مهاجرت تحصیلی برزیل

تحصیل پزشکی در برزیل

تحصیل پزشکی در برزیل

با توجه به پیشرفت سطح علمی فوق العاده در برزیل، تحصیل پزشکی در برزیل یکی از رشته های تحصیلی پر طرفدار و پرتقاضا در این کشور است. هزینه تحصیل در این رشته، نسبت به سایر رشته ها بالاتر است. برترین دانشگاه های پزشکی در این کشور قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل پزشکی می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. متقاضیانی که جویای تحصیل پزشکی در این کشور هستند، از قبل سوالاتی بی پاسخ در ذهن خود دارند:

  • هزینه تحصیل پزشکی در این کشور چه قدر است؟
  • دوره پزشکی در این کشور چند ساله است؟
  • شرایط تحصیل برای دانشجویان خارجی به چه صورت است؟

بررسی تحصیل پزشکی در برزیل

تعداد پذیرش دانشگاه های پزشکی در این کشور رو به افزایش است. از سال 2014 میلادی تا کنون این کشور حدود 241 دانشگاه پزشکی در این کشور تاسیس شده است. حدود 54% از پذیرش دانشجویان در این کشور به ویژه جنوب شرقی بوده است. برای تحصیل پزشکی در این کشور می باید از یکی از رشته هایی که زیر شاخه علوم پایه هستند اقدام کنید. متقاضیان رشته های بیوشیمی، ژنتیک، علوم مهندسی پزشکی و زیست شناسی می توانند برای تحصیل در این کشور اقدام کنند. طول دوره دکتری بین3 تا4 سال می باشد. متقاضی باید مدارک زیر را برای پذیرش داشته باشد:

  • مدرک کارشناسی معتبر
  • دانش زبان انگلیسی آیلتس7، در صورت وجود مدرک تافل هم قابل قبول است.
  • رزومه مورد تایید دانشگاه

بهترین دانشگاه های کشور برزیل

دانشگاه های این کشور رتبه جهانی برتری دارند. این دانشگاه ها در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش دانشجو دارند. در چند دانشگاه برتر در این کشور در رشته های پزشکی شرایط رقابتی برای پذیرش دانشگاه دارند. در این بخش جدولی از دانشگاه های برتر این کشور با رتبه بندی های بین المللی و تحصیلات عالی را نشان می دهیم:

نام دانشگاهرتبه بندی جهانی در سال 2023رتبه بندی از لحاظ تحصیلات عالی تایمز در سال 2023
دانشگاه سائوپائولو115201
دانشگاه کامپیناس210401
دانشگاه فدرال میناس گرایس701801
دانشگاه فدرال ریو گرانده دو سول801
دانشگاه برزیل801801
Universidade Estadual Paulista (Unesp)477
Universidade Federal de Pelotas UFPEL801

تحصیل در دانشگاه پزشکی سائوپائولو برزیل

تحصیل در دانشگاه پزشکی سائوپائولو برزیل

در این دانشگاه 2 گروه مطالعاتی طب داخلی و جراحی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. متقاضیانی که از این دانشگاه پزشکی فارغ التحصیل می شوند شانس اخذ اقامت بیشتری نسبت به سایر متقاضیان دارند. فارغ التحصیلان رشته های پزشکی حدود سنی 35 سال به بالا را دارند. رشته پزشکی در این دانشگاه آموزش داده می شود. تمامی فارغ التحصیلان از این53 رشته پزشکی به 3 گروه اصلی تقسیم می شوند که عبارتند از:

گروه رشته های پزشکی
تخصص طب داخلیتخصص جراحیسایر تخصص ها
قلببیهوشیزنان و زایمان
پوستمغز و اعصابچشم پزشکی
گوارشجراحی عمومیآسیب شناسی
تغذیهجراحی پلاستیکسرطان شناسی
روانپزشکیجراحی دستارتوپدی
پزشکی قانونیجراحی کودکانگوش و حلق و بینی

هزینه تحصیل پزشکی در برزیل

هزینه دوره کارشناسی در دانشگاه های این کشور سالیانه حدود 10200BRL تا 40800BRL (رئال برزیل) است. دوره کارشناسی حدود 3 تا 6 سال می باشد و هزینه تحصیل بسته به دوره تحصیل است. دوره کارشناسی ارشد یک دوره 2 ساله بوده، که در این دوره با انجام پروژه های تحقیقاتی که به نام Mestrado می باشد، متقاضیان می تونند پایان نامه خود را انجام دهند. در دانشگاه های دولتی برزیل، دانشجویان بین المللی مانند دانشجویان این کشور شهریه ای پرداخت نمی کنند. اما دانشگاه های خصوصی هزینه تحصیل بالایی دریافت می کنند.

شهریه در این دانشگاه ها از حود 7500BRL تا 37500BRL (رئال برزیل) می باشد. دوره دکترا و پزشکی که بالاترین سطح تحصیلاتی در این کشور می باشد و طول این دوره تحصیلی 4 ساله است. در پایان این دوره دکترا جایزه دوتورادو به متقاضیان اعطاء می شود. در دانشگاه های دولتی در این مقطع شهریه دریافت نمی شود، اما در دانشگاه های خصوصی ماهیانه شهریه ای حدود 1400BRL تا 2400BRL (رئال برزیل) می باشد. در خصوص معرفی دانشگاه های برزیل می توانید به لینک مذکور در سایت ما مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز تحصیل پزشکی در برزیل

برای دریافت ویزای تحصیلی پزشکی در این کشور می باید شرایط عمومی و مدارک معتبر برای درخواست اولیه فراهم باشد. این مدارک عبارتند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست اولیه با امضای متقاضی
  • پاسپورت معتبر با اعتبار6 ماه
  • گواهی معتبر ضمن عدم سو پیشینه
  • نامه تمکن مالی
  • بیمه دانشجویی ضمن طول دوره تحصیلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه

مراحل درخواست ویزای تحصیلی پزشکی در این کشور به شرح زیر است:

درخواست ویزای تحصیلی برزیل

مزایای زندگی در کشور برزیل

بیشتر دانشگاه های این کشور فاقد خوابگاه دانشجویی هستند و متقاضی برای تحصیل در این کشور می باید محل اقامت برای دوره تحصیل خود برگزیند. برای دانشجویان بین المللی بهتر است از طریق دانشگاه برای یافتن خوابگاه راهنمایی لازم را کسب کنند. هم چنین دانشجویان می توانند برای کمک به بخشی از هزینه های زندگی خود کار ضمن تحصیل در برزیل داشته باشند. میانگین حقوق دریافتی در این کشور از 1218BRL تا 3762BRL (رئال برزیل) می باشد. برای بررسی دقیق تر هزینه های زندگی در این کشور اطلاعات جدول های زیر را مشاهده فرمایید. در حالت کلی هزینه اجاره آپارتمان در مرکز و خارج از این کشور متفاوت است.

در جدول زیر هزینه اجاره آپارتمان در این کشور زیر به شرح زیر است:

اجاره بها ماهیانههزینه به BRL (رئال برزیل)
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر1.276.21
آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر900.38
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر2.651.24
آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر1.825.95

هزینه حمل و نقل در این کشور در جدول زیر شرح داده شده است:

حمل و نقلهزینه به BRL (رئال برزیل)
بلیط یک طرفه (حمل و نقل شهری)4.40
تاکسی (1 کیلو متر)3.00
بنزین (1 لیتر)4.46

برای بررسی هزینه اقلام غذایی در این کشور، به اطلاعات درج شده در جدول زیر مراجعه فرمایید:

اقلام غذاییهزینه به BRL (رئال برزیل)
شیر3.48
برنج3.85
تخم مرغ6.71
فیله مرغ (1 کیلوگرم)27.87
گوشت گاو (1 کیلوگرم)13.02

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع هزینه تحصیل و زندگی در برزیل می توانید به مطالعه سایر مقالات ما بپردازید. در این مقاله اطلاعاتی در باب تحصیل پزشکی و دانشگاه های این کشور را مورد بررسی قرار دادیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *