مهاجرت به کشور مکزیک

مهاجرت به مکزیک

مهاجرت به مکزیک

مهاجرت به مکزیک از روش های مختلفی و به صورت قانونی امکان پذیر است و افراد تنها با اخذ ویزای مکزیک امکان ورود به این کشور را خواهند داشت. مکزیک از جاذبه های گردشگری بسیاری دارد. سالانه توریستان زیادی با اخذ ویزای توریستی به این کشور سفر می نمایند. در حال حاضر کشور مکزیک دارای رتبه 14 از لحاظ جذب گردشگران در میان کشورهای جهان است. مکزیکو سیتی پایتخت این کشور است. زبان رسمی مردم مکزیک اسپانیایی می باشد. این کشور از شرایط اقتصادی بسیار مناسب و رو به رشدی برخوردار است. از ذخایر نفت و گاز بسیاری برخوردار می باشد. اقتصاد کشور مکزیک بر پایه تولید تجهیزات الکترونیکی، صنعت توریسم و صادرات و واردات نفت و گاز به کشورهای مختلف می باشد.

افراد با توجه به اهداف خود به طرق مختلف به این کشور مهاجرت می نمایند. پناهندگی یکی از دشوارترین روش های مهاجرت به مکزیک محسوب می شود که بیشترین میزان ریسک را برای افراد در بر دارد. با توجه به خطراتی که در مهاجرت قاچاقی به دیگر کشورها وجود دارد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با معرفی راه های قانونی مهاجرت علاقمندان به این موضوع را یاری و راهنمایی می نمایند. دانشگاه های مکزیک از اعتبار بالایی برخوردارند. همچنین شرایط انجام کار در این کشور بسیار مناسب است. از همین رو می توان گفت مهاجرت تحصیلی و کاری از گزینه های بسیار مناسبی برای مهاجرت هستند.

اینفوگرافیک مهاجرت به مکزیک

طرق مهاجرت به مکزیک

مکزیک جنوبی ترین کشور در آمریکای شمالی است که هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور بسیار مناسب است. علاوه بر این مکزیک کشوری زیبا است که افراد با پرداخت هزینه های بسیار پایین امکان سفر و گردشگری به تمامی مناطق توریستی مکزیک را خواهند داشت. مردم این کشور به زبان مکزیکی صحبت می نمایند و افرادی که قصد انجام کار در این کشور را دارند، باید از مهارت زبان مکزیکی برخوردار باشند.

بطور کلی افراد به اهداف خود می توانند به یکی از طرق زیر به این کشور مهاجرت نمایند:

  • کار
  • تحصیل
  • سرمایه گذاری
  • کارآفرینی
  • ازدواج
  • پناهندگی

همچنین اطلاع از هزینه زندگی در مکزیک در خصوص مهاجرت به این کشور بسیار موثر می باشد که در نمودار زیر به شرح آن می پردازیم:

نمودار هزینه زندگی در مکزیک

مهاجرت به مکزیک از طریق تحصیل

تحصیل در مکزیک از پایه اول ابتدایی تا پایان دوره متوسطه بصورت اجباری است. مدارس به 2 صورت دولتی و بین المللی در مکزیک در دسترس می باشد. تدریس در مدارس مکزیک به زبان های انگلیسی و اسپانیایی ارائه می گردد. اکثر مهاجرین تحصیل در مدارس بین المللی این کشور را ترجیح می دهند. اعزام دانشجو و تحصیل در مکزیک با اخذ آزمون ورودی همراه است. دانشجویانی که نمره قبولی در آزمون را کسب نمایند، امکان ادامه تحصیل را خواهند داشت. دانشگاه های مکزیک همانند بسیاری از کشورها به 2 صورت خصوصی و دولتی فعالیت می نمایند. تمامی این دانشگاه ها از کیفیت آموزشی بسیار مناسبی برخوردار هستند.

اگر چه هزینه های تحصیل در مکزیک بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. اما هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی نسبت به دانشگاه های دولتی مکزیک گرانتر است. بطور متوسط هزینه های تحصیل در مکزیک $837 الی 818$ (دلار) در سال تخمین زده شده است. لازم بذکر است دانشجویان پس از پایان تحصیلات خود در مکزیک امکان اخذ اقامت پس از تحصیل از طریق تبدیل نمودن اقامت تحصیلی خود به ویزای کاری مکزیک را دارند. بدین ترتیب با چند سال انجام کار در این کشور می توانند اقامت دائم و پس از آن تابعیت این کشور را اخذ نمایند.

درصد تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

مقاطع مختلف تحصیلی مکزیک

شرایط کار و زندگی در کشور مکزیک

همانطور که در مقدمه بیان شد، مکزیک از شرایط اقتصادی بسیار مناسبی برخودار است، بطوریکه هم اکنون رتبه یازدهم را در زمینه میزان تولید ناخالصی در جهان کسب نموده است. شرایط بازارهای کاری این کشور مطلوب است. متقاضیان انجام کار با دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان در مکزیک امکان اخذ ویزای کاری مکزیک و سفر به این کشور را خواهند داشت. روش های مختلفی برای کاریابی در مکزیک وجود دارد که یکی از معروفترین روش ها مراجعه به سایت های کاریابی و ارائه رزومه کاری خود به موسسات کاریابی در این کشور می باشد. Bumeran.com.mx-OCC.com –Tesall.com از جمله معروفترین سایت های کاریابی در مکزیک بشمار می روند.

دولت 2 نوع ویزای کاری مکزیک برای اتباع خارجی که قصد انجام کار در این کشور را دارند، صادر می نماید که به شرح زیر است:

انواع ویزای کاری مکزیکتوضیحات
ویزای FM2این ویزا دارای اعتباری 5 ساله است. برای افرادی که یکی از بستگان متقاضی در این کشور زندگی می نماید صادر می گردد.
ویزای FM3این ویزا برای افرادی که قصد انجام کار و مهاجرت به مکزیک به همراه خانواده خویش را دارند صادر می گردد. درخواست این ویزا از سوی کارفرما مربوطه به سازمان ملی مهاجرت صورت می گیرد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری جهت مهاجرت به مکزیک

متقاضیان انجام کار در مکزیک پس از دریافت پیشنهاد کاری می باید برای دریافت ویزای کاری مکزیک اقدام نمایند. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار عبارتند از:

  • ارائه اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • 4 قطعه عکس
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کاری مکزیک
  • ارائه نامه اطلاع رسانی INM (نامه درخواست ویزای کاری به سازمان ملی مهاجرت از سوی کارفرما)
  • پرداخت هزینه های ویزا
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی فرد را برای تأمین هزینه های زندگی در مکزیک اثبات می نماید.

لازم است بدانید در برخی موارد با درخواست ویزای کاری متقاضیان موافقت صورت نمی گیرد. در این گونه موارد هزینه های پرداختی غیر قابل استرداد است. جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در مکزیک را بررسی بفرمائید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری جهت مهاجرت به مکزیک

بررسی سرمایه گذاری در کشور مکزیک

یکی دیگر از روش های مهاجرت به مکزیک سرمایه گذاری است که منجر به اخذ اقامت کشور مکزیک می شود. با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور مکزیک شرایط سرمایه گذاری بسیار مناسب است. بطوریکه این کشور آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی را به یکدیگر متصل می نماید. شرایط مبادلات تجاری در این کشور مهیا است. افراد برای سرمایه گذاری در مکزیک می باید دارای 100000$ (دلار) سرمایه اولیه باشند. یکی از مهمترین معایب سرمایه گذار در مکزیک این است که سرمایه گذاران خارجی امکان سرمایه گذاری در تمامی بخش ها را ندارند. فقط امکان سرمایه گذاری در برخی از بخش های تجاری مکزیک را خواهند داشت.

از دیگر روش های مهاجرت به مکزیک پناهندگی، ازدواج و غیره است که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مهاجرت از طریق پناهندگی را به هیچ عنوان توصیه نمی نماید. زیرا علاوه بر اینکه افراد شرایط سختی را سپری می نمایند. امکان اخذ اقامت دائم این کشور را برای تمامی افراد وجود ندارد. در برخی از موارد مشاهده شده است که متقاضیان پس از گذشت سال ها با رد درخواست خود مواجه شده اند.

5/5 - (3 امتیاز)

3 دیدگاه برای “مهاجرت به مکزیک

  1. هاشم گفت:

    مکزیک رو قبلا بهش فکر میکردم برا مهاجرت. اما الان فهمیدمکشورای دیگه حتی ترکیه با توجه به راحت تر بودن خییییییلی بهتره تا کشوری مث مکزیک…. مرسی از مقالتون

  2. رها گفت:

    جامع ترین مقاله بود برای مکزیک واقعا استفاده کردم مرسیی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *