مهاجرت تحصیلی اسکاتلند

رشته چشم پزشکی در اسکاتلند

رشته چشم پزشکی در اسکاتلند

رشته چشم پزشکی در اسکاتلند یکی از رشته های خوب و پردرآمد است که مانند دیگر رشته های پزشکی می توانید برای تحصیلات عالیه انتخاب کنید. در کشور اسکاتلند شرایط بسیار خوبی وجود دارد که می توانید در حین تحصیل به صورت پاره وقت کار کنید. در اسکاتلند هر فردی که تمایل به تحصیل در حوزه چشم پزشکی دارد می تواند حوزه جراحی را نیز انتخاب کند. تحصیلات پزشکی در اسکاتلند رتبه خوبی را دارد که در جهان یکی از مهم ترین بخش های پزشکی محسوب می شود. در ادامه مقاله در زمینه شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در اسکاتلند می توانید مطالب مفیدتری را بخوانید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز مشاوران متبحری دارد که آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

جایگاه رشته چشم پزشکی در اسکاتلند

نقش اسکاتلند در بخش چشم پزشکی حمایت از ارائه تحقیقات بالینی با کیفیت بالا در چشم پزشکی و مدیریت استخدام شرکت کنندگان در زمان و هدف است، هم برای مطالعات چشم پزشکی که از اسکاتلند هدایت می شوند و هم مطالعات انجام شده از کشورهای دیگر که سایت های اسکاتلندی در آنها شرکت می کنند. مجموعه چشم‌ پزشکی اسکاتلند نسبتاً کوچک است، بنابراین این کشور مشتاق است از محققان جدیدی که مایل به انجام تحقیقات چشم پزشکی در اسکاتلند هستند، حمایت کند. سازمان خیریه تحقیقات چشم مبارزه برای استراتژی تحقیقات بینایی 2017-2023 ، برای به حداکثر رساندن تأثیر بودجه تحقیقاتی در مأموریت خود برای جلوگیری از کاهش بینایی طراحی شده است.

در لیست زیر شاهد مواعد تحصیل در ترم های تحصیل در کشور اسکاتلند می باشید:

  • هفته خوش آمدگویی: 13 تا 17 سپتامبر 2023
  • ترم 1: 20 سپتامبر – 3 دسامبر 2023
  • ترم 2: 10 ژانویه – 25 مارس 2024
  • ترم 3: 11 آوریل – 24 ژوئن 2024

تحصیل رشته چشم پزشکی در اسکاتلند

این برنامه 3 ساله، پاره وقت، مقطع کارشناسی ارشد بین حرفه ای در چشم پزشکی مراقبت های اولیه به طور کامل به صورت آنلاین تدریس می شود. این توسط دانشگاه ادینبورگ با مشارکت کالج سلطنتی جراحان ادینبورگ ارائه شده است. اگر شما یک کارشناس ارشد یا متخصص بهداشت هستید که در مراقبت های ثانویه و اولیه کار می کنید، از جمله در نقش های زیر، این برنامه فرصتی را فراهم می کند: اپتومتریست و بینایی سنجی توزیع کننده و ارتوپتیست و پرستار چشم پزشکی و سایر متخصصان بهداشت وابسته به چشم. اگر شما یک کارآموز پزشکی یا جراحی هستید که در حال ورود به دوره های تخصصی در چشم پزشکی هستید، یا اگر یک پزشک عمومی با علاقه خاصی به چشم پزشکی هستید، این برنامه بسیار مرتبط است. این برنامه طوری طراحی شده است که در کنار یک پست بالینی چشم پزشکی تکمیل شود.

تحصیل در اسکاتلند در مقطع کارشناسی ارشد با مشارکت NHS Education for Scotland (NES) به عنوان بخشی از دستورالعمل دولت اسکاتلند برای توانمندسازی و افزایش تغییر تعادل مراقبت از آب مروارید، گلوکوم، شبکیه پزشکی، اورژانس و تریاژ چشمی از مراقبت های ثانویه به مراقبت های اولیه ایجاد شده است. شما دانش خود را با توجه به شناخت، تشخیص و درمان بیماری های چشمی افزایش خواهید داد، زیرا به عنوان بخشی از یک تیم مراقبت های بهداشتی چند رشته ای، نقش های گسترده، مراقبت مشترک و پزشک پیشرفته را در مدیریت بیماری های چشمی به عهده می گیرید. پروژه تحقیقاتی سال 3 کارشناسی ارشد همچنین به عنوان فرصتی برای انجام تحقیقات کاربردی در زمینه تخصصی مورد علاقه شما و توسعه یک حرفه دانشگاهی است.

در نمودار زیر شاهد تحصیلات تکمیلی در رشته چشم پزشکی در اسکاتلند می باشید:

تحصیلات تکمیلی در رشته چشم پزشکی در اسکاتلند

مزایا تحصیل رشته چشم پزشکی در اسکاتلند

کارشناسی ارشد در چشم پزشکی مراقبت های اولیه توسط کالج سلطنتی پرستاری معتبر است. کارشناسی ارشد در چشم پزشکی مراقبت های اولیه توسط انجمن ارتوپتیک بریتانیا و ایرلند (آوریل 2021) معتبر است. این برنامه به طور کامل به صورت آنلاین آموزش داده می شود. شما با گفتگو با معلمان الکترونیکی همه پزشکان برجسته در زمینه خود پشتیبانی می شوید. شما همچنین به یک منبع آموزشی بزرگ، از جمله اشتراک در کتاب ها و مجلات آنلاین کلیدی، دسترسی خواهید داشت. از شما انتظار می رود سمینارهای الکترونیکی و باشگاه های ژورنال الکترونیکی را رهبری کنید. فناوری یادگیری آنلاین ما کاملاً تعاملی است، برنده جوایز است و شما را قادر می‌سازد تا با کادر آموزشی بسیار ماهر ما از آسایش خانه یا محل کار خود ارتباط برقرار کنید. کار پس از تحصیل در اسکاتلند در حوزه چشم پزشکی هم یک فرصت خوب است.

در جدول زیر شاهد دروس رشته چشم پزشکی در اسکاتلند در مقطع ارشد می باشید:

سال اولسال دومسال سوم
آناتومی، آسیب شناسی، فیزیولوژی ساختارهای چشمعلوم پیشرفته چشم پزشکی: آناتومی، آسیب شناسی، فیزیولوژی ساختارهای چشمپروژه تحقیقاتی
تکنیک های اصلی معاینه و تحقیقتکنیک های آزمون و تحقیق پیشرفته
گلوکوم پایهگلوکوم پیشرفته
بیماری اساسی ماکولابیماری ماکولا پیشرفته
بیماری حاد اساسی چشم و از دست دادن بیناییبیماری حاد پیشرفته چشم و از دست دادن بینایی
eTriage و پالایش معیارهای ارجاعeTriage پیشرفته و اصلاح معیارهای ارجاع

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در اسکاتلند

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در اسکاتلند

به عنوان یک دانش آموز آنلاین، نه تنها به منابع عالی ادینبورگ دسترسی خواهید داشت، بلکه بخشی از یک جامعه آنلاین حامی خواهید شد که دانش آموزان و معلمان را از سراسر جهان گرد هم می آورد. رهبران بالینی این برنامه، پروفسور بالژان دیلون و پروفسور روشینی سندرز، مدیران برنامه هستند. این برنامه به صورت ترم در طول 3 سال بین سپتامبر تا ژوئیه هر سال اجرا می شود. شما یک جدول زمانی هفتگی را دنبال خواهید کرد. محتوای آموزشی هر هفته به شیوه ای منعطف و مدولار از طریق یک محیط آموزشی آنلاین ارائه می شود. این برنامه شامل حداقل 10-15 ساعت مطالعه در هفته است. همه دوره ها اجباری هستند و با استفاده از رویکرد مبتنی بر مشکل بالینی تدریس و ارزیابی می شوند و شامل شرکت در تابلوهای بحث و نمونه کارها می شود. رشته بیهوشی در اسکاتلند نیز از رشته های خوب و معروف است.

شما با گذراندن یک سری دوره هایی که منجر به دریافت گواهینامه کارشناسی ارشد، دیپلم فوق لیسانس یا مدرک کارشناسی ارشد علوم می شود، اعتبار جمع آوری خواهید کرد. حداقل زمان برای تکمیل برنامه کارشناسی ارشد کامل 3 سال و حداکثر زمان برای تکمیل 6 سال است. دانش و درک با یک آزمون رسمی چند گزینه ای ارزیابی می شود. شما همچنین در تابلوهای بحث دانشگاهی شرکت خواهید کرد، مناظره را رهبری و تسهیل خواهید کرد، و یک پورتفولیوی بازتابی را تکمیل خواهید کرد. شما باید یک پروژه تحقیقاتی کارشناسی ارشد را در سال 3 در یک رشته فرعی مناسب چشم پزشکی به انتخاب خود تکمیل کنید، به عنوان مثال، تحقیق اصلی یا یک بررسی سیستماتیک. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط مهاجرت و تحصیل رشته چشم پزشکی و مشکلات زندگی در اسکاتلند مشاور شماست.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *