مهاجرت تحصیلی استونی

نکات طلایی اخذ ویزای تحصیلی استونی در سال 2023

ویزای تحصیلی استونی

ویزای تحصیلی استونی یکی از ویزاهای کشور استونی برای دانشجویان بالقوه ای است که قصد تحصیل در استونی را دارند. استونی دارای دانشگاه های متعددی در زمینه های مختلف است که می توانید برای تحصیلات تکمیلی هم استفاده کنید. کشوراستونی یکی از کشورهای بین المللی است که با پذیرش محققان و دانشجویان از سراسر جهان وجهه جدیدی به کشور خود بخشیده است.

استونی که چندین دانشگاه بین المللی معروف در سطح جهانی دارد می تواند مدارک تحصیلی معتبری به فارغ التحصیلان اعطا می کند. در این مقاله سعی کرده ایم مدارک لازم برای ویزای تحصیلی استونی و شرایط اخذ ویزای تحصیلی استونی را برای شما توضیح دهیم. همچنین می توانید برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های استونی و اطلاع از شرایط مهاجرت تحصیلی با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

اخذ ویزای تحصیلی در استونی

کم جمعیت ترین کشور اتحادیه اروپا، استونی است که 1.3 میلیون نفر جمعیت دارد و مساحت آن 45227 کیلومتر مربع است. این کشور در سواحل شرقی دریای بالتیک قرار دارد و با روسیه و لتونی مرزهای زمینی دارد. از یک سرزمین اصلی و 2222 جزیره تشکیل شده است که اکثر آنها مسکونی نیستند. تالین، پایتخت استونی، بهترین شهر قرون وسطایی در شمال اروپا حفظ شده است، و بنابراین یک آهنربا برای گردشگری است.

علاوه بر این، استونیایی ها می توانند حداقل به یک زبان دیگر مانند انگلیسی، روسی، فنلاندی یا آلمانی صحبت کنند. آیا می دانید با ویزای دانشجویی استونی می توانید در استونی زندگی، تحصیل و کار کنید؟ آیا نحوه دریافت این ویزا را در نظر گرفته اید اما هنوز به وضوح نیاز دارید؟ اگر شما دانشجویی هستید که اهل استونی یا کشورهای اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا (از جمله سوئیس) نیستید به ویزای تحصیلی استونی نیازمندید.

در جدول زیر شاهد تعداد متقاضیان تحصیل در کشور استونی می باشید:

سالتعداد
20213183
20224169
20234810

هزینه درخواست ویزای تحصیلی استونی

بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی، هزینه درخواست ویزای تحصیلی استونی برای اتباع خارجی که قصد دریافت ویزای تحصیلی این کشور را دارند، بسیار پایین تر است. البته لازم به ذکر است که هزینه درخواست ویزای تحصیلی استونی بسته به کنسولگری که از آن درخواست خود را ثبت می کنید، متفاوت است. اما به طور میانگین افرادی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی استونی جهت تحصیل در این کشور هستند باید هزینه 90€ (یورو) را به کنسولگری این کشور پرداخت کنند. همچنین بسته به وضعیت متقاضیان، مقامات استونی به آنها اجازه می دهند هزینه درخواست ویزا را به صورت آنلاین، در محل درخواست ویزا پرداخت نمایند. همچنینی متقاضیان می توانند هزینه درخواست ویزا را از طریق حواله بانکی پرداخت کنند. در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای تحصیلی کشورهای مختلف اروپایی را با یکدیگر مقایسه فرمایید:

هزینه درخواست ویزای تحصیلی کشورهای مختلف اروپایی

شرایط ریجکتی ویزای تحصیلی استونی

بسیاری از افرادی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی استونی هستند، متاسفانه حین درخواست ویزای تحصیلی خود با ریجکتی ویزا مواجه می شوند. عوامل بسیاری در ریجکتی ویزای تحصیلی استونی برای متقاضیان وجود دارد، که رعایت نکردن هر یکی از این عوامل باعث ریجکت شدن ویزای تحصیلی آنها می شود. بنابراین ویزای تحصیلی استونی را می توان ریجکت کرد، در صورتی که مقامات ذیصلاح استونی به این نتیجه برسند که شرایط صدور ویزا دیگر برآورده نشده است یعنی متقاضیان دیگر یک سند مسافرتی معتبر ندارند. علاوه بر این اگر هنگام تصمیم گیری در مورد ریجکتی ویزای خود در استونی هستید، مهلتی برای خروج شما توسط مقامات استونی داده می شود. اگر در این مدت استونی را ترک نکینید، در این صورت اقامت غیر قانونی در استونی محسوب می شود. یکی از اصلی ترین عواملی که باعث ریجکتی ویزای تحصیلی استونی برای متقاضیان می شود، عدم ارائه الزامات ورود به افسر مرزی توسط دارنده ویزا می باشد.

انواع ویزاهای تحصیلی استونی

برای تحصیل در یک برنامه انتخابی در استونی به اجازه اقامت موقت نیاز دارید. اگر بخواهید یک سال در استونی تحصیل کنید به ویزای دانشجویی استونی نیاز دارید. اگر برنامه شما بیش از 1 سال باشد، به اجازه اقامت موقت نیاز خواهید داشت. اگر اهل اتحادیه اروپا یا EEA یا سوئیس نیستید، باید برای ویزای دانشجویی برای تحصیل در استونی در سفارت یا کنسولگری استونی در کشور خود درخواست دهید. لیست وزارت امور خارجه را بررسی کنید. با این حال، نوع ویزای مورد نیاز شما بستگی به مدت زمان تحصیل در این کشور دارد. علاوه بر این، اگر شما یک تبعه اتحادیه اروپا یا EEA یا سوئیس هستید، برای تحصیل تا 3 ماه در استونی نیازی به ویزا ندارید. با این وجود، فرض کنید مطالعات شما فراتر از آن خواهد بود. در این صورت، باید محل اقامت خود را ثبت کرده و برای کارت شناسایی استونی درخواست دهید.

در اینجا انواع ویزای دانشجویی استونی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید:

  • ویزای تحصیلی کوتاه مدت: این ویزای تحصیلی به شما امکان می دهد تا 90 روز در 180 روز در استونی زندگی کنید. برای آموزش، دوره ها یا کنفرانس ها مناسب است.
  • ویزای تحصیلی بلند مدت: این ویزا به شما امکان می دهد تا یک سال در استونی تحصیل کنید.
  • اجازه اقامت موقت: اگر تا 5 سال در استونی زندگی و تحصیل کنید، به اجازه اقامت موقت نیاز خواهید داشت.

انواع ویزاهای تحصیلی استونی

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی استونی

برای درخواست ویزای دانشجویی استونی، باید مدارک معینی را ارائه دهید. شما باید حداقل 3 ماه پاسپورت معتبر داشته باشید. اگر ویزای قبلی دارید، می توانید یک کپی آن را پیوست کنید. باز هم اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما سالم است. 2 عکس جدید به اندازه پاسپورت: که عکس ها باید حداقل 6 ماه جاری باشند. آنها همچنین باید رنگ آمیزی شده و در زمینه روشن گرفته شوند. همچنین شما باید فرم درخواست ویزای دانشجویی استونی را به صورت آنلاین تکمیل کنید. سپس آن را در نسخه چاپی چاپ کرده و امضا کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام فضاها را به درستی پر کنید. نامه ای مبنی بر اینکه چرا می خواهید وارد استونی شوید را نیز باید ارائه دهید. برای هزینه ویزا باید هزینه ای معادل €100 (یورو) بپردازید. شما آن را همراه با ارسال فرم درخواست خود در سفارت یا کنسولگری پرداخت خواهید کرد.

برای اخذ ویزای تحصیلی استونی به نامه پذیرش نیاز دارید. نامه پذیرش شما باید از طرف دانشگاه باشد و آن را به عنوان مدرک ثبت نام خود در دانشگاه ارسال کنید. صورت ‌حساب بانکی نیز نیاز است. یک سند ثابت می ‌کند که می ‌توانید در طول اقامت خود در استونی به نیازهای مالی خود رسیدگی کنید و گردش حساب های تا 6 ماه پیش شما و یا قیم شما مورد نیاز است. بیمه درمانی هم لازم است. این مدرک معتبر بیمه درمانی در استونی و منطقه شنگن است. اگر بیمه درمانی با حداقل ارزش €30000 (یورو) $35500 (دلار) به دست آورید، کمک خواهد کرد. تایید پرواز و محل اقامت ثابت می کند که شما مکانی برای زندگی در استونی دارید. این می تواند محل اقامت دانشجویی، رزرو هتل، قرارداد اجاره یا اقامت یکی از اعضای خانواده شما در استونی باشد.

در بخش زیر شاهد مدارک لازم برای ویزای تحصیلی استونی می باشید:

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی استونی

 

 مراحل اخذ ویزای تحصیلی استونی

برای دریافت ویزای تحصیلی استونی باید مراحلی که ذکر می کنیم را دنبال کنید. با سفارت یا کنسولگری استونی در کشور محل اقامت خود وقت ملاقات رزرو کنید. فرم درخواست خود را به همراه رسید پرداخت و سایر مدارک لازم ارسال کنید. این می تواند به صورت یک ایمیل یا پیام متنی باشد. بازخورد موفقیت آمیز درخواست ویزای خود را از سفارت یا کنسولگری دریافت کنید. با مدارک لازم به استونی سفر کنید. برای اجازه اقامت موقت استونی اقدام کنید. شما این کار را در دفتر خدمات هیئت گارد مرزی پلیس استونی PBGB انجام خواهید داد. سابقه کیفری را از پلیس کشور خود دریافت کنید که در آن سابقه جنایی شما ذکر شده است. علاوه بر ارائه مدارک، اگر در ابتدا به زبان انگلیسی نیستند، باید آنها را به انگلیسی ترجمه کنید.

در بخش زیر شاهد مراحل اخذ ویزای تحصیلی استونی هستید:

مراحل اخذ ویزای تحصیلی استونی

کار حین تحصیل در استونی

برای شرایط کار ضمن تحصیل در استونی باید بگوییم که اگر دوره تحصیل شما بیش از یک سال باشد، به مجوز کار موقت نیاز خواهید داشت. شما باید مدارک مناسب را ارائه دهید. با اجازه اقامت موقت، می توانید تا 5 سال در استونی زندگی کنید. هنگامی که اجازه اقامت موقت خود را دریافت می کنید، می توانید آدرس محل اقامت خود را در دفتر ثبت جمعیت ثبت کنید. شما همچنین واجد شرایط کار تا 15 ساعت (پاره وقت) در هفته و 40 ساعت (تمام وقت) در تعطیلات خواهید بود. به عنوان یک کارگر، مانند استونیایی ها مالیات خواهید پرداخت. علاوه بر این، از آنجایی که زبان انگلیسی در این کشور به طور گسترده صحبت می شود، می توانید به راحتی کاری پیدا کنید که به انگلیسی به عنوان زبان استاندارد نیاز دارد.

با ویزای تحصیلی خود می توانید در استونی کار کنید تا زمانی که شرایط کار را رعایت کنید. بنابراین، کار شما نباید روی مطالعه شما تأثیر بگذارد. به یاد داشته باشید، شما باید امتحانات خود را بگذرانید، وظایف تحصیلی خود را انجام دهید و برنامه خود را در محدوده زمانی کامل کنید. با ویزای دانشجویی، اعضای خانواده شما می توانند از طریق ویزای خانوادگی استونی برای پیوستن به شما درخواست دهند. آنها می توانند در طول یک سالی که در کشور سپری می کنید با شما بمانند. این مورد در مورد اجازه اقامت موقت نیز صدق می کند. عضو خانواده شما می تواند برای 5 سال اقامت در استونی درخواست دهد. لطفاً برای دریافت لیست مدارک مورد نیاز، به وب سایت پلیس استونی و هیئت گارد مرزی مراجعه کنید.

در نمودار زیر شاهد نرخ اشتغال دانشجویی در استونی هستید:

نرخ اشتغال دانشجویی در استونی

 

مواعد زمانی ویزای تحصیلی استونی

دریافت ویزای دانشجویی و آغاز تجربه تحصیل در استونی شما حدود 10 تا 30 روز طول می کشد. شمارش معکوس از روزی که درخواست خود را ارسال کنید آغاز می شود. هنگامی که درخواست شما آماده شد، یک ایمیل یا پیامک حاوی نتیجه ویزای خود از سفارت یا کنسولگری استونی در کشور خود دریافت خواهید کرد. مدت زمان استاندارد ویزای دانشجویی در استونی 1 سال است. با این وجود، اگر به دلیل ماهیت تحصیلات خود بخواهید بیش از 1 سال بمانید، باید اجازه اقامت موقت دریافت کنید. با این مجوز می توانید به مدت 5 سال در استونی بمانید.

ویزای دانشجویی فقط برای 1 سال طراحی شده است. اگر بیش از 1 سال را در آنجا سپری کنید، باید اجازه اقامت موقت را در PBGB دریافت کنید. اگر تحصیلات خود را در استونی کامل کنید، می توانید تا 9 ماه در این کشور بمانید تا شغل مناسبی در آنجا پیدا کنید. بنابراین، شما باید برای اقامت طولانی مدت در مرز پلیس درخواست دهید. اگر شغل خوبی پیدا کردید، می توانید برای اجازه اقامت موقت درخواست دهید تا بتوانید به مدت 5 سال در استونی زندگی کنید. پس از آن، می توانید برای مجوز کار دائمی خود که می تواند توانایی زندگی نامحدود در استونی را به شما بدهد مراجعه کنید.

اقامت دائم با ویزای تحصیلی استونی

پس از 5 سال زندگی در استونی، می توانید برای اجازه اقامت دائم استونی درخواست دهید. با این حال، زندگی در این کشور به مدت 5 سال به عنوان دانشجو، واجد شرایط بودن برای درخواست فوری اجازه اقامت شما را تضمین نمی کند. به عنوان یک دانشجو، تنها نیمی از اجازه اقامت موقت شما برای شما حساب می شود. شما فقط 2.5 سال در طول تحصیل خود در کشور گذرانده اید. همه بین المللی باید بیمه درمانی دریافت کنند. این به این دلیل است که بیمه سلامت استونی دانشجویان را تحت پوشش قرار نمی دهد. شما باید برای پوشش بیمه درمانی خصوصی یا بین المللی اقدام کنید. بیمه باید تمام مسائل مربوط به سلامت از جمله صدمات را پوشش دهد. باید برای بقیه مدت اقامت شما در کشور معتبر باشد. از آنجایی که برای ویزای استونی درخواست می دهید، قبل از آمدن به این کشور باید بیمه مسافرتی را اضافه کنید.

اقامت دائم با ویزای تحصیلی استونی

اخذ شهروندی استونی

طبق قانون شهروندی استونی، یک فرد می تواند به یکی از روش های زیر شهروند استونی شود. با تولد مثلا اگر فردی در استونی به دنیا آمده باشد یا یکی از والدینش تبعه استونی باشد، شهروند استونی است. با اخذ تابعیت در صورتی که افراد دارای شرایط مندرج در قانون شهروندی باشند، می توانند با اخذ تابعیت، شهروند استونی شوند. به عنوان مثال، متقاضی باید حداقل 8 سال در استونی سکونت داشته باشد، چه از طریق تحصیل در مقاطع مختلف استونی چه از طریق کار زبان استونیایی را بداند و با قانون اساسی استونی آشنا باشد. از نظر تبار اگر والدین شخصی شهروند هیچ کشوری نباشند، اما یکی از والدین شهروند استونی باشد، کودک به طور خودکار شهروند استونی می شود.

دانشگاه های برتر استونی

دانشگاه تارتو بهترین دانشگاه استونی برای تدریس و تحقیق است که در دومین شهر بزرگ استونی واقع شده است. این دانشگاه از چهار دانشکده هنر و علوم انسانی، علوم اجتماعی، پزشکی و علوم و فناوری تشکیل شده است. در حالی که بیشتر دوره ها به زبان استونیایی تدریس می شوند، برخی از برنامه ها به زبان انگلیسی هستند و به طور مداوم در حال افزایش هستند. بیش از یک چهارم دانشجویان دانشگاه استونی در دانشگاه UT تحصیل می کنند، به ویژه در رشته پزشکی، جایی که این دانشگاه تنها دانشگاه دارای مجوز برای تدریس این موضوع است. علاوه بر این، UT بیش از نیمی از خروجی تحقیقاتی استونی را به خود اختصاص داده است، عمدتاً در زمینه های علمی.

دانشگاه UT خانه 14000 دانشجو از جمله بیش از 1300 زبان آموز بین المللی از بیش از 70 کشور است. همچنین یکی از اعضای فعال شبکه اوترخت و گروه کویمبرا، دو سازمان برجسته برای بین ‌المللی‌ سازی و آموزش و پژوهش با کیفیت در دانشگاه‌های اروپایی است. دانشگاه تالین یکی از بزرگترین دانشگاه های تحقیقاتی دولتی است که در مرکز تالین، پایتخت استونی یافت می شود. این دانشگاه برتر در استونی در سال 1919 به عنوان سمینار معلمان تأسیس شد، در طول سال ها با چندین دانشگاه و مرکز تحقیقاتی ادغام شد و در سال 2015 تحت یک اصلاح ساختاری قرار گرفت که آن را به شکل امروزی تبدیل کرد. این دانشگاه اکنون شامل شش دانشکده است: علوم طبیعی و بهداشت، حکومت داری، حقوق و جامعه، علوم تربیتی، علوم انسانی، فناوری های دیجیتال، و فیلم، رسانه، هنر و ارتباطات. همچنین نه واحد تحقیقاتی و کالج هاپسالو را مدیریت می کند.

دانشگاه های تخصصی استونی

دانشگاه فناوری تالین، یکی از بهترین دانشگاه‌های استونی برای دانشجویان بین‌المللی، تنها دانشگاه فنی این کشور است. این شهر در پایتخت تالین واقع شده است و در آنجا مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه فناوری اطلاعات، تجارت و حکمرانی، علم و مهندسی ارائه می دهد و همچنین یک آکادمی دریایی را مدیریت می کند. اکثر دوره ها به زبان استونیایی تدریس می شوند، اما TalTech بیش از 30 برنامه تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. از نظر تحقیقات، TalTech در حال حاضر بر ساختمان‌های با انرژی نزدیک به صفر، مواد سلول‌های خورشیدی، بیوتکنولوژی، بیو رباتیک و موارد دیگر تمرکز دارد.TalTech در یک پردیس 55 هکتاری در منطقه Mustamäe در تالین، تنها دانشگاه پردیس در کشورهای بالتیک واقع شده است. این پردیس دارای امکانات آموزشی و تحقیقاتی پیشرفته، یک پارک علمی، بسیاری از شرکت‌های با فناوری پیشرفته، اقامتگاه‌ها و امکانات رفاهی، و قلعه گلن قرن نوزدهمی است.

دانشگاه علوم زیستی استونی، مؤسسه آکادمیک و تحقیقاتی پیشرو در زمینه توسعه پایدار منابع طبیعی است. این دانشگاه در بین 100 دانشگاه برتر جهان برای برنامه های کشاورزی و جنگلداری رتبه بندی شده است EMU در حفظ میراث و زیستگاه نیز تخصص دارد. دانشجویان بین المللی که حامیان بزرگ محیط زیست هستند، تجربه آکادمیک غنی در EMU خواهند داشت. آکادمی هنر استونی یک دانشگاه دولتی در تالین است که آموزش عالی در زمینه هنر، تاریخ هنر، رسانه، طراحی، معماری، و حفاظت و مرمت ارائه می دهد. این دانشگاه برتر در استونی خلاقیت و نوآوری در فرهنگ بصری و همچنین مهارت های فنی و عملی را ترویج می کند. برنامه‌های آکادمی هنر استونی چند رشته‌ای هستند و به هنرمندان و طراحان این امکان را می‌دهند که جسورانه آزمایش کنند و دوره‌های خود را خارج از تخصص خود بگذرانند.

در بخش زیر شاهد دانشگاه های برتر استونی می باشید:

 

مزایای اخذ شهروندی استونی

اگر خارجی هستید و در استونی زندگی می کنید می توانید برای شهروندی استونی اقدام کنید. دریافت شهروندی استونی مزایای زیادی دارد. یکی از مزایای اصلی این است که می توانید بدون ویزا به بیش از 160 کشور جهان سفر کنید. مزیت دیگر این است که می توانید در هر حرفه ای در استونی کار کنید. شما همچنین حق رای دادن و نامزدی در انتخابات محلی و ملی را دارید. به عنوان یک شهروند استونی، شما همچنین حق اقامت دائم در استونی را دارید. شما می توانید به عنوان یک شهروند استونی به خدمات مختلف اجتماعی و مزایای مراقبت های بهداشتی دسترسی داشته باشید. در نهایت، اگر زمانی نیاز به سفر به خارج از کشور داشته باشید، شهروندی استونی دریافت ویزا را آسان تر می کند. برای اخذ اقامت استونی از طریق تحصیل با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در باب ویزای تحصیلی استونی

در این بخش به متداول ترین سوالات شما در خصوص مقاله ویزای تحصیلی استونی پاسخ خواهیم داد:

  • آیا دانشجویان بین المللی می توانند در استونی کار کنند؟ کار در استونی به عنوان یک دانشجوی بین المللی نیازی به مجوز کار اضافی ندارد. شما همچنین می توانید تا 15 ساعت در هفته کار کنید و باید مطمئن شوید که شغل شما بر تحصیل شما تأثیر نمی گذارد.
  • دریافت ویزای دانشجویی استونی چقدر طول می کشد؟ دریافت ویزای دانشجویی استونی شما حدود 10 تا 30 روز طول می کشد. شمارش معکوس از روزی که درخواست خود را ارسال کنید آغاز می شود. هنگامی که درخواست شما آماده شد، یک ایمیل یا پیامک حاوی نتیجه ویزای خود از سفارت یا کنسولگری استونی در کشور خود دریافت خواهید کرد.
  • آیا گرفتن ویزای استونی آسان است؟ با توجه به نرخ رد شدن در سال اخیر، استونی یکی از ساده ترین کشورها برای دریافت ویزا بود. تنها %2 رد شد. این بدان معناست که %98 از متقاضیان ویزا برای اقامت کوتاه مدت در منطقه شینگن دریافت می کنند.
  • درآمد دانش آموزان در استونی چقدر است؟ از سال 2020، یک دانشجوی بین المللی در استونی می تواند €3.48 (یورو) در ساعت درآمد ناخالص داشته باشد. بنابراین، اگر به صورت تمام وقت کار کنید، ماهیانه 584€ یورو درآمد خواهید داشت.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *