مهاجرت به کشور انگلستان

قاچاقی رفتن به انگلستان

بر خلاف وجود راه های قانونی که از سوی اداره مهاجرت مشخص گردیده است. همچنان برخی افراد در سال 2023 به دنبال قاچاقی رفتن به انگلستان می باشند. بریتانیا کشوری است که هر ساله افراد زیادی به این کشور مهاجرت می ­کنند. سعی در دریافت اقامت این کشور را دارند. این نوع مهاجرت راهی است که افراد سخت ترین شرایط و بدترین مسیرها را برای رسیدن به این کشور متحمل می ­شوند. مهاجرانی که به صورت قاچاقی به این کشور وارد می ­شوند، تا زمانی که این دولت با آنها مصاحبه ننموده است. از هیچ امکاناتی در این کشور برخوردار نخواهند بود.

  • آیا می توان با اطمینان به صحبت های برخی افراد برای مهاجرت قاچاقی اقدام نمود؟
  • راه های مهاجرت قانونی به این کشور کدامند؟
  • آیا پس از مهاجرت قاچاقی به این کشور می توان به ایران بازگشت؟

وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت افرادی که شرایط مهاجرت قانونی را دارند راهنمائی کامل می نمایند. فارغ از خطرات مهاجرت قاچاقی در انتها فرد به عنوان پناهنده در آن کشور به اقامت خواهد رسید.

شرایط قاچاقی رفتن به انگلستان

این کشور از جمله کشورهایی است که با مهاجرت قاچاقی به شدت مخالف است. از این رو در مقابل پناهندگانی که به صورت قاچاقی به این کشور وارد می ­شوند قوانین سخت گیرانه ایی را اعمال می­ نماید. این کشور طی بررسی هایی که ممکن است به چند ماه و در برخی موارد چندین سال طول خواهد کشید. در صورتی که دلایل مهاجرت پناه جو را قبول ننماید. فرد را به کشور خودش باز خواهد گرداند. افرادی که از طریق راه های غیر قانونی وارد کشور انگلیس شده اند تا زمانی که دولت بریتانیا با درخواست پناهندگی این افراد موافقت نموده، نمی توانند به صورت قانونی کار و یا ادامه تحصیل دهند.

در تصویر زیر انواع روش های قانونی مهاجرت به کشور انگلستان شرح داده شده است:

۵ طرق مهاجرتی به انگلستان

روش های قاچاقی رفتن به انگلستان

افراد زیادی به صورت غیر قانونی به کشور انگلیس وارد می ­شوند و به طرق مختلف درخواست پناهندگی به این کشور را می دهند. ما در اینجا به شرح هر کدام از این روش ها خواهیم پرداخت:

روش های مهاجرت پناهندگیتوضیحات
مذهبیافراد به صورت قاچاقی به این کشور وارد شده است. در مصاحبه ای که این دولت با متقاضی خواهد داشت، بیان می دارد که به دلیل تغییر دین از کشور خود خارج شده و کشور مبدأ پذیرای متقاضی نیست.
اجتماعیبه صورت قاچاقی وارد کشور شده و در مصاحبه مشکلات اجتماعی خود را مطرح می کنند.
سیاسیاین افراد باید اثبات کنند که به دلایل سیاسی کشور خویش را ترک نموده و در صورت بازگشت با آزار واذیت های روحی وجسمی رو برو خواهند شد.

روال قاچاقی رفتن به انگلستان

افرادی که راه های قاچاق را برای مهاجرت به بریتانیا انتخاب می­ نمایند. همچنین می باید بدانند که این مسیر دارای خطرات جانی بسیاری است. در صورتی که افراد در مسیر با افرادی که قاچاق انسان می­ نمایند روبرو شوند جان خود را از دست خواهند داد. از طرفی هم همان طور که گفته شد دولت این کشور به هیچ عنوان مهاجرت قاچاقی به این کشور را نمی ­پسندد. از این رو قوانین سختی را برای این پناهندگان اعمال می ­نماید. اگر چه پناهندگان در صورتی که وارد کشور انگلیس شوند مورد آزار و اذیت این کشور قرار نخواهند گرفت.

اما تا مدتی که پرونده افراد بررسی نشود از هیچ گونه امکاناتی برخوردار نخواهند گشت. اعم از:

افرادی که با مهاجرت قاچاقی به این کشور وارد می­ شوند. اداره مرزبانی سوالاتی را مورد پرسش این افراد قرار می دهد از قبیل:

  • چه دلایلی برای پناهندگی به این کشور دارید؟
  • چگونه و در چه زمانی وارد این خاک شده اید؟
  • چرا نمی­ توانید به کشور خود بازگردید؟

معمولا به افرادی که با ارائه اطلاعات ساختگی و جعلی دست به چنین اقدامی می زنند که این روش توصیه نمی شود.

رد درخواست قاچاقی رفتن به انگلستان

همان طور که گفته شد دولت بریتانیا قوانین پناهندگی انگلستان سختی را برای افرادی که به صورت قاچاق وارد این کشور شده اند، در نظر گرفته است. به همین دلیل در طی مصاحبه هایی که با پناه جویان دارد. اکثر دلایل آنها برای مقامات این کشور قابل قبول نیست. این کشور از پناهجویان می ­خواهد تا این کشور را ترک نمایند. در صورتی که پناهجو این کشور را ترک ننماید، با آزار و اذیت این دولت مواجه نخواهد شد. اما از هیچ امکاناتی در این کشور برخوردار نمی ­باشد. کشور انگلیس معتقد است راه های زیادی برای اقامت این کشور به صورت قانونی وجود دارد از جمله:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

از آن جایی که راه های قانونی دارای امنیت و اطمینان بیشتری هستند. افراد نباید از طریق راه های غیرقانونی که ممکن است جان خود را از دست بدهند مهاجرت نمایند. مقاله ویزای تحصیلی انگلستان را در این خصوص مطالعه بفرمائید.

رد درخواست قاچاقی رفتن به انگلستان

معنای پناهندگی در کشور انگلیس

یکی از طرق مهاجرت به دیگر کشورها پناهندگی می ­باشد. در قوانین بین المللی پناهندگی از جمله حقوقی است که برای افراد در نظر گرفته شده است. افراد حق دارند به دلایل:

  • سیاسی
  • اجتماعی
  • مذهبی

که باعث آزار و اذیت متقاضی در زادگاه می ­شود به سایر کشورها برای خلاصی از آزار و اذیت پناه ببرد. کشور انگلیس این حقوق را برای افراد قبول دارد. اما پناهندگی افراد را به هر دلیلی قبول نمی­ نماید. زیرا بسیاری از افراد با ارتکاب جرم در کشور خود به این کشور درخواست پناهندگی می­ دهد. در این صورت این کشور درخواست پناهندگانی را که خود مرتکب جرم و جنایت هستند را قبول نخواهد نمود. در این بخش توجه شما را به مقاله مهاجرت به انگلستان جلب می داریم.

وضعیت پناهندگان در انگلستان

کشور انگلیس1 در 2 سال اخیر عضو اتحادیه اروپا به حساب می ­آمد. اما هم اکنون این کشور از اتحادیه اروپا خارج شده است. قوانین دوبلین که در سایر کشورهای اروپایی برای مهاجرین در نظر گرفته می­ شد. این کشور نیز طبق همین قوانین با مهاجرین برخورد می­ نمود. طبق قانون دوبلین پناهندگانی که وارد کشورهای اروپایی می­ شدند، متناسب با جمعیت و وسعت کشورها این مهاجران تقسیم بندی می­ گردید. پس از خروج کشور انگلیس از اتحادیه اروپا اعمال این قوانین در برابر مهاجرین کمرنگ شد. دولت بریتانیا تنها با درخواست های تعداد کمی از مهاجرین موافقت می­ نماید. در حال حاضر بسیاری از روزنامه های این کشور از بدرفتاری های دولت انگلستان در مقابل پناهجویان سخن گفته و مورد انتقاد قرار می­ دهند.

مقایسه مهاجرت قانونی و قاچاقی به انگلستان

به طور کلی پناهجویانی که از طریق راه های غیر قانونی وارد کشورهایی همچون انگلیس می شوند با خطرات و مشکلات زیادی روبرو خواهند شد. افراد سوالات زیادی در زمینه مهاجرت قاچاقی به این کشور خواهند داشت. از جمله:

  • آیا روش های مهاجرت قانونی به این کشور نیاز به هزینه های زیادی دارد؟
  • پناهندگان پس از موافقت دولت انگلیس از تمامی حقوق شهروندی این کشور برخوردار خواهد شد؟
  • چه مدت زمانی طول می­ کشد تا پرونده پناهجو بررسی گردد؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت معتقد است رعایت قانون باعث می­ شود تا افراد بتوانند به حقوق خود دست یابند. همچنین کارشناسان این موسسه افتخار دارند تا پاسخگوی سوالات عزیزان در این زمینه باشند. همچنین شهروندان ایرانی می توانند در صورت داشتن یک مهارت و تخصص و در کنار آن ارائه مدارک آموزشی فنی حرفه ای و یا مدارک دانشگاهی از راه های قانونی برای مهاجرت به اروپا استفاده نمایند.

4.7/5 - (15 امتیاز)

21 دیدگاه برای “قاچاقی رفتن به انگلستان

  1. کاظم گفت:

    سلام وقت بخیر من کارم نقاشی چوب وساختمانه ودرکنارش دوره نقاشی ماشین دیدم ودرحال حاضر ماشین هم رنگ میکنم،فقط من کارت پایان خدمت ندارم یعنی خدمت نرفتم البته ازدواج کردم بچه هم دارم اگه بخوام برای کار نقاشی به انگلیس برم به چه صورت هست لطفا راهنماییم کنین ممنون میشم باتشکر

    1. صادقی گفت:

      با سلام برای کار در انگلستان بایستی پیشنهاد کاری داشته باشید.

  2. احسان گفت:

    اطلاعات خوبی بود ممنون

  3. متین گفت:

    سلام من ۱۷سالمه و الان نزدیک ۱ماه هس اومدم انگلیس و الان منصرف شدم و میخوام برگردم ایران و من وقتی برگردم ایران چه اتفاقی برام میوفته یعنی زندانیم میکنن؟؟؟
    فقط با پاسپورت از ایران رفتم ترکیه از ترکیه تا اینجارو قاچاقی اومدم لطفا جواب بدین؟؟؟باتشکر

    1. صادقی گفت:

      با سلام در موسسه ما خدماتی در باب پناهندگی صورت نمی گیرد و این مقاله صرفا در باب اطلاعات شما نگارش شده است.

    2. حسین گفت:

      سلام امکان داره اطلاعاتت برا رفتن رو در اختیارم بزاری

      1. صادقی گفت:

        سلام و عرض ادب. در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی در باب مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی صورت نمی گیرد.

  4. امید گفت:

    تبعات مهاجرت غیرقانونی به انگلستان چگونه است؟

  5. amir abbas گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد مهاجرت قاچاقی به انگلستان تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد بورسیه تحصیلی در انگلستان هم مطلب بذارید

  6. فرهاد کوهپایه گفت:

    مهاجرت قاچاقی به انگلستان یا هر کشور دیگه ای کاری بس غیرعاقلانه و احمقانه است

  7. دنیز گفت:

    سلام. اولویت انگلیس برای پناهندگی دادن چیست؟

  8. ساسان گفت:

    ما ایرانیا انقد همه جا رزومه رو خراب کردیم که من که واقعا هدفم ویزای توریستی و دیدار برادرم بود نتونستم ویزا بگیرم

  9. کامبیز روشن روان گفت:

    ظاهرا رسیدن بهخاک انگلستان خیلی سخته

  10. امیرحسین گفت:

    سلام
    مقاله خوبی بود.

  11. غلامرضا گفت:

    مهاجرت قاچاقی به انگلستان ریسک داره و هزینه های بالا

  12. ناصر زارعی گفت:

    من موافق توصیه شما هستم
    تا قانونی میشه پناهندگی چراا

  13. هزاره گفت:

    با تشکر فراوان از اطلاعات کامل و جامعتون.

  14. صبا صابری گفت:

    آیا موسسه شما بابت پناهندگی هم اقدام می کند؟

  15. ارسلان رکنی گفت:

    آیا انگلستان پناهنده می پذیرد؟

  16. heshmat گفت:

    سلام و تشکر از سایت خوبتون
    از مطالب خوبتون ممنونم

  17. leila گفت:

    پناهندگی به هر کشوری روش خوبی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *