مهاجرت کاری ایسلند

مهاجرت به ایسلند از طریق کار

مهاجرت به ایسلند از طریق کار

مهاجرت به ایسلند از طریق کار از سایر طرق اخذ اقامت است. ایسلند یکی از کشورهای پر هزینه و نسبتا گران در شمال اروپا برای مهاجرت است. البته این به دلیل موقعیت جغرافیایی ایسلند و گران بودن مواد غذایی و همچنین کیفیت بالای زندگی است. لذا استفاده از روش مهاجرت کاری می تواند از نظر ذهنی و مالی بهترین روش مهاجرتی باشد. چرا که میزان حقوق و درآمد در ایسلند نیز یکی از بالاترین میزان ها در میان کشورهای اروپایی است. برای مهاجرت به ایسلند با توجه به ملیت خود شرایط متفاوتی وجود دارد. شهروندان غیر عضو اتحادیه اروپا برای کار در ایسلند نیاز به مجوز کار و ویزای کاری دارند. در ادامه این مبحث مشاورین و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی درباره ایسلند و مهاجرت به ایسلند از طریق کار در اختیار شما قرار داده اند.

مهاجرت به ایسلند از طریق نیروی کار

از آنجا که این جزیره دارای تراکم جمعیت کمی است اما در عین حال بسیار پیشرفته، از نیروی کار ناکافی رنج می برد. نسبت کارگران به افراد بازنشسته تقریبا شش به یک است. اگر شما یک مهاجری هستید که واجد شرایط و ماهر است تخصص شما در مناطقی که با کمبود نیروی کار روبرو هستند مورد نیاز است. با توجه به روزهای طولانی تابستان که در آن حدود 21 ساعت در روز آفتاب وجود دارد، ایسلند همچنین مشاغل تابستانی را ارائه می دهد. این همچنین فصلی است که صنعت گردشگری و توریسم در حال رونق است و تقاضا برای کارمندان بیشتر به ویژه افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند، افزایش می یابد. منابع اشتغال بیشتری در ایسلند وجود دارد. اقتصاد به صنایع ارائه دهنده خدمات و تولید تبدیل شده است.

بیوتکنولوژی، تولید نرم افزار، اکوتوریسم و ​​همچنین خدمات مالی که اعتبار ارائه می دهند در اقتصاد گنجانده شده است. این امر منجر به ایجاد فرصت های شغلی بیشتر و ایجاد تنوع در بازار کار شده است. بازار کار ایسلند در حال حاضر در حال توسعه و رشد است و به سمت و سوی بیشتری به سمت تکنولوژی دیجیتالیزه شدن پیش می رود. در نمودار زیر می توانید نرخ بیکاری در این کشور را برای بررسی میزان نیروی کاری در ایسلند ببینید.

نرخ بیکاری در ایسلند

مهاجرت به ایسلند از طریق کار و میزان حقوق

متوسط ​​سرانه درآمد خانوار در ایسلند تقریبا 31929$ (دلار) در سال است. این رقم به صورت خالص تنظیم شده است. اگرچه کمی کمتر از متوسط ​​OECD یعنی 33604$ (دلار) در سال است اما مطمئنا بیشتر از اکثر کشورهای اروپایی است. این به دلیل رشد اشتغال و افزایش دستمزد است. چانه زنی دستمزدها و اتحادیه های کارگری قوی موجب برابری درآمد شده و حتی در شرایط بحرانی نرخ فقر را پایین نگه داشته است.

عواملی که برابری درآمد در ایسلند را تشویق می کنند شامل:

  • مرخصی استعلاجی با حقوق
  • سیستم بازنشستگی شغلی با بودجه
  • آموزش با بودجه
  • آموزش کارگران با مهارت کم
  • و همچنین توانبخشی با حقوق برای کارگران آسیب دیده یا کسانی که بیماری طولانی مدت دارند.

با وجود درآمد بالای خانوار، هزینه هایی مانند پرداخت وام مسکن، بیمه و اعتبار بانکی می تواند مبلغ بسیار کمی برای پس انداز باقی بگذارد.

مهاجرت به ایسلند از طریق کار و شرایط حقوق

ایسلند یکی از کشورهایی است که حداقل دستمزد قانونی ندارد، به این معنی که حداقل دستمزد اجباری برای همه کارگران ایسلندی وجود ندارد. با این حال، هر حرفه حداقل دستمزد را از طریق توافق نامه هایی تعیین می کند. سپس این مورد برای هر کارمندی که در آن شغل صرف نظر از عضویت در اتحادیه کار می کند، اعمال می شود. توافق نامه ها اغلب بر اساس صنعت، برخی از بنگاه ها و برخی دیگر بر اساس بخش است. به عنوان مثال، اتحادیه های کارگری به نام افلینگ با اتحادیه های متحد خود مانند VLFA پیوستند تا در آوریل 2019 به توافق نامه ای برای مذاکره جمعی برسند. آنها توافق کردند که حداقل حقوق $3119.50 (دلار) در ماه را به کارگران خود پرداخت کنند. حداقل دستمزد شامل تمام پاداش ها و کمیسیون های اعطا شده در طول دوره کار است.

گرچه حداقل حقوق وجود ندارد، اما به راحتی می توان گفت که حداقل دستمزد تعیین شده بین $2400 تا 5000$ (دلار) در ماه برای کارمندان تمام وقت است. این ارقام مربوط به بیشتر طبقات کارگران است، از جمله کسانی که 18 سال به بالا دارند و حداقل 6 ماه در یک شرکت کار کرده اند. شرایط کار علاوه بر حداقل دستمزد، کارگران در ایسلند هر سال از 13 تعطیلات رسمی و 24 روز مرخصی با حقوق کامل برخوردار می شوند. به طور کلی، ساعت کار نباید بیش از 48 ساعت در هفته، با احتساب اضافه کار باشد.

ساعات کاری در این کشور بدین شرح است:

پارامترشرح
ساعت کاری در روز8 ساعت
ساعت کاری در هفته48 ساعت
زمان کار8 صبح الی 4 بعد از ظهر
حداقل حقوق2400$ الی 5000$ (دلار)

مهاجرت به ایسلند از طریق کار و کاریابی

برای مهاجران متقاضی کار در ایسلند توصیه می شود از موسسات معتبر کاریابی در ایسلند استفاده کنند. آژانس ها افراد با تخصص خاص را با مشاغل خود مطابقت می دهند. گزینه دیگر این است که با یک شعبه محلی اتحادیه صنفی تماس بگیرید یا مستقیماً یک درخواست را برای یک شرکت انجام دهید. مهاجران باید برای اقامت و مجوز کار در ایسلند درخواست دهند. ارائه این درخواست مجوزها به یک فرد غیرمقیم، نیاز به داشتن مهارت های تخصصی و قرارداد کار طولانی مدت دارد. کسانی که می خواهند برای مدتی کوتاه بمانند می توانند باید درخواست اجازه کوتاه مدت کنند.

در لیست زیر می توانید از جمله سایت های کاریابی در ایسلند را برای کاریابی ببینید:

  • Atvinna.is
  • Vinna.is
  • Storf.is
  • Alfred.is
  • Capacent.is
  • Northstack.is
  • Ninnukot.is

مهاجرت به ایسلند از طریق کار و کاریابی

مهاجرت کاری به پایتخت ایسلند

ریکیاویک پایتخت ایسلند و همچنین قطب آموزشی، اقتصادی، دولتی و فرهنگی این کشور است. همچنین پرجمعیت ترین منطقه ایسلند است که %63 از جمعیت این کشور را در خود جای داده است. بیشتر کارمندان در ایسلند جدا از کارهایی که با ماهیگیری، راهنمای تور یا کشاورزی کار می کنند، در ریکیاویک هستند. این شهر میزبان شرکت های بزرگ ایسلند است و شرکت های خدماتی و بانک های مالی است. متوسط ​​حقوق ناخالص در ریکیاویک 33.67$ (دلار) در ساعت، 5835$ (دلار) در ماه و 70030$ (دلار) در سال است. این فقط یک برآورد است زیرا این ارقام بین مشاغل مختلف، مهارت ها، سطح تجربه و غیره متفاوت است. متوسط ​​حقوق ناخالص در ریکیاویک نسبت به سال گذشته، 3% افزایش یافته است. این روند افزایش مداوم دستمزدها را در سالهای آینده پیش بینی می کند.

متوسط ​​دستمزد قبل از کسر مالیات بر درآمد محاسبه می شود. مالیات بر درآمد بسته به میزان حقوق و دستمزد شخص دریافت می شود. برای بیشتر افراد، مالیات بر درآمد حدود %37.3 از حقوق ماهانه است. با این کار متوسط ​​حقوق خالص به حدود $3240 (دلار) در ماه کاهش می یابد. حداقل حقوق در ریکیاویک از $750 (دلار) در ماه (حداقل) تا 5000$ (دلار) در ماه (حداکثر) است. میانگین حقوق و دستمزد 5700$ (دلار) در ماه است، به این معنی که 50% از مردم کمتر از این مقدار در ماه درآمد دارند در حالی که 50% دیگر درآمد بالاتر از آن را دارند.

وضعیت اقتصاد و بازار کار در ایسلند

اقتصاد ایسلند در میان اقتصادی با کمترین میزان عدم تعادل درآمد و بالاترین سطح آزادی در جهان است. افراد غیر مقیم می توانند در این کشور کار کنند مشروط بر اینکه درخواست جواز کار و ویزای کاری کنند. بر خلاف سایر کشورها با محدودیت های بیشمار برای خارجی ها، بازار کار ایسلند آزاد و انعطاف پذیر است. علیرغم اینکه اخیرا با بحران کسری حساب جاری و تورم روبرو شده است، به دلیل صنایع پر رونقی مانند گردشگری، این رشد همچنان ادامه دارد. از آن زمان به لیست پایدارترین و بزرگترین اقتصادهای جهان پیوست. اگرچه پرداخت ها زیاد است، هزینه ها نیز زیاد است. برای مبتدیان، ساکنان مجبورند سود بیشتری بپردازند زیرا ارز مستقل خود را دارند.

هزینه زندگی در ایسلند

هزینه زندگی در ایسلند به طور کلی زیاد است. اما به لطف حقوق بالا، همانطور که ذکر شد، ساکنان می توانند زندگی با کیفیت بالا و گران قیمت را تحمل کنند. به طور کلی، یک مهاجر حدود $2500 (دلار) برای هزینه های ماهانه هزینه می کند، در حالی که یک خانواده چهار نفره باید انتظار داشته باشند ماهانه $6900 (دلار) هزینه کنند. مسکن در پایتخت کمی بیشتر از خارج از پایتخت است. اجاره یک آپارتمان یک خوابه در پایتخت 1495.61$ (دلار) و در خارج از شهر $129787 (دلار) هزینه دارد. برای کسانی که مایل به خرید هستند، انتظار می رود حدود $469946 (دلار) در متر مربع برای یک آپارتمان در مرکز شهر هزینه کنند. نرخ بهره وام ماهانه 6.36% سالانه و ثابت برای 20 سال است.

محصولات عمومی که در مصرف روزانه استفاده می شود در مقایسه با سایر کشورها نسبتا هزینه بر است. به عنوان مثال، یک قرص نان (500 گرم) 2.81$ (دلار)، یک لیتر شیر $1.28 (دلار)، یک کیلوگرم گوجه فرنگی 4.13$ (دلار) و یک کیلوگرم پنیر محلی 13.20$ (دلار) است. توصیه می شود وعده های غذایی را هرچه بیشتر در خانه تهیه کنید زیرا رستوران ها بسیار گران هستند. برای دریافت راهنمایی بیشتر و مهاجرت به ایسلند می توانید بر دانش و تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تکیه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *