مهاجرت تحصیلی استونی

رشته چشم پزشکی در استونی

رشته چشم پزشکی در استونی

علاقه مندان به تحصیل در رشته چشم پزشکی در استونی بایستی بدانند که این امکان را دارند پس از اتمام تحصیل در این کشور مشغول به کار شوند. اپتومتریست یک متخصص مراقبت های بهداشتی است که وظایف اصلی او معاینه و اصلاح عملکردهای چشمی انسان و تطبیق، ساخت و تعمیر عینک، لنزهای تماسی و سایر دستگاه های اپتیک است. همچنین وظایف روزمره اپتومتریست شامل مشاوره بیماران نیازمند به دستگاه های بینایی و هدایت آنها به معاینه چشم است. در این کشور چندین دانشگاه خوب برای تحصیل رشته های پزشکی وجود دارد که شما می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. در ادامه مقاله ای که از نظر می گذرانید می توانید اطلاعات بیشتری در زمینه رشته چشم پزشکی در استونی کسب کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت و تحصیل در کشور استونی مشاور شما می باشد.

تحصیل رشته چشم پزشکی در استونی

یک اپتومتریست به عنوان یک متخصص عمل می کند که مشکلات بینایی را که از محیط نشات می گیرد و نیاز به دانش در مورد درک نور، رنگ و فرم ها دارد را حل می کند. آموزش اپتومتریست ها در کالج مراقبت های بهداشتی تالین در سال 1998 راه اندازی شد. تنوع تجارت و اقتصاد استونی باعث افزایش سریع فروشگاه های اپتیک شد، این امر باعث فقدان چشم پزشکانی شد که با بررسی تعداد فزاینده بیماران موفق نشدند. صف های پذیرش چشم پزشک تا 2 ماه بود. در اواسط دهه 90، نیاز به متخصصانی که توانایی تجویز، فروش و ساخت عینک را داشته باشند، به وجود آمد. در کشورهای پیشرفته اروپایی، چندین دهه است که آموزش اپتومتریست ها ادامه دارد. چشم پزشک فقط در صورت بیماری ویزیت می شود (نیاز به عینک چشم سالم بیماری محسوب نمی شود). در طول سال ها، وضعیتی شکل گرفته است که اپتومتریست ها در فروشگاه های اپتیک و چشم پزشکان در کلینیک ها کار می کنند.

دروس رشته چشم پزشکی در استونی

همه دانش‌آموزان رشته‌های مختلف مراقبت‌های بهداشتی، موضوعات عمومی و موضوعاتی را که دروس پایه را پشتیبانی می‌کنند، در حجم و ساختار یکسان مطالعه می‌کنند. این به اصطلاح مبنایی را برای کسب موضوعات تخصصی (موضوعات پایه) تشکیل می‌دهد. همراه با تمرین در مکان های کاری و کلینیک ها، موضوعات پایه (به برنامه تحصیلی مراجعه کنید) بیش از نیمی از حجم کل مطالعات را تشکیل می دهند. بخش عظیمی از معاینه بینایی، مونتاژ عینک و آموزش اپتیک تشکیل می شود. مدرسین دروس پایه در کرسی اپتومتری از متخصصان شناخته شده ای هستند که به دلیل کار روزمره خود از دانش روز در زمینه اپتیک برخوردار هستند. کلاس‌های معاینه بینایی و مونتاژ عینک در آزمایشگاه‌های آموزشی با مبله ویژه برگزار می‌شود. آزمایشگاه ها دارای فضای داخلی معاصر هستند که دانش آموزان را قادر می سازد آخرین دستاوردهای تکنولوژیک را تجربه کنند.

در نمودار زیر شاهد تحصیل در رشته چشم پزشکی به عنوان متخصص و به عنوان جراح می باشید:

تحصیلات در حوزه چشم پزشکی در استونی

کار پس از تحصیل در رشته چشم پزشکی در استونی

حرفه اپتومتریست شامل تمام دانش و مهارت های مورد نیاز در یک فروشگاه اپتیک است که شامل بررسی حدت بینایی مشتری و تجویز عینک یا لنزهای تماسی و توصیه و فروش خرده عینک، عینک آفتابی، لنزهای تماسی و سایر دستگاه های اپتیک و مونتاژ عینک و انجام تعمیرات کوچکتر و پس از تعمیر و نگهداری و بررسی عینک و/یا لنزهای تماسی می باشد. همچنین اپتومتریست متخصص در این زمینه است که می تواند به طور مستقل هر گونه فعالیت یا مشکلی را که مربوط به تصحیح حدت بینایی انسان و کار در فروشگاه اپتیک باشد، مدیریت کند. شرایط کار پس از تحصیل در رشته چشم پزشکی نیز به طور کلی شرایط مناسبی می باشد.

فردی که می خواهد اپتومتریست شود باید:

  • ارتباط خوبی داشته باشد؛
  • احساس تکامل یافته همدلی داشته باشد.
  • برای خدمات مشتری آماده باشد؛
  • مشتاق مطالعه باشد؛
  • دارای مهارت های پیشرفته در موضوعات علمی باشد.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در زمینه حقوق در کشور استونی می باشید:

میانگین حقوق ماهانه به یورو در شغل پاره وقتمیانگین حقوق ساعتی به یورو در شغل پاره وقتحداقل حقوق به یورو
966€602€€355

الزامات تحصیل رشته چشم پزشکی در استونی

متخصصان با مدرک اپتومتریست عمدتاً در فروشگاه های اپتیک و همچنین در کلینیک های کوچکتر مشغول به انجام اقدامات مختلف چشم (عملیات لیزر و غیره) هستند. می توان حدس زد که با جهانی شدن رایانه ها و پیری جمعیت، کار برای اپتومتریست هرگز پایان نخواهد یافت. ما شروع به استفاده از اپتومتریست در سایر زمینه‌های مرتبط با بینایی کرده‌ایم – انواع مشکلات ارگونومیکی، مشاوره‌های مربوط به نور و روشنایی، تأثیر رنگ‌های مختلف در محیط روزمره انسان (کار) و غیره. دانشجویان بین المللی که در استونی تحصیل می کنند تحت پوشش صندوق بیمه سلامت استونی نیستند مگر اینکه در استونی شاغل باشند یا حق اقامت دائم یا اجازه اقامت طولانی مدت داشته باشند. بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که بیمه درمانی دیگری برای دوره تحصیل خود در استونی دارید. رشته گوارش در استونی نیز می تواند فرصت مطالعه خوبی برای تحصیل شما باشد.

مراقبت های بهداشتی ضروری همیشه رایگان نیست. هزینه مشارکت بیمار باید طبق تعرفه های استونی پرداخت شود. بنابراین توصیه می شود که بیمه مسافرتی را نیز از یک شرکت بیمه خصوصی خریداری کنید. توجه داشته باشید که EHIC جایگزینی برای بیمه مسافرتی نیست. هیچ گونه مراقبت های بهداشتی خصوصی یا هزینه هایی مانند پرواز برگشت به کشور خود یا اموال گم شده/دزدیده شده را پوشش نمی دهد. برای واجد شرایط بودن برای EHIC، باید توسط یک سیستم تامین اجتماعی دولتی در هر کشور عضو اتحادیه اروپا، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ یا سوئیس بیمه شده باشید یا تحت پوشش آن قرار بگیرید. شما باید نوعی بیمه درمانی داشته باشید. در استونی الزامات سختگیرانه ای برای پوشش بیمه درمانی در هنگام درخواست اجازه اقامت وجود دارد و داشتن پوشش بیمه درمانی مورد نیاز برای درخواست مجوز اقامت موقت برای تحصیل ضروری است.

الزامات تحصیل رشته چشم پزشکی در استونی

مدارک لازم برای تحصیل رشته چشم پزشکی در استونی

دانشجویی که برای تحصیل اجازه اقامت دریافت کرده است، تحت پوشش صندوق بیمه سلامت استونی نیست. دانشجویان می توانند با بیمه مسافرتی به استونی بیایند اما پس از آن ملزم به دریافت بیمه درمانی مناسب در استونی هستند. شما باید یک قرارداد بیمه داشته باشید که تضمین کند هزینه های مربوط به درمان پزشکی شما در نتیجه بیماری یا جراحت در طول اقامت شما در استونی برآورده می شود. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید الزامات را دنبال کنند پلیس استونی و هیئت گارد مرزی و برای مدتی که مجوز اقامت موقت معتبر است، بیمه درمانی در استونی دریافت کنید. تماس بیمه خود را ظرف دو ماه پس از ورود به استونی ترتیب دهید. لطفا قرارداد را به پلیس و هیئت گارد مرزی استونی ارائه دهید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت و همچنین تحصیل در استونی پاسخگوی شما می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *