فرد خارجی با شهروند ایرلندی بایستی به صورت واقعی و مطابق با قوانین حاکم بر ایرلند صورت گرفته و در دفاتر رسمی به ثبت برسد. در واقع ازدواج زوجین نباید به صورت صوری انجام گیرد.
  • ارائه اظهارنامه در جهت وفاداری به دولت ایرلند و زندگی بر پایه قوانین ایرلند از سوی فرد خارجی الزامی است.

سرمایه گذاری در ایرلند

یکی از دلایل مهم کار و سرمایه گذاردر ایرلند ، علاوه بر وضعیت اقتصادی پیشرفته، اخذ مالیات های کم توسط دولت ایرلند است. سرمایه گذاران بین المللی که با هدف راه اندازی کسب و کار و تجارت وارد این کشور شده و اقدام به ثبت شرکت های مختلف می نمایند، انگیزه های مختلفی برای این امر دارند که یکی از آنها پرداخت مالیات در حد پایین است. اگرچه کشور ایرلند در فهرست کشورهای حوزه شنگن وجود ندارد، اما جزو کشورهای اتحادیه اروپا محسوب شده و از پیشرفت اقتصادی بالایی برخوردار است.

زبان های ایرلندی و انگلیسی،‌ دو زبان رسمی مردمان ایرلند است که البته اکثریت آنها به زبان ایرلندی صحبت می کنند. اما از آنجا که زبان انگلیسی نیز درایرلند رایج است، لذا فعالیت های شغلی و ارتباط با مردمان ایرلند به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر بوده و این موضوع باعث جذب سرمایه گذاران خارجی شده است. همانند سایر راه های مهاجرت به ایرلند، آگاهی از شرایط مهاجرت به ایرلند از طریق سرمایه گذاری امری ضروری تلقی می گردد.

شرایط مهاجرت به ایرلند از طریق سرمایه ‌گذاری

ویزای همراه برای فرد سرمایه گذار در ایرلند وجود دارد و وی می تواند خانواده خود را همراه ببرد. اعتبار اولیه برای ویزای سرمایه گذاری در ایرلند شخص خارجی ابتدا به صورت یک ساله بوده و تمدید آن مشروط بر پیشرفت روند اقتصادی، گردش مالی قوی در راستای سوددهی به اقتصاد ایرلند انجام پذیر است. اقامت دائم ایرلند نیز با گذشت 5 سال کار و گردش مالی قوی در ایرلند قابل دستیابی است.

شرایط مهاجرت به ایرلند از طریق سرمایه ‌گذاری

روش های سرمایه گذاری در ایرلند

سرمایه گذاری در ایرلند از روش های مختلفی میسر است که برخی از زمینه های آن عبارتند از:

نوع سرمایه گذاریشرح سرمایه گذاری
سرمایه گذاری بنیادیاین نوع سرمایه گذاری در رشته هایی نظیر ورزش، بهداشت و هنر صورت می گیرد که نیاز به 50000€ (یورو) سرمایه اولیه دارد. در صورتی که سرمایه گذار خارجی تعداد 5 شریک برای خود انتخاب نماید، می تواند با مبلغ 400000€ (یورو) اقدام به سرمایه گذاری در ایرلند نماید.
سرمایه گذاری اقتصادیفرد خارجی جهت اقدام در این نوع سرمایه گذاری، نیازمند سرمایه ای به مبلغ 500000€ (یورو) می باشد تا بتواند وارد بازار کسب و کار این کشور گردد. چنانچه 3 سال از زمان سرمایه گذاری او سپری گردد، می تواند برای اقامت دائمی درخواست دهد.
سرمایه گذاری اوراق قرضهفرد خارجی با سرمایه گذاری در اوراق قرضه می تواند در این کشور سرمایه گذاری نماید. بدین صورت که می بایست مبلغی به ارزش 10 میلیون € (یورو) به خرید اوراق قرضه برای مدت زمان 5 سال اختصاص دهد.
سرمایه گذاری های مختلففرد خارجی برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف نیاز دارد که مبلغ حداقل 450000€ (یورو) را نسبت به خریداری اموال و حداقل 500000€ (یورو) را در زمینه خرید اوراق قرصه هزینه کند.
صندوق سرمایه گذاریدر این روش فرد متقاضی مجاز است در یکی از صندوق های سرمایه گذاری در کشور ایرلند که از سوی دولت ایرلند مورد تایید قرار گرفته است، مبلغ 500000€ (یورو) سرمایه گذاری نماید.
سرمایه گذاری در املاک و مستغلات (REIT)سرمایه گذاری در زمینه املاک و مستغلات از دیگر روش های مهاجرت به ایرلند محسوب می گردد که نیازمند حداقل 2 میلیون € (یورو) جهت بورس و خرید اوراق بهادار می باشد.

شرایط مهاجرت به ایرلند از طریق تحصیل

دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور ایرلند همواره در سطح جهانی مورد توجه بوده است. چراکه سطح آموزش و پرورش در ایرلند بالاست و مدارکی که در پایان تحصیلات به دانشجویان اعطاء می گردد، از درجه و اعتبار خاصی در سطح بین المللی برخوردار است. لذا تحصیل در ایرلند از دیگر گزینه های پرطرفدار و پر متقاضی در این کشور محسوب می شود. تحصیل کارشناسی در ایرلند به صورت 3 ساله است و صرفا در برخی رشته ها بایستی به مدت 4 سال وقت صرف کرد. مدرک آیلتس با نمره 6 از الزامات پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌ های ایرلند می ‌باشد. 10 ساعت کار هفتگی نیز برای دانشجویان این مقطع مجاز است.

آیلتس 6.5 برای مقطع کارشناسی ارشد مورد نیاز است که به صورت 2 ساله است و در برخی رشته ‌ها نیز به صورت یک ساله ارائه می شود. 20 ساعت کار هفتگی برای دانشجویان این مقطع در نظر گرفته شده است. مقطع دکترا برای دانشجویان در مدت زمان 3 سال ارائه می شود و به پایان می رسد که از الزامات آن ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 7 است. دانستن شرایط مهاجرت به ایرلند از طریق تحصیلی از اقدامات اولیه این امر محسوب می ‌گردد.

هزینه زندگی در ایرلند

برای این که مهاجرت موفقیت آمیزی به کشور ایرلند داشته باشید و بتوانید با خیالی آسوده و بدون دغدغه در این کشور اقامت کنید،‌ ابتدا باید از هزینه زندگی در ایرلند و شهرهای مختلف آن مطلع باشید. برای اقامت در ایرلند لازم است مسکن مورد نظر خود را در شهری که تمایل به اقامت در آن دارید، انتخاب نموده و نسبت به خرید یا اجاره آن اقدام نمایید. در صورتی که دانشجوی دانشگاه های ایرلندی هستید نیز می توانید از گزینه اقامت در خوابگاه دانشگاه مورد نظر بهره بگیرید.

آیتمهزینه ها به یورو
اجاره مسکن ماهیانه€427
امکانات رفاهی ماهیانه€28
خوراک و غذا نیز به طور متوسط€160 الی 170€
پوشاک و لباس€40 الی 50€
زندگی دانشجویی€1300 الی 1500€

درباره شرایط مهاجرت به ایرلند

با مطالعه این مقاله دریافتید که برای اخذ اقامت کشور ایرلند،‌ باید شرایط مهاجرتی و انواع طرقی که این امر را ممکن می سازد را بشناسید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی خود را جهت پذیرفتن پرونده های مهاجرتی افراد متقاضی به کشورهای مختلف از جمله کانادا اعلام می دارد و برای جزئیات شرایط مهاجرت به کشور ایرلند و نحوه و چگونگی انجام این امر، مشاوره هایی تخصصی و حرفه ای ارائه می دهد که از طریق مشاوران و کارشناسان این موسسه قابل دریافت و دسترسی است. مشاوره ها به صورت تلفنی و یا حضوری انجام می پذیرد. بنابراین چنانچه جزو افراد مهاجر هستید، در اسرع وقت با این موسسه تماس بگیرید.

سوالات متدوال در خصوص مهاجرت به ایرلند

در این بخش از مبحث می خواهیم در خصوص شرایط مهاجرت به ایرلند سوالات متدوالی را که از سوی متقاضیان پرسیده شده جواب دهیم:

  • از چه طریقی می توان به ایرلند مهاجرت کرد؟ از طریق تحصیل و کار و سرمایه گذاری و بازنشستگی و ازدواج می توان به ایرلند مهاجرت کرد.
  • شرایط مهاجرت به ایرلند از طریق ازدواج چیست؟ متقاضی باید حداقل 1 سال به صورت مستمر در ایرلند اقامت قانونی داشته باشد و 3 سال می بایست از ازدواج با فرد ایرلندی گذشته باشد.
  • بهترین راه ها برای مهاجرت به ایرلند چیست؟ در صورتی که شرایط سرمایه گذاری ندارید بهترین راه تحصیل و کار در ایرلند است.
  • برای مهاجرت از طریق کار به ایرلند چه شرایطی لازم است؟ می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت کاری به ایرلند مشورت نمایید.
5/5 - (5 امتیاز)

4 دیدگاه برای “مزایا و معایب ⭐ شرایط مهاجرت به ایرلند

  1. مهدی رحیمی گفت:

    با عرض سلام بنده دارای مدرک تحصیلی دکترای تاریخ هستم ایا یافتن شغل در رابطه با مدرک تحصیلی بنده در ایرلند ممکن می باشد؟ ممنون

    1. صادقی گفت:

      در ابتدا باید بررسی کنید که رشته شما در لیست مشاغل مورد نیاز باشد. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  2. مریم اسدی گفت:

    سلام من حدود 6 سال سابقه تو زمینه واردات دارو دارم. میخواستم بدونم در خصوص مهاجرت به ایرلند از طریق سرمایه گذاری میتونم اقدام کنم؟ هزینه های این روش چه قدره؟

    1. صادقی گفت:

      سلام بله این امکان برای شما وجود دارد. در خصوص ویزای سرمایه گذاری ایرلند می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *