مهاجرت تحصیلی سوئد

تحصیل دندانپزشکی در سوئد

تحصیل دندانپزشکی در سوئد

تحصیل دندانپزشکی در سوئد یکی از بهترین گزینه های تحصیل در اتحادیه اروپا و حوزه شنگن در میان دانشجویان بین المللی محسوب می شود. با توجه به سیستم آموزشی کشور سوئد، این کشور در بخش آموزش داندانپزشکی به رشد قابل توجهی در میان دانشگاه های اروپایی دست یافته است. با فراهم نمودن زمینه تحصیل به زبان انگلیسی مورد توجه اکثر دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. کارشناسان خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شناسایی گزینه های مناسب تحصیلی در دیگر کشورها دانشجویان علاقمند تحصیل در کشورهای اروپایی را همراهی می نمایند.

دانشجویان بین المللی برای اخذ پذیرش و ورود به دانشگاه های سوئد ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی هستند. البته اکثر دانشگاه های این کشور با برگزاری دوره های زبان انگلیسی شرایطی را فراهم نموده اند. بدین ترتیب تا دانشجویانی که از مدرک زبان برخوردار نیستند، نیز بتوانند برای تحصیل در دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. اگر چه دانشگاه های متعددی در سوئد وجود دارد، اما برخی از دانشگاه های این کشور همچون اوپسالا، گوتنبرگ، لوند و کارولنیسکا نقش موثری را در جذب دانشجویان بین المللی در این کشور ایفا می نمایند. تحصیل دندانپزشکی در سوئد همانند سایر رشته ها با شرایطی همراه است که در ادامه این مقاله بیان خواهیم نمود.

بررسی تحصیل دندانپزشکی در سوئد

دندانپزشکی یکی از رشته های پردرآمد و پرمتقاضی در جهان بشمار می رود. دانشگاه های دندانپزشکی سوئد از جمله دانشگاه های معتبر پزشکی بشمار می روند. دانشجویان برای اخذ پذیرش در این رشته می باید از مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره 7 برخوردار باشند. تحصیل دندانپزشکی در این کشور به مدت 5 سال طول خواهد کشید. دانشجویان در این دوره به یادگیری آموزش های نظری و تئوری در بیمارستان ها و جراحی های دهان و دندان می پردازند.

برنامه های دندانپزشکی این کشور شامل دوره های زیر می باشد:

  • دندانپزشکی عمومی
  • آموزش تکنسین دندانپزشکی
  • دوره های بهداشت دهان و دندان
  • دندانپزشکی تخصصی

دانشجویان با پایان هر یک از دوره های فوق می توانند مدرک مخصوص به آن را دریافت نمایند. لازم بذکر است دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دوره های تخصصی دندانپزشکی را دارند. از این رو می باید ابتدا دوره های عمومی را گذرانده شود. با کسب مهارت های لازم نسبت به پذیرش در دوره های تخصصی تحصیل دندانپزشکی در سوئد اقدام نمایند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در سوئد

همانگونه که می دانید دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های سوئد ملزم به پرداخت شهریه می باشند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های مختلف سوئد با یکدیگر متفاوت است. با توجه به امکانات آموزشی در دانشگاه های سوئد هزینه های تحصیل در این کشور بسیار مناسب تر از هزینه های تحصیل در آمریکا و اروپا می باشد. البته دانشجویان علاوه بر هزینه های تحصیل می باید هزینه های زندگی در سوئد را نیز در نظر داشته باشند. دانشجویان امکان انجام کار ضمن تحصیل را دارند. از این طریق نیز می توانند برخی از هزینه های زندگی خود در این کشور را تأمین نمایند. جهت تحصیل در این کشور متقاضیان بین المللی می باید ویزای تحصیلی سوئد را دریافت نمایند.

در نمودار زیر تعداد متقاضیان تحصیلی در این کشور شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان کشور سوئد

میانگین هزینه ها بدین صورت است:

آیتمهزینه ها به یورو
تحصیل دندانپزشکی€180000
زندگی دانشجویی€2000 الی 3500€

بورسیه تحصیلی سوئد

دانشجویان در سوئد امکان اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور را دارند. بورسیه های تحصیلی این کشور از سوی دولت و یا دانشگاه های این کشور به دانشجویان برجسته ای که از لحاظ علمی در سطح بالایی قرار دارند، تعلق می گیرد. برخی از این بورسیه های به قرار زیر هستند:

نام بورسیهشرح
بورسیه انستیتو مشاغل جهانی سوئداین بورسیه یکی از پرطرفدارترین بورسیه های تحصیلی در سوئد بشمار می رود. زیرا این بورسیه تمامی هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان را پوشش می دهد.
بورسیه VISBYاین بورسیه متعلق به دانشجویان اروپای شرقی است و دارای ارزشی معادل 9000SEK (کرون سوئد) است.
بورسیه تحصیلی انستیتو فناوری بلنکینگاین بورسیه تقریباً 75% هزینه تحصیل و زندگی در سوئد دانشجویان را تأمین می نماید.
بورسیه تحصیلی IPOE دانشگاه چالمرزاین بورسیه نیز همانند بورسیه بلنکینگ 75% هزینه های دانشجویان را در بر می گیرد.

دانشگاه های گوتنبرگ، هالمستاد و استکهلم نیز بورسیه های متعددی را به دانشجویان اعطاء می نماید. برخی از آنها همه و برخی دیگر تنها بخشی از هزینه های تحصیلی و زندگی دانشجویان را پوشش می دهد.

مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در سوئد

متقاضیانی که قصد تحصیل دندانپزشکی را دارند، می باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایند. از همین رو ارائه مدارک زیر به سفارت این کشور الزامی است:

  • ترجمه و تأیید آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات آن ها
  • مدارک هویتی متقاضی (کارت ملی، شناسنامه)
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی با حداقل نمره مورد نیاز
  • تمکن مالی دانشجو برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در سوئد
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • گواهی سلامت دانشجو
  • نامه اخد پذیرش تحصیلی از سوی دانشگاه های سوئد

لازم بذکر است، دانشجویان متقاضی تحصیل دندانپزشکی در سوئد می باید بیان نمایند. دروس مربوط به رشته پزشکی همانند زیست شناسی را در در دوره دبیرستان خود گذرانده اند. همچنین دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان سوئدی را دارند، می باید از مدرک زبان سوئدی با حداقل سطح C1 را برخوردار باشند. جهت کار در این کشور پیشنهاد داده می شود مقاله ویزای کار سوئد را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در سوئد

دانشگاه های معتبر دندانپزشکی در سوئد

سوئد دارای دانشگاه های معتبر با رنکینگ های بالایی می باشد. با توجه به اینکه هزینه های تحصیل در سوئد در مقایسه با دانشگاه های پزشکی آمریکا و انگلستان مقرون به صرفه تر است، مورد توجه دانشجویان زیادی قرار دارد.

از معتبرترین دانشگاه های دندانپزشکی سوئد می توان دانشگاه های زیر را نام برد:

  • دانشگاه اوپسالا
  • دانشگاه اومئو
  • دانشگاه گوتنبرگ
  • دانشگاه لوند

علاوه بر دانشگاه های فوق انستیتو دندانپزشکی کارولینسکا نیز از معتبرترین مراکز دندانپزشکی در سوئد بشمار می رود. امکانات بسیار مناسب آموزشی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. کتابخانه این مرکز یکی از بزرگترین کتابخانه های حوزه اسکاندیناوی بشمار می رود. دانشجویان جهت آگاهی از شرایط تحصیل در دیگر رشته ها می توانید از مشاوره های مفید موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردیده است. با برقراری ارتباط با کارشناسان این مجموعه از بهترین گزینه های تحصیلی مطلع گردید. در میان روش های مهاجرتی به این کشور روش سرمایه گذاری در سوئد را بررسی بفرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *