مهاجرت به کشور هلند

شرایط ویزای همراه هلند

شرایط ویزای همراه هلند

شرایط ویزای همراه هلند با توجه به ملیت متقاضیان ممکن است متفاوت باشد. به همین دلیل، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نوشتار را تهیه کرده اند. متقاضیانی که می خواهند به همراه همسر یا شریک زندگی خود در هلند زندگی کنند. برای زندگی در هلند با همسر یا شریک زندگی خود، به اجازه اقامت و در صورت نیاز به ویزای همراه هلند نیاز خواهند داشت. داشتن اطلاعات کامل درباره شرایط ویزای همراه هلند و اقامت در این کشور برای افرادی که قصد دارند به همراه همسر یا شریک زندگی خود در این کشور زندگی کنند الزامی می باشد.

درباره شرایط ویزای همراه هلند

بسته به اینکه درخواست شریک تحت قانون هلند یا از طریق آیین نامه اتحادیه اروپا ثبت شود. راه های مختلفی برای ورود شریک زندگی (غیر اتحادیه اروپا) متقاضیان به هلند وجود دارد. در صورتی که همسر یا شریک زندگی یک فرد شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و یا کشور سوئیس باشد و در کشور هلند زندگی کند. از این رو می توانند با توجه به شرایط ویزای همراه هلند، درخواست خود را ارسال کند. یک شهروند هلندی نیز ممکن است در مواردی که قبلاً حقوق خود را به عنوان شهروند اتحادیه اروپا مطالبه کرده بود از مقررات اتحادیه اروپا استفاده کند. یک تبعه هلندی که به همراه شریک زندگی خود در یک کشور دیگر اقامت داشته و کار کرده است. از این رو می تواند از طریق قانون اتحادیه اروپا تقاضایی را برای ورود به خاک هلند و کسب اقامت هلند ثبت کند.

اگر اینگونه نباشد، شهروندان هلند باید طبق قانون هلند از شریک خارجی خود (که شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و یا کشور سوئیس نمی باشد) حمایت مالی كنند. این امر همچنین در مورد حامیان مالی غیر هلندی كه شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و یا کشور سوئیس نیستند نیز صدق می كند.

قوانین و شرایط ویزای همراه هلند برای شهروندان خارجی

شهروندان خارجی که با مهاجرت به هلند از روش های مختلف اقدام به کسب اقامت هلند کرده اند و موفق به کسب مجوز اقامت (حداقل یک ساله) این کشور شده اند. با داشتن شرایط زیر و همچنین با رعایت شرایط ویزای همراه هلند، اقدام به کسب مجوز ورود و اقامت در هلند برای همسر یا اعضاء خانواده خود کنند:

الزامات فردیداشتن سند ازدواج و یا مدارکی برای اثبات زندگی مشترک واقعی و طولانی مدت
داشتن حداقل 21 سال سن
داشتن قصد زندگی مشترک در این کشور
الزامات قانونیشرکت در آزمون یکپارچگی مدنی (و یا معافیت از این آزمون)
داشتن مجوز اقامت قانونی و یا تابعیت این کشور
الزامات مالیداشتن توان مالی کافی برای حمایت از خانواده
اعلام اینکه متقاضی حامی خانواده خود برای مهاجرت به هلند است.

هزینه درخواست برنامه 174€ (یورو) برای هر فرد می باشد. متقاضیان علاوه بر پرداخت هزینه های مربوطه باید مدارک مورد نیاز را نیز ارائه دهند. افرادی که در کشور هلند با مجوزهای اقامت خاص مانند مجوز اقامت اشتغال فصلی، مبادلات، موارد فرهنگی، کسب تجربه کار یا کارآموزی ساکن هستند. از این رو نمی توانند حامی همسر یا خانواده خود برای مهاجرت به هلند شوند.

تعداد مهاجرین این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

 

قوانین و شرایط ویزای همراه هلند برای شهروندان اروپایی

شهروندان منطقه اقتصادی اروپا و شهروندان سوئیس مجاز هستند شریک زندگی یا همسر خارجی خود را که دارای شرایط ویزای همراه هلند است با خود به هلند ببرند. براساس قانون اتحادیه اروپا، شهروندان اتحادیه اروپا و همسران خارجی آنها این حق را دارند که آزادانه در کشورهای اتحادیه اروپا حرکت کنند و اقامت داشته باشند. با این حال، اکثر شهروندان اتحادیه اروپا نمی دانند که این حق در مورد زوج های ازدواج نکرده نیز صدق می کند.

در هلند، ازدواج یا زندگی مشترک ثبت شده الزامی برای زوجینی نیست که متقاضی اجازه اقامت اتحادیه اروپا هستند. به طور معمول شهروندان اتحادیه اروپا می توانند آزادانه در سایر کشورها زندگی و کار کنند. آنها به کارت اقامت یا مجوز کار احتیاج ندارند. علاوه بر این، از سال 2014 این افراد حتی هنگام مهاجرت به هلند و شروع به کار برای یک کارفرمای هلندی، مجبور نیستند. در اداره خدمات مهاجرت و اعطاء تابعیت هلند (IND) ثبت نام کنند. با این حال، هنگامی که شهروندان اتحادیه اروپا می خواهند شریک خود (شهروند غیر اتحادیه اروپا) را با خود برای زندگی در هلند همراه کنند. حتما باید اداره خدمات مهاجرت و اعطای تابعیت هلند (IND) را مطلع کنند.

قوانین و شرایط ویزای همراه هلند برای شهروندان اروپایی

الزامات مالی در روادید الحاق در هلند

افرادی که قصد دارند برای زندگی در هلند به همسر خود بپیوندند، می باید با الزامات و شرایط ویزای همراه کشور هلند به صورت کامل آشنا باشند. یک شرط بسیار مهم برای حمایت از همسر و خانواده برای مهاجرت، داشتن توان مالی کافی برای حمایت از خانواده می باشد. الزامات درآمدی شهروندان اتحادیه اروپا بسیار کمتر از شهروندان هلندی است. از این رو می خواهند شریک زندگی یا خانواده خود را برای مهاجرت و زندگی در هلند حمایت کنند. الزامات مالی برای ویزای همراه و به طور کلی پیوستن به اعضاء خانواده خود در این کشور به صورت زیر می باشد:

  • شهروندان هلندی دارای درآمد بایستی حداقل 1600€ (یورو) در ماه باشند.
  • برای شهروندان اتحادیه اروپا، قانون حداقل درآمد لازم وجود ندارد. حتی اندک پس انداز نیز می تواند کافی باشد.

جهت تکمیل اطلاعات خود مقاله هزینه زندگی در هلند را مطالعه بفرمائید.

الزامات رابطه و الحاق هلند

یکی دیگر از مهمترین الزامات و شرایط ویزای همراه این کشور برای پیوستن به اعضاء خانواده جهت زندگی در کشور هلند این است. متقاضیان بتوانند ثابت کنند که آنها برای مدت زمان قابل توجهی در یک رابطه جدی، واقعی و عاطفی بوده اند. برای اثبات این موضوع، متقاضیان باید سند ازدواج داشته باشند. بدین ترتیب با ارائه مدارک مورد نیاز اثبات کنند که دارای زندگی مشترک (حداقل 6 ماه) بوده اند. اداره خدمات مهاجرت و اعطاء تابعیت هلند (IND) مسئول بررسی شرایط متقاضیان است.

با این حال، زوج هایی که ازدواج نکرده اند و همچنین سابقه زندگی مشترک نداشته اند. در یک رابطه طولانی نبوده اند نیز می توانند برای کسب ویزای همراه و همچنین پیوستن به خانواده خود در هلند اقدام کنند. این افراد باید ثابت كنند كه آنها در یك رابطه پایدار و اختصاصی هستند. قصد دارند در کشور هلند با یکدیگر زندگی کنند. اثبات این موضوع ممکن است با مواردی چون عکس، ایمیل، بلیط سفر برای تعطیلات (مشترک) و یا ملاقات خانواده های یکدیگر انجام شود. هموطنان عزیز می توانید با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط مهاجرت به کشورهای پیشرفته دنیا مانند کشور هلند، دانمارک، آلمان، انگلیس، استرالیا، نیوزلند، فرانسه و غیره آگاه شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *