مهاجرت تحصیلی برزیل

معرفی دانشگاه های برزیل

معرفی دانشگاه های برزیل

با معرفی دانشگاه های برزیل در این مقاله می توانید با دانشگاه های این کشور آشنا شوید. برزیل بزرگترین کشور در آمریکای جنوبی است. برزیل یکی از کشورهای مطرح در این قاره برای تحصیل و زندگی است. زبان رسمی مردم این کشور پرتغالی است و زبان اصلی دوره های ارائه شده در برزیل نیز پرتغالی هستند. لذا علاقه مندن به تحصیل در برزیل و دانشگاه های برزیل نیاز به داشتن تسلط به زبان پرتغالی هستند. برزیل مقصد رویایی بسیاری از مردم در آمریکای جنوبی است. از جنگل های بارانی آمازون گرفته تا شهرهای شلوغ سائوپائولو، برازیلیا و ریو این کشور جاذبه های زیادی برای زندگی دارد. برزیل دارای تعداد زیادی دانشگاه و موسسه آموزشی است که هم به صورت دولتی و هم به صورت خصوصی اداره می شوند. جهت معرفی دانشگاه های برزیل در ادامه همراه با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید.

ایجاد دانشگاه های برزیل

برخلاف سایر کشورهای آمریکای لاتین مانند مکزیک، جایی که اسپانیایی ها اولین دانشگاه محلی خود را در 1551 ایجاد کردند، دانشگاه ها دیر به مقصد برزیل وارد شدند. در دوران استعمار، تعداد کمی از مراکز عالی تحت نظارت خانواده سلطنتی پرتغال تأسیس شد. در عوض، اکثر خانواده های نخبه برزیلی پسران خود را به Universidade de Coimbra در پرتغال فرستادند، جایی که پس از فارغ التحصیلی، به برزیل بازگشتند تا وارد دفاتر عالی دولتی یا مشاغل سیاسی شوند. بین سال های 1889 و 1918، 56 دانشکده و موسسه جدید در برزیل تأسیس شد که اکثریت آنها موسسات خصوصی غیر انتفاعی تخصصی در زمینه هایی مانند پزشکی یا حقوق بودند. اما تا سال 1920 اولین دانشگاه دولتی، دانشگاه ریودوژانیرو تاسیس شد.

چندی بعد، چندین دانشگاه دولتی در ایالت های مختلف برزیل بوجود آمدند، که بیشتر آنها از موسسات تک تخصصی کوچک تر موجود (دانشکده ها) تشکیل شده بودند. این دانشگاه ها مستقل و بدون شهریه، دسترسی به تحصیلات عالی را برای دانشجویان خانواده های طبقه متوسط ​​افزایش دادند، نه اینکه فقط به نخبگان ثروتمند رسیدگی کنند. به این ترتیب، دانشگاه های جدید بستری را برای بحث های دانشگاهی و اجتماعی فراهم کردند که در نهایت باعث ایجاد اتحادیه ملی دانشجویان برزیل (União Nacional dos Estudantes – UNE) شد.

تعداد دانشگاه های برزیل

معرفی بهترین دانشگاه های برزیل

تحصیلات عالی در برزیل دارای تأثیر متمایز اروپایی است، زیرا تا سال 1825 مستعمره پرتغال بود. در عین حال، این کشور آمریکای جنوبی کیفیت منحصر به فرد خود را توسعه داده است و از آن زمان به موفقیت های علمی زیادی دست یافته است. بین 2 تا 6 سال، دانشجویان بین المللی می توانند در مقطع کارشناسی، کاردانی و همچنین دوره های کارشناسی ارشد 1 تا 2 ساله در زمینه انتخاب گسترده ای از موضوعات ارائه شده توسط دانشگاه های درجه یک، شرکت کنند. برزیل خانه چندین زبان خارجی و بومی است. در حالی که بهتر است زبان پرتغالی را یاد بگیرید، انگلیسی، اسپانیایی و ایتالیایی به طور گسترده در این کشور استفاده می شود. هزینه زندگی در برزیل یکی از مقرون به صرفه ترین در کشورهای آمریکایی و اروپایی است و دانشجویان نیز واجد شرایط مراقبت های بهداشتی رایگان هستند.

طبق رتبه بندی های جهانی تقریبا 7 دانشگاه در برزیل جزو 1000 دانشگاه برتر در جهان هستند. در جدول زیر بهترین دانشگاه های برزیل بر اساس رتبه جهانی معرفی شده اند:

نام دانشگاهرتبه بندی QS 2023رتبه بندی TIMES 2023
دانشگاه سائوپائولو برزیل115201
دانشگاه کامپیناس210401
دانشگاه فدرال ریودوژانیرو333
دانشگاه پائولیستا477
دانشگاه میراس گرالس701801
دانشگاه ریوگراند دسول801
دانشگاه سانتا کاتارینا801
دانشگاه فدرال د سرجیپ801

معرفی انواع دانشگاه های برزیل

موسسات آموزش عالی در برزیل به طور کلی در 3 دسته اصلی سازماندهی می شوند که همه آنها شامل موسسات دولتی و خصوصی می شود:

نوع دانشگاهشرح
Faculdades (دانشکده ها)موسسات تخصصی که فقط در 1 یا 2 رشته تحصیلی برنامه ارائه می دهند. اکثر آنها ارائه دهندگان انتفاعی خصوصی هستند که فقط برنامه های کارشناسی را بدون تمرکز یا کمی بر روی تحقیقات ارائه می دهند، اگرچه برخی ممکن است برنامه های تحصیلات تکمیلی را نیز ارائه دهند.
Centros Universitários (مراکز دانشگاهی)در درجه اول موسسات کارشناسی هستند که بر خلاف دانشگاه ها بر تدریس تمرکز می کنند نه تحقیق، حتی اگر بسیاری از آنها برنامه های تحصیلات تکمیلی حرفه ای تر ارائه دهند. این موسسات طیف وسیع تری از برنامه های تحصیلی را نسبت به دانشکده ها ارائه می دهند و دارای استقلال بیشتری هستند. آنها بر جنبه هایی مانند محتوای دوره کنترل دارند و می توانند برنامه های کارشناسی جدید ارائه دهند یا تعداد صندلی های خود را بدون مجوز رسمی افزایش دهند. برخلاف دانشکده ها، آنها می توانند برای برنامه های خود دیپلم صادر و ثبت کنند.
Universidades (دانشگاه ها)دانشگاه های تحقیقاتی چند رشته ای کامل هستند که طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی را تا مقطع دکترا ارائه می دهند. دانشگاه ها از نظر ارائه برنامه و محتوای دوره خود تا حد زیادی مستقل هستند. برخلاف دانشکده ها و مراکز دانشگاهی، که در ابتدا به مدت 3 سال معتبر بوده اند، به دانشگاه ها اعتبار اولیه 5 ساله داده می شود.

علاوه بر این 3 نوع، موسسات آموزش، علوم و فناوری فدرال و مراکز آموزش فناوری فدرال (CEFET) وجود دارند که تکنیک های کاربردی را ارائه می دهند.

معرفی انواع دانشگاه های برزیل

شرایط تحصیل در دانشگاه های برزیل

همه دانش آموزانی که می خواهند تحصیلات عالی را در برزیل ادامه دهند، باید فارغ از ملیت خود در آزمون ورودی (vestibular) قبول شوند. امتحانات در ماه های دسامبر و ژانویه برگزار می شود و نیاز به دانش زبان پرتغالی دارد. بنابراین، اگر قصد دارید در دانشگاه برزیل اقدام کنید، باید قبل از ثبت نام مهارت زبان پرتغالی را کسب کنید. در دانشگاه های خصوصی، vestibular معمولاً فقط یک حالت رسمی است، در حالی که دانشگاه های دولتی از این آزمون برای انتخاب بهترین دانشجویان از میان متقاضیان بسیار زیاد استفاده می کنند که دلیل دیگری برای ارزش بیشتر مدارک دانشگاه دولتی است.

  • تحصیلات عالی (Ensino Superior) در برزیل به تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد تقسیم می شود.
  • هر سال تحصیلی در 2 ترم تقسیم می شود. ترم اول معمولاً در ماه مارس شروع می شود و تا اوایل ژوئیه ادامه می یابد. ترم دوم در آگوست شروع می شود و تا اواسط دسامبر ادامه می یابد.
  • بسته به رشته تحصیلی، دوره های 4 ساله به مدرک کارشناسی (bacharelado) و دوره های 5 ساله به دیپلم حرفه ای منجر می شود. مدرک حرفه ای تحصیل پزشکی در برزیل نیاز به 6 سال تحصیل دارد.
  • هم لیسانس و هم دیپلم حرفه ای، دانشجویان را برای تحصیلات تکمیلی (pós-graduãçao) واجد شرایط می کند.

برای بررسی اعزام دانشجو به برزیل می توانید مقاله آماده شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *