مهاجرت تحصیلی اسپانیا

رشته چشم پزشکی در اسپانیا

رشته چشم پزشکی در اسپانیا

رشته چشم پزشکی در اسپانیا یکی از رشته های پزشکی است که می توانید در طول چند سال تخصص خود را در اسپانیا اخذ کنید. در کشور اسپانیا می توانید در بهترین دانشگاه های این کشور رشته چشم پزشکی را تحصیل کنید. برای تحصیلات در اسپانیا باید با شرایط مقرر در دانشگاه ها این کشور شرایط خود را آماده کنید. اسپانیا در 10 سال اخیر یکی از کشورهای مهم در حوزه چشم پزشکی و پزشکی می باشد. اسپانیا نیز یکی از قطب های پزشکی و درمان است که رشته چشم پزشکی هم برای تحصیلات عالیه و جراحی را ارائه می دهد. در ادامه مقاله در زمینه رشته چشم پزشکی در اسپانیا توضیحات تخصصی را ارائه می دهیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به کشور اسپانیا و تحصیل رشته چشم پزشکی در اسپانیا مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

تحصیل رشته چشم پزشکی در اسپانیا

چشم پزشکی در اسپانیا در صورت داشتن هر گونه مشکل یا آسیب شناسی چشم، گزینه ایده آلی است، زیرا به مطالعه و درمان بیماری های چشم و ساختارهای دور چشم می پردازد. به بهترین درمان های چشم پزشکی در دستان متخصص دسترسی داشته باشید و نگاه خود را به زندگی تغییر دهید. جراحی چشم در اسپانیا بسیار توسعه یافته است. اکثر این بیماری ها با جراحی کم تهاجمی درمان می شوند. آنها تحت بی حسی موضعی، اغلب با استفاده از ابزار لیزر یا اولتراسوند که برش هایی با دقت بالا ایجاد می کنند، انجام می شود. این موسسات پیشرفته ترین تکنیک ها را در جراحی انکساری با لیزر و لنزهای داخل چشمی، جراحی آب مروارید، قرنیه، شبکیه چشم، گلوکوم و پیرچشمی، پلک و استرابیسم و ​​غیره دارند.

همیشه تحت هدایت متخصصان با اعتبار و تجربه شناخته شده در تدریس، تحقیق و عمل بالینی در چشم پزشکی اموزش هایی را ارائه می دهد. در صورت نیاز به جراحی چشم در اروپا، در کلینیک های اسپانیا تشخیص صحیح و امکان جراحی در مدت زمان کوتاهی را خواهید یافت. در عرض چند روز می توانید به روال عادی خود بازگردید. هدف از مدرک اپتیک و اپتومتری، تولید متخصصان بسیار ماهر در مراقبت های بهداشتی بینایی با سازماندهی فعالیت هایی با هدف پیشگیری، تشخیص، تجزیه و تحلیل و درمان تغییرات در بینایی است. برای این منظور، دانش آموزان دانش، توانایی ها و مهارت های لازم برای انجام معاینات بینایی و چشمی را کسب می کنند. طراحی، صدور گواهینامه و انطباق سیستم های نوری؛ طراحی و توسعه برنامه های آموزشی بینایی و طراحی پیشنهادات برای بهبود ارگونومیک از مهم ترین بخش در این حوزه است.

جایگاه رشته چشم پزشکی در اسپانیا

با افزایش سن جمعیت فعلی، تقاضا برای مراقبت از بینایی افزایش می یابد. به دلیل افزایش بروز دیابت و فشار خون بالا در جمعیت عمومی، نیازهای بصری جدید مرتبط با فناوری، و آگاهی عمومی بیشتر در مورد تشخیص زودهنگام و درمان بیماری های کودکان، به ارائه دهندگان مراقبت های بینایی آموزش دیده نیاز خواهد بود. مدرک چشم پزشکی و اپتیک و بینایی سنجی در UCJC یک مدرک رسمی بهداشت زیستی است که توسط ANECA تحت منطقه آموزش عالی اروپا تایید شده است و بنابراین در سراسر اروپا معتبر است. این به طور کامل به سلامت با پیروی از مدل آنگلوساکسون اختصاص داده شده است، که دورترین توسعه در این رشته است. برنامه درسی که در طول 4 سال گسترش یافته است، تمام زمینه های لازم برای آموزش کامل بینایی سنجی را پوشش می دهد.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته چشم پزشکی جهت تحصیل در اسپانیا می باشید:

نام دانشگاهرتبه در اسپانیارتبه در اروپارتبه در جهان
University of Valencia125110
University of Valladolid237141
University of Madrid341150
Miguel Hernandez University of Elche449162
University of Murcia556175
University of Alicante660188
University of Navarra781250
Autonomous University of Barcelona883253

دروس رشته چشم پزشکی در اسپانیا

دروس رشته چشم پزشکی در اسپانیا

برنامه درسی شامل علوم فیزیک با گرایش خاص اپتیک و علوم بینایی، علوم بهداشتی (آناتومی و بافت شناسی، فیزیولوژی، میکروبیولوژی و ایمونولوژی، فارماکولوژی و غیره) و دروس تخصصی بینایی سنجی (بینایی دو چشمی، استرابیسم و ​​آمبلیوپی، اطفال، سالمندان و کم بینایی، لنزهای تماسی، نوروپتالمولوژی، بینایی درمانی و توانبخشی، بیماری های چشمی و شرایط سیستمیک مرتبط). این دانشکده یک تیم چند رشته ای با ویژگی های نوآورانه و علمی است که متشکل از: پزشکان بینایی سنجی، چشم پزشکان، عصب شناسان، فارماکولوژیست ها، روانشناسان، فیزیکدانان و غیره است. دانشکده مذکور از یک سیستم آموزشی یکپارچه با نظارت و نظارت برای هر دانش آموز استفاده می کند. برنامه درسی عملی شامل ساعات اعتبار بالینی بیشتر از هر دانشگاه اسپانیایی دیگر است.

دوره کارورزی در رشته چشم پزشکی در اسپانیا

این مدرک به فارغ التحصیلان این امکان را می دهد که به عنوان اپتومتریست کار کنند. دوره های کارآموزی خارجی مدرک، که 18 واحد در نظر گرفته می شود، اجباری است. علاوه بر توافق نامه های امضا شده بین دانشگاه والنسیا و چندین کلینیک و بیمارستان، دانشگاه دارای کلینیک بینایی سنجی خود است که در آن دانشجویان نحوه مراقبت از بیماران خارجی را می آموزند. دوره های کارآموزی را می توان در شرکت های مرتبط با زمینه اپتیک و بینایی سنجی مانند موسسات نوری و صنایعی که در آن لنزها و سایر دستگاه ها تولید می شود، انجام داد. برای دانشجویان پاره وقت، دوره کارآموزی باید ثابت و فشرده باشد. رشته چشم پزشکی یک رشته جهانی با ریشه های قوی می باشد.

تاریخچه چشم پزشکی با پیشرفت حوزه های علمی مختلف مرتبط با بینایی مانند پزشکی، میکروبیولوژی، عصب شناسی، فیزیولوژی، روانشناسی و غیره و پیشرفت در مطالعه شکل گیری تصویر توسط چشم و… مرتبط است. توسعه ابزار و وسایل کمک نوری یک حرفه خدمات اجتماعی نیز در بخش چشم پزشکی است. اپتومتریست ها حرفه خود را به عنوان ارائه دهندگان چشم انداز مراقبت اولیه توسعه می دهند و به نیازهای بصری بسیاری از گروه های مختلف جامعه توجه می کنند. از تشخیص زودهنگام و پیشگیری از بیماری‌های کودکان تا ارائه کمک‌های کم ‌بینا به بیماران سالمند با کاهش بینایی قابل‌توجه، اپتومتریست ‌ها شرایط را در همه گروه‌های سنی، از جمله معلولان بینایی و سایر جمعیت ‌های خاص شناسایی و درمان می‌کنند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی رشته چشم پزشکی در اسپانیا

دولت اسپانیا هزینه های ثبت نام و شهریه را برای دانشگاه های دولتی تعیین می کند. برخلاف بسیاری از کشورها، هزینه ها به صورت سالانه محاسبه نمی شود، بلکه به ازای اعتبار محاسبه می شود. به طور کلی، هزینه های فعلی اخذ مدرک لیسانس از 12€ تا 30€ (یورو) به ازای هر واحد متغیر است، اگر این اولین بار است که در دوره کارشناسی ثبت نام می کنید. اگر بار دوم است به 25-54 افزایش می یابد و 52-100€ (یورو) می شود. مهم است که به یاد داشته باشید که برنامه های دوره اول لیسانس به شما نیاز دارند که در مجموع از 180 تا 240 واحد دریافت کنید. این به گذراندن 60 ECTS در سال تقسیم می شود.

همانطور که می بینید، کل هزینه های تحصیلی شما برای یک نفر و ثبت نام، بسته به هزینه هر واحدی که می گیرید، از 680€ (یورو) تا 1280€ (یورو) متغیر است. تحصیل دوره دوم یعنی کارشناسی ارشد به 60 تا 120 واحد نیاز دارد و هزینه هر واحد 16€ تا 45€ (یورو) می باشد که به این معنی است که تحصیل در اسپانیا برای مقطع کارشناسی ارشد در مجموع بین 1320 تا 4320€ )یورو( هزینه دارد. دوره و واحدهایی که می گذرانید، در رشته چشم پزشکی به ترتیب هر چه به ترم های بالاتر بروید افزایش خواهد داشت.

در این قسمت شاهد هزینه های تحصیلی در رشته چشم پزشکی در اسپانیا هستید:

هزینه های تحصیلی در رشته چشم پزشکی در اسپانیا

مزایا تحصیل رشته چشم پزشکی در اسپانیا

از سال اول مدرک، میزان قابل توجهی تماس بالینی با بیماران واقعی ترتیب داده می شود. این امر از طریق همکاری ترکیبی Centro Boston de Optometría و بهترین کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز تخصصی چشم پزشکی در مادرید محقق می‌شود. UCJC بهترین تجربه بین المللی بالینی را برای فارغ التحصیلان ما جستجو کرده است. به لطف وابستگی به کالج بینایی سنجی نیوانگلند در بوستون، MA، ایالات متحده آمریکا، این دانشکده می تواند امکان تکمیل یک ترم تحصیلی در خارج از کشور را در این مدرسه ارائه دهد که یک رهبر جهانی در مطالعه و تحقیقات بینایی سنجی می باشد. ظرفیت کلاس برای دستیابی به اهداف تحصیلی و نیازهای بالینی به 30 صندلی محدود شده است.UCJC همچنین برنامه های تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد در بینایی سنجی و تحقیقات بالینی پیشرفته و دکترا در بینایی سنجی بالینی و رشته قلب و عروق در اسپانیا را ارائه می دهد.

ویژگی های مفید برای آموزش و تمرین در این حرفه عبارتند از: علاقه به یک حرفه بهداشت زیستی، توانایی برقراری ارتباط با بیماران، همدلی و تمایل به خدمت به دیگران، توانایی تمرکز و توجه به جزئیات، استدلال قیاسی، مهارت دستی خوب، و استعداد و هماهنگی مکانیکی و مهارت در مدیریت سلامت بصری نیز مفید است. سازماندهی مجدد توجه بصری اولیه تقاضای زیادی برای متخصصان آموزش دیده دارد. تمرکز بالینی و بهداشتی مدرک UCJC به فارغ التحصیلان این امکان را می دهد که به طور مستقل یا به عنوان بخشی از یک تیم چند رشته ای در مراکز بهداشتی مانند مراکز تخصصی و مراقبت های اولیه، بیمارستان های دولتی یا خصوصی، کلینیک های چشم و مراکز بهداشتی اپتیکال و اپتومتری کار کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات شما در باب مهاجرت به اسپانیا پاسخ می دهد.

سوالات متداول در مورد رشته چشم پزشکی در اسپانیا

در این قسمت شاهد سوالات متداول در مورد رشته چشم پزشکی در اسپانیا هستید:

  • دوره کارورزی در رشته چشم پزشکی در اسپانیا چگونه است؟ این مدرک به فارغ التحصیلان این امکان را می دهد که به عنوان اپتومتریست کار کنند. دوره های کارآموزی خارجی مدرک، که 18 واحد در نظر گرفته می شود، اجباری است. علاوه بر توافق نامه های امضا شده بین دانشگاه والنسیا و چندین کلینیک و بیمارستان، دانشگاه دارای کلینیک بینایی سنجی خود است که در آن دانشجویان نحوه مراقبت از بیماران خارجی را می آموزند.
  • مزایای تحصیل رشته چشم پزشکی در اسپانیا چیست؟ از سال اول مدرک، میزان قابل توجهی تماس بالینی با بیماران واقعی ترتیب داده می شود. این امر از طریق همکاری ترکیبی Centro Boston de Optometría و بهترین کلینیک ‌ها، بیمارستان ‌ها و مراکز تخصصی چشم پزشکی در مادرید محقق می ‌شود.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *