مهاجرت به کشور برزیل

شرایط مهاجرت به برزیل

شرایط مهاجرت به برزیل

به طور کلی برای مهاجرت به برزیل از روش ‌های متعددی می توان اقدام نمود که در همگی آنها قوانین و شرایط مهاجرت به برزیل حائز اهمیت می باشد. هدف از ارائه این مقاله در دسترس قرار دادن اطلاعاتی کافی و مهم درباره مهاجرت به این کشور است. برزیل جزو کشورهای صنعتی آمریکای لاتین است که در زمینه اقتصادی، تحصیلی، کار و تجارت و… پیشرفت چشمگیری داشته و به کشوری قدرتمند در سطح جهان تبدیل شده است.

برازیلیا به عنوان پایتخت این کشور شناخته شده و جزو شهرهای بزرگ و پرجمعیت برزیل به شمار می رود. از دیگر شهرهای مهم و بزرگ کشور برزیل، سائوپائولو و ریودوژانیر را می‌توان نام برد. مردم این کشور به زبان پرتغالی صحبت می کنند و ارزش پول آنها به BRL (رئال برزیل) محاسبه می‌شود. چنانچه قصد سفر به برزیل و اقامت در این کشور را دارید، این مقاله منبع اطلاعات خوبی است که ارائه دهنده آن موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

اینفوگرافیک مهاجرت به برزیل

طرق مهاجرت به برزیل

در مجموع شرایط مهاجرت به برزیل متنوع است و طرق مختلفی برای این امر وجود دارد. انواع روش ها به شرح زیر می باشند:

  • تحصیل در کشور برزیل
  • اخذ اقامت برزیل از طریق تولد فرزند
  • ازدواج در کشور برزیل
  • مهاجرت به برزیل از طریق سرمایه گذاری
  • کار در کشور برزیل
  • پناهندگی در برزیل

شهرهای دانشجویی در برزیل

پایتخت برزیل، برازیلیا، تقریباً 5 میلیون نفر را در خود جای داده است. این شهر در ارتفاعات مرکزی-غربی برزیل واقع شده است و نمونه ای خارق العاده از شهرسازی مدرنیستی قرن بیستم به شمار می رود. سازمان میراث جهانی در سال 1987 این شهر را به عنوان سایت یونسکو معرفی کرد. نرخ کلی جرم گزارش شده برزیل در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ برزیل پایین است. و پایتخت همچنان امن است. برازیلیا جمعیت بسیار تحصیلکرده ای دارد که بیکاری کمتری را تکمیل می کند. ایجاد افراد بسیار ماهر، تحصیلکرده و شاغل عامل اصلی کاهش مداوم نرخ جرم و جنایت است. سائوپائولو یک شهر بین المللی است. این منطقه بیش از 20 میلیون نفر جمعیت دارد و قطب صنعتی و اقتصادی آمریکای جنوبی محسوب می شود. سمپا، به عنوان شهر شناخته شده، چیزی برای همه دارد.

این کلان شهر ده ‌ها موزه، معماری نئوگوتیک، یک منطقه خرید پررونق، و رستوران‌ هایی را ارائه می ‌کند که متناسب با هر ولع و بودجه ‌ای باشد. خوشبختانه میزان جرم و جنایت در سائوپائولو کمتر از ریودوژانیرو یا سایر شهرهای برزیل است. سالوادور با 3 میلیون نفر سومین شهر بزرگ برزیل است. ریودوژانیرو بزرگترین و یکی از زیباترین شهرهای برزیل است. فقط نام اختصاری تداعی گر بادهای گرم استوایی، سواحل سفید شده از نور خورشید و جشنواره های بی وقفه است. ریودوژانیرو یک مکه فرهنگی است که موزه ها و معماری زیبا را در خود جای داده است. مجسمه نمادین 38 متری مسیح رستگار در بالای کوه کورکووادو نیز در این مکان قرار دارد.  به طور کلی، این شهر مکانی امن برای بازدید و زندگی است. با این حال، ریودوژانیرو به خاطر فاولاهای وسیع خود نیز مشهور است.

در جدول زیر شاهد نرخ افزایش مهاجران در برزیل می باشید:

نرخ افزایش مهاجرانسال
23%2021
20%2022
21%2023

پناهندگی در برزیل

به علت خطرات زیاد پناهندگی هرگز روش مناسبی برای مهاجرت نیست اما صرفاً جهت ایجاد آگاهی، شرایط کسب اقامت از این طریق برشمرده می­شود که به شرح زیر است:

  • متقاضی باید حداقل 4 سال به عنوان پناهنده در برزیل حضور داشته باشد.
  • متقاضی باید شرایط استخدام در یک موسسه داخل برزیل را احراز نماید.
  • ادعاهای متقاضی توسط یک نهاد مربوطه به رسمیت شناخته شود.
  • متقاضی، کسب و کاری ناشی از سرمایه گذاری در بورس سهام ایجاد کرده باشد.

شرایط مهاجرت به برزیل از طریق تولد و ازدواج

ازدواج با یک شهروند برزیلی می­تواند شرایط اقامت در برزیل را میسر کند. برای این منظور، می­توان پس از گذشت 1 سال از زمان ازدواج، با ارائه مدارک ازدواج و شهادت شاهدان، برای درخواست اقامت دایم برزیل، اقدام کرد. برزیل برای اعطای شهروندی در مورد کودکان از اصل خاک استفاده می­کند. بر طبق این اصل هر کودکی که در خاک یک کشور متولد شود، شهروند آن کشور است (در مقابل اصل خون که بر اساس آن هر کودک متولد شده، شهروند کشوری است که پدر و مادرش، شهروند آن باشند). بنابراین کودکان متولد شده در برزیل، شهروند برزیل محسوب می­شوند و پدر و مادر آن ها نیز می­توانند در این کشور زندگی کنند.

شرایط مهاجرت به برزیل از طریق تولد و ازدواج

شرایط مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل

از جنبه های مثبت مهاجرت به کشور برزیل‌ این است که پس از پایان تحصیلات و اخذ مدرک فارغ التحصیلی در رشته دلخواه خود در کشور برزیل، این امکان را خواهید داشت که بلافاصله وارد بازار کسب و کار شوید. چرا که کمبود نیروی کار مختصص در زمینه‌ های مختلف شغلی در برزیل وجود دارد. کمپانی های بزرگ و شرکت های کوچک و بزرگ در برزیل از افراد با تجربه و با مهارت خارجی به شدت استقبال می نمایند.

هزینه های تحصیلی در این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی به اندازه ای پایین است که امر اعزام دانشجو به برزیل از سوی کشورهای خارجی هر ساله در حال افزایش می‌ باشد. تحصیل رایگان در برزیل تعداد مهاجران خارجی را به سوی این کشور افزایش داده است. صرفا در دانشگاه های خصوصی برزیل باید هزینه و شهریه پرداخت نمایید. به طور میانگین هزینه تحصیلی در این کشور تقریبا 2.000$ (دلار) می باشد که شامل شهریه، خوابگاه، خورد و خوراک، رفت و آمد، ثبت نام و هزینه‌ های جانبی دیگر می‌ گردد.

در مورد شرایط مهاجرت به برزیل توجه داشته باشید که پس از ورود به خاک برزیل با هدف تحصیلی، تنها 1 ماه فرصت خواهید داشت که نسبت به معرفی خود به پلیس فدرال اقدام نمایید. اگر این کار انجام نشود، به ازای هر روز تاخیر، ملزم به پرداخت مالیات می ‌باشید.

شرایط مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل

مقاطع مختلف تحصیلی در برزیل

در این بخش از مقاله به بررسی مقاطع مختلف تحصیلی در کشور برزیل خواهیم پرداخت:

مقطع تحصیلیطول دوره تحصیلیزبان تحصیلمجوز کار حین تحصیلشرح
کارشناسی4 الی 6 سالپرتغالی و انگلیسی10 ساعتمتقاضیان باید مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم داشته باشند و در آزمون وستیبولار کسب قبولی کنند.
کارشناسی ارشد2 سالپرتغالی و انگلیسی20 ساعتارائه مدرک کارشناسی
دکترا3 الی 5 سالپرتغالی و انگلیسی30 ساعت

شرایط مهاجرت به برزیل از طریق کار

برخی افراد خارجی با هدف کار در برزیل قصد ورود به این کشور را دارند تا بتوانند با شروع کسب و کاری جدید در یک کشور اروپایی، شرایط کاری خود را رونق داده و پیشرفت کنند. داشتن job offer که همان پیشنهاد شغلی است، از شرایط اخذ ویزای کار برزیل و ورود به بازار کار این کشور می باشد. در غیر این صورت فرد بایستی خود به جست و جوی کار در این کشور بپردازد که ضروری است این اقدام را در مدت زمان مشخصی که دولت برزیل تعیین می نماید انجام دهد. چنانچه موفق به یافتن شغل نشود، باید هر چه سریعتر به کشور مبدا باز گردد.

دانش زبانی شرط دوم برای دریافت ویزای کاری به شمار می رود که در تعیین صلاحیت فرد خارجی برای بر عهده گرفتن شغل مورد نظر، نقشی تعیین کننده دارد. هر فرد خارجی که برای مدت زمان 3 الی 4 سال در این کشور مشغول کار شود و اقامت داشته باشد، پس از آن می تواند درخواست اقامت دائم کند. در نهایت زمینه اخذ تابعیت نیز برای وی فراهم می آید.

شرایط و مدارک زیر جهت کسب ویزای کار در برزیل الزامی می باشد:

  • ارائه گواهی عدم سابقه کیفری
  • ارائه مدرک تحصیلی دانشگاهی و یا مدرک فنی و حرفه ای
  • ارائه مدرک زبان پرتغالی
  • ارائه پرونده سوابق کاری
  • 4 عدد عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر و رسمی

شرایط مهاجرت به برزیل از طریق ثبت شرکت

در بررسی موضوع شرایط مهاجرت به برزیل، اگر جزو افرادی هستید که مبلغی را در حساب بانکی خود دارید و مایل به سرمایه گذاری در کشورهای خارجی هستید، می توانید کشور برزیل را انتخاب کنید. این امر علاوه بر این که به کسب و کار شما رونق می بخشد، آینده شما را نیز تضمین می نماید. چراکه با این کار می توانید به اقامت دائمی این کشور دست یابید و برای همیشه زندگی خود و خانواده خود را با بهترین شرایط بسازید. سرمایه اولیه به مبلغ 50000$ الی 60000$ (دلار) می باشد. این وجه برای همیشه در حساب بانکی شما خواهد بود و از این بابت نگران نباشید. اقامت موقتی که از این طریق به دست می آید، ابتدا به صورت یک ساله می باشد.

شما برای اقامت دائمی این کشور بایستی به مدت 4 الی 5 سال در این کشور زندگی کنید که لازم است هر سال اقامت خود را تمدید نمایید. پس از این مدت، اگر مالیات خود را به صورت منظم بپردازید و در کسب و کار خود پیشرفت داشته باشید می توانید برای اقامت دائمی خود و خانواده اقدام کنید. مالیات ها با توجه به نوع فعالیت شرکت که درآمد آنها به چه میزان است، بین 4000$ الی 6000$ (دلار) در هر سال می باشد.

هزینه زندگی در برزیل

برزیل هیجان انگیز، غیرقابل پیش بینی و پر از هیجان است. برزیل در بین گردشگران و کوله گردها بسیار محبوب است. آنها برای دیدن سواحل عجیب و غریب، کوه های سر به فلک کشیده و خیابان های دیوانه وار شگفت انگیز به برزیل سفر می کنند تا به سفر خود طعمی بی نظیر ببخشند. با آب و هوای عالی در طول سال، می ‌توانید قبل و بعد از کار در فضای باز جستجو کنید. در آخر هفته ها، می توانید وقت خود را با رستوران های جدید، پیاده روی های روزانه و فعالیت ها پر کنید. حتی مهمتر از آن، اقتصاد رو به رشد برزیل به این معنی است که کیفیت فرصت های کاری برای مهاجران همچنان در حال افزایش است.

نکته شگفت انگیز در مورد برزیل این است که شهرهای متوسط ​​زیادی وجود دارد که تمام امکانات رفاهی برادران بزرگ خود را با هزینه کمتر فراهم می کنند. مکان هایی مانند کوریتیبا، فلوریانوپلیس و بلو هوریزونته به این دلایل ارزش جستجو را دارند. وب ‌سایت‌ های انگلیسی صرفاً برای مهاجران طراحی شده ‌اند، اما می ‌توانند معایب خود را داشته باشند، با قیمت ‌های بالا. بهتر است از سایت های پرتغالی برای دریافت قیمت های دقیق تری برای محله خود استفاده کنید. استفاده از بنگاه های املاک محلی یکی دیگر از راه های محبوب است، اگرچه این کار به دلیل هزینه های آنها می تواند بودجه شما را کاهش دهد.

هزینه اقامت در برزیل در نمودار زیر آمده است:

هزینه اجاره در منزل

بررسی شرایط مهاجرت به برزیل

در پایان مقاله با موضوع شرایط مهاجرت به برزیل و انواع روش های آن، باید نکته ای را بیان نماییم که زمینه ساز اخذ اقامت کشور برزیل نمی باشد. خرید ملک در برزیل نمی تواند، اقامت را برای فرد خارجی به همراه داشته باشد. به همین دلیل نمی توان آن را زکی از گزینه های مهاجرت به برزیل دانست. اما همان طور که در مقاله خواندید راه های مختلفی برای این منظور وجود دارند که کاملا قانونی هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هرگونه مشاوره و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید با تکیه بر آنها و مقالاتی که نوشته شده است، تصمیم درست و صحیحی را اتخاذ نمایید.

سوالات متداول درخصوص شرایط مهاجرت به برزیل

در این بخش به چندین سوال پرتکرار شما در خصوص شرایط مهاجرت به برزیل پاسخ خلاصه داده ایم:

  • از چه طریق می توان به برزیل مهاجرت کرد؟ می توانید از طریق کار و ازدواج و تحصیل و تجارت و سرمایه گذاری و تولد فرزند در این کشور اقامت کنید.
  • آیا پناهندگی هم یکی از راه های مهاجرت در برزیل است؟ بله اما بسیار پرریسک و خطرناک است و ما آن را پیشنهاد نمی کنیم.
  • آیا مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل راه خوبی است؟ بله این کشور دانشگاه های خوبی برای دانشجویان بین المللی دارد.
  • آیا مهاجرت کاری به برزیل مثمر ثمر خواهد بود؟ به دلیل کمبود نیروی کار و نرخ بیکاری پایین می توانید به سرعت جذب وارد بازار کار در این کشور شوید.
  • آیا می توان از طریق ازدواج اقامت برزیل را اخذ کرد؟ بله از طریق ازدواج با یک تابع برزیل و گذشت 1 سال می توان اقانت برزیل را اخذ کرد.
  • آیا می توان از طریق تولد فرزند اقامت و تابعیت این کشور را اخذ کرد؟ بله می توانید با تولد فرزند خود در این کشور اقامت و تابعیت برزیل را برای خود و فرزندتان اخذ کنید.
  • با داشتن سرمایه مالی چه راهی را برای مهاجرت پیدا می کنید؟ از طریق سرمایه گذاری و از طریق ثبت شرکت و از طریق کارآفرینی و تجارت
  • برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در برزیل چقدر سرمایه لازم است؟ سرمایه اولیه به مبلغ 50000$ الی 60000$ (دلار) می باشد.
5/5 - (16 امتیاز)

14 دیدگاه برای “شرایط مهاجرت به برزیل

  1. ماهان توکلی گفت:

    مهاجرت به برزیل راحته یا سخت میگیرن؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. در حال حاضر شرایط سختی برای مهاجرت به این کشور وجود داره. برای بررسی و مشاوره در خصوص مهاجرت با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. یلدا گفت:

    همه جای دنیا ظاهرا نیاز به پیشنهاد کاری هست ، من چجوری باید با یه کارفرما ارتباط بگیرم ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام. برای مهاجرت کاری می تونید به سمت کشورهای برید که ویزای جستجوی کاری دارد. برای مشاوره بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. ترانه گفت:

    آیا با تولد فررزند ویزا می دهند؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. بله تولد فرزند در این کشور منجر به اعطای اقامت و تابعیت می گردد.

  4. نظریان گفت:

    درباره ی تحصیل در این کشور بیشتر توضیح بدید مرسی

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص تحصیل در برزیل با مشاهر 02191003232 تماس بگیرید.

  5. طلایی پور گفت:

    ممنون از مطالب خوبتون.

  6. لیدا بهرامی گفت:

    اطلاعات این مقاله خیلی کامل بود ممنون

  7. قراری گفت:

    اقامت موقت و دایمی در برزیل برای خارجیان چگونه است

  8. اکبر گفت:

    ممنون از مقالتون

  9. سحر گفت:

    سلام

    ممنون از مطالب به روزتون

    خیلی کمکم کردید.

  10. leila گفت:

    سلام
    اخذ اقامت از راه ازدواج در برزیل به چه شکل هست؟ سایت بسیار خوبی دارین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *