مهاجرت تحصیلی اسکاتلند

رشته هوافضا در اسکاتلند

رشته هوافضا در اسکاتلند

رشته هوافضا در اسکاتلند یکی از رشته های مهم مهندسی در این کشور است. اسکاتلند یکی از کشورهای فعال بریتانیا در بخش هوافضا است. 18% از صنعت هوافضای بریتانیا را به خود اختصاص داده است. بخش هوافضا اسکاتلند سریعتر از هر جای دیگر در بریتانیا در حال رشد است و هدف آن رشد ارزش 4 میلیارد £ (پوند) تا سال 2030 است. این بخش بالاترین فعالیت مربوط به فضا در اروپا را دارد. در واقع، گلاسگو بیش از هرجای دنیا خارج از هوستون ماهواره تولید می کند.

اسکاتلند ریشه های اساسی در ساخت ماهواره، ساخت موشک، داده ها و تحقیقات در این بخش دارد. با تحولات جدید مانند اولین فرودگاه فضایی مداری انگلستان، اکنون زمان مناسبی برای پیوستن به صنعت فضایی در حال رشد اسکاتلند است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله رشته هوافضا در اسکاتلند جهت کار و تحصیل را بررسی کرده اند.

صنعت رشته هوافضا در اسکاتلند

بخش هوافضا اسکاتلند سریعتر از هر جای دیگر در بریتانیا در حال افزایش است و این بخش بالاترین فعالیت مربوط به فضا در اروپا را دارد. از ساخت کشتی گرفته تا کشتی های موشکی، اسکاتلند اکنون بیش از هر جای دیگر خارج از کالیفرنیا ماهواره می سازد. تولیدکنندگان داخلی مانند AAC Clyde Space در این فضا پیش قدم شده اند و به جهانیان نشان داده اند که اسکاتلند مکانی برای تولید ماهواره های کوچک است. با توجه به اینکه پیشگامان صنعت مانند سرمایه گذار داخلی ایالات متحده Spire اکنون ماهواره های خود را به طور کامل در اسکاتلند طراحی، ساخت و آزمایش می کنند. مراکز نوآوری و تحقیق و توسعه اسکاتلند به طور مستمر سخت کار می کنند تا تولید را سریعتر، ارزان تر و هوشمندتر کنند.

نمونه بارز آن موسسه ملی تولید اسکاتلند (NMIS) است، یک مرکز نوآوری به رهبری صنعت به میزبانی دانشگاه استراثکلاید، گردآوری بخش های خصوصی و دولتی برای تبدیل مهارت ها، بهره وری و نوآوری است.

بررسی صنعت هوافضا در اسکاتلند

درآمد کار رشته هوافضا در اسکاتلند

کمبود مهندس هواپیما در اسکاتلند تضمین می کند که مهارت های شما در سطح محلی، ملی و بین المللی مورد تقاضای شرکت های هوافضا قرار خواهد گرفت و به شما این امکان را می دهد که در طراحی، ساخت یا نگهداری نقش خود را به عهده بگیرید. فرصت های شغلی شامل مدیریت ارشد و نقش تکنسین هواپیما و همچنین طراحی و نگهداری هواپیماهای ساختاری و غیره است. شما به عنوان یک فارغ التحصیل مهندسی هوافضا مهارت های گسترده ای را برای عهده دار شدن در نقش های طراحی، تحقیق، توسعه، ساخت یا نگهداری در مدیریت، تکنسین، تعمیر و نگهداری و طراحی خواهید داشت.

اتمام موفقیت آمیز کارشناسی در این رشته امکان پیشرفت تحصیلات تکمیلی در یکی از برنامه های تحصیلات تکمیلی یا کارشناسی ارشد را فراهم می کند. اگر موفق به اتمام تحصیلات تکمیلی شوید، می توانید به تحصیل در مقطع دکترا ادامه دهید.

  • در حال حاضر حقوق ماهیانه کار در اسکاتلند در رشته هوافضا به صورت متوسط 4000£ (پوند) ماه است.
  • همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور استونی به میزان 2100£ (پوند) و در بیشترین حالت 7600£ (پوند) می باشد.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور اسکاتلند را بررسی کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل هوافضا در اسکاتلند

بازار کار رشته هوافضا در اسکاتلند

اسکاتلند دارای سابقه طولانی در تولید پیشگامان، دانشمندان و مخترعانی است که راه را بر عهده دارند. از ابتدای استفاده از رادار تا کشف ترکیب حلقه های زحل، نوآوران اسکاتلند مرزها را رد می کنند و به آینده نگاه می کنند. بنابراین، جای تعجب نیست که اسکاتلند به مرز پرتاب در انگلستان تبدیل شده است و یکی از اولین پایگاه های مداری در سرزمین اصلی اروپا خواهد بود. سایت های پرتاب توانایی برای طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره های کوچک را تکمیل می کنند. گرچه اسکاتلند 9٪ از جمعیت انگلستان را تشکیل می دهد، اسکاتلند 18٪ از کل نقشهای فضایی را در خود جای داده است. بازار کار رشته هوافضا در این کشور متشکل از بیش از 7500 فرد با استعداد است که در بخش های مختلف مشغول به کار هستند.

اسکاتلند همچنین به شدت در بخش های دیگر مانند مهندسی پیشرفته، ساخت و هوا و فضا نمایندگی دارد. این صنایع می توانند مجموعه مهارت های زنجیره تأمین را که برای تنوع در فرصت های فضایی مناسب هستند، ارائه دهند و از تخصصی کاملاً تثبیت شده ارزش بیشتری کسب کنند.

  • تقاضای بین المللی برای هواپیماهای جدید همچنان رو به افزایش است و تولید کنندگان برای برآورده ساختن نیازهای هواپیمایی برای هواپیماهای تمیزتر و کم مصرف، تولید خود را افزایش می دهند.
  • صنعت هوافضا در اسکاتلند در این صنعت جهانی نقشی اساسی دارد و به تولید موفق ترین هواپیماهای تجاری جهان کمک می کند.
  • ارزش تحویل هواپیماهای سال گذشته در اسکاتلند به 1.8 میلیارد £ (پوند) رسیده است.
  • هوا فضا در حال گسترش رونق و ایجاد مشاغل با ارزش بالا در اسکاتلند است.

تحصیل رشته هوافضا در اسکاتلند

تحصیل رشته هوافضا و اخذ مدرک تحصیلی در این رشته لازمه ورود به بازار کار این رشته در اسکاتلند است. خوشبختانه دانشگاه های اسکاتلند برخی از برنامه های خود را به رشته هوافضا و هوانوردی اختصاص داده اند. البته این برنامه های ظرفیت های مشخصی دارند و رقابت برای ورود زیاد است. لذا باید رزومه قوی داشته باشید. برای مثال علاوه بر داشتن مدرک تحصیلی با معدل بالا، تجربه کاری در این زمینه یک امتیاز به شمار می آید. در هر صورت پس از پذیرش از دانشگاهی در اسکاتلند می توانید ویزای تحصیل در اسکاتلند را دریافت کنید و در این رشته تحصیل کنید.

از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته هوافضا در اسکاتلند در زیر معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه گلاسکو
2دانشگاه غرب اسکاتلند
3دانشگاه استراثکلاید
4دانشگاه UHI اسکاتلند

تحصیل مهندسی هوانوردی در دانشگاه گلاسکو اسکاتلند

مهندسی هوانوردی در مورد چگونگی طراحی، ساخت و انرژی هواپیماها، نحوه استفاده و نحوه کنترل آنها برای عملکرد ایمن است. شما در آزمایشگاه های عملی از جمله اجرای یک موتور جت و یک دوره آزمایش پرواز در هواپیمای Jetstream در طول 5 سال شرکت خواهید کرد. در سال اول خود، شما دوره های مهندسی هوانوردی، ریاضیات، دینامیک، الکترونیک، مواد، استاتیک، ترمودینامیک و مهارت های مهندسی را خواهید گذراند. این رویکرد میان رشته ای همچنین باعث می شود در پایان سال 1 در صورت تمایل به انجام سایر رشته های مهندسی، تغییر کاربری آسان باشید. در سال 2 شما مکانیک سیالات، دینامیک، مهندسی هوانوردی، ترمودینامیک و ریاضیات را مطالعه خواهید کرد.

در سال 3 شما با طراحی هواپیما آشنا خواهید شد. شما شروع به تجزیه و تحلیل و درک رفتار هواپیما، عملکرد هواپیما و سیستم های پیشرانه می کنید و تجزیه و تحلیل دقیق اجزای سازنده هواپیما را انجام می دهید. در سال 4 شما با برخی از مفاهیم پیشرفته در هوانوردی سر و کار خواهید داشت، از جمله مطالعه مواد کامپوزیت، خاصیت کشش هوا، آیرودینامیک با سرعت بالا، دینامیک سیالا ، پویایی پرواز و تئوری کنترل. شما یک پروژه را به عهده خواهید گرفت. در سال 5 دانشجویان در مورد کیفیت کار با هواپیما، عملیات هواپیما و تکنیک های پیشرفته تجزیه و تحلیل ساختاری یاد می گیرند. طی سال های 4 و 5 طیف وسیعی از دوره های اختیاری در دسترس است که به شما امکان می دهد تا علایق خود را توسعه داده و دنبال کنید.

برنامه های درسی مهندسی هوانوردی در دانشگاه گلاسکو اسکاتلند

برنامه های درسی مهندسی هوانوردی در دانشگاه گلاسکو اسکاتلند

در این برنامه دانشجویان به امکانات آزمایشی پیشرفته که بخشی از تسهیلات ملی تونل باد در انگلستان هستند دسترسی دارند. دانشجویان سال آخر 6 ماه در صنعت، دانشگاه خارج از کشور یا در امکانات تحقیقاتی دانشگاه گلاسگو مستقر می شوند. این برنامه توسط انجمن هوانوردی سلطنتی معتبر شناخته شده است و در مرحله اعتبارسنجی مجدد با موسسه مهندسان مکانیک است. برنامه های درسی ارائه شده شامل:

سال تحصیلیدروس
اولمهندسی هوافضا 1، الکترونیک آنالوگ 1، طراحی و ساخت 1، مهارت های مهندسی 1، مواد 1، دینامیک 1، ریاضیات مهندسی 1، استاتیک 1 و ترمودینامیک 1
دوماقتصاد خرد ، پروژه طراحی هوافضا 2، مقدمه ای در هوانوردی 2، ریاضیات 2، الکترونیک قدرت 2، ترمودینامیک 2، مهارت های مهندسی 2، مکانیک سازه ها 2A، مکانیک سیالات 2

و ریاضیات مهندسی 2

سومایرودینامیک و مکانیک سیالات 3، طراحی هواپیما 3، کنترل 3، سیستم های ابزار و داده ها 3، شبیه سازی سیستم های مهندسی 3، دینامیک 3، پیشرانه و ماشین سازی 3، عملکرد هواپیما 3، مکانیک پرواز 3، آنالیز ساختاری هواپیما و طراحی 3 و ساختارها و مواد هواپیما 3
چهارم و پنجم1 پروژه طراحی هوافضا 4، پروژه فردی 4 و عناصر قانون مهندسان

مهندسی هواپیما در دانشگاه غرب اسکاتلند

این برنامه مهارت های متناسب با طراحی هواپیما، ساخت، طراحی آیرودینامیکی و ساختاری و تعمیرات و تعمیرات اساسی را برای شما فراهم می کند. این برنامه که با مشارکت کارفرمایان صنعت هوافضا طراحی شده است، بازدید از سازمان هایی مانند Spirit AeroSystems و British Airways را انجام می دهد در حالی که تعدادی از پروژه های افتخار سال آخر با همکاری صنعت انجام می شود. کمبود مهندس هواپیما تضمین می کند مهارت های شما در سطح محلی، ملی و بین المللی مورد تقاضای شرکت های هوافضا قرار خواهد گرفت و به شما این امکان را می دهد که در طراحی، ساخت یا نگهداری نقش خود را به عهده بگیرید.

فرصت های شغلی شامل نقش مدیریت ارشد، تکنسین ها، طراحی و نگهداری هواپیماهای ساختاری است. صنعت هوافضا محلی به طور مكرر فارغ التحصیلانی را از این برنامه استخدام می كند و این كارفرمایان همچنین از اطمینان از مناسب بودن آن برای مشاغل هوایی محلی، ملی و بین المللی می رسانند.

برنامه های مهندسی هواپیما در دانشگاه غرب اسکاتلند

این برنامه دارای تعدادی ماژول تخصصی با استفاده از نرم افزار استاندارد صنعت مانند طراحی CATIA v5 و ANSYS Fluent، مکانیک سیالات محاسباتی (CFD) است. مباحث شامل آیرودینامیک و عملکرد هواپیما، مواد کامپوزیت و طراحی سازه ها و سیستم های هوافضا می باشد و اینها با مباحث مهندسی سنتی از جمله مدیریت پروژه و تحلیل عناصر محدود (FEA) تکمیل می شوند. یکی دیگر از زمینه های مطالعه مورد علاقه خاص صنعت هوافضا مواد کامپوزیت است.

سالشرح
سال 1استاتیک و دینامیک، مواد و ریاضیات کاربردی پایه ای برای طراحی مهندسی است. مطالعات حرفه ای و صنعتی در کنار توسعه مهارت ها در ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شده است.
سال 2عناوین شامل طراحی سازه ها و سیستم های هوافضا، مقاومت مواد، تئوری ارتعاشات، مایعات حرارتی، مواد و فناوری ساخت است.
سال 3مهارت در طراحی و مکانیک کاربردی افزایش یافته است. آیرودینامیک و عملکرد هواپیما، سیستم های هوشمند و فناوری های کنترل، طراحی و مدل سازی هواپیما، تکنیک های پیشرفته تجزیه و تحلیل و شبیه سازی مبتنی بر کامپیوتر، همراه با مهارت های مدیریت پروژه معرفی شده است.
سال 4درک آیرودینامیکی در حالی که طراحی، تجزیه و تحلیل و آزمایش ساختارهای کامپوزیت معرفی شده است، افزایش می یابد. طراحی مهندسی با کمک رایانه بیشتر از طریق تجزیه و تحلیل عناصر محدود و پویایی سیالات محاسباتی بررسی می شود. طراحی مفهومی هواپیما و یک پروژه اصلی یادگیری را در سال 4 کامل می کند.

شرایط کار پس از تحصیل در اسکاتلند توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح داده شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *