مهاجرت کاری ایسلند

موسسات معتبر کاریابی در ایسلند

موسسات معتبر کاریابی در ایسلند

کار در ایسلند یکی از طرق مهاجرتی به کشور ایسلند محسوب می شود. این کشور پس از پایان جنگ جهانی دوم توانست به رشد اقتصادی دست یابد، از این رو موسسات معتبر کاریابی در ایسلند از جمله راه های جستجوی کار است. اکثر دانشجویانی که ادامه تحصیل در این کشور را انتخاب نموده اند، با پایان تحصیلات در این کشور به موسسات معتبر کاریابی ایسلند مراجعه کنند. با یافتن شغل خود مورد نظر خود در این کشور، سعی بر این دارند تا بتوانند اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری ایسلند تبدیل نمایند.

ناگفته نماند این دسته از افراد با گذشت 5 سال انجام کار بصورت پی در پی در ایسلند می ­توانند اقامت دائم ایسلند را اخذ بنمایند. دوستان عزیز می ­توانند با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و بهره­ گیری از تجارت مفید کارشناسان این مجموعه از دیگر طرق اخذ اقامت ایسلند آگاهی یابند.

بسیاری از افراد با اخذ ویزای کاری ایسلند به این کشور مراجعت می ­نمایند. پس از 5 سال کار و زندگی در این کشور می ­توانند اقامت دائم ایسلند را اخذ نمایند. اخذ ویزای کاری ایسلند تنها با ارائه دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایان در ایسلند امکان پذیر است. کارفرمایان در ایسلند نیز تنها زمانی اجازه ارسال دعوتنامه کاری به دیگر کشورها را خواهند داشت. در مدت 3 ماه پس از انتشار آگهی در کشور ایسلند و کشورهای اتحادیه اروپا نتوانسته باشند، نیروی مورد نظر خود را بیابند.

کار در ایسلند

ایسلند از جمله کشورهای مرفه در دنیا محسوب می ­شود. همانطور که بیان نمودیم در صنعت ماهیگیری خود بسیار موفق عمل نموده است. افرادیکه قصد انجام کار در کشور ایسلند را دارند، علاوه بر اخذ ویزای کاری این کشور نیازمند دریافت مجوز کاری ایسلند نیز می ­باشند. شرایط کار در ایسلند بگونه ای که کارکنان در این کشور 40 ساعت در هفته به انجام کار می­ پردازند. میزان حقوق و دستمزدی که افراد به ازای انجام اضافه کاری در این کشور دریافت می­ نمایند، بسته به زمان آن (روز یا شب)متفاوت می باشد.

قوانین انجام کار در مناطق مختلف ایسلند با یکدیگر متفاوت است. حقوق افراد در روزهای تعطیل به صورت دوبل پرداخت می گردد. افرادی که از نیمه شب تا صبح به انجام اضافه کاری می ­پردازند حقوق و دستمزدهای متفاوتی دریافت خواهند نمود. افرادی که در طول یک سال به طور تمام وقت برای یک کارفرما کار انجام داده باشند در پایان سال مسحق دریافت پاداش نیز خواهند بود. تعطیلات در ایسلند 24 روز در سال می ­باشد. برخی از افراد در بعضی از ایام تعطیل نیز می ­توانند به انجام کار بپردازند.

در کشور ایسلند اتحادیه ای برای دفاع از حقوق کارکنان وجود دارد. عضویت در این اتحادیه دارای مزایایی همچون کاهش هزینه های تحصیلی و استفاده از باشگاه ها در ایسلند می ­باشد. افرادی که دارای سابقه کاری در ایسلند هستند از حقوق و دستمزدهایی در زمان مرخصی برخوردار خواهند بود. ناگفته نماند بسیاری از موسسات معتبر کاریابی در ایسلند نیز از حقوق کارکنان در این کشور حمایت می­ نمایند.

چگونگی یافتن شغل در موسسات معتبر کاریابی در ایسلند

ایسلند دارای موسسات معتبر کاریابی متعددی می ­باشد. این موسسات ارتباط بسیار خوبی میان کارفرمایان و کارکنان برقرار می نماید. افراد با مراجعه به این موسسات مهارت ها و شغل های مورد نظر خود را بیان نموده است. با تکمیل فرم تقاضای کار، درخواست انجام کار به این موسسات را می­ نمایند. مسئولین مربوطه نیز مشاغل مربوط به مهارت فرد را شناسایی و در اختیار وی قرار خواهند داد.

از جمله مهمترین وظایف این موسسات یافتن نیروی مورد نظر برای کارفرما و ارائه مشاوره های مفید به افراد جویای کار در ایسلند می­ باشد. از معروفترین موسسات معتبر کاریابی در ایسلند می ­توان به radning-vinnumala stofnun و موسسه کاریابی ریکاویک را می ­توان نام برد. این موسسات کاریابی در ایسلند علاوه بر یافتن شغل و نیروی مورد نظر برای کارکنان و کارفرمایان به ارزیابی و بررسی مهارت های مورد نیاز ایسلند نیز می ­پردازد. افراد در یافتن شغل و کسب مهارت یاری و راهنمایی می­ نمایند.

چگونگی یافتن شغل در موسسات معتبر کاریابی در ایسلند

مشاغل مورد نیاز در ایسلند

معمولاً افرادی که بدنیال اخذ ویزای کاری ایسلند هستند در صورتی که مهارت آنان در میان لیست مشاغل مورد نیاز کشور ایسلند باشد، اخذ دعوتنامه شغلی برایشان آسان تر خواهد بود. مهمترین مشاغل مورد نیاز در ایسلند کار در شیلات، در حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات، برنامه نویسی، جوشکاری و شبکه می ­باشد. افراد با مهارت های فوق براحتی می ­توانند شغل مورد نظر خود را یافته و پس از آن برای اخذ ویزای کاری ایسلند اقدام نمایند. بسیاری از دانشجویان با اتمام تحصیلات در کشور ایسلند، به موسسات معتبر کاریابی در ایسلند مراجعه نموده و شغل مورد نظر خود را می­ یابنند. پس از آن دانشجویان قادر خواهند بود، اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری ایسلند تبدیل نموده و به انجام دادن کار در این کشور بپردازند.

کار ضمن تحصیل در ایسلند

دولت ایسلند به دانشجویان خارجی که ادامه تحصیل در این کشور را برگزیده اند، اجازه انجام کارهای دانشجویی را داده است. بدین ترتیب بسیاری از دانشجویان با مراجعه به موسسات معتبر کاریابی در ایسلند و یافتن شغلی مناسب به انجام کارهای دانشجویی در این کشور می­ پردازند. دانشجویانی که از کشورهای اتحادیه اروپا به این کشور سفر نموده اند بدون هیچ محدودیتی می­ توانند به انجام کار بپردازند.

اما دانشجویان سایر کشورها با محدودیت هایی روبرو خواهند بود. اما با اینحال دانشجویان می ­توانند از این فرصت استفاده نموده و با مشاغل و بازارهای کاری این کشور آشنا شده و در پایان تحصیلات خود به جستجوی شغل مورد نظر خود در این کشور بپردازند. انجام کار در این کشور موجب می­ شود تا افراد بتوانند اقامت دائم و سپس تابعیت کشور ایسلند را اخذ بنمایند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری ایسلند

همانطور که بیان نمودیم افراد برای انجام کار در ایسلند نیازمند اخذ ویزای کاری این کشور هستند. بدین منظور پس از دریافت دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایان در ایسلند می­توانند به اخذ ویزای کاری این کشور اقدام و سپس به این کشور مراجعت نمایند. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار ایسلند عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • دعوتنامه کاری
  • ارائه مدارک تمکن مالی متقاضی انجام کار در ایسلند
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • عکس

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی عزیزان علاقمند به انجام کار در این کشور را یاری می­ نمایند تا شغل مورد نظر خود را در این کشور یافته و به انجام کار در ایسلند بپردازند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *