دسته بندی نشده

نوآفرینی در مکزیک

نوآفرینی در مکزیک

نوآفرینی در مکزیک مسئول افزایش استانداردهای زندگی در کشورهای OECD در طول قرن گذشته است. بنابراین جای تعجب نیست که این موضوع برای سازمان اولویت دارد. استراتژی نوآوری OECD که در حال حاضر در حال اجراست، پاسخ به اهمیت روزافزون این موضوع است. در زمان ‌های دشوار بحران ‌های اقتصادی و مالی جهانی مانند این، دولت‌ ها اغلب وسوسه می‌شوند تا هزینه ‌های نوآوری را کاهش دهند و تلاش ‌های محرک مالی را فقط برای پروژه‌ های آماده هدف قرار دهند.

مکزیک به خوبی می‌داند که سرمایه‌ گذاری در نوآوری مردم، مکان ‌ها، دانش و انتقال آن دانش شرط لازم برای رشد اقتصادی بلند مدت است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با مشاوران متخصص خود اماده خدمت رسانی و پاسخگویی به سوالات شما در باب سرمایه گذاری و مهاجرت به مکزیک می باشد.

جایگاه نوآفرینی در مکزیک

علاوه بر این، تمام اقدامات بهبودی، مانند اصلاحات مالی که در حال حاضر در حال انجام است، بر نوآوری نیز تأثیر خواهد داشت. و باید مطمئن شوند که تاثیر مثبتی دارد. در OECD این بحران را فرصتی عالی برای تقویت استراتژی ها و سیاست های نوآوری خود می بینند. این مساله علاقه زیادی را برانگیخت و 15 کشور شرکت کننده را به خود جلب کرد و شامل جلساتی با صدها سیاست گذار، دانشگاه، مراکز تحقیقاتی و شرکت در سراسر کشور شد. این یک بسیج بی سابقه حول پروژه OECD در هر کشوری بود. اگرچه مکزیک یکی از صادرکنندگان پیشرو تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات در OECD است، اما در پایین ترین شاخص های مورد استفاده برای سنجش عملکرد علم، فناوری و نوآوری قرار دارد.

نوآفرینی بین المللی در مکزیک بدین شرح است:

نوآفرینی بین المللی در مکزیکبه عنوان مثال، کمترین تعداد محقق به ازای هر هزار نفر شاغل و کمترین تعداد خانواده ثبت اختراع 3 گانه را در میان کشورهای OECD دارد. در اقتصاد دانش، این رتبه بندی پایین ترین رتبه در عملکرد نوآوری یک مشکل جدی برای رقابت پذیری بلندمدت کشور است. به جای اینکه مکزیک را به عنوان یک مکان استراتژیک صرفاً برای مونتاژ کالاها با قطعات و مشخصات ساخته شده در جای دیگر ببینید، رویکرد سیاست گذاری و تفکر فرهنگی باید به سمت نوآوری در قالب محصولات و خدمات جدید سوق داده شود. این امر بیش از پیش ضروری است، زیرا دیگر اقتصادهای نوظهور در حال حرکت در این مسیر هستند. برای مثال، در منطقه شانگهای، شدت هزینه‌های تحقیق و توسعه در اقتصاد این منطقه از اکثریت قریب به اتفاق مناطق OECD پیشی گرفته است.

شرایط نوآفرینی در مکزیک

اما چگونه این تغییر را انجام دهید؟ این امر مستلزم استراتژی، زمان، تعهد، منابع، اراده سیاسی گسترده و تغییر فرهنگی است تا مکزیک را به عنوان یک رهبر جهانی در علم و فناوری تجسم کند و این بدون بسیج بخش های عمومی، خصوصی و جامعه مدنی در تمام ایالت های مکزیک اتفاق نمی افتد. مکزیک قبلاً گام های کلیدی برای بهبود سیاست نوآوری خود برداشته است. و شما شاهد تغییری در ترکیب خط مشی حمایت از نوآوری آن در سال گذشته، به دنبال توصیه های ارائه شده در مطالعه ملی OECD هستید. در حالی که در گذشته، به عنوان مثال، سهم بزرگی از منابع برای نوآوری به شکل اعتبارات مالیاتی تحقیق و توسعه به تعداد محدودی از شرکت ها و مناطق اعطا می شد، امروزه برخی از این اعتبارات به برنامه های جدید تبدیل شده اند.

در جدول زیر شاهد امتیاز نوآفرینی در مکزیک می باشید:

202020212022
62%67%63%

اقتصاد و نوآفرینی در مکزیک

این تغییر از برنامه ‌های غیرفعال به فعال برای حمایت از نوآوری برای ترویج نوآوری در مکزیک، به‌ ویژه در این مواقع بحرانی، حیاتی است. این هنوز یک زمینه جدید در OECD است، زیرا سیاست گذاران ملی نوآوری اغلب پیامدهای منطقه ای کار خود را در نظر نمی گیرند. این کشور دارای بیشترین اختلاف منطقه ای در نرخ آموزش عالی در OECD است. و همچنین یکی از بزرگترین تفاوت های بهره وری (GDP برای هر کارگر) را در بین مناطق دارد. همچنین درجه بالایی از تمرکز منطقه ای در شاخص های نوآوری وجود دارد. برای مثال، بیش از %40 از محققان سطح بالا در منطقه فدرال هستند. چنین عواملی تمرکز درآمد و ثبت شرکت در مکزیک را تشدید می کند و رقابت ملی و تلاش های توسعه را تضعیف می کند. اگر آن %40 در جنوب شرقی مکزیک بودند، در مورد مکزیک متفاوتی صحبت می شد.

مزایا و چالش های نوآفرینی در مکزیک

برخی از کشورهای موفق سنتی ممکن است شرایط لازم برای سیستم های نوآوری منطقه ای قدرتمند را برآورده کنند، اما اینها کافی نیستند. به عنوان مثال، بسیاری از ایالت های مکزیک از زمان شروع NAFTA تخصص فزاینده ای را نشان داده اند و تخصص به این امر کمک می کند. اما تخصص به طور خودکار پیوندهای اقتصادی را در یک مکان ایجاد نمی کند. اینها باید پرورش یابند. اگرچه جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی از مرکز مکزیک به سمت ایالت های مرزی شمالی منتقل شده است، اما همچنان در تعداد انگشت شماری از مناطق متمرکز است. علاوه بر این، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی لزوماً سرریزهای علمی و فناوری S&T بیشتری ایجاد نمی‌کند، زیرا استارت آپ مکزیک و این شرکت ‌های بزرگ محلی هستند که بیشتر در S&T سرمایه ‌گذاری می‌کنند، نه شرکت ‌های متعلق به خارجی.

اخذ ویزای نوآفرینی در مکزیک

اخذ ویزای نوآفرینی در مکزیک

پس از دریافت ویزای سرمایه گذار یا نوآفرینی در مکزیک، می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. اگر انتظار دارید بیش از 4 سالی که ویزای شما اجازه می دهد در مکزیک زندگی کنید، این بهترین گزینه است. با ویزای اقامت دائم، می توانید به مدت نامحدودی به انجام تجارت، سرمایه گذاری، تحصیل، انجام عملیات بانکی و سفر در داخل کشور بپردازید. پروسه درخواست اقامت دائم مکزیک پس از ارائه مدارک مورد نیاز می تواند تا 6 ماه طول بکشد. توجه داشته باشید که هیچ دارنده مقیم دائمی اجازه نخواهد داشت در مدت 5 سال بیش از 18 ماه خارج از مکزیک باشد. در این صورت اقامتگاه پس گرفته می شود.

الزامات و مدارک برای اخذ ویزا در مکزیک عبارتند از :

  • قانون اساسی – اصل و کپی
  • ثبت ثبت عمومی
  • پرداخت هزینه ها
  • سند مالیاتی به روز
  • پرداخت مالیات سالانه
  • اصل شناسنامه نماینده قانونی
  • مدرک سکونت – قبض فعلی و اصلی برق یا آب

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص سرمایه گذاری در مکزیک مشاور شما است.

سوالات پر تکرار در باب نوآفرینی در مکزیک

در بخش زیر پاسخ سوالات پر تکرار در باب نوآفرینی در مکزیک آمده است:

  • شرایط ویزای نوآفرینی در مکزیک چیست؟ با ارائه طرح تجاری، ثبت شرکت در مکزیک و کسب مجوزهای لازم امکان اخذ ویزای نوآفرینی در مکزیک وجود دارد.
  • بخش های برتر نوآوری در مکزیک کدامند؟ فناوری مالی، خدمات پزشکی، تجارت الکترونیک، گردشگری از بخش های برتر نوآوری در مکزیک هستند.
  • مزایای نوآفرینی در مکزیک چیست؟ نیروی کار ارزان، پتانسیل بالا برای رشد، فیلدهای جذاب برای نوآفرینی، کسب اقامت مکزیک از طریق نوآفرینی
  • مدارک لازم برای نوآفرینی در مکزیک چیست؟ فرم درخواست رسمی، اصل پاسپورت و کپی، فرم FMM، اصل و کپی مدارک اقامت و مدارک شناسایی و هویتی
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *