مهاجرت تحصیلی سوئد

شرایط تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان

شرایط تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان

شرایط تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان نسبتاً دشوار است، زیرا یکی از مهمترین ملزومات اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور است. اگر چه دوره های زبان انگلیسی متنوعی در این کشور برگزار می گردد. اما امکان اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئد تنها برای گذراندن دوره های زبان در این کشور میسر نیست. ناگفته نماند امکان اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد در برخی موارد بدون ارائه مدرک زبان مشاهده گردیده که این خود شرایط خاصی را به همراه دارد. مشاورین و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه مفیدی که در زمینه شرایط تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان دارند، متقاضیان تحصیل در این کشور را یاری و راهنمائی می نمایند.

دانشگاه های سوئد جزء دانشگاه های معتبر در جهان هستند. در گذشته تحصیل در سوئد برای همگان به صورت رایگان بود. اما با افزایش مهاجرت دانشجویان از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، شرایط تحصیل رایگان برای این دسته از دانشجویان برداشته شد. در حال حاضر تنها دانشجویان محلی سوئد و اتحادیه اروپا می توانند به صورت رایگان به تحصیل در این کشور بپردازند. البته ناگفته نماند تحصیل دکترا در سوئد همچنان برای تمامی دانشجویان رایگان است. اما پذیرش در این مقطع به صورت محدود و بسیار رقابتی می باشد.

بررسی شرایط تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان

همانطور که در مقدمه اشاره شد، تحصیل در دانشگاه های سوئد بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی ممکن نیست. اما دانشگاه های این کشور دوره های زبان انگلیسی را به صورت فشرده طی 6 ماه برگزار می نماید و دانشجویان می توانند قبل از ورود به رشته تحصیلی خود ابتدا اقدام به یادگیری و تقویت مهارت زبان انگلیسی بنمایند. شرایط تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان بدین گونه است، که دانشجویان می باید برای اخذ پذیرش از کالج های زبان و دانشگاه های سوئد بطور همزمان اقدام نمایند.

بدین طریق شانس خود را برای دریافت ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان بالا خواهند برد. از طرفی می توانند دوره های زبان انگلیسی را در این کشور بگذرانند. پس از آن به تحصیل در دانشگاه های سوئد بپردازند. دانشجویان متأهل امکان مهاجرت به همراه همسر و فرزندان کمتر از 18 ساله خود را نیز خواهند داشت که در این صورت می باید درخواست ویزای همراه خود را نیز به سفارت این کشور ارائه نمایند.

دوره ها و شرایط تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان

با توجه به شرایط تحصیل مدرک زبان، دوره های زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور به صورت 3 دوره زیر ارائه داده می شود:

دوره های زبان انگلیسی در سوئدتوضیحات
دوره های 6 ماهه بدون پانسیوندانشجویان در این دوره از امکانات خوابگاه، غذا برخوردار نیستند. با پرداخت شهریه دانشگاه های این کشور معادلSEK42000 الی 53000SEK (کرون سوئد) امکان تقویت مهارت زبان خود در این دوره را خواهند داشت. متقاضیان تحصیل در این دوره می باید دارای مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 5.5 باشند.
دوره های 6 ماه با پانسیوناین دوره ها برای دانشجویان با مدرک آیلتس با حداقل نمره 5 و یا دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی زبان هستند، برگزار می گردد. دانشجویان در این دوره از امکاناتی همچون خوابگاه، وعده های غذایی، بیمه و کتاب برخوردار می باشند.
دوره های زبان 1ساله با پانسیوناین دوره های نیز برای دانشجویان با مدرک زبان آیلتس با نمره 5 و یا دارای مدرک کارشناسی زبان برگزار می گردد. دانشجویان از امکاناتی که در بخش قبل ذکر شد نیز برخودار خواهند بود. شهریه تحصیل در این دوره ها 150000SEK (کرون سوئد) است.

جهت تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی سوئد را مطالعه و بررسی بفرمائید.

مزایا و شرایط تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان

تحصیل در دانشگاه های دولتی سوئد برای آن دسته از دانشجویانی که به زبان سوئدی مهارت دارند، نیز رایگان است. اما پذیرش در این دانشگاه ها محدود می باشد. اولویت پذیرش با دانشجویان بومی و محلی این کشور است. با توجه به شرایط تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان، دانشجویان بین المللی با شرکت در دوره های زبان در این کشور می توانند.

مزایای تحصیل در این کشور به شرح زیر است:

  • امکان اخذ ویزای همراه برای تحصیل در دوره های زبان در سوئد
  • یادگیری زبان سوئدی در حین فراگیری زبان انگلیسی موجب می گردد. دانشجویان بتوانند به انجام کار در حین تحصیل و کار پس از تحصیل در سوئد بپردازند.
  • برخورداری همسر و فرزندان از خدمات و مزایایی که شهروندان کشور سوئد از آنها بهره مند هستند.

آزمون های زبان سوئدی

دانشجویانی که دوره های زبان سوئدی را در کشور مبدأ خود گذرانده اند و قصد ادامه تحصیل به این زبان را در سوئد دارند، ملزم به تعیین سطح نمودن زبان خود می باشند. جهت تحصیل در رشته های مختلف این کشور مقاله تحصیل دنداپزشکی در سوئد را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

در این کشور آزمون هایی بدین منظور برگزار می گردد که به قرار زیر است:

  • آزمون تیسوس : این آزمون هر ساله در این کشور، سفارت خانه ها و مدارس سوئدی برگزار می گردد. هدف از این آزمون سنجیدن مهارت درک مطلب در زبان سوئدی می باشد.
  • آزمون گواهی تجارت سوئدی: این آزمون برای آن دسته از افرادی که قصد تجارت و ایجاد کسب و کار در سوئد را دارند، از سوی اتاق تجارت و بازرگانی سوئد برگزار می گردد.
  • آزمون زبان Swedex: این آزمون هر ساله نه تنها در سوئد بلکه در تمامی کشورهای اروپایی برگزار می گردد. معمولاً افرادی که قصد سخنرانی در مراسمات را دارند، در این آزمون شرکت می نمایند. به دانشجویانی که موفق به کسب نمره قبولی در این آزمون شده اند، مدارک سطح A1، A2 و B2 تعلق می گیرد. قابل ذکر است برخی از دانشگاه ها در کشور سوئد این امکان را برای دانشجویان فراهم نموده اند. دانشجویان پس از یادگیری زبان سوئدی در این دانشگاه ها به تحصیل بپردازند.

میانگین تعداد دانشجویان این کشور طبق آمار نمودار زیر می باشد:

تعداد دانشجویان کشور سوئد

بررسی دانشگاه های سوئد

همانطور که می دانید در کشور سوئد دانشگاه های معتبر زیادی در حال فعالیت هستند. این دانشگاه ها زمینه تحصیل در مقاطع و برنامه های تحصیلی مختلف را برای دانشجویان فراهم نموده اند. بطوریکه دانشجویان با توجه به شرایط تحصیل بدون مدرک زبان می توانند ابتدا پذیرش این دانشگاه ها را اخذ و پس از گذراندن دوره های زبان به تحصیل در رشته مورد نظر خود بپردازند.

برخی از دانشگاه های معتبر این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه آپسالا
  • کارولینسکا
  • دانشگاه لوند
  • دانشگاه استکهلم
  • موسسه فناوری رویال

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های سوئد برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه های این کشور ملزم به ارائه مدارک زیر هستند:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک تحصیلی پیشین
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • ارائه مدرک زبان سوئدی در صورت وجود

مشاورین و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دانشجویان را در جریان تمامی جزئیات تحصیل در سوئد قرار داده است. آنان را در مسیر تحصیلی شان یاری و راهنمائی می نمایند. جهت کار در این کشور مقاله ویزای کار سوئد را مطالعه بفرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *