مهاجرت سرمایه گذاری در مکزیک

سرمایه گذاری در مکزیک

سرمایه گذاری در مکزیک

همانند سایر کشورها سرمایه گذاری در مکزیک نیز قابل انجام است. اما شرایط و قوانینی در این میان وجود دارد که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است. لذا با مطالعه این مقاله در خصوص سرمایه گذاری در مکزیک اطلاعات خود را تکمیل نمایید

مکزیک و سرمایه گذاری خارجی

دولت مکزیک از سرمایه گذاری در مکزیک استقبال ویژه ای دارد. بنابراین با آغوش باز پذیرای سرمایه گذاران خارجی است و هر امکاناتی را برای جذب آنان به این کشور فراهم می سازد. طبق آمار و گزارشی که در سال 2016 میلادی و از سوی UNCTAD منتشر شده است، مشخص گردید کشور مکزیک رتبه پانزدهم جذب سرمایه گذاری خارجی مستقیم در دنیا را به خود اختصاص داده است.

اما این آمار نوساناتی دارد. به طوری که در سال 2015 میلادی به مبلغ 33 میلیارد $ (دلار) بوده است. این مبلغ در سال 2016 میلادی به 26 میلیارد $ (دلار) رسید که با کاهش رو به رو بوده است. دلیل این امر را می‌ توان اینگونه دانست که برخی از سرمایه‌گذاران بعد از پروسه سرمایه ‌گذاری، اقدام به خارج نمودن سرمایه های خود می ‌نمایند.

بنابراین با وارد نمودن یا خارج کردن سرمایه از مکزیک، شاخص سرمایه گذاری در مکزیک نیز در هر سال دچار نوسان می ‌گردد. ناگفته نماند که کشور مکزیک از لحاظ سرمایه ‌گذاری در کل جهان، در فهرست 15 کشور برتر دنیا قرار دارد. به طور کلی می ‌توان گفت بدون هیچ گونه نگرانی می ‌توان در این کشور سرمایه ‌گذاری نمود. چراکه میانگین گسترش تجارت و سرمایه ‌گذاری در این کشور مناسب و ایده ‌آل است.

اقدامات دولت برای سرمایه گذاری در مکزیک

اگرچه سرمایه گذاری در کشورهای مختلف دارای ریسک بالایی بوده و سرمایه گذاران خارجی در این زمینه اطمینان خاطر ندارند. اما دولت مکزیک اصلاحات اقتصادی را انجام داده تا زمینه حصول اطمینان و انگیزه در سرمایه گذاران خارجی فراهم گردد. از جمله این اقدامات ارائه طرح زیر ساخت ملی در سال 2014 میلادی در زمینه های بهداشت، آب، برق، حمل و نقل و انرژی و توسعه شهری می باشد. سرمایه گذاران می توانند از طریق این طرح ها با دولت فدرال قراردادهای تجاری گسترده منعقد نمایند.

همچنین در تاریخ ژوئن سال 2016 میلادی نیز جهت جذب سرمایه گذاران به منظور رونق و سرمایه گذاری در نقاط توسعه نیافته که شامل ایالت های جنوبی این کشور می باشد، اقدام به ایجاد حوزه های ویژه اقتصادی (SEZ ها) نمود. هدف از این طرح ویژه اقتصادی و شرکت های تاسیس گردیده، انگیزه هایی نظیر امکانات تجاری، امکان سهولت در توسعه زیرساخت ها و فرآیندهای نظارتی و نیز معافیت از حقوق گمرکی است.

فرصت‌های ایده‌ آل سرمایه گذاری در مکزیک

فرصت های سرمایه گذاری در مکزیک متنوع و مختلف است. بخش اصلی آن ها مربوط به اقتصاد ملی است شامل موارد ذیل می گردد:

  • قطعات خودرو
  • ماشین آلات
  • تجهیزات
  • مواد شیمیایی
  • خدمات مالی
  • خدمات بیمه

در برخی بخش ها نیز فرصت های سرمایه گذاری وجود دارند که از پتانسیل بالایی برخوردار هستند و شامل زمینه های ذیل می شود:

  • خدمات پس از فروش برای بخش خودرو (شامل تعمیرات، نگهداری، خرید و فروش قطعات و لوازم جانبی)
  • الکترونیک
  • زنجیره توزیع
  • مواد غذایی
  • آشامیدنی
  • دخانیات
  • خدمات فنی حرفه ای تخصصی و شخصی
  • حوزه بانکی و بانکداری

برنامه‌های خصوصی سازی سرمایه گذاری: برخی برنامه های خصوصی سازی در زمینه سرمایه گذاری در مکزیک تعیین و ارائه گردیده است که شامل بخش های زیر می باشد: املاک و مستغلات به ویژه در پروژه های ساختمانی کم هزینه، فرودگاه ها، برخی از پالایشگاه ها، مناقصه ها، پروژه ها و تدارکات دولتی، تدارکات عمومی.

بخش هایی در این کشور وجود دارد که جهت سرمایه گذاری در مکزیک درجه ضعیفی دارند و بایستی با این بخش ها آشنایی داشته باشید. بخش هایی که دارای فرصت های سرمایه گذاری کمتری در مکزیک هستند شامل موارد ذیل می باشند:

فرصت‌های ایده‌ آل سرمایه گذاری در مکزیک

بخش های انحصاری سرمایه گذاری در مکزیک

این بخش ها شامل تولید، توزیع و تجاری سازی برق، توزیع و حمل و نقل گاز مایع می باشد که از فرصت های سرمایه گذاری کمتری برخوردار هستند. بخش ها دارای رکود اما بخش هایی وجود دارند که به طور کلی دارای رکود اقتصادی هستند. اما از آنجا که سرمایه گذاری در این کشور دارای نوسان است، لذا در آینده ای نزدیک ممکن است در این بخش ها نیز فرصت های سرمایه گذاری به سطح مطلوب و ایده آل برسد و قطعا همین طور خواهد بود.

این بخش ها شامل موارد ذیل می گردد:

  • کشاورزی و ماهیگیری
  • جنگلداری
  • محصولات معدنی غیر فلزی
  • سرگرمی
  • فعالیت های فرهنگی
  • تفریحی
  • خدمات ورزشی

نقاط قوت مکزیک در سرمایه ‌گذاری

هزینه نیروی کار در این کشور مانند آسیا و با موافقت نامه های تجاری در سطح گسترده و موقعیت استراتژیکی که بین شمال و جنوب آمریکا وجود دارد، یکسان است. از این رو موقعیت بسیار مناسبی برای ورود به بازار و تجارت محسوب می گردد. دید دولت این کشور نسبت به سرمایه گذاری های خارجی مثبت است. زیرا اقداماتی از جمله اصلاحات اقتصادی و فرصت های سرمایه گذاری جدید صورت گرفته است. نیروی کار در این کشور، جوان و دارای تخصص هستند. این کشور منابع طبیعی بسیار غنی دارد که می تواند زمینه ساز سرمایه گذاری های مختلف و گسترده باشد. از صنعت توریسم، رتبه هشتم جهانی را داشته و دارای بالغ بر 30 بنای تاریخی و میراث یونسکو است.

امکان اخذ اقامت از طریق سرمایه‌ گذاری در مکزیک

همان‌طور که می‌دانید از طریق سرمایه گذاری در این کشور می‌ توان به این کشور مهاجرت نمود. بدین صورت که فرد متقاضی می‌تواند از راه‌ های مختلفی در این کشور سرمایه گذاری نموده و به اقامت دائم در این کشور دست یابد. اما سرمایه گذاری در این کشور از راه های مختلفی قابل انجام است که می توان به ثبت شرکت، خرید ملک و… اشاره نمود. در واقع اعطای اقامت به سرمایه گذاران خارجی از سوی دولت، استقبال می گردد.

سرمایه گذاری در کشور مکزیک به سادگی انجام پذیر است. اما مراحل اداری و قانونی دارد که شایسته است فرد سرمایه گذار با وکیل مشورت کند. برای این منظور، جهت دستیابی به اطلاعات کامل و جامع تر در خصوص سرمایه گذاری در مکزیک و شرایط گرفتن ویزای مکزیک برای سرمایه گذاری، با کارشناسان و وکلای خبره حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و مشاوره های تخصصی و حرفه ای اخذ نمایید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “سرمایه گذاری در مکزیک

  1. با درود ، اطلاعات داده همانطور که اشاره شده بصورت کلی آورده شده است ، از این بابت سپاس دارم . لطفا بفرمایید که به فرد حقیقی ملک فروخته میشود . آیا ثبت شعبه شرکت در مکزیک جهت فعالیت اقتصادی مشمول مالیات مشابه شرکتهای بومی میگردد . آیا سرمایه گذاری در ساخت مسکن ، تجاری و …توجیه اقتصادی خوبی دارد و مشمول ضوابط سرمایه است .

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب هر گونه ثبت شرکت مشمول مالیات می گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *