مهاجرت تحصیلی سوئد

تحصیل مهندسی عمران در سوئد

تحصیل مهندسی عمران در سوئد

تحصیل مهندسی عمران در سوئد بگونه ای است که دانشجویان به یادگیری، طراحی و ساخت ساختمان ها، فضاهای شهری، سد، تونل و غیره می پردازند، از این رو تحصیل مهندسی عمران در سوئد یکی از رشته های پرتقاضاء محسوب می شود. دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های سوئد می باید از مهارت زبان انگلیسی برخوردار باشند. مهندسی عمران در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان ارائه می گردد. معمولاً اکثر دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته عمران به این کشور مراجعت می نمایند.

از آنجائیکه تحصیل در سوئد برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا رایگان نیست. دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند، می باید هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را مد نظر قرار دهند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با آگاهی از شرایط و رشته های تحصیلی دانشجویان گزینه های مناسبی را پیشنهاد می نمایند.

می توان گفت مهندسین عمران به عنوان مغز اصلی ساخت و سازهای شهری، شبکه های حمل و نقل، انرژی و منابع تأمین کننده آب در جامعه بشمار می روند. نیاز متخصصین عمران در بازارهای کاری سوئد مشاهده می شود. از همین رو دانشجویان می توانند پس از اتمام تحصیلات به انجام کار در سوئد بپردازند. ناگفته نماند با توجه به شرایط و کیفیت زندگی در سوئد اکثر دانشجویان بین المللی علاقمند به اخذ اقامت دائم این کشور هستند.

بررسی تحصیل مهندسی عمران در سوئد

تحصیل مهندسی عمران در این کشور در مقطع کارشناسی به مدت 4 سال است. آموزش در این دوره به صورت مهندسی سازه ها می باشد. دانشجویان به صورت عملی می توانند به طراحی و ساخت پروژه های مختلف بپردازند. اکثر ساختمان ها در سوئد با چوب ساخته شده اند. از این رو تنها در برخی از موارد که ساختمان ها به صورت 2 و یا چند طبقه هستند. از مصالح ساختمانی استفاده شده است. دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته مهندسی عمران در سوئد با حرفه نجاری نیز آشنا باشند. البته ناگفته نماند مهندسی عمران خود به زیر شاخه های متعددی تقسیم می گردد که دانشجویان با توجه به علایق خود می توانند در یکی از شاخه های این علم به تحصیل بپردازند.

مهندسی عمران ارتباط نزدیکی با زندگی واقعی داشته که به حل مسائل مرتبط با ایجاد و حفاظت از ساختارهای شهری و روستایی و محیط زیست می پردازد. این علم با علوم تخصصی دیگری تلفیق گردیده است. مواردی همچون مکانیک، خواص آب حین حرکت و علوم مرتبط با صخره، علم مواد و تجزیه و تحلیل های آماری را شامل می گردد. متقاضیان تحصیل مهندسی عمران می باید از مهارت بالایی در دروس ریاضی و فیزیک برخوردار باشند. همچنین مهارت در تخمین و ایجاد ساخت و سازها از دیگر خصوصیات متقاضیان تحصیل در این رشته بشمار می رود.

 کسب تخصص در رشته مهندسی عمران

دانشجویان با توجه به علایق و اینکه قصد ساخت و ساز در کدام بخش از جامعه را دارند. از این رو می باید یکی از گرایشات زیر را برای کسب تخصص در رشته عمران برگزینند:

تخصص های رشته مهندسی عمرانتوضیحات
مهندسی سازهاین گرایش از مهندسی عمران به ساختار و ساخت و سازها تمرکز دارند. دانشجویان با تحصیل در این گرایش توانایی ساخت خانه ها، پل ها، مدارس، بیمارستان ها، وسایل نقلیه و سفینه های فضایی را کسب خواهند نمود.
مهندسی معماریدر بسیاری موارد مهندسی معماری خود تخصص جداگانه ای شناخته می شود. اما از آنجائیکه این رشته یکی از زیر شاخه های مهندسی عمران نیز است با جزئیات بیشتر مباحث تمرکز دارد. در این گرایش دانشجویان به ساختار سیستم های گرمایشی، نورپردازی و تهویه می پردازند. تا حدودی این گرایش جنبه زیبا شناسی را نیز شامل می شود.
مهندسی و حمل و نقلمباحث مربوط به این گرایش مرتبط با زیرساخت های حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی است. این گرایش مباحث دیگری همچون توسعه سیستم های جاده ای، راه آهن ها، بنادر، سیستم های فرودگاهی و سیستم های ترابری را پوشش می دهد
مهندسی ژیوتکنیکدر این گرایش دانشجویان به شناخت مواد اصلی ساختمانی می پردازند. مهندسین این حوزه در بخش های معدن و بخش های مرتبط با نفت، پروژه های زیرزمینی و زیر دریایی به انجام کار می پردازند.

شرایط اخذ پذیرش تحصیل مهندسی عمران در سوئد

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل مهندسی عمران در سوئد را دارند، ابتدا با ارسال درخواست پذیرش و مدارک تحصیلی خود می باید اقدام نمایند. مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در سوئد عبارتند از:

  • مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات آنها
  • مدرک انگلیسی آیلتس و یا تافل
  • پرداخت هزینه 100€ (یورو) بابت بررسی و ارزیابی مدارک متقاضی
  • مدارک هویتی ( پاسپورت، شناسنامه و یا کارت ملی)
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی دانشجو را برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی اثبات می نماید.

میانگین تعداد متقاضیان تحصیلی در این کشور در نمودار زیر به تصویر درآمده است:

تعداد دانشجویان کشور سوئد

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل در سوئد ملزم به پرداخت شهریه هستند. شهریه تحصیلی در این کشور بسته به رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت است. شهریه تحصیل مهندسی عمران SEK40000 الی 65000SEK (کرون سوئد) تخمین زده شده است. دانشجویان می باید هزینه ای معادل 900€ (یورو) برای تأمین هزینه های زندگی در نظر داشته باشند. جهت تکمیل اطلاعات خود درخصوص تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی سوئد را مطالعه بفرمائید.

شرایط اشغال مهندس عمران در سوئد

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در رشته مهندسی عمران، امکان یافتن شغل و تبدیل نمودن اقامت تحصیلی سوئد به اقامت کاری این کشور را خواهند داشت. اما آن دسته از متخصصینی که تحصیلات خود را در این رشته در دیگر کشورها کسب نموده اند، برای اخذ ویزای کاری می باید نسبت به دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرما در این کشور اقدام نمایند. پروسه اخذ پیشنهاد کاری نسبتا دشوار است. اما آن دسته از مهندسینی که از مهارت زبان سوئدی برخوردار هستند، شانس بیشتری برای یافتن شغل و پیشنهاد کاری خواهند داشت. مهندسین عمران ملزم به احراز صلاحیت و تأیید اعتبار مدارک تحصیلی خود برای دریافت ویزای کار سوئد می باشند. مشاورین و کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت متقاضیان انجام کار و تحصیل در این کشور را یاری و راهنمایی می نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *