مهاجرت سرمایه گذاری در ترکیه

ویزای بازنشستگی ترکیه

ویزای بازنشستگی ترکیه

ویزای بازنشستگی ترکیه ویزای به خصوصی نیست و متقاضیان علاقه مند به زندگی پس از بازنشستگی می توانند با اخذ ویزاهای مناسب زندگی کنند. ترکیه پر از معماری، هنر زیبا و فرهنگ های متنوعی است که هزاران سال قبل برمی گردد. این کشور خانه آثار باستانی از جوامع مانند هیتی ها، یونانیان باستان، مسیحیان اولیه و مغول ها است که این کشور 82 میلیون نفری را با احساس غنی از تاریخ پر می کند. همانطور که در چهار راه اروپا و آسیا قرار گرفته است، بازدید کنندگان می توانند ترکیبی بی نظیر از تأثیرات غربی و شرقی را مشاهده کنند. سواحل مدیترانه و دریای سیاه آن به دلیل زیبایی شهرت دارند. ممکن است شما به دلیل زبان ترکی این کشور را انتخاب کرده باشید.

ترکیه ویزای خاصی برای بازنشستگی ندارد، بنابراین شما باید در عوض درخواست اجازه اقامت کنید. این شرط برای هر کسی که قصد دارد بیش از 3 ماه در کشور بماند اعمال می شود. ابتدا باید درخواست اجازه اقامت کوتاه مدت را بدهید و باید این کار را ظرف 1 ماه پس از ورود به ترکیه انجام دهید. یک برنامه آنلاین وجود دارد که شما در وب سایت وزارت کشور ترکیه پر می کنید. پس از پایان کار، به شما دعوت می شود تا برای ادامه روند کار و پرداخت هزینه ای که ویزای شما نیاز دارد، با نزدیکترین دفتر DGMM قرار ملاقات بگذارید. اگر قصد بازنشستگی در ترکیه را دارید، در اینجا مروری بر برخی از اطلاعات اساسی مورد نیاز شما وجود دارد. با توجه به بازنشستگی در خارج از کشور، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی های ارزشمندی را در خصوص اخذ ویزای ترکیه به شما ارائه دهد.

زندگی با ویزای بازنشستگی ترکیه

هزینه زندگی در ترکیه بسیار کمتر از هزینه اقامت در آمریکا است بدون توجه به هزینه اجاره، طبق گزارش ها پایگاه داده هزینه های زندگی، هزینه زندگی ترکیه 5356% کمتر از ایالات متحده است. قیمت اجاره های ایالات متحده به طور متوسط 55613$ (دلار) بالاتر است اگر در برابر ترکیه قرار می گیرند. برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه در یک مرکز شهرستان شما حدود خواهد 21526$ (دلار)، در حالی که راه اندازی مشابه در ایالات متحده در مورد 134016$ (دلار) را اجرا کنید. اگر می خواهید خرید یک آپارتمان در ترکیه را دنبال کنید، متوجه می شوید که قیمت هر فوت مربع در مرکز شهر به طور متوسط ​​8307$ (دلار) است. در مقایسه، همان متر مربع در یک مکان مشابه در ایالات متحده حدود 32896$ (دلار) هزینه دارد.

اگر به دنبال بازنشستگی کشوری هستید که هم از قیمت اجاره ارزان قیمت برخوردار باشد و هم از هزینه های ملک پایین تر، بتوانید از پس انداز خود بیشترین بهره را ببرید، ترکیه ممکن است گزینه خوبی باشد. اجازه اقامت کوتاه مدت به صورت 2 ساله صادر می شود. بعد از اینکه به مدت 8 سال تحت ویزای کوتاه مدت خود در ترکیه بدون وقفه زندگی کردید، می توانید درخواست اجازه اقامت طولانی مدت را بدهید. اینها به طور نامحدود گسترش می یابند. مهم نیست که برای چه اجازه اقامتی اقدام می کنید، احتمالاً باید اثبات کنید که دارایی کافی دارید. این می تواند تغییر کند چه افراد تحت تکفل داشته باشید یا نه، اما به طور کلی یک فرد مجبور است معادل حداقل یک ماه حداقل دستمزد ترکیه را داشته باشد.

مزایای ویزای بازنشستگی ترکیه

یکی از مسائلی که برای بازنشستگان اهمیت دارد درمان و بهداشت است. با این حال، وزارت بهداشت اصلی ترین نهاد مسئول ارائه خدمات بهداشتی است. شما می توانید انتظار داشته باشید که کیفیت مراقبت های بهداشتی در ترکیه بین مناطق مختلف متفاوت باشد. اگرچه ارزان تر از برخی از همسایگان اروپایی آن است، اما دسترسی در مناطق روستایی محدود است. به احتمال زیاد از مراقبت های با کیفیت بالا در مکان های اصلی شهری مانند استانبول برخوردار هستید – همچنین توانایی برقراری ارتباط با ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی خود به زبان انگلیسی را دارید. این افزایش کیفیت به همین دلیل است که اکثر مهاجران تصمیم می گیرند که به مراکز درمانی خصوصی بیش از مراکز عمومی مراجعه کنند.

برخی از مزایای زندگی به عنوان یک بازنشسته در ترکیه عبارت است از:

  • ایمنی
  • حمل و نقل آسان
  • درمان و بهداشت
  • تفریح و سرگرمی
  • فرصت سرمایه گذاری
  • بیمه بازنشستگی
  • اعطای وام
  • کار در ترکیه
  • فرصت راه اندازی شغل

مزایای ویزای بازنشستگی ترکیه

بیمه بازنشستگی در Turkey

به دلیل بالا رفتن سن و امکان بروز بیماری پس از بازنشستگی این موضوع اهمیت دارد. همه ساکنان زیر 65 سال باید بیمه درمانی دولتی یا خصوصی داشته باشند. مهاجراني كه بيش از 1 سال تحت اجازه اقامت خود در تركيه اقامت داشته اند، مي توانند از طريق سازمان دولتي Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) براي دريافت بيمه بهداشت عمومي اقدام كنند. مهاجران معمولاً برای تأمین هزینه های اضافی در تسهیلات خصوصی، این بیمه را با بیمه خصوصی (یا فقط خصوصی انتخاب می كنند) انتخاب می كنند. از آنجا که ترکیه به عنوان یک کشور و یک نهاد سیاسی رشد کرده است، اصلاحات زیادی در مورد سیستم مراقبت های بهداشتی خود تجربه کرده است. احتمالاً در آینده نیز تغییرات بیشتری را تجربه خواهد کرد.

اقامت با ویزای بازنشستگی در Turkey

بازنشستگی در ترکیه یا صرفاً زندگی در آنجا به عنوان یک فرد غیرفعال از نظر اقتصادی بسیار آسان است. هزینه زندگی در ترکیه نیز مناسب است. لازم است با یک متخصص مهاجرت صحبت کنید تا مطمئن شوید که نوع اقامت را به درستی انتخاب کرده اید و مطمئن شوید که درخواست شما به درستی پر شده است. روند رسیدگی به درخواست های اجازه اقامت در سال 2015 و سپس دوباره در سال 2017 با هدف سازگاری بیشتر امور در ترکیه اصلاح شد. شما می توانید با ورود به ترکیه به عنوان توریست و با ویزای الکترونیکی معمولی، سفر بازنشستگی خود را آغاز کنید. این به شما امکان می دهد منطقه ای را که می خواهید در آن مستقر شوید انتخاب کنید.

اجازه اقامت کوتاه مدت در کشور ترکیه می توانند برای مدت یک یا دو سال صادر شوند. فردی که مایل است بیش از 90 روز در ترکیه در هر دوره 180 روزه بماند، به طور ساده می تواند مجوز اقامت کوتاه مدت را دریافت کند. زندگی در ترکیه به معنای پذیرایی از مناظر باشکوه، احاطه خود در دریای زیبا ، نوشیدن غذاهای خوشمزه و مورد استقبال همسایگان گرم است. ملت کشور ترکیه در مقایسه با دیگر ملل از سبک زندگی صمیمی و گرمی دارند که در تمام قشر ها و شهرها قابل لمس و مشاهده است. با همه این موارد مثبت، چه کسی نمی خواهد در یک کشور اوراسیا مستقر شود؟ ناگفته نماند که با آخرین برنامه های شهروندی، ورود به ترکیه دیگر مبارزه ای سرسخت نیست. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت به ترکیه به شما مشاوره می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *