مهاجرت تحصیلی برزیل

تحصیل دندانپزشکی در برزیل

تحصیل دندانپزشکی در برزیل

تحصیل دندانپزشکی در برزیل یکی از رشته های پرطرفدار این کشور است. این کشور بیشترین تعداد دندانپزشک را در جهان به خود اختصاص داده است. سالیانه بیش از 250000 نفر در دنیا در این کشور، از این رشته تحصیلی فارغ التحصیل می شوند. به طور میانگین حدود 15% از دندانپزشکان در جهان در این کشور هستند. طبق آخرین اطلاعات به دست آمده این کشور در صنعت دندانپزشکی بعد از کشور آمریکا و چین در رتبه سوم قرار دارد.

پیش از شروع به تحصیل دندانپزشکی در این کشور ممکن است سوالاتی در ذهن متقاضی این رشته تحصیلی، در این کشور محبوب به وجود بیاید. این سوالات عبارتند از:

  • دوره های تحصیل پزشکی در این کشور چگونه است؟
  • شهریه های دانشگاهی این رشته تحصیلی چه قدر است؟
  • آیا تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور یکسان است؟

تاریخچه تحصیل دندانپزشکی در برزیل

تاریخچه دندانپزشکی در این کشور از گذشته تا کنون پیشرفت به سزایی داشته است. سالانه حدود 10000 متخصص از دانشگاه های دندانپزشکی این کشور فارغ التحصیل می شوند. دانشگاه های این کشور شامل دانشگاه های دولتی و خصوصی می باشد. یکی از برترین دوره های دندانپزشکی در شهر سائو پائولو این کشور است. از شروع قرن نوزدهم میلادی به طور رسمی تاسیس دانشگاه های پزشکی این کشور به رسمیت شناخته شد. تنوع دانشگاهی در شهرهای مختلف این کشور بسیار بالاست. از بین سال های 1650 تا 1800 میلادی این رشته تحصیلی پیشرفت به سزایی داشت. در این رشته تحصیلی مهم ترین مهارت، مهارت بالینی است. یکی از برترین دانشگاه های پزشکی این کشور Universidade Estadual Paulista (UNESP)) بوده و زیر گروه رشته تحصیلی علوم بالینی است. دانشجویان دروسی مانند پوسیدگی و عفونت دندان، بیماری های دهان و دندان و ترمیم را آموزش می بینند.

رشته دندان پزشکی مدرن توسط یک جراح فرانسوی به نام پیر فوچارد که پدر علم دندانپزشکی مدرن بود نامیده شد. دوره های آموزشی تحصیل دندان پزشکی در این کشور را به شکل زیر برای شما به نمایش درآوره ایم:

دوره آموزشی تحصیل دندان پزشکی برزیل

دانشگاه های دندانپزشکی برتر در برزیل

این کشور در رشته دندانپزشکی رتبه برتری را به خود اختصاص داده است. مراکز آموزشی و دانشگاه های این کشور از بین 75 کشور برتر، جایگاه رتبه 60 متعلق به کشور برزیل است. در دانشگاه های این کشور 2 رشته تحصیلی داروسازی و دندانپزشکی بازخورد بالایی داشته است. دانشگاه سائوپائولو که به عنوان دانشگاه پزشکی شناخته شده است، تحقیقات و آموزش های این دانشگاه در سطح پیشرفت بهداشت دهان و دندان است. شما می توانید برای بررسی دقیق و اطلاع از دانشگاه های این کشور به لینک معرفی دانشگاه های برزیل در سایت ما مراجعه کنید.

در این بخش اشاره ای به چند دانشگاه برتر دندانپزشکی در این کشور داریم:

رتبه در کشور برزیل در سال 2023رتبه جهانی 2023نام دانشگاه
1300-251دانشگاه سائو پائولو
2600-501دانشگاه کامپیناس
3800-601دانشگاه فدرال میناس گرایس
3800-601دانشگاه فدرال ریو گرانده دو سول

بورسیه تحصیل دندانپزشکی در برزیل

در این کشور در مقاطع مختلف چندین بورسیه و کمک هزینه تحصیلی در نظر گرفته شده است. حدود 7 بورسیه تحصیلی برای متقاضیان برنامه ریزی شده است. این کشور در مقایسه با کشورهای آمریکای جنوبی از هزینه های تحصیلی بالاتری برخوردار است. اگر شرایط لازم در اخذ فرآیند بورسیه تحصیلی این کشور را دارید، می توانید از از فرصت اسثتنایی بهره مند شوید.

در این بخش از مقاله اسامی چند نمونه از بورسیه های تحصیلی این کشور به شرح زیر است:

بورسیه های تحصیلی برزیل

یکی از بورسیه های که در این کشور مورد توجه دانشجویان بین المللی است، بورسیه تحصیلی ITS است. این بورسیه شامل کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی می باشد. سیاست این دوره 4 هفتگی بورسیه برای محققان و دانشجویان به تحصیلات تکمیلی است و برای متخصصان منجر به فعالیت در بازار دیجیتال می شود. بورسیه فوق دکترای دانشگاه سائوپائولو یکی از بورسیه هایی مورد توجه است که افراد مقیم این کشور هم خواستار این نوع بورسیه می باشند. در بورسیه UNICAMP فقط افراد واجد الشرایط می توانند از این نوع بورسیه بهره مند شوند، که در رشته هایی مثل زیست شناسی مولکولی و ساختاری سر رشته داشته باشند. بورسیه PAEC OAS طبق برنامه مشارکت آموزش و پرورش و زیر نظر وزارت امور خارجه این کشور می باشد.

مدارک ویزای تحصیلی برزیل

برای اقامت بیش از 90 روز در برزیل می باید ویزای مناسب با هدف خود دریافت کنید. اولین قدم برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور، اخذ یک نامه پذیرش معتبر از دانشگاه مورد نظر این کشور می باشد. به جز نامه پذیرش از دانشگاه باید مدارک هویتی و مالی مناسبی ارائه دهید تا با پذیرش تحصیلی شما در این کشور موافقت شود. در این بخش لیستی از مدارک ویزای تحصیلی این کشور را ذکر می کنیم. برای مطالعه دقیق در خصوص مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در برزیل می توانید به لینک ذکر شده در سایت ما مراجعه فرمایید.

چند مورد از مدارک مهم برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور عبارتند از:

  • شناسنامه
  • فرم درخواست تکمیل شده با امضاء
  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • نامه پذیرش معتبر از دانشگاه مورد نظر متقاضی
  • پیشینه عدم سابقه کیفری

شهریه تحصیل دندانپزشکی در برزیل

شهریه تحصیل دندانپزشکی در برزیل

شهریه اکثر دانشگاه های دولتی در این کشور رایگان بوده، اما به طور معمول شهریه دانشگاه های خصوصی در این کشور از حداقل 7800BRL تا 40200BRL (رئال برزیل) می باشد. شهریه دانشگاه با توجه به مقطع تحصیلی و طول دوره تحصیلی تخمین زده می شود. در کنار شهریه دانشگاه، هزینه خوابگاه و زندگی را مجزا در ذهن داشته باشید. هزینه زندگی در این کشور با سایر کشورها متفاوت است.

برای بررسی دقیق هزینه تحصیل و زندگی در برزیل را هم می توانید در سایت مرجع ما مطالعه کنید. در این مقاله تحصیل دندانپزشکی در این کشور را مورد بررسی قرار دادیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. هم چنین در قسمت دیدگاه مقاله می توانید نظرات و سوالات خود را بیان کنید، در کوتاه ترین زمان ممکن مشاورین ما پاسخ گوی شما خواهند بود. به علاوه برای اطلاعات و آشنایی بیشتر با یکی از بهترین دانشگاه های این کشور می توانید مقاله معرفی دانشگاه سائو پائولو برزیل را هم مطالعه فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *