مهاجرت تحصیلی استرالیا

رشته چشم پزشکی در استرالیا

رشته چشم پزشکی در استرالیا

دانشجویان علاقمند به تحصیل رشته چشم پزشکی، بایستی بدانند که این امکان را دارند، رشته چشم پزشکی در استرالیا را به زبان انگلیسی مطالعه کنند.  چشم پزشکان در طیف کاملی از اقدامات مراقبت از چشم، از تجویز لنزهای اصلاحی گرفته تا انجام جراحی های میکروسکوپی پیچیده، آموزش دیده اند. چشم پزشکان ممکن است انتخاب کنند که بر تحقیقات علمی در چشم پزشکی مرتبط با علل، پیشگیری، درمان و درمان بیماری های چشم و مشکلات بینایی تمرکز کنند. برای تحصیلات عالی در کشور استرالیا می توانید درخواست های خود را به دانشگاه های استرالیا ارائه دهید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مهاجرت به کشور استرالیا و تحصیل رشته چشم پزشکی در استرالیا مشاور شما می باشد.

جایگاه رشته چشم پزشکی در استرالیا

در استرالیا، انتظار می‌ رود که یک چشم‌ پزشک حداقل 12 سال تحصیلات عالیه را با تکمیل مدرک پزشکی انجام داده باشد، آموزش‌های اولیه پزشکی را به عنوان پزشک و آموزش تخصصی چشم قبل از تکمیل موفقیت ‌آمیز معاینات تعیین شده توسط کالج رویال چشم پزشکان استرالیا و نیوزلند انجام داده باشد. هنگامی که علائم بیماری چشم تشخیص داده می شود، چشم پزشکان از اپتومتریست ها به بیماران ارجاع می دهند. آنها قادر به تشخیص بیماری ها و اختلالات چشم و سیستم بینایی هستند و گزینه های درمانی را برای بیماران خود توصیه می کنند. چشم پزشکان می توانند در محیط های مختلفی از جمله سالن های عمل بیمارستانی، کلینیک های سرپایی یا مراکز مراقبت اجتماعی کار کنند.

در نمودار زیر شاهد نرخ اشتغال در رشته چشم پزشکی در استرالیا هستید:

نرخ اشتغال در رشته چشم پزشکی در استرالیا

وظایف و مهارت های رشته چشم پزشکی در استرالیا

این مفید است که در عمل روزانه خود به عنوان چشم پزشک، جزئیات گرا باشید و به خوبی سازماندهی شده باشید، سوابق بسیاری از بیماران را در دست بگیرید و در تحقیقات به روز بمانید. هماهنگی دست و چشم برای انجام میکروسرجری و سایر درمان‌ها بر روی بیماران، اغلب در شرایط کم نور، مهم است. از آنجایی که شما از نزدیک با پزشکان مختلف، پرستاران، بیماران و خانواده های آنها کار خواهید کرد، ضروری است که یک ارتباط موثر باشید. وظایف یک چشم پزشک راه اندازی تجهیزات تخصصی از جمله لامپ های شکافی، چشمی، و لنزهاانجام میکروجراحی روی چشمارائه تشخیص و برنامه های درمانی بیماری ها و اختلالات چشمیمدیریت مراقبت از بیماران مبتلا به بیماری مزمن چشمکار با سایر متخصصان پزشکی، پرستاران و ارائه دهندگان مراقبت می باشد.

تحصیل رشته چشم پزشکی در استرالیا

چشم پزشکی یک حرفه پزشکی جالب است زیرا بیمارانی را که هم به مداخله جراحی و هم به درمان های پزشکی غیرتهاجمی نیاز دارند ارائه می دهد. همانطور که شغل شما پیشرفت می کند، می توانید انتخاب کنید که تمرین خود را متناسب با علایق خود تخصصی کنید. برخی از چشم پزشکان در روش های اکولوپلاستیک و لیزر، جراحی آب مروارید یا سایر کارهای جراحی مانند جراحی شبکیه ای تخصص دارند. همچنین گزینه هایی برای کار انحصاری در زمینه تحقیقات یا مشاوره وجود دارد. یک متخصص مغز و اعصاب با ترکیب رشته های نورولوژی و چشم پزشکی به عصب شناسی بینایی می پردازد. آنها تمرین خود را بر روی بیماری های سیستم عصبی متمرکز می کنند که بر بینایی، کنترل حرکات چشم و رفلکس های چشم تأثیر می گذارد.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در زمینه دانشگاه های رشته چشم پزشکی در کشور استرالیا می باشید:

نام دانشگاهرتبه جهانیتعداد رشته های انگلیسی
دانشگاه دیکین2511
دانشگاه استرالیای غربی1321
دانشگاه کانبرا1702
دانشگاه فلیندرز2511
دانشگاه نیو ساوت ولز703

گرایش رشته چشم پزشکی در استرالیا

متخصصین اعصاب می توانند در یک محیط بالینی یا جراحی تمرین کنند یا به عنوان مشاور و محقق در این زمینه کار کنند. این فوق تخصص چشم پزشکی به بیماری های ارثی چشم می پردازد و به بررسی جهش های ژنتیکی ایجاد کننده آنها و نحوه بهترین پیشگیری و درمان آنها در بیماران می پردازد. چشم پزشکانی که در این زمینه کار می کنند وظیفه دارند پیچیدگی های بیماری های ارثی چشم را به اشتراک بگذارند، تشخیص ها و پیش آگهی ها را به بیماران ارائه دهند و درمان های مناسب را توصیه کنند. فرصت های تحقیقاتی زیادی در این زمینه پزشکی وجود دارد. چشم پزشکان اطفال در مراقبت از چشم کودکان و جوانان تخصص دارند و اغلب با متخصصان ارتوپدی در نظارت بر رشد بینایی کودکان همکاری نزدیک دارند. تحصیل به زبان انگلیسی در استرالیا یک مزیت بسیار ویژه است.

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در استرالیا

چشم پزشکی به حداقل 12 سال تحصیل در سطح عالی نیاز دارد، ابتدا به مدرک پزشکی، گذراندن دوره کارآموزی و رزیدنتی به عنوان پزشک و سپس انجام مطالعات تخصصی بیشتر به عنوان چشم پزشک. پیگیری حرفه تخصصی در چشم پزشکی مستلزم تکمیل مدرک پزشکی و حداقل 2 سال آموزش پیش حرفه ای، قبل از درخواست در RANZCO برای انجام یک برنامه آموزش حرفه ای 5 ساله است. مانند بسیاری از تخصص های پزشکی، تبدیل شدن به یک چشم پزشک نیازمند زمان، فداکاری و مهارت است. انتخاب در برنامه آموزش حرفه ای کالج چشم پزشکان سلطنتی استرالیا و نیوزلند بر اساس رزومه قوی، مراجع حرفه ای، آزمایش و مصاحبه است. پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، دانش آموزان باید مدرک لیسانس خود را در یک موسسه عالی استرالیا بگذرانند. برخی از دانشگاه ها ممکن است دانشجویان را ملزم به گذراندن دوره کارشناسی مرتبط با علوم یا بهداشت کنند. رشته شنوایی سنجی در استرالیا مانند رشته چشم پزشکی رشته ای محبوب است.

اما برای ورود به دکترای پزشکی در دانشگاه سیدنی، هر دوره کارشناسی تشویق و پذیرفته می شود. تعداد منتخبی از دانش‌آموزان نیز ممکن است مستقیماً از دبیرستان در ورود مستقیم به مدرک پزشکی ترکیبی موفق باشند، در صورتی که مدرک کارشناسی شما در مسیر پزشکی شما گنجانده شده است. پس از اتمام دوره کارشناسی، دانشجویان باید پذیرفته شوند و مدرک  دکترای پزشکی را به مدت 4 سال بگذرانند. برای ورود، دانش آموزان باید در GAMSAT بنشینند و نمره 50 یا بیشتر را کسب کنند. همچنین باید حداقل معدل مورد نیاز 65 را برآورده کنید. برخی از دانشگاه ها ممکن است از شما بخواهند در یک مصاحبه کوتاه چندگانه شرکت کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با مشاوران متبحر خود در زمینه مهاجرت به استرالیا و اعزام دانشجو به استرالیا به سوالات شما پاسخ می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *