شرایط کویت

هزینه اقامت کویت

هزینه اقامت کویت

یکی از موارد مهم برای افرادی که خواهان زندگی در کویت هستند بررسی هزینه اقامت کویت می باشد. کویت یکی از کشورهای محبوب در منطقه خلیج فارس است. و سال های سالیان شاهده حضور مهاجرین در این کشور بوده است. به طوریکه هم اکنون 70% از شهروندان این کشور را افراد خارجی تشکیل می دهد. یکی از دلایل مهم مهاجرت به کویت در سال های اخیر ثروت این کشور و ارزش بالای پول محلی کویت یعنی دینار کویت است. البته توجه داشته باشید که هزینه زندگی و هزینه اقامت در کویت نیز پایین نیست و بررسی آن بسیار حائز اهمیت است. لذا در قالب این مقاله همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هزینه اقامت کویت را بررسی کرده اند.

درباره هزینه اقامت کویت

واقعیت این است که بیشتر مردم برای دریافت پول به کویت نقل مکان می کنند. زیرا مالیاتی وجود ندارد که برخی از مزایای عمده مالی را ارائه دهد. عدم وجود مالیات تأثیر قابل توجهی در هزینه اقلام اساسی خاص، به عنوان مثال اتومبیل، کالاهای الکترونیکی، طلا دارد. از طرف دیگر، هزینه اقامت و همچنین بیشتر کالاهای خانگی از کالاهای وارداتی بالا می رود، اما معمولاً گزینه های ارزان قیمت محلی و منطقه ای وجود دارد که از نظر کیفیت نیز مناسب هستند.

می توان گفت هزینه زندگی در کویت گران است. هزینه زندگی شما به وضوح به سبک زندگی شما بستگی دارد اقلام و خدمات لازم برای یک فرد متوسط وجود دارد تا بتواند یک سبک زندگی متوسط را حفظ کند. مسکن مهمترین چیزی است که به سبک زندگی شما مربوط است. هزینه محل اقامت ممکن است در مکان های مختلف متفاوت باشد. همچنین به امکانات ارائه شده بستگی دارد.

مقایسه هزینه اقامت کویت در شهرهای مختلف

در مقایسه با سایر کشورهای منطقه هزینه اقامت در کویت با توجه به ارزش بالای پول محلی این کشور می تواند برای مهاجرین بالا باشد.  در هر صورت بین شهرهای کویت نیز تفاوت وجود دارد. برای مثال شهرهای الفروانیه و سلیمیه با توجه به لوک تر بودن آن گران تر هستند. در نمودار زیر می تواند مقایسه هزینه اقامت یک آپارتمان تکخوابه در کویت را در هر شهر مشاهده کنید.

مقایسه هزینه اجاره ماهیانه تکخوابه در شهرهای مهم کویت

هزینه اقامت کویت در سال 2023

در کویت برخی از شرکت ها محل اقامت رایگان را ارائه می دهند. در غیر این صورت، ممکن است مجبور شوید یک آپارتمان اجاره کنید. اما هزینه اقامت نیز ممکن است با در نظر گرفتن امکانات ارائه شده و درنتیجه موقعیت مکانی، گاهی زیاد باشد. اکثر آپارتمان های اجاره ای دارای تهویه مطبوع هستند. تلویزیون ماهواره ای ممکن است ارائه شود، اما ممکن است همه کانال ها را پوشش ندهد. استخر و یا سالن بدن سازی ممکن است فراهم شود. در حال حاضر، یک اتاق خواب تک نفره در سلیمیه بیش از 300KWD (دینار) یا بیشتر هزینه دارد که معادل 1000$ (دلار) است.

آپارتمان های مشترک می توانند از 80KWD تا 150KWD (دینار) هزینه داشته باشند، در حالی که آپارتمان های مبله در محدوده 400KWD (دینار) هستند، آپارتمان های کاملا مبله با امکاناتی نظیر سالن بدن سازی، استخر شنا، ممکن است قیمت بیش از 750KWD (دینار) مانند ویلاهای 2 یا 3 اتاقه داشته باشد. به طور کلی، هزینه مسکن، سوخت، برق، آب، نرخ محلی و مالیات مسکونی مانند خانه یا رهن مسکن در مقایسه با سایر شهرها نسبتاً کمتر است. دانشجویان با داشتن ویزای دانشجویی کویت می توانند در خوابگاه های دانشجویی با هزینه کمتری اقامت یابند.

در جدول زیر هزینه اقامت در کویت آورده شده است:

نوع اقامت در کویتهزینه میانگین به دینار کویت
اجاره ماهانه آپارتمان 85 متری در منطقه بسیار گران شهر520KWD
اجاره ماهانه آپارتمان 85 متری در منطقه معمولی شهر330KWD
اجاره ماهانه آپارتمان 45 متری در منطقه بسیار گران شهر345KWD
اجاره ماهانه آپارتمان 45 متری در منطقه معمولی شهر184KWD
هزینه ماهیانه جانبی آپارتمان 85 متری35KWD
هزینه ماهیانه جانبی آپارتمان 45 متری25KWD

قیمت خورد و خوراک در کویت

کویت دارای غذاهای متنوع و با تعداد زیادی رستوران از جمله عربی، هندی، چینی، ژاپنی، ایتالیایی، آمریکایی و فیلیپینی است. هزینه های رستوران و غذا خوردن در خارج از منزل، از جمله شام​، ناهار در رستوران در مقایسه با بیشتر شهرهای دیگر گران است. درصورتی که خرید مواد غذایی و کالاهای خانگی با مارک بین المللی را انتخاب کرده باشید، بدون شک هزینه های بالاتری نسبت به کشور خود پرداخت خواهید کرد. اما، گزینه های خوبی در بازارهای محلی و منطقه ای وجود دارد که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

هزینه های مواد غذایی برای مواد غذایی و نوشیدنی های غیر الکلی، مواد تمیز کننده از جمله کالاهای پخته شده، مواد مصرفی کودک، غذاهای کنسرو شده، پنیر، مواد پخته، لبنیات، میوه های تازه، سبزیجات، گوشت، روغن، آب میوه، غذاهای از قبل پخته شده، میان وعده ها، غذاهای دریایی، نوشیدنی های غیر الکلی، گیاهان و ادویه ها در مقایسه با شاخص کل هزینه زندگی نسبت به شهرهای تاپ اروپایی کمتر است.

در اینجا آنچه می توانید هنگام صرف غذا در کویت هزینه زیر را انتظار داشته باشید:

  • وعده های غذایی برای دو نفر در یک رستوران معمولی حدود 4KWD (دینار) است.
  • وعده های غذایی سه وعده برای دو نفر در یک رستوران میان رده حدود 13KWD (دینار) است.

هزینه های اقامت و جانبی در کویت

هزینه های اقامت و جانبی در کویت

خدمات آب و برق از جمله برق، آب و گاز به میزان مشخصی توسط دولت های منطقه یارانه ارائه می شود، زیرا دولت ها صاحب این خدمات هستند زیرا هدف آنها تأمین برق و آب با نرخ یارانه ای است که عمدتا به نفع شهروندان است. بنابراین، خدمات ارزان قیمت تر از اکثر کشورهای اروپا است. اما در اوج تابستان، هزینه های تهویه مطبوع افزایش می یابد. کالاهای الکترونیکی از جمله تلویزیون، دستگاه های پخش دی وی دی، سخت افزار و نرم افزار رایانه، تجهیزات عکاسی نسبت به سایر کشورهای اروپایی قیمت کمتری دارند که بیشتر به دلیل پایین آمدن حقوق واردات است.

هزینه ارتباطات برای اجاره تلفن و شارژ مکالمه تلفن، هزینه اتصال به اینترنت و ارائه دهنده خدمات، قرارداد تلفن همراه و تلفن همراه و مکالمات در مقایسه با سایر کشورهای تاپ اروپایی هزینه کمتری دارند. هزینه تماس های تلفنی از جمله تماس های بین المللی توسط دولت پایین نگه داشته می شود، زیرا این دولت تلاش می کند تجارت و سرمایه گذاری بین المللی را در منطقه تشویق کند. برای مطالعه مقاله رشته تربیت بدنی در کویت لینک آبی را کلیک کنید.

مراقبت های بهداشتی در کویت

هزینه های مراقبت های بهداشتی عمومی، بیمه های پزشکی و درمانی، نرخ ویزیت پزشکان، هزینه های بیمارستان خصوصی، داروهای بدون نسخه، بیمه پزشکی خصوصی و کمک پزشکی در مقایسه با سایر کشورهای بزرگ نسبتاً ارزان تر است. در حالی که کویت دارای یک سیستم بهداشت عمومی معتبر است که خدمات بهداشتی رایگان یا کم هزینه را به همه ساکنان ارائه می دهد، اخیرا مهاجران از استفاده از امکانات بهداشتی عمومی ممنوع شده اند و کویت ساخت بیمارستان های مخصوص مهاجران را با هزینه قابل توجهی بالاتر آغاز کرده است.

امکانات و معالجه پزشکی در بیمارستانهای دولتی و خصوصی معمولاً با استانداردهای آمریکایی و اروپایی مطابقت دارد. اما برای درمان های بسیار تخصصی، افرادی که توانایی پرداخت هزینه ها را دارند، اعم از شهروند یا مهاجر، در خارج از کشور به دنبال مراقبت های پزشکی هستند. کویت همچنین واکسیناسیون را به صورت رایگان در کلینیک های عمومی ارائه می دهد. داروخانه ها هم مجهز هستند. مهاجراني كه سالانه بيمه درماني، معالجه پزشكي در بيمارستان را پرداخت مي كنند حداقل 10KWD (دینار) خواهد بود و بخش هاي عمومي نيز روزانه 12KWD (دینار) شارژ مي شوند. برای کار در کویت و اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز کویت مقاله تنظیم شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *