مهاجرت کاری کویت

ویزای کار کویت

ویزای کار کویت

علاقه مندان به کار در کویت باید ویزای کار کویت با هماهنگی یک حامی انجام دهند. کفیل باید تمامی مراحل اداری را قبل از ورود فرد انجام دهد. و مجوز ورود فرد خارجی برای کار را فراهم کند. کویت از آنجایی که کشوری ثروتمند است و دارای جمعیت کمی است. متقاضیان زیادی را برای کار به خود جلب می کند. اخیرا دولت این کشور سخت گیری های زیادی را برای ارائه اقامت کویت انجام می دهد شایان ذکر است که امکان اخذ تابعیت کویت از طریق کار و اقامت در کویت بسیار دشوار گشته و تقریبا غیر ممکن است.

همانطور که می دانید کویت کشوری عرب زبان است و برای کار در کویت نیاز به تسلط به این زبان خواهید داشت. برای بررسی روال اخذ ویزای کار کویت به این نوشته که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده توجه کنید. لازم به ذکر است که این موسسه هیچ گونه خدماتی برای مهاجرت کاری به کویت انجام نمی دهد.

اینفوگرافیک ویزای کار کویت

اشتغال با ویزای کار کویت

کویت یکی از محبوب ترین مقاصد کاری در جهان است. این کشور خاورمیانه کارگران خارجی زیادی را به خود جذب می کند که 70٪ جمعیت آن را تشکیل می دهند. بسیاری از خارجی ها برای کار در کویت به کویت سفر می کنند. شهروندان خارجی برای اینکه بتوانند در آنجا کار خود را انجام دهند، به ویزای کار یا اجازه اقامت کویت نیاز دارند. ویزای کار یا اجازه کار در کویت طبق ماده 17 و 18 قوانین مهاجرت این کشور صادر می شود.

ماده 17 مربوط به کارمندان بخش دولتی و ماده 18 مربوط به کارمندان بخش خصوصی است. کارگران خارجی ملزم به داشتن ویزای مناسب و مجوز کار در کویت هستند که طبق قوانین مهاجرتی تعیین شده است. مجوزهای کار باید برای کارمندان تأمین شود و توسط یک نهاد محلی و دارای مجوز محلی حمایت مالی شود، که می تواند برای شرکتهای تازه وارد بازار کویت مشکل ساز شود.

مطابق قانون بخش خصوصی کوی ، هر کارفرما پرونده ای را برای هر کارگر نگهداری می کند که در آن نسخه هایی از اجازه کار، قرارداد کار، شناسنامه مدنی، اسناد مربوط به مرخصی سالانه و مرخصی بیمار، ساعات اضافه کار، آسیب های کاری و بیماریهای شغلی، مجازاتهای وضع شده بر روی کارگر، تاریخ پایان خدمت و دلایل مربوط به آن ذکر شده است. در نمودار زیر نرخ بیکاری در کویت در سال های گذشته را ببینید:

نرخ بیکاری در کویت

روند اخذ ویزای کار کویت

اگر شما یک خارجی هستید که شغل خود را در کویت پیدا کرده اید، پس کارفرمای شما باید ابتدا از وزارت امور اجتماعی و کار مجوز کار بگیرد. کارفرمای شما مجبور است مشخصات شخصی شما را ارائه دهد تا از این مجوز استفاده کند. شما باید یک نسخه از گذرنامه خود را برای کارفرمای خود ارسال کنید که باید آن را به وزارت امور اجتماعی و کار نشان دهند. همچنین گواهی NOC باید از اداره کل تحقیقات جنایی در وزارت کشور ارائه شود. هنگامی که کارفرمای شما ویزای کار یا اجازه کار را دریافت کرد، باید همان را به همراه NOC برای شما (کارمند) ارسال کند. پس از دریافت 2 سند، ابتدا باید برای انجام آزمایش پزشکی اقدام کنید. این آزمایش باید در یک کلینیک شناخته شده توسط کنسولگری کویت انجام شود. مرکز پزشکی شما را ملزم به نمایش ویزای اصلی می کند.

آزمایش خون و ایکس ری گرفته می شود. این گزارش پزشکی ثابت خواهد کرد که شما از سلامتی خوبی برخوردار هستید و هیچ بیماری اپیدمی ندارید. به غیر از این، باید از RPO (دفتر گذرنامه منطقه ای) نیز یک گواهینامه ترخیص پلیس (PCC) دریافت کنید. برای زندگی و کار در کویت، مهاجران باید ویزای کار کویت را دریافت کنند که فقط براساس پیشنهاد کار معتبر از یک شرکت خصوصی یا یک سازمان دولتی کویت صادر می شود.

مراحل گرفتن روادید اشتغال در کویت

مراحل به صورت خلاصه به شرح زیر می باشد:

مرحلهشرح
1کارفرمای کویتی از طرف کارمند خارج از کشور تقاضای مجوز اقامت می کند.
2سپس کارمند گواهی (NOC) صادر می شود که می تواند با آن وارد کویت شود.
3هنگامی که کارمند وارد کویت شود ویزای اقامت واقعی برای وی صادر می شود.
4برای صدور ویزای اقامت، گواهی پزشکی گسترده ای از جمله آزمایش HIV ، هپاتیت و سل لازم است.
5پس از صدور ویزای اقامت، کارمند می تواند برای شناسنامه مدنی کویت اقدام کند.
6این درخواست باید ظرف 30 روز از دریافت ویزای اقامت ارسال شود

مدارک لازم برای ویزای کار کویت

برای مهر زدن ویزای کویت در کشور خود به مدارک زیر نیاز دارید:

  • بلیط هواپیما (یک طرفه)
  • گزارش پزشکی
  • گذرنامه
  • ویزای اصلی
  • توافق نامه کار باید توسط هر دو کارفرما و کارمند امضا شود.
  • عکس با پس زمینه رنگ آبی یا سفید
  • گواهی پلیس
  • سایر گواهینامه های مورد نیاز تایید شده

هنگام ورود به کویت، شما (کارمند) باید اثر انگشت خود را برای تأیید امنیت و اقامت در هر یک از 4 بخش ثبت اثر انگشت در کشور ثبت کنید. برای ثبت اثر انگشت خود، باید اسناد زیر را ارائه دهید:

  • فرم درخواست تایپ شده
  • اصل ویزا و یک کپی
  • اصل گذرنامه و یک کپی
  • 4 قطعه عکس
  • اصل گزارش پزشکی و نسخه کپی
  • اصل رسید بیمه و نسخه گپی
  • نامه اجازه کار از وزارت امور اجتماعی و کار

مدارک لازم برای ویزای کار کویت

مهاجرت کاری به کویت

کویت تعداد زیادی از کارگران خارجی را وارد خاک خود می کند، اما تقریبا به طور موقت. مهاجران به طور کلی مجاز به عضویت در جمعیت کویت به صورت دائمی نیستند. با کارگران خارجی به روشی منصفانه اما کنترل شده برخورد می شود، حقوق و دستمزد خوبی می گیرند و در پایان مدت حضورشان در منطقه از تلاش هایشان تشکر و قدردانی می شود. از طرف دیگر، دولت از لزوم تهیه مشاغل مناسب و معقول با مسیرهای شغلی برای جوانان خود، که به طور فزاینده ای تحصیل کرده آگاه هستند که بسیاری از آنها در دانشگاه های ایالات متحده یا انگلستان تحصیل می کنند. آنها با سرمایه گذاری های کلان در زمینه آموزش و رفاه اجتماعی امیدوارند که سرانجام کویت از نظر نیروی کار تقریباً خودکفا شود.

اگرچه بدون شک تغییراتی در تعداد افراد شاغل و نوع مهارت های مورد نیاز در سراسر منطقه یافت می شود. با این وجود، با ادامه رشد اقتصاد کویت، توسعه تجاری منجر به ایجاد برنامه های بیشتر خواهد شد. تجربیات مدیریتی، حرفه ای و به ویژه فناوری برای سال های زیادی همچنان تقاضای زیادی خواهد داشت. اما هیچ یک از مهاجرت های انبوه و تقاضاهای ناشی از آن برای شهروندی که در جوامع غربی تجربه شده اند، یا روند کنونی پناهجویان اقتصادی که به دنبال راهی برای زندگی بهتر هستند وجود نخواهد داشت. کویت به راحتی اجازه آن را نخواهد داد. خارجی ها نمی توانند شهروند شوند یا صاحب زمین و املاک شوند، اگرچه به نظر می رسد محدودیت ها در مورد داشتن مشاغل شخصی کاهش یابد.

ویزای کار کویت و حامی

همه خارجی ها برای بازدید از کویت برای زندگی و کار در آنجا به یک حامی محلی نیاز دارند. در حالی که در غرب معمولاً از کلمه حامی مالی برای افراد یا مشاغل استفاده می شود، در خلیج فارس معنای کاملاً متفاوتی دارد:

  • یک حامی به عنوان نوعی نگهبان و همچنین ضامن و باید کلیه کارهای اداری (یعنی مدارک) را از طرف خارجی انجام دهد
  • حامی از جمله درخواست ویزای کار و اقامت، افتتاح حساب بانکی و امضای قرارداد اقامت را انجام می دهد.
  • حامی مالی می تواند یک فرد، یک شرکت یا یک موسسه باشد.

در مورد کارمندان، کارفرمای شما معمولاً به عنوان حامی مالی شما نیز عمل می کند. بازدید کنندگان ممکن است توسط یک شریک تجاری یا وابسته یا هتلی که در آن اقامت دارند حمایت مالی شوند. کسانی که قصد تجارت یا راه اندازی مشاغلی در کویت را دارند باید در مورد فضای کسب و کار محلی تحقیق کنند ارتباط برقرار کنند و فردی یا شرکتی با اعتبار و تجربه خوب در زمینه مربوطه پیدا کنند تا به عنوان اسپانسر شما عمل کند، که انتظار دریافت پاداش برای خدمات خود را دارد.

سیستم حمایت مالی شکل موثری در کنترل مهاجرت دارد. از آنجا که اسپانسر شما در قبال شما مسئول است به راحتی حامی نمی شود و قابل اعتماد بودن شما را نیز بررسی می کند به اطمینان حاصل می کنند که ناخواسته از خط خارج نمی شوید. به همین دلیل، حامی مالی شما یک منبع مهم کمک و مشاوره و یک متحد ارزشمند است. جهت کسب اقامت از طریق کارآفرینی در کویت مقاله ارائه شده را مطالعه کنید.

اقتصاد کویت

کویت یکی از اعضای قابل توجه شورای همکاری خلیج فارس است، از منابع گسترده ای برخوردار است و تا حد زیادی بر مشکلات جدی ناشی از حمله عراق فائق آمده است. بازگشت مجدد کارگران خارجی در آغاز آن درگیری به مقامات این اجازه را داد تا حجم و ملیت کارگران خارجی مجاز به بازگشت را پس از پایان درگیری تنظیم کنند. نیروی کار خارج از کشور در فعالیت های مربوط به نفت و بخش خدمات متمرکز شده است. کویت پس از عربستان و عراق سومین تولیدکننده بزرگ نفت در خاورمیانه است و این دارایی بزرگ و دارای اهمیت استراتژیک فوق العاده ای است. حمله عراق تأثیر بسزایی در اقتصاد کویت داشت، هم از نظر خسارت به صنعت نفت و صادرات و هم به دلیل هزینه پرداخت نیروهای نظامی که برای اخراج عراقی ها فراخوانده شده اند.

کویت و مردم آن نیز با مصادره غیرقانونی آن توسط عراقی ها، بخش قابل توجهی از ثروت خود را از دست دادند. با وجود این، بسیاری از دارایی های کشور با خیال راحت در خارج از کشور سرمایه گذاری شد و دولت در تبعید موفق شد کنترل این منابع حیاتی را حفظ کند. از زمان جنگ، اقتصاد به تدریج بهبود یافته و افزایش اخیر قیمت نفت اجازه پیشرفت بیشتر را در این کشور داده است. برای دستیابی به اهداف مهاجرتی و مهاجرت کاری به کشورهای مختلف مانند مهاجرت کاری به قطر می توانید مطالب را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جستجو کنید.

3/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه برای “ویزای کار کویت

  1. محمد جواد میرزایی مقدم گفت:

    سلام و درود بر شما
    اینجانب خوشنویس ممتاز و بازنشسته آموزش و پرورش متولد ۱۳۵۲
    برای مهاجرت به کویت جهت آموزش خوشنویسی و فروش تابلو در آن کشور راهنمایی ام میکنید بسیار سپاسگزارم

    1. صادقی گفت:

      سلام. برای کار بایستی از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید. در خصوص بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. محمد جواد میرزایی مقدم گفت:

    سلام و درود بر شما
    اینجانب خوشنویس ممتاز و بازنشسته آموزش و پرورش
    برای مهاجرت به کویت جهت آموزش خوشنویسی و فروش تابلو در آن کشور راهنمایی ام میکنید بسیار سپاسگزارم

    1. صادقی گفت:

      سلام. برای کار بایستی از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید. در خصوص بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *