مهاجرت سرمایه گذاری در سوئد

سرمایه گذاری در سوئد

سرمایه گذاری در سوئد

به دلیل جذابیت های فراوان، سرمایه گذاری در سوئد در بین سرمایه گذاران مختلف خارجی در سال های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است. سرمایه گذاری همچنین یکی از روش های اخذ قامت این کشور برای شهروندان غیر عضو اتحادیه اروپا است. سوئد یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی است. در زمینه فناوری و ایده های جدید در جهان پیشرو است. سوئد از جمله کشورهای خاص در اروپا است که هدف بسیاری از شرکت های بین المللی است. سرمایه گذاری در بخش های مختلف در سوئد موجب افزایش سرمایه و موفقیت می شود.

سوئد یکی از رقابتی ترین و جهانی ترین کشورها برای سرمایه گذاری در جهان است. این کشور با داشتن نیروی کار بسیار ماهر، مصرف کنندگان پیشرفته، روند تجارت راحت و اقتصاد پایدار یک رهبر جهانی در نوآوری است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده از روش سرمایه گذاری در این کشور را برای سرمایه داران به شدت توصیه می کنند.

سرمایه گذاری در کشور سوئد

سوئد به طور کلی یک مقصد سرمایه گذاری بسیار مطلوب محسوب می شود. سوئد با دسترسی به محصولات جدید، فناوری ها، مهارت ها و نوآوری ها، اقتصادی کاملاً رقابتی و باز را ارائه می دهد. سوئد همچنین دارای نیروی کار تحصیل کرده، زیرساختهای ارتباطی برجسته و یک فضای سیاسی پایدار است که این امر آن را به یک مقصد انتخابی برای شرکت های خارجی تبدیل می کند. پایین بودن سطح مالیات شرکتها، عدم وجود مالیات در بازپرداخت سود سهام و رژیم مطلوب شرکت دارای انگیزه های اضافی برای انجام کار در این کشور است. جذابیت سوئد به عنوان یک مقصد سرمایه گذاری با چند چالش ساختاری و تجاری روبرو می شود. این شامل رژیم های مالیاتی بالا و مالیات بر ارزش افزوده می شود.

علاوه بر این، هزینه بالای کار، قوانین و مقررات سفت و سخت کار، کمبود مداوم مسکن و همچنین هزینه بالای زندگی در سوئد می تواند چالش هایی را برای جذب، استخدام و حفظ استعداد برای شرکت های جدید به وجود آورد. از لحاظ تاریخی، بخش های:

  • ارتباطات
  • فناوری اطلاعات
  • مراقبت های بهداشتی
  • انرژی
  • حمل و نقل عمومی

بیشترین سرمایه گذاری خارجی را به خود جلب کرده است. با این حال، تولید، عمده فروشی و تجارت خرده فروشی نیز اخیرا باعث افزایش بودجه خارجی شده است. این کشور همچنین یکی از پایین ترین نرخ های بیکاری در اروپا را دارد که در نمودار زیر مشاهده می کنید:

نرخ بیکاری در سوئد

مزایای سرمایه گذاری در سوئد

کشور سوئد از نظر سرمایه گذاری تحقیق و توسعه در رابطه با تولید ناخالص داخلی یکی از کشورهای برتر جهان است. تحقیق و توسعه در بخش کسب و کار در بالاترین بخش قرار دارد. تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه های سوئد بسیار مهم است. براساس شاخص جهانی نوآوری سوئد به عنوان برترین کشورهای خلاق در جهان را بدست آورده است. سوئد با حمایت از کارآفرینی و رهبران قدرتمند تجاری در این محیط نوآوری و مهندسی، مارک های جهانی مانند اریکسون، وولو، اسکانیا، الکترولوکس و بسیاری دیگر را در خود جای داده است. جهت اطلاع از شرایط و قوانین کار در این کشور مقاله ویزای کار سوئد را مطالعه بفرمائید.

به عنوان یک سرمایه گذار خارجی، باید بدانید که سوئ یکی از آسانترین کشورها در زمینه تجارت است. چرا که سطح کارهای اداری کم است. سوئد به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا، دسترسی به بازاری در حدود 500 میلیون مصرف کننده را فراهم کرده است. اما در پایان، یک تجارت به اندازه افراد خود خوب است. اگر یک سوئدی قول داده باشد می توانید روی آن حساب کنید. اگر از آنها خواسته شده است که به یک هدف خاص دست یابند. آنها برای دستیابی به آن سخت تلاش می کنند. سوئدی ها دائما در تلاشند تا پیشرفت کنند. سوئد همچنین یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان را داراست.

در لیست زیر می توانید مزایای سرمایه گذاری در این کشور ذکر شده است را مشاهده فرمائید:

  • ساختار پیشرفته و مدرن
  • نیروی کار بسیار ماهر
  • بوروکراسی کم
  • دسترسی به بازار اروپا و حوزه اسکاندیناوی
  • پیشرو در زمینه های جدید
  • زندگی و کار با کیفیت عالی
  • فضای باز برای تحقیق و توسعه
  • سیستم نوین

مزایای سرمایه گذاری در سوئد

اخذ اقامت در سوئد

شایان ذکر است چنانچه قصد شما از سرمایه گذاری در سوئد، اخذ اقامت این کشور است باید بررسی لازم بر روش سرمایه گذاری خود را داشته باشید. چرا که هر روش سرمایه گذاری در سوئد منجر به اخذ اقامت نمی شود. برای مثال بازار املاک و مستغلات در سوئد بازار بسیار پیچیده ای است. به طور کلی افراد حق مالکیت زمین را ندارند. لذا در کل سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در سوئد منجر به اخذ اقامت سوئد نمی شود.

در جدول زیر می توانید روش های مختلف سرمایه گذاری و امکان اخذ اقامت در سوئد را ببینید:

روش سرمایه گذاری در کشور سوئدامکان اقامت
ثبت شرکتدارد
خرید املاک و مستغلاتندارد
خرید اوراق قرضهندارد
خرید سهام یک شرکتدارد
سرمایه گذاری مستقیمدارد

سرمایه گذاری مستقیم در سوئد

سرمایه گذاری های مستقیم خارجی (FDI) در سوئد در سال 2019 به 187 میلیارد SEK (کرون سوئد) رسیده است که نسبت به سال 2018 این رقم 5 برابر شده است. این بالاترین میزان ثبت شده از سال 2008 و بسیار بالاتر از حد متوسط ​​در طی سال های 2000 تا 2009 بوده است. این واقعیت که حدود 200 معامله شرکتی با سرمایه گذاران خارجی در سال 2019 منعقد شد، باعث افزایش این شرکت شد. دارایی های سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سوئد در سال 2018 بالغ بر 3.079 میلیارد SEK (کرون) بود. 60% از سرمایه گذاری های خارجی در بخش خدمات است. بخش های مالی و بیمه 2 بخش اصلی هستند، در حالی که %40 در صنعت تولید هستند.

کشورهای نوردیک و اروپا بر سرمایه گذاری های خارجی در سوئد تسلط دارند. شرکت های آسیایی در درجه اول شرکت های چینی و هندی در یک دهه گذشته حضور خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده اند. آنها بیش از %4 کل FDI در سوئد را تشکیل می دهند. همه گیری ویروس کرونا چشم انداز سرمایه گذاری را با عواقب شدید منفی بر اقتصاد جهانی تغییر داده است و انتظار کاهش شدید آن می رود. این مورد تمایل شرکت ها برای سرمایه گذاری را سرکوب می کند. فرصت های توسعه بین المللی را کاهش می دهد. در رابطه با تولید ناخالص داخلی سرمایه گذاری های مستقیم خارجی در بیشتر کشورها در سطح بالایی قرار دارد.

در نمودار زیر درصد سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سوئد بر اساس تولید ناخالص داخلی ارائه شده است:

شرایط سرمایه گذاری در سوئد

سوئد با داشتن نیروی کار بسیار ماهر، ایجاد مالکیت بین المللی و اقتصاد پایدار یک رهبر جهانی در نوآوری است. سوئد با دسترسی کامل به اتحادیه اروپا، نیروی کار ماهر و زیرساختهای کلاس جهانی برای مشاغل، بزرگترین بازار اسکاندیناوی تجارت آزاد جهان است. در سال 2020 این کشور به استانداردهای کلاس جهانی برای زندگی دست یافته است. سوئد سرمایه گذاری های عمده ای را در صنایع سوئد مانند خودرو، تولید انرژی و سوخت، خمیر چوب و کاغذ، دارو، خدمات و مراکز داده انجام می دهد. سرمایه گذاران با داشتن حداقل سرمایه 100000€ (یورو) با افتتاح و ثبت شرکت در سوئد می توانند در بخش مورد علاقه خود سرمایه گذاری کنند و ویزای تجاری را دریافت کنند. این ویزا اجازه اقامت سرمایه گذاران را می دهد که در صورت تمدید 5 ساله اجازه اقامت دائم نیز اعطاء می شود.

سوئد در رده های برتر جهانی

به طور کلی، شرایط سرمایه گذاری در سوئد تا حد زیادی مطلوب است. مجله Forbes سوئد را در بهترین کشورها برای تجارت برای سال 2019 در رده دوم رتبه بندی کرد که عواملی مانند حقوق مالکیت، نوآوری، مالیات، فناوری، فساد، آزادی و حمایت از سرمایه گذاران را در نظر می گیرد. در گزارش رقابت پذیری مجمع جهانی اقتصاد 2017-2018 این کشور نیز از 138 کشور جهان به لحاظ رقابت پذیری و بهره وری در رتبه دوازدهم قرار گرفت. همچنین در سال 2018، شفافیت بین المللی این کشور را به عنوان یکی از کشورهای عاری از فساد در جهان رتبه بندی کرد که در بین 180 کشور رتبه سوم را دریافت کرد.

علاوه بر این، این کشور به خوبی از زیرساخت فناوری اطلاعات برتر برای پذیرش انقلاب صنعتی چهارم برخوردار است. شاخص نوآوری Bloomberg در سال 2019، این کشور را در رده هفتم در بین مبتکرترین کشورها روی زمین قرار داد. این کشور یک رهبر جهانی در اتخاذ فن آوری های جدید و تعیین روند جدید مصرف کننده است.

سرمایه گذاری خارجی در سوئد

سوئد از اواسط دهه 1990 یک کشور میزبان و قابل توجه برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی بوده است. پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا در سال 1995 و همچنین دوره مقررات زدایی گسترده و خصوصی سازی شرکت های دولتی به شرکت های خارجی انگیزه های جدیدی برای استفاده از پتانسیل های سرمایه گذاری در این کشور داده است. تغییر شرایط ساختاری برای تجارت بین المللی همراه با جذابیت این کشور برای سرمایه گذاران، باعث افزایش شدید حضور شرکت های خارجی در طی چند دهه گذشته شده است.

اقتصاد بین المللی این کشور با توجه به اینکه سهم زیادی از سود حاصل از شرکت های تابعه در عملیات های محلی مجددا سرمایه گذاری می کند ، به حفظ سطح بین المللی مستقیم کمک می کند. شرکت های دارای مالکیت خارجی 680000 نفر را در سوئد استخدام می کنند. بسیاری از شرکت های تابعه مستقر در این کشور دارای ریشه های سوئدی هستند. چنانچه علاقه مند به مهاجرت به کشور سوئد و اطلاع از روش های مهاجرت به سوئد هستید می توانید با اتکا بر دانش مشاورین و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به منزل و هدف خود برسید.

سوالات متداول در باب سرمایه گذاری در سوئد

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب سرمایه گذاری در سوئد می باشیم:

  • سرمایه گذاری در چه بخش هایی مخاطبان بیشتری را به خود جذب کرده است؟ ارتباطات/ فناوری اطلاعات/مراقبت های بهداشتی/ انرژی/ حمل و نقل عمومی
  • به چه صورت می توان در کشور سوئد اقامت داشت؟ از جمله روش هایی که می توان در این کشور اقامت گرفت می توان به خرید املاک و مستغلات، ثبت شرکت در سوئد، خرید سهام یک شرکت یا سرمایه گذاری مستقیم اشاره کرد.
  • شرایط سرمایه گذاری در کشور سوئد به چه صورت است؟ سرمایه گذاری در این کشور با افتتاح حساب و ثبت شرکت و با داشتن حداقل سرمایه 100000€ (یورو) می شود سرمایه گداری و ویزای تجاری را دریافت کرد.
  • مزایای سرمایه گذاری در کشور سوئد چه چیزهایی است؟ اخذ اقامت کشورهای اروپایی/ برخورداری از سیستم نوین مالی/دسترسی به بازارهای اروپایی/ فضای بازی برای تحقیق و توسعه
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *