مهاجرت تحصیلی استونی

رشته هوافضا در استونی

رشته هوافضا در استونی

رشته هوافضا در استونی یکی از رشته های در حال توسعه است. استونی به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته اروپا در حال تلاش برای توسعه صنعت استونی است. علاقه مندان به رشته هوافضا در کشور استونی می توانند در آکادمی هوانوردی استونی برنامه های مختلف در این رشته را پیدا کنند. البته زبان تحصیل در این رشته غالبا به زبان استونیایی است و نیاز به تسلط در حد B2 است. استونی در حال تلاش است تا صنعت هوافضای خود را توسعه دهد و پیش بینی می شود شرکت های بیشتری در این زمینه در کشور استونی فعالیت کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله رشته هوافضا را در استونی بررسی کرده اند و اطلاعات خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند.

توسعه هوافضا و هوانوردی در استونی

هواپیمایی یک بخش در حال افزایش در استونی است. این امر چیزی فراتر از ارتباط مستقیم و حمل و نقل مسافر است. این خوشه شرکت های فعال در زنجیره ارزش حمل و نقل هوایی را از ابتدا با فرودگاه ها و خطوط هوایی، با تعمیر و نگهداری، فناوری اطلاعات، تدارکات و حمل و نقل و پایان دادن به بخش گردشگری متصل می کند. در حال حاضر، هوانوردی حدود %3 از تولید ناخالص داخلی استونی را تشکیل می دهد. به عنوان مثال، این تقریباً 2 برابر حجم بخش الوار است. این بخش حداقل 5% را در آینده به خود اختصاص خواهد داد.

بخش هوانوردی در حال حاضر شامل مواردی مانند:

  • تالینا لنوجام (تالین و فرودگاه های منطقه ای)
  • فرودگاه تالین GH
  • هواپیمایی Nordic Aviation Grupp
  • فورت آئرو
  • Axinom Eesti
  • Airest
  • NA Advisory
  • Pakker Avio
  • Skeleton Technologies
  • آزمایشگاه های Operose و سرویس هواپیماهای Nordic است.

درآمد کار رشته هوافضا در استونی

مهندسان هوافضا فناوری های جدیدی را برای استفاده در حمل و نقل هوایی، سیستم های دفاعی و اکتشافات فضایی ایجاد می کنند که اغلب در زمینه هایی مانند طراحی ساختاری، هدایت، ناوبری و کنترل، ابزار دقیق و ارتباطات یا روش های تولید تخصص دارند. آنها همچنین ممکن است در نوع خاصی از محصولات هوافضا مانند حمل و نقل تجاری، جنگنده های نظامی، هلی کوپتر، فضاپیما یا موشک تخصص داشته باشند. مهندسان هوا فضا ممکن است در سیستم های آیرودینامیک، ترمودینامیک، مکانیک، پیشرانه، صوت، یا سیستم های هدایت و کنترل خبره باشند. مهندسان هوافضا همچنین در تجزیه و تحلیل، طراحی و بهره برداری از هواپیما در جو زمین نقش دارند. به همین دلیل، اصطلاحات هوا فضا و هوانوردی اغلب قابل تعویض هستند.

تکنسین های هواپیما و هلی کوپتر با تعمیر و نگهداری و تعمیر ساختارهای هواپیما یا هلیکوپتر، تعمیرات اساسی نیروگاه ها و واحدهای مکانیکی و با سیستم های الکتریکی ساده تر سرو کار دارند. تکنسین های هواپیمایی با تعمیر و نگهداری و تعمیر سیستم های الکتریکی در مقیاس بزرگ کار می کنند. تکنسین های اویونیک ملزم به داشتن دانش کامل در مورد مدارهای الکتریکی، مهارت در کار با گیج ها و دانش در مورد سیستم های الکترونیکی و مهارت در تعمیر آنها هستند. در حال حاضر حقوق ماهیانه کار در استونی در رشته هوافضا به صورت متوسط 3280€ (یورو) ماه است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور استونی به میزان 1680€ (یورو) و در بیشترین حالت 5060€ (یورو) می باشد.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور استونی را بررسی کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل هوافضا در استونی

تحصیل رشته هوافضا در استونی

در حالی که هنوز در دبیرستان هستید می توانید خود را برای مدرک مهندسی آماده کنید. قدم بعدی دانشگاه است. در یکی از مدارک مهندسی هوا فضا یا مهندسی هوانوردی شرکت کنید. برخی از مدارس هوا فضا را به عنوان یک فوق تخصص در برنامه های مهندسی مکانیک، صنعتی یا سیستم ارائه می دهند. مهندسی هوافضا یک نوع مهندسی “سیستم گرا” است. شما مکانیک سیالات (جریان هوا)، سازه ها، عملکرد خودرو و سیستم های پیشرانه را مطالعه خواهید کرد. نقش شما ادغام ساختار، مکانیک سیالات، پیشرانه و کنترل خواهد بود. اگر این مورد پسند شما نیست اما همچنان می خواهید در صنعت هوافضا کار کنید مهندسی برق را در نظر بگیرید. نیمی از افرادی که در هوا فضا کار می کنند دارای سابقه مهندسی برق هستند. این بدان دلیل است که نیمی از ماهواره ها و هواپیماها را اجزای الکترونیکی تشکیل می دهند!

گزینه دیگر رفتن به مهندسی مکانیک است. این کار باعث می شود شما روی اجزای مکانیکی مانند چرخ دنده های فرود هواپیما یا شاتل کار کنید. بهترین روش برای انتخاب برنامه این است که تصمیم بگیرید کدام منطقه هوافضا بیشتر شما را مورد توجه قرار می دهد. آیا شما یک فرد تحقیق و توسعه هستید یا بیشتر مناسب طراحی و ساخت هستید؟ برای برنامه هایی که مطابقت بیشتری با رویاهای شما دارند اعمال کنید. آکادمی هوانوردی استونی تنها مرجع تخصصی ارائه برنامه های آکادمیک هوانوردی در این کشور است.

از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته هوافضا در استونی شامل:

ردیفنام دانشگاه
1آکادمی هوانوردی استونی
2دانشگاه تالین استونی

تحصیل رشته هوافضا در آکادمی هوانوردی استونی

آکادمی هواپیمایی استونی آموزش عالی حرفه ای ارائه می دهد. برنامه 4 ساله تحصیلات به طور عمده به زبان استونیایی انجام می شود. رشته هوانوردی، مهم تر از همه و به دلیل توسعه مهندسی هوانوردی، بوجود آمده و رشد کرده است. برنامه درسی مهندسی هوانوردی شامل دو تخصص اصلی است:

  • سیستم های ارتباطی
  • و ناوبری و مهندسی هواپیما.

تخصص مهندسی هواپیما مهندسانی را آموزش می دهد که با ایجاد یا حفظ راه حل های پیشرفته در زمینه مکانیک، مکاترونیک و الکترونیک کار می کنند. مهارت ها و تجربه، متخصص مربوطه را قادر می سازد تا در زمینه های دیگر که نیاز به استفاده از راه حل های پیشرفته برای حل مشکلات فنی دارند، کار کند:

  • صنعت خودرو
  • حمل و نقل ریلی و غیره

در طول دوره تحصیل در استونی، دانشجویان تخصص مهندسی هواپیما دانش نظری و مهارت های عملی را به دست می آورند که به آنها امکان می دهد ساخت اصول عملیاتی و روش های عیب یابی سیستم های هواپیما، موتورها، قاب های هوا و دستگاه های خلبانی و ناوبری را درک کنند. دانشجویان همچنین دانش آیرودینامیک، طراحی، ساختار و ساخت هواپیما، انواع مختلف موتورها و اصول کار آنها، سیستم های اویونیک و تشخیص آنها، سیستم های ایمنی، عوامل انسانی و اقدامات قانونی مختلفی را که باید در آنها دنبال شود کسب می کنند. برای پذیرش، سطح مهارت زبان استونیایی متقاضی باید حداقل B2 توسط چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبانها (CEFR) باشد. دانشجویان خارجی می توانند در برنامه اراسموس + شرکت کنند.

تحصیل رشته هوافضا در آکادمی هوانوردی استونی

تحصیل مدیریت هواپیمایی در آکادمی هوانوردی استونی

متخصص مدیریت هواپیمایی مسئولیت مدیریت و توسعه شرکت یا زیرمجموعه های آن را بر عهده دارد. هدف از کار متخصص حمل و نقل هوایی اطمینان از عملکرد هماهنگ و روان همه زیرمجموعه های آن است بنابراین عملکرد کل شرکت را به طور کامل تسهیل می کند. زبان مطالعه این برنامه استونیایی است! چندین گزینه برای تخصص وجود دارد:

  • از مدیریت درآمد تا مدیریت ایمنی هواپیمایی
  • از نظارت بر حوزه هواپیمایی تا تجزیه و تحلیل بازاریابی.

دانشجویان دوره تخصص حمل و نقل هوایی در طول تحصیلات خود، در مورد سازمان کار شرکت های مختلف هواپیمایی اطلاعات کسب می کنند. در دوره های موضوعی نظری، زمینه های نظری لازم را به دانشجویان می دهند (موضوعات عمومی در هوانوردی، دوره های عمومی مربوط به تجارت که طی آن دانشجویان بر سازماندهی فعالیت های هواپیمایی و موضوعات تخصصی تمرکز می کنند). برای پذیرش، سطح مهارت زبان استونیایی متقاضی باید حداقل B2 توسط چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبانها (CEFR) باشد. در طی تمرینات تخصصی متعددی که از اولین سال تحصیل انجام می شود، دانشجویان علاوه بر استفاده از دانش نظری قبلاً به دست آمده، تصویری کلی از هواپیمایی به دست می آورند که بعداً تخصص موفق دانشجویان را تسهیل می کند.

صنعت هواپیمایی استونی

در سال گذشته، بیش از 3 میلیون مسافر از طریق فرودگاه تالین سفر کرده اند که بیش از 20 هزار مسافر داخلی، 11000 تن بار و نامه از طریق هواپیما جابجا شد. بازار داخلی اتحادیه اروپا برای همه شرکت های هواپیمایی اتحادیه اروپا کاملاً باز است و ارتباطات بین استونی و کشورهای ثالث تحت توافق نامه های درون دولتی است. مشهورترین مقصد سال گذشته برای پروازهای انجام شده از استونی، فرانکفورت، هلسینکی، ورشو و ریگا بود. فرودگاه دولتی تالین همچنین کنترل فرودگاه های منطقه ای در کورساره، کردلا، پارنو و تارتو، همچنین فرودگاه های روهنو و کیهنو را دارد. فرودگاه های Kuressaare ، Kärdla و Tartu نیز برای ترافیک هوایی بین المللی باز هستند. حمل و نقل هوایی توسط اقدامات قانونی اروپایی و ملی و همچنین سایر استانداردهای بین المللی مربوط تنظیم می شود.

وظایف وزارت امور اقتصادی و ارتباطات شامل تدوین قانون هواپیمایی و انطباق آن با مقررات اتحادیه اروپا و موافقت نامه های بین المللی است. خدمات ناوبری هوایی استونی، یک شرکت دولتی، وظیفه اطمینان از ناوبری هوایی ایمن و روان را بر عهده دارد و خدمات ترافیکی هوایی را در فضای هوایی منطقه اطلاعات پرواز تالین ارائه می دهد. علاوه بر این، این شرکت استفاده از فضای هوایی را کنترل می کند، خدمات ارتباطی و هشدار و مشاوره های مربوط به هواپیمایی را ارائه می دهد، اطلاعات مربوط به ترافیک هوایی را جمع آوری و توزیع می کند و تخصص را انجام می دهد. جهت بررسی هزینه تحصیل در استونی به مقالات ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *