مهاجرت به کشور برزیل

اخذ اقامت برزیل از طریق تولد

اخذ اقامت برزیل از طریق تولد

مبحث اخذ اقامت برزیل از طریق تولد هر ساله مورد استقبال والدین در خصوص اهدا اقامت به فرزندان خود قرار می گیرد که در این مقاله بررسی می شود. بسیاری از والدین در پی آن هستند تا با استفاده از سیستم خاک، مدارک هویتی برزیلی برای فرزند خود بگیرند. آنها علاوه بر دریافت پاسپورت برزیلی برای فرزند، خود نیز می توانند به صورت دائمی در این کشور اقامت داشته باشند. توصیه می گردد برای دستیابی به اخبار به روز و آخرین قوانین برزیل در این خصوص، مقاله ذیل را که از سوی محققان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر در آمده است.

تولد فرزند در برزیل

کشور برزیل در فهرست کشورهایی قرار دارد که در نظام کشور خود از سیستم خاک پیروی می نماید. بدین معنا که اگر والدینی فرزندشان را در کشور برزیل به دنیا آورند، علاوه بر این که فرزند آنها جزو شهروندان برزیلی می گردد، خود نیز می توانند تابعیت این کشور را داشته باشند. بنابراین مهاجرت به برزیل و اخذ اقامت برزیل از طریق تولد به آسانی انجام پذیر است. پس از این کودک در خاک برزیل متولد شد، شناسنامه و پاسپورت او بلافاصله صادر می گردد. اما مدت زمانی که طول می کشد تا والدین به اخذ اقامت برزیل از طریق تولد دست یابند، یک سال است. چراکه مراحل اداری در این زمینه بایستی انجام گیرد.

بررسی اخذ اقامت برزیل از طریق تولد

کشور آمریکایی برزیل از نظام خاک در اعطای تابعیت و اقامت به افراد بیگانه بهره می گیرد. بدین صورت که چنانچه یک کودک خارجی در خاک و قلمروی این کشور متولد شود، جزو شهروندان و اتباع برزیلی محسوب شده و از کلیه خدمات شهروندی این کشور بهره مند می شود. به همین دلیل اخذ اقامت برزیل از طریق تولد فرزند بیگانه و غیرشهروند در برزیل میسر خواهد بود. هر یک از والدین، خواهران و برادران کودک متولد شده در خاک برزیل نیز می توانند اقامت دائمی در برزیل داشته باشند. به همین دلیل هر ساله شمار زیادی از افراد به این نیت، فرزند خود را در برزیل به دنیا می آورند.

اخذ پاسپورت و اقامت برزیل از طریق تولد

همان طور که در بخش قبلی گفته شد اخذ اقامت برزیل از طریق تولد فرزند به راحتی انجام پذیر است. در راستای همین موضوع لازم است بدانید دریافت پاسپورت برزیلی یا همان تابعیت برزیل نیز برای شما قابل دستیابی است. بدین صورت که چنانچه موفق به اخذ اقامت دائمی برزیل شده اید، پس از گذشت 2 سال می توانید برای دریافت پاسپورت برزیلی اقدام لازم را به عمل آورید. هزینه های پزشکی و درمانی مادران باردار خارجی در کشور برزیل به صورت رایگان می باشد که شامل هزینه زایمان، درمان و دارو و سایر می گردد. بهترین و ایده آل ترین شرایط زایمان برای مادران باردار در کشور برزیل فراهم است. چراکه دولت برزیل همواره پشتیبان مادران بوده است. اما هزینه زایمان در کشور آمریکا حدودا 60000$ (دلار) تخمین زده شده است.

رویه اخذ اقامت برزیل از طریق تولد

با فرض این که نوزاد در خاک برزیل تولد یافته است، 3 مرحله مهم باید انجام گیرد تا کودک تازه متولد شده بتواند به تابعیت برزیل دست یابد. این مراحل عبارتند از:

  • صدور گواهی تولد کودک یا همان شناسنامه برزیلی
  • صدور پاسپورت برزیلی
  • اخذ اقامت دائم

رویه اخذ اقامت برزیل از طریق تولد

فرم زرد و شناسنامه برزیلی نوزاد

زمانی که نوزاد در یکی از بیمارستان های برزیل متولد می شود، یک برگه فرم در اختیار والدین گذاشته می شود. رنگ فرم مذکور در ابتدا به رنگ زرد بود، از این رو در برزیل به فرم زرد معروف است. اگرچه رنگ این فرم اکنون به رنگ سفید تغییر کرده است. اما همچنان آن را با نام فرم زرد می شناسند و نام اصلی آن Declaration of Live Birth (Declaração de Nascimento Vívo) می باشد. پس از تکمیل فرم زرد، والدین کودک با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی در شهر مورد نظر در برزیل می توانند به صورت رایگان شناسنامه نوزاد خود را دریافت کنند. برای این کار، والدین علاوه بر به همراه بردن نوزاد، باید کد CPF، نامه اقامت (کوتاه مدت یا بلند مدت) و دو شاهد برزیلی را نیز همراه خود ببرند. پرینت اثر پای کودک باید در این فرم ثبت گردد.

اخذ پاسپورت برزیل

پس از گرفتن شناسنامه، اکنون والدین باید برای گرفتن پاسپورت اقدام نمایند. یک از مدارک مهم این امر، گرفتن عکس از نوزاد است که برای پاسپورت وی لازم است. این عکس را والدین باید تهیه و به دفتر پلیس فدرال در کشور برزیل ارائه دهند. اگرچه شناسنامه نوزاد بلافاصله صادر می گردد اما مدت زمان صدور پاسپورت او یک هفته می باشد.

هزینه تولد در برزیل

همانطور که تصمیم می گیرید در برزیل فرزند خود را به دنیا بیاورید، باید نوع بیمارستانی را که می خواهید در آن زایمان کنید نیز در نظر بگیرید. در برزیل، 2 نوع بیمارستان برای انتخاب دارید:

2 نوع بیمارستان در برزیل بیمارستان های دولتی در برزیل رایگان هستند و مراقبت های خوبی ارائه می دهند، اما آنها فقط محدوده محدودی از خدمات را ارائه می دهند. اگر تصمیم به زایمان در بیمارستان دولتی دارید، تنها گزینه شما زایمان طبیعی– بدون داروی درد و بدون اپیدورال مگر اینکه سزارین از نظر پزشکی ضروری باشد. اگر این برای شما ناخوشایند به نظر می رسد، ممکن است بخواهید یک بیمارستان خصوصی را در نظر بگیرید. بیمارستان ‌های خصوصی هزینه بیشتری دارند، اما آنها برای پاسخگویی به اولویت ‌های فردی مجهزتر هستند، زیرا گزینه ‌های متنوعی را برای برنامه تولد فرزند شما و امکانات متعدد در بیمارستان ارائه می‌ دهند.

آنها همچنین اغلب بهترین مراقبت های موجود در برزیل را ارائه می دهند.  برای مثال، بیمارستان آلبرت اینشتین در سائوپائولو، یکی از بیمارستان ‌های برتر جهان است و مراقبت ‌های زیر را ارائه می دهد:

  • مراقبت های پیش از زایمان پیشرفته
  • برنامه ‌های زایمان شخصی
  • امکانات راحت و پیشرفته

می ‌توانید بیمارستان‌ های قابل مقایسه را در شهرهای بزرگ و مراکز توریستی دیگر مانند بیمارستان بایا سول در فلوریانوپلیس پیدا کنید. با حدود $5000 (دلار)، می توانید در یک بیمارستان خصوصی راحت زایمان کنید و همچنین می توانید برای خدمات اضافی مانند سوئیت یا آوردن پزشک خود از کشور خود کمی بیشتر بپردازید.

اقامت دائم در برزیل

مرحله آخر اخذ اقامت برزیل از طریق تولد فرزند است. پس از آن که شناسنامه و پاسپورت نوزاد صادر گردید، والدین او می توانند مرحله نهایی یعنی اقامت دائم را انجام داده و درخواست دهند. گفتنی است در این مرحله، تابعیت قبلی والدین (قبل از تولد فرزند) از نظر دولت برزیل اهمیتی ندارد. شرایط به نحوی ایده آل است که این امر برای توریست ها نیز صادق است. بدین منظور که اگر فرد خارجی با ویزای اقامت موقت به شکل توریستی وارد این کشور شده باشد، پس از تولد فرزند می تواند با انجام مراحل فوق الذکر، به صورت دائمی در این کشور اقامت کند. حتی کار در برزیل نیز برای او امکان پذیر است.

آشنایی با کد CPF در برزیل

به کد شناسایی و هویتی یک فرد حقیقی در کشور برزیل CPF یا (Registration of a Physical Person) گفته می شود که در همان همان کد شهروندی بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است. به طوری که افراد برای انجام امور کوچک و بزرگ در این کشور نیاز دارند که این کد را ارائه دهند. این کد در دو نوع صادر می گردد: نوع اول برای اقامت های کوتاه مدت و نوع دوم برای اقامت های بلندمدت.

برخی امور روزمره که صرفا با ارائه این انجام پذیر است به شرح زیر می باشند:

  • رفتن به آرایشگاه و اصلاح موها
  • خرید و فروش مسکن
  • رزرو بلیت هواپیما
  • خرید و فروش ماشین
  • خرید و فروش خط تلفن همراه
  • افتتاح حساب بانکی
  • عضویت در سایت ها و خرید آنلاین و اینترنتی

گفتنی است کلیه این مراحل باید در خاک برزیل انجام گیرد. روش های دیگری برای دریافت اقامت برزیل وجود دارند که می توان به ویزای تحصیلی برزیل یا مهاجرت کاری است. گرفتن ویزای کار در برزیل از شرط های اصلی آن بوده و سایر شرایط لازم را می توانید از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا گردید.

سوالات متدوال در باب اخذ اقامت برزیل از طریق تولد

در این بخش از مقاله سوالات پرتکرار و مهم را در باب اخذ اقامت برزیل از طریق تولد را پاسخ داده ایم:

  • سیستم کشور برزیل برای اعطای تابعیت چیست؟ کشور برزیل در فهرست کشورهایی قرار دارد که در نظام کشور خود از سیستم خاک پیروی می نماید.
  • اگر فرزندمان را در برزیل به دنیا بیاوریم آیا به او تابعیت برزیل اعطا می شود؟ چنانچه یک کودک خارجی در خاک و قلمروی این کشور متولد شود، جزو شهروندان و اتباع برزیلی محسوب شده و از کلیه خدمات شهروندی این کشور بهره مند می شود.
  • آیا والدین نوزاد نیز شامل تابعیت کشور برزیل می شوند؟ هر یک از والدین، خواهران و برادران کودک متولد شده در خاک برزیل نیز می توانند اقامت دائمی در برزیل داشته باشند.
  • آیا می توانیم پاسپورت برزیل را اخذ کنیم؟ چنانچه موفق به اخذ اقامت دائمی برزیل شده اید، پس از گذشت 2 سال می توانید برای دریافت پاسپورت برزیلی اقدام لازم را به عمل آورید.
  • آیا تولد فرزند در بریل گران است؟ هزینه های پزشکی و درمانی مادران باردار خارجی در کشور برزیل به صورت رایگان می باشد که شامل هزینه زایمان، درمان و دارو و سایر می گردد.
  • مراحل اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در برزیل چیست؟ صدور گواهی تولد کودک یا همان شناسنامه برزیلی-صدور پاسپورت برزیلی- اخذ اقامت دائم
  • آیا اخذ شناسنامه برای نوزاد در برزیل هزینه دارد؟ پس از تکمیل فرم زرد، والدین کودک با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی در شهر مورد نظر در برزیل می توانند به صورت رایگان شناسنامه نوزاد خود را دریافت کنند.
  • برای اخذ شناسنامه فرزند در برزیل چه مدارکی لازم است؟ والدین-دو شاهد-نوزاد-مدرک زایمان در بیمارستان برزیل و کد CPF، نامه اقامت.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *