مهاجرت کاری ایرلند

کار در ایرلند

ویزا کار در ایرلند از طریق کارفرما

کار در ایرلند و شرایط آن به چه صورت می باشد؟ ایرلند در حوزه اتحادیه اروپا واقع شده و مانند دیگر کشورهای این حوزه دارای پول یکسان و شرایط اقتصادی یکسان است. این کشور جزو ثروتمندترین کشورهای دنیا محسوب می شود و به لحاظ رشد اولید ناخالص ملی رتبه پنجم را در بین تمام کشورها از آن خود کرده است. به لحاظ شاخص توسعه انسانی نیز کشور ایرلند رتبه پنجم را دارا است. از جمله مواردی که در زمینه اخذ مجوز کار در ایلند موثر هستند می توان تابعیت شخص متقاضی را نام برد. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله کار در ایرلند مفتخر به راهنمایی شما در این باب می باشد.

اینفوگرافیک کار در ایرلند

ویزا کار در ایرلند از طریق کارفرما

از طرق متفاوتی می توان ویزای کار را کسب کرد که یکی از ساده ترین راه ها این است که شخص یک دعوتنامه کاری از یک شرکت یا کارفرما و یا کارآفرین در این کشور دریافت نماید. در این خصوص لازم به ذکر است که کسب و کار فرستنده دعوت نامه باید به طریقی قانونی در ایرلند فعالیت نماید و فرد دریافت کننده دعوتنامه نیز شرایط لازم برای اخذ آن شغل را داشته باشد.

راه دیگر این است که شخص از طریق آگاهی هایی که برای درخواست نیروی کار در کشور ایرلند منتشر می شود اقدام نماید. این روش بدین صورت است که ابتدا به مدت 3 هفته تا 3 ماه در سراسر کشور ایرلند و اتحادیه اروپا آگهی استخدام منتشر می شود، اگر نیروی کار مورد نظر یافت نشد، اخذ نیرو از کشورهای دیگر امکان پذیر می شود. در این صورت اگر متقاضی در این آگهی پذیرفته شود قادر به اقدام برای اخذ ویزای کار خواهد بود.

ویزا کار در ایرلند از طریق مهارت

در صورت نیاز به مهارت های خاصی که فهرست هر ساله از سوی دولت ایرلند اعلام می شود نیز می توان ویزای کار ایرلند را کسب کرد. این روش بدین صورت است که مهارت های حرفه های خاصی که مشاغل مورد نیاز در ایرلند شناخته می شوند از سوی دولت منتشر می شوند. بدین ترتیب متقاضی می تواند با پیگیری این فرم ها و طی مراحلی که معمولا در همان فرم ها به طور مبسوط توضیح داده می شود برای دریافت شغلی که مهارت آن را دارا است اقدام نماید.

شرایط لازم برای اخذ ویزای کار در ایرلند

برای اخذ ویزای کار شرایط اساسی زیر لازم است:

  • سن متقاضی باید زیر 40 سال تمام باشد.
  • متقاضی باید ضمن آشنایی با زبان انگلیسی، مدرک زبان خود را هنگام مراجعه به سفارت همراه داشته باشد.
  • در صورتی که متقاضی از طریق مهارت قصد اخذ ویزای کار را داشته باشد باید مدارک لازم مربوط به ان حرفه خاص را همراه داشته باشد.
  • اولویت استخدام با افرادی است که مجرد هستند.
  • مدارک شناسایی معتبر را باید همراه داشته باشد.

شرایط لازم برای اخذ ویزای کار در ایرلند

ویزای کار در ایرلند از داخل کشور

در موارد زیر متقاضی می تواند حتی زمانی که داخل خاک کشور ایرلند است تقاضای دریافت ویزای کار را تسلیم نماید:

  • دانشجوی دارای ویزای دانشجویی ایرلند باشد.
  • متقاضیانی که جهت ملاقات یا مصاحبه با کارفرما وارد خاک ایرلند شده باشند.

این افراد می توانند یا به صورت الکترونیک فرم های مربوطه را تکمیل و در وبسایت اداره مهاجرت ایرلند بارگزار نمایند و یا به ادارات کار و نمایندگی های ایرلند در محل زندگی خود تسلیم نمایند. همچنین می توان فرم ها را از طریق پست به اداره مهاجرت فرستاد.

اشتغال در ایرلند

ویزای کار جز امور حقوقی در این کشور محسوب می شود، بنابراین طی مراحل قانونی برای چنین امری الزامی است. نکته اساسی این است که کارفرما باید برای جذب نیروی کار دارای مجوز باشد. به عنوان مثال اگر کارفرما یک شرکت باشد باید به طور رسمی در اداره ثبت شرکتها ثبت شده باشد این امر با مراجعه به وبسایت http://cro.ie قابل بررسی است.

استخدام باید به طور مستقیم و تنها از سوی کارفرما صورت گیرد، به بیان دیگر پر کردن فرم های استخدامی واسطه ها و معرف ها پذیرفته نیست. افرادی که دارای مجوز اشتغال هستند باید قوانین مهاجرتی را رعایت کنند بدین معنی که برای ورود به کشور ایرلند باید ویزا داشته باشید و به منظور کار باید در اداره مهاجرت فرم مربوطه را پر نمایید.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که ایرلند شمالی از جمهوری ایرلند جدا است و به عنوان یکی از مناطق تحت سیطره بریتانیا محسوب شده و قوانین مهاجرتی اش نیز مطابق مقررات مهاجرتی انگلیس است. ویزای کار در کشور ایرلند دو ساله است که تا چهار بار قابل تمدید است. علاوه بر ویزای کار دو ساله برخی از حرفه های خاص قادر به اخذ ویزای سه ساله و قابل تمدید در این کشور هستند.

اشتغال در ایرلند

مزایای اشتغال در ایرلند

موفقیت در اخذ ویزای کاری ایرلند و گذشت حدود 4 سال، اخذ اقامت دائم این کشور تضمین می شود، این امر منوط به این است که متقاضی مالیات های خود را به موقع به دولت پرداخت کرده باشد. بر اساس قوانین مهاجرتی این کشور، شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا بدون نیاز به اخذ مجوز برای کار در این کشور می توانند در این کشور زندگی کنند یا صاحب شغل شوند.

این افراد همچنین می توانند اعضای خانواده خود را به این کشور ببرند. اگر بتوانید اقامت این کشور را از طریق ویزای کار در این کشور اخذ نمایید، به آسانی و بی نیاز به ویزا قادر به سفر به کلیه کشورهای حوزه شنگن خواهدی بود. علاوه بر سفر می توانید در این کشورها از مزایای مربوط به تحصیل و حتی کار بهره مند گردید.

حداقل دستمزد دریافتی برای کارمندان در این کشور در سال 2024-2023 معادل 35000€ (یورو) در سال محاسبه شده است. از آنجایی که فرایند اخذ ویزای کار در این کشور طولانی و پیچیده است لذا توصیه می شود از مشاوره وکلای مجرب بهره گیرید. از همین رو کادرمجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با توانایی در اختیار داشتن وکلای کاردانی که کوله بار تجارب بین المللی به روز و ارزنده در این زمینه دارند، در خدماترسانی به علاقه مندان اخذ ویزای کار در این کشور و اخذ اقامت این کشور،آمادگی دارند.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *