مهاجرت تحصیلی برزیل

تحصیل در برزیل

تحصیل در برزیل

تحصیل در برزیل موجب افزایش مطاله و ایجاد فرصن های ایده آل برای دانشجویان بین المللی قرار گرفته است که در این مقاله به آن می پردازیم. از حیث زندگی و تحصیل این کشور بسیار مقرون به صرفه است. در این کشور برای مقاطع مختلف دوره زبان، کارورزی و دانشگاهی برنامه های آموزشی متنوعی در نظر گرفته شده است.

این مقاله که به قلم کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است. برای تحصیل در این کشور را ممکن است سوالاتی ذهن متقاضی را مشغول سازد، این سوالات عبارتند از:

  • هزینه تحصیل در برزیل چه قدر است؟
  • آیا برزیل برای تحصیل کشور مناسبی است؟
  • آیا تحصیل در دانشگاه های برزیل رایگان است؟

اینفوگرافیک تحصیل در برزیل

کشور برزیل

یکی از کشورهای آمریکای جنوبی  و پر جمعیت ترین شهر این کشور سائو پائولو است. این کشور پنجمین کشور جهان و به طور رسمی به عنوان جمهوری فدراسیون برزیل شناخته شده است. از حیث اقتصادی این کشور در حال پیشرفت است و نهمین تولید ناخالصی جهان را به خود اختصاص داده است. در150 سال گذشته تا کنون بزرگترین تولید کننده قهوه در جهان بوده است. عضو سازمان ملل متحد آمریکا و کشورهای پرتغالی زبان می باشد. این کشور از جنوب با اروگوئه و از جنوب غربی با آرژانتین و پاراگوئه ، از غرب با پرو، از شمال غرب با کلمبیا و از شمال با  ونزوئلا ، گویان ، سورینام و فرانسه هم مرز است.

در جدول زیر به معرفی کشور برزیل پرداخته می شود:

پارامترشرح
جمعیت209.35
پایتختبریزیلیا
پول رایجرئال برزیل (BRL)
زبان رسمیپرتغالی
موقعیت جغرافیایآمریکای جنوبی

بررسی تحصیل در برزیل

در این کشور مراکز خصوصی و دانشگاه ها از نظر سطح علمی کیفیت بالایی دارند و حدود500 دانشگاه دولتی را در خود جای داده است. دوره های آموزشی در دانشگاه های این کشور حدود2 تا6 سال می باشد. در برزیل رشته های مانند مهندسی عمران،  پزشکی، شیمی، زبان شناسی و اقتصاد منجر به تشکیل دانشگاه های مدرن در این کشور شدند. پس از دوره استقلال برزیل دانشگاه های حقوقی پا به عرصه آموزش گذاشتند. سیستم آموزشی این کشور به3 مرحله تقسیم می شود:

  • دانشگاه ها محلی مناسب برای تحقیق و اطلاع رسانی جامعه هستند.
  • در مراکز دانشگاهی دوره های تحصیلی بدون کسب اجازه از وزارت آموزش و پرورش می باشد.
  • دانشگاه ها و مدارس آموزشی قانون یکپارچه دارند و مدارک طبق تایید وزارت آموزش و پرورش است.

بررسی تحصیل در برزیل

شرایط پذیرش تحصیلی در برزیل

برای ورود به دانشگاه های این کشور متقاضیان می باید در یک آزمون ورودی به نام Vestibular که سالی یک بار صورت می گیرد شرکت کنند. برای شرکت در این آزمون معمولا بین1 تا5 روز فرصت داده می شود. در بعضی دانشگاه های این کشور، این آزمون معمولا دو بار در سال هم صورت می گیرد.  در دانشگاه های دولتی این آزمون  وستيبولار نامیده می شود، که1 بار در سال پذیرش دارد. دروس ارائه شده در این آزمون ها ریاضی، فیزیک، شیمی، جغرافیا و زبان پرتغالی به انضمام انتخاب یک زبان خارجی (انگلیسی، اسپانیای و فرانسوی) است. دانشگاه دولتی در این کشور رایگان است و پذیرش رقابتی برای این دانشگاه ها وجود دارد.

برای پذیرش در دوره زبان انگلیسی این کشور می باید مهارت انگلیسی خود را افزایش دهید و به سطح بالایی برسانید. دوره های زبان انگلیسی این کشور دوره متنوعی است. برای پذیرش در این دوره ها باید مدارک زبان انگلیسی معتبر از آزمون های  زیر را ارائه دهید:

  • نمره آکادمیک آزمونPTE
  • نمره آزمون آیلتس
  • نمره آزمون تافل
  • سطح پیشرفته زبانC1

سایر مدارک زیر برای پذیرش از دانشگاه های برزیل الزامی است:

  • تکمیل فرم درخواست
  • کپی مدارک رسمی با مهر تایید دادگستری
  • رزومه قابل قول و حرفه ای
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • رسید معتبر پرداختی

مقاطع تحصیلی مختلف در برزیل

دوره های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور با سایر کشورهای اروپایی مطابقت دارد. کیفیت آموزشی در این کشور با سایر کشورها قابل قیاس نمی باشد. کیفیت آموزش در این کشور در هر3 سال1 بار مورد ارزیابی علمی قرار می گیرد. نمره ارزیابی برای این دوره ها بین1 تا10 می باشد، مراکز آموزشی یا دانشگاه ها که نمره ارزیابی آنها پایین تر از نمره3  باشد، از طریق کارشناسان مربوطه که (CAPES) نامیده می شوند، بررسی دقیق علمی صورت می گیرد.

دانشگاه ها و مراکز آموزشی این کشور سه نوع مدرک کارشناسی ارائه می دهد:

نوع مدرکطول دوره
کارشناسی (bacharelado)3 تا 6 سال
کارشناسی (licenciatura)3 تا 4 سال
کارشناسی فناوری (tecnologia)2 تا 3 سال

دوره کارشناسی ارشد در این کشور دوره 2 ساله است. در این دوره پروژه های تحقیقاتی مانند Mestrado و سخنرانی انجام می شود، که این پروژه ها به عنوان پایان نامه دانشجو پذیرفته می شود. قبل از پایان دوره کارشناسی ارشد می توانید در دوره ارزیابی عمومی که برای همگان آزاد است شرکت کنید. دوره دکترا در این کشور به نام دوتورادو بالاترین سطح علمی آموزشی است. این دوره به زبان پرتغالی می باشد و دوره های بسیار نادری را می توان یافت که به زبان انگلیسی باشد. طول دوره دکترا بین3تا 4 سال است.

مقاطع تحصیلی مختلف در برزیل

هزینه تحصیل در برزیل 2023

در مبحث شهریه  رفتار یکسان  دولت برزیل با دانشجویان بین المللی مانند دانشجویان کشور خود صدق می کند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی تا حدودی رایگان است، اما در موسسات خصوصی  شهریه دانشگاهی متفاوت است. باتوجه به دوره تحصیلی شما هزینه تحصیل بین 10200BRL تا 40800BRL (رئال برزیل) در سال می باشد. هزینه های جانبی مانند هزینه بیمه درمانی در طول دوره تحصیل، خدمات دانشجویی و خوابگاه کاملا مجزا از شهریه دانشگاهی است. دانشجویان بین المللی می توانند از دانشگاه خود کمک مالی برای هزینه های اقلام غذایی، خوابگاه و کتاب دریافت کنند.

نمودار زیر هزینه های اساسی در این کشور را بیان می کند:

هزینه زندگی در برزیل

در این مقاله درباره تحصیل در برزیل مطالبی را در اختیار شما قرار دادیم. در صورت هر گونه سوال از مبحث تحصیل در این کشور می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. کارشناسان ما براساس نیاز شما، روش های مناسبی برای مهاجرت به این کشور را در اختیار شما قرار می دهند. هم چنین در بخش دیدگاه  مقاله می توانید نظرات خود را در خصوص تحصیل در این کشور بیان کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *