مهاجرت به کشور ایرلند

تبدیل اقامت به تابعیت در ایرلند

تبدیل اقامت به تابعیت در ایرلند

امید است مقاله تبدیل اقامت به تابعیت در ایرلند توسط کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد توجه شما قرار گیرد. بسیاری از متقاضیان بین المللی پس از اتمام دوره تحصیلی و یا کار موقت در این کشور خواهان تبدیل اقامت به تابعیت می باشند. چنانچه پدر، مادر، پدربزرگ یا مادربزرگ متقاضی مقیم این کشور باشند، به طور کلی از تابعیت این کشور برخوردار خواهید شد. این نوع تابعیت با توجه به پیشینه خانوادگی متقاضی صورت خواهد گرفت. در این مقاله روش های دیگری که می توان به تابعیت این کشور رسید، بیان خواهد شد. در صورت ابهام در هر کدام از روش های ذکر شده می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

  • موارد قابل بررسی در این مقاله به شرح زیر می باشد:
  • مدت زمان اخذ تابعیت این کشور چه قدر می باشد؟
  • هزینه تبدیل اقامت به تابعیت در این کشور چه قدر است؟
  • شرایط لازم برای اخذ تابعیت در این کشور چه می باشد؟

شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در ایرلند

به طور کلی در ابتدا متقاضی می باید به مدت 5 سال اقامت پیوسته در این کشور را داشته باشد تا بتواند برای مراحل قانونی اخذ تابعیت این کشور اقدام نماید. در صورتی که با بردی که تبعه این کشور می باشد ازدواج صورت گیرد، در صورتی که 3 سال از ازدواج رسمی زوجین گذشته باشد، تابعیت به متقاضی اعطا خواهد شد. متقاضیانی که از طریق تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند، زمانیکه در طول تحصیل در این کشور می گذرانند جز زمان اقامتی محسوب نمی شود. هر کدام از پروسه های مهاجرتی در این کشور جهت تبدیل اقامت به تابعیت می باید بررسی گردد.

جهت اخذ تابعیت این کشور موارد مورد توجه به شرح زیر می باشد:

مدارک تابعیت ایرلند

اخذ تابعیت ایرلند از طریق اقامت برای شهروندان بین المللی

متقاضیانی که از طریق روش های قانونی وارد خاک این کشور شده اند و خواهان اخذ تابعیت این کشور می باشند، می باید اصول و شرایطی را داشته باشند که مورد تایید دولت این کشور باشد. اولین قدم برای اخذ تابعیت این کشور دارا بودن کارت اقامت این کشور است. سپس مرحله تکمیل فرم درخواست صورت خواهد گرفت، پس از تکمیل و ارائه فرم مربوطه پرداخت 2 هزینه انجام خواهد شد. هزینه اول مربوط به تکمیل فرم درخواست که حدود 175€ (یورو) است و هزینه دوم مربوط به مراتب بالاتر پس از تایید فرم می باشد که حدود 950€ (یورو)خواهد بود. در صورت تمایل به زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در ایرلند را مطالعه فرمائید.

نکات مهمی که در این خصوص می باید مورد توجه قرار گیرد در جدول زیر بیان شده است:

شرایط اخذ تابعیتشرح
متقاضیان واجدین شرایطسن 18 سال یا بالاتر
ارائه گواهی عدم سوء پیشینهدارا بودن کارت اقامت با حداقل 1 سال و حداکثر 4 سال
تکمیل فرم درخواست متقاضیتکمیل فرم به صورت آنلاین
ارائه مدارک معتبر و مستندیاجازه اقامت این کشور
اعلام وضعیت پناهندگیارائه نامه های معتبر از سوی وزارت دادگستری این کشور
ارائه گذرنامه معتبرارائه شناسنامه متقاضی
در صورت تاهل طرفینارائه مدارک معتبر دال بر تاییده رسمی ازدواج زوجین
ارائه اظهارنامه قانونیارائه به همراه شاهد معتبر مانند وکیل دادگستری

تبدیل اقامت به تابعیت از طریق ازدواج در ایرلند

یکی از روش های رایج که در اکثر کشورهای اروپایی برای اخذ تابعیت صورت می پذیرد‌، روش مهاجرت از طریق ازدواج می باشد. متقاضی بین المللی در صورت ازدواج با تبعه این کشور می باید به مدت 3 سال اقامت پیوسته در این کشور را به عنوان گواهی به اداره مهاجرت این کشور ارائه دهد. در نظر داشته باشید که در این کشور ازدواج سوری مورد قبول نمی باشد. برای ازدواج قانونی در این کشور مواردی مانند سن متقاضی، عدم سو پیشینه و کارت اقامت مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

تعداد مهاجرینی که در سال های اخیر از طریق ازدواج به این کشور مهاجرت نموده اند، در نمودار زیر بررسی شده است:

مدارک معتبر و مستندی که در این خصوص الزام به ارائه خواهد بود در جدول زیر بیان شده است:

مراحلمدارک
1ارائه گواهی ازدواج رسمی
2ارائه گذرنامه معتبر طرفین ازدواج
3ارائه شناسنامه معتبر طرفین ازدواج
4ارائه گواهی طلاق برای هر کدام از طرفین ازدواج در صورت طلاق هر کدام از طرفین

تبدیل اقامت به تابعیت در ایرلند از طریق والدین

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت و تابعیت در این کشور از طریق والدین و اجداد پدری یا مادری می باشد. در این صورت متقاضی تابعیت این کشور را در مدت زمان کوتاهی حدود 12 الی 18 ماه به دست آورد. به طور کلی افرادی که در این کشور متولد شده باشند و یکی از والدین آنها پدر یا مادر حداقل اقامت 1 ساله این کشور را دارا باشند، متقاضی از حق شهروندی و تابعیت این کشور برخوردار خواهد شد. در این نوع اخذ تابعیت هم شناسنامه، گذرنامه و هر آنچه مربوط به هویت متقاضی می باشد، ضرورت خواهد داشت. مقاله اخذ تابعیت ایرلند از طریق تولد توضیحاتی کامل را در اختیار شما قرار خواهد داد.

تبدیل اقامت به تابعیت در ایرلند از طریق والدین

بررسی اقامت پذیرش دو تابعیتی در ایرلند

متقاضیانی که شهروند این کشور می باشند می توانند تابعیت دوم خود را حفظ نمایند. این امر بدین معنا می باشد که هنگام درخواست گذرنامه این کشور نیازی به حذف تابعیت اول خود نخواهید داشت. طبق قانون این کشور پذیرش دو تابعیتی با ممنوعیتی رو به رو نخواهد بود. دو تابعیتی بودن در این کشور دارای مزایایی خواهد بود.

  • اجازه کار، زندگی و تحصیل در این کشور و هم چنین 26 کشور اروپایی دیگر
  • حق دسترسی به خدمات پزشکی و آموزش با کیفیت بالا

مقاله فوق در باب تبدیل اقامت به تابعیت در ایرلند توسط کارشناسان خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد نگارش و تحقیقات علمی دقیق قرار گرفته است. در صورت تمایل به مهاجرت قانونی به این کشور می توانید از راهنمایی های متخصصان ما در موسسه بهره مند شوید. همچنین با مطالعه سایر مقالات ما از جمله مقاله مهاجرت به ایرلند از طریق کار در سایت مرجع می توانید به اطلاعات جامعی دست پیدا کنید. امید است که با مطالعه مقاله فوق توانسته باشیم در آشنایی شما با روش دیگر مهاجرتی قدمی مفید برداشته باشیم.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *