مهاجرت تحصیلی برزیل

تحصیل داروسازی در برزیل

تحصیل داروسازی در برزیل

در صورتی که به تحصیل داروسازی در برزیل علاقه مند هستید می توانید با مطالعه مقاله فوق پاسخ اکثر سوالات خود را دریافت کنید. صنعت داروسازی در این کشور قوی بوده و از گذشته تا کنون پیشرفت به سزایی داشته است. طبق نتایج به دست آمده 487 دانشگاه داروسازی در این کشور تاسیس شده است. این دانشگاه ها از کیفیت های آموزشی مطلوبی برخوردار هستند. تعداد دانشگاه های دولتی داروسازی در این کشور از دانشگاه های خصوصی بیشتر است.

سوالاتی که ممکن است در ذهن متقاضی در خصوص تحصیل داروسازی در این کشور به وجود آید، عبارتند از:

  • تحصیل داروسازی در این کشور چند سال طول می کشد؟
  • آیا برای تحصیل در این کشور مدرک تحصیلی دانشگاهی مورد نیاز است؟
  • هزینه تحصیل داروسازی در این کشور چه قدر است؟
  • آیا تحصیل داروسازی در این کشور رایگان است؟

تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی در برزیل

مقطع کارشناسی داروسازی شامل 22 برنامه آموزشی می باشد که طول دوره های تحصیل این رشته حدود 3 تا 4 سال است. مدرک علمی که در این دوره ارائه می شود، تحت نظر علوم دارویی است. هزینه های داروسازی در مقطع کارشناسی سالیانه حدود 25154.41BRL (رئال برزیل) می باشد. دانشجویان در رشته های متفاوتی مانند داروسازی، فیزیولوژی و بیوشیمی فارغ التحصیل می شوند. در برنامه های آموزشی دوره کارشناسی این رشته، دانشجو اطلاعاتی در باب نقش دارو، عوارض جانبی و سایر استاندارهای درمانی دارو را کسب می کنند.

این کشور در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی رتبه آموزشی 19 در جهان را به خود اختصاص داده است. یک برنامه کارشناسی ارشد داروسازی در این کشور موجود می باشد که طول این برنامه تحصیلی حدود 1 تا 2 سال می باشد. هزینه متوسط دوره کارشناسی ارشد این رشته تحصیلی سالیانه حدود 23589.65BRL (رئال برزیل) است. دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد می توانند به صورت تجربی در آزمایشگاه ها و بخش داروسازی داروخانه ها فعالیت داشته باشند.

در نمودار زیر دوره کارشناسی داروسازی در این کشور به شرح زیر می باشد:

دوره کارشناسی داروسازی در برزیل

در نمودار زیر دوره کارشناسی ارشد داروسازی در این کشور به شرح زیر می باشد:

دوره کارشناسی ارشد داروسازی در برزیل

تحصیل دکترای داروسازی در برزیل

این دوره تحصیلی حدود 2 تا 4 سال می باشد و در این دوره تحصیلی تنها 2 برنامه آموزشی موجود می باشد. دانشجویان پس از اتمام پایان نامه و دوره دکترای داروسازی در این کشور می توانند در مراکز بهداشتی، کلینیک های تخصصی و شرکت های دارویی به عنوان متخصص مشغول به کار شوند. برای اطلاعات بیشتر در زمینه کار پس از تحصیل در برزیل می توانید به لینک مشخص شده در سایت ما مراجعه فرمایید.

در این بخش بزرگترین شهرهای این کشور که در دوره دکتری داروسازی آموزشات عالی دارند را برای اطلاعات شما در جدولی به نمایش گذاشته ایم، که به شرح زیر است:

نام شهررتبه دانشگاهی
گویانیا2
نیتروای1
پورتو آلگره1
ویتوریا1

تحصیل داروسازی در دانشگاه های کشور برزیل

کشور برزیل دارای دانشگاه های بسیاری در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. عموما تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان است، اما تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور در حدود 3700BRL تا 7500BRL (رئال برزیل) است. دانشگاه های برتر در شهرهای متفاوت پراکنده هستند، که اکثرا در شهرهای ویتوریا، کایکو، دیوینوپولیس و غیره می باشد. در این بخش چند جدول در رابطه با دانشگاه های این کشور در اختیار شما قرار می دهیم.

در ابتدا در جدول زیر به تعدادی دانشگاه داروسازی در این کشور اشاره می کنیم:

نام دانشگاهنوع دانشگاه داروسازیشهر
دانشگاه فدرال باهیادانشکده داروسازیسالوادور
دانشگاه فدرالدانشکده داروسازی و بیوشیمیجویز دی فورا
دانشگاه فدرال ماتو گروسو دو سولگروه داروسازی و بیوشیمیکمپو گراند
دانشگاه فدرال میناس گرایسدانشکده داروسازیBelo Horizonte
دانشگاه فدرال Ouro Pretoدانشکده داروسازیاورو پرتو
دانشگاه فدرال پارائیباگروه علوم داروییجوائو پسوآ
دانشگاه فدرال ریودوژانیرودانشکده داروسازیریودوژانیرو

در این بخش بزرگترین شهرهای این کشور که دوره کارشناسی داروسازی را ارائه می دهند رتبه بندی می کنیم:

نام شهررتبه دانشگاهی
فورتالزا2
گویانیا2
پلوتا2
کایکو1
کمپو گراند1
دیوینوپولیس1
جویز دی فورا1

رتبه بندی شهرهای دانشگاهی این کشور در مقطع کارشناسی ارشد رشته داروسازی به شرح زیر است:

نام شهررتبه دانشگاهی
فورتالزا2
گویانیا1
پلوتا1
کایکو1
کمپو گراند1
دیوینوپولیس1
جویز دی فورا1

هم چنین می توانید برای بررسی اطلاعات دقیق راجع به معرفی دانشگاه های برزیل به لینک مربوطه مراجعه کنید.

تحصیل داروسازی در دانشگاه های کشور برزیل

میانگین دریافتی داروساز در برزیل

به عنوان شخصی که قصد دارید در این کشور به شغل داروسازی مشغول شوید، میانگین حقوق ماهیانه در این شغل حدود 5630BRL تا 11500BRL (رئال برزیل) می باشد. در شهرهای مختلف این کشور میزان حقوق دریافتی یک داروساز متفاوت است و هم چنین سابقه کار در میزان پرداختی یک شخص تاثیرگذار است. برای شهرهای مختلف این کشور شاخص حقوقی متفاوت در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال در کشور آمریکا میزان حقوق برای این شغل حدود 107000$ تا 118.000$ (دلار آمریکا) است.

طبق تحقیقات به دست آمده، چند کشور برتر که برای این گروه شغلی داروسازی، میزان دریافتی بیشتری را در نظر می گیرند عبارتند از:

  • ایالات متحده آمریکا
  • کانادا
  • سوئیس
  • آلمان

زیر شاخه های دارو سازی بازه حقوقی متفاوتی دارند که به شرح زیر است:

انواع شغل داروسازیحقوق بهBRL (رئال برزیل)
مسئول داروخانه2000 الی 1000
داروی سازی با مدرک کارشناسی3000الی 1200
MBA120 به بالا

در این مقاله تمام تلاش خود را بر این گذاشته ایم که اطلاعاتی در باب تحصیل داروسازی در برزیل را در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مورد بررسی قرار دادیم. امید است که مطالب فوق مورد توجه شما قرار گرفته باشد . در این مقاله موضوعات مختلف و دانشگاه های دارو سازی این کشور مورد بررسی قرار گرفت. هم چنین می توانید به صورت اختصاصی مقاله معرفی دانشگاه فدرال پارانا برزیل که یکی از دانشگاه های مربوطه در این رشته تحصیلی در این کشور است را از طریق لینک مربوطه در سایت ما مطالعه فرمایید. تمامی اطلاعات این مقاله به تلاش کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرد آوری شده است. برای پاسخ به سوالات خود می توانید با مشاورین ما در بخش مشاوره تلفنی و حضوری تعیین وقت لازم را انجام دهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *