مهاجرت تحصیلی اسلواکی

رشته هوافضا در اسلواکی

رشته هوافضا در اسلواکی

رشته هوافضا در اسلواکی نیز همانند سایر کشورهای اروپایی دنبال می شود. البته اسلوکی به نسبت در این صنعت ضعیف تر عمل کرده است. تنها دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی برنامه های هوافضا و هوانوردی را ارائه می کند. با داشتن مدرک تحصیلی در این کشور و یا معادل سازی مدرک خود می توانید وارد بازار کار این کشور شوید. البته بازار کار رشته هوافضا کوچک است و ممکن است یافتن کار در این کشور سخت باشد. علاقه مندان به این رشته می توانند مقالات ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را دنبال کنند و کشورهای دیگر را نیز بررسی کنند.

صنعت هوافضا در اسلواکی

صنعت هواپیمایی اسلواکی بر اساس یک سنت قدیمی در اختراعات اسلواکی، مانند چتر و هلی کوپتر بنا شده است. سنت قدیمی اختراعات هواپیمایی از طریق نمونه های اولیه سریعترین هواپیمای فوق سبک، جیروکوپتر یا Aeromobil یکی از پیشرفته ترین نمونه های اولیه اتومبیل پرنده که در اسلواکی طراحی و توسعه یافته است، ادامه دارد. اگرچه صنعت فضایی یک بخش جدید در اقتصاد اسلواکی است، اما پتانسیل قوی آن که از قدرت زیاد بخش های مرتبط ناشی می شود مشهود است. امروزه، هم در هواپیمایی و هم در صنایع فضایی ده ها شرکت موفق با فناوری کلاس جهانی وجود دارند که به عنوان تأمین کنندگان بزرگترین بازیکنان جهان عمل می کنند.

انجمن هوافضا اسلواکی (SASC) نقش نهاد شریک را برای حمایت از توسعه تحقیقات، توسعه، نوآوری و فنتوری ها در زمینه فضا، هواپیما و دفاع ایفا می کند. SASC یک انجمن داوطلبانه، مستقل و غیر سیاسی از اشخاص حقوقی با شخصیت حقوقی است که توسعه اعضا را بر اساس اصل مشارکت ایجاد شده نه به منظور ایجاد سود فعال می کند. هدف این انجمن ایجاد بهترین شرایط برای توسعه هوا فضا در اسلواکی و ایجاد زیرساختی است که در جهت انجام فعالیت هایی در این زمینه فعالیت می کند و همکاری اعضای انجمن و سایر شرکت ها را در اقتصاد ملی تحریک می کند.

درآمد کار رشته هوافضا در اسلواکی

میزان درآمد در رشته هوافضا در اسلواکی با توجه به نوع شغل و سطح مهارت مورد نیاز تعیین می شود. همچنین میزان تجربه کاری در میزان حقوق تاثیر دارد. در حال حاضر حقوق ماهیانه کار در اسلواکی در رشته هوافضا به صورت متوسط 2540€ (یورو) ماه است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور اسلواکی به میزان 1370€ (یورو) و در بیشترین حالت 3840€ (یورو) می باشد.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور اسلواکی را بررسی کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل هوافضا در اسلواکی

بازار کار رشته هوافضا در اسلواکی

ورود به بازار اسلواکی آسان است. علاوه بر مقررات اتحادیه اروپا، در حال حاضر هیچ موانع تجاری خاص کشور وجود ندارد. برای اطلاعات به روز، توصیه می شود هرگونه اطلاعات را با 2 نهاد مهم هواپیمایی بررسی کنید. وزارت حمل و نقل، ساخت و ساز و توسعه منطقه ای جمهوری اسلواکی و سازمان حمل و نقل تازه تاسیس که با ادغام 3 سازمان از اول ژانویه 2014 تأسیس شده است:

  • سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلواکی
  • اداره ناوبری کشوری
  • و سازمان تنظیم راه آهن.

در حال حاضر بازار کار رشته هوافضا در اسلواکی بیشتر در بخش هواپیمایی و حمل و نقل متمرکز است. در سال 2013، حمل و نقل هوایی تجاری اسلواکی به طور منظم از طریق براتیسلاوا و کوشیتسه، به صورت فصلی از سیلینا، پاپراد – تاتری با یک ترمینال تازه افتتاح شده و فرودگاه های بین المللی Piešťany در دسترس بود. VIP WINGS، به عنوان شرکت اصلی حمل و نقل داخلی، در نوامبر 2013، به دنبال روند شرکت هواپیمایی مشهور Sky Europe و دیگر خطوط هوایی اسلواکی، فعالیت خود را متوقف کرد. بیشتر خدمات تجاری بین المللی توسط سرویس های مسافرتی، رایان ایر، شاتل هوایی نروژی، UT Air و EL Al ، ایرفرانس، خطوط هوایی دلتا و خطوط هوایی اتریش و یورولوت ارائه شده است. جهت کار در این کشور نیاز به دریافت ویزای کار اسلواکی خواهید داشت.

تحصیل رشته هوافضا در اسلواکی

تحصیل رشته هوافضا در کشور اسلواکی تنها در دانشگاه کوشیتسه اسلواکی امکان پذیر است. دانشکده هوانوردی به عنوان نهمین دانشکده فنی در کوشیتسه تأسیس شد. منشأ آن با سنت طولانی و غنی پرواز هواپیما و تحصیلات دانشگاهی متخصصان حمل و نقل هوایی در کوشیته گره خورده است. دانشکده هوانوردی در هر 3 سطح لیسانس، فوق لیسانس و مقطع دکترا، با در نظر گرفتن الزامات قوانین هواپیمایی ملی و اروپا، به متخصصان هواپیمایی آموزش ب ارائه می دهد. آموزش دانشگاه و تحقیق و توسعه علمی در زمینه های اصلی هواپیمایی، امنیت، کنترل و امنیت هواپیمایی، مهندسی هوافضا، هواپیمایی و ساخت و ساز، تعمیر و نگهداری و بهره برداری هواپیما انجام می شود. دانشکده هوانوردی افراد حرفه ای را برای موقعیت های خلبانان حرفه ای، کنترل کننده های ترافیک هوایی، مهندسان تعمیر و نگهداری هواپیما، قاب هواپیما، متخصصان سیستم و مدیران هواپیمایی آماده می کند.

محبوب ترین برنامه در بین دانشجویان بین المللی مدیریت حمل و نقل هوایی در سطح کارشناسی است. دانشجویان در خوابگاه های زیر می توانند اقامت یابند:

  • TUKE
  • خوابگاه های Rampova 7
  • Ferka Urbanka
  • یا Jedlikova

از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته هوافضا در اسلواکی شامل:

ردیفنام دانشگاه
1Technical University of Košice

تحصیل رشته هوافضا در دانشگاه فنی Košice اسلواکی

تحصیل رشته هوافضا در دانشگاه فنی Košice اسلواکی

دانشکده هوانوردی دانشگاه فنی Košice (LF TUKE) در تاریخ 1 فوریه 2005 به عنوان نهمین دانشکده دانشگاه فنی Košice تأسیس شد. تأسیس آن تداوم سنت مشهور جهانی آموزش هواپیمایی در کوشیتسه را تضمین کرد. از سال 2016، علاوه بر آماده سازی متخصصان هواپیمایی برای هواپیمایی کشوری، تحصیلات دانشگاهی را نیز برای نیازهای نیروی هوایی نیروهای مسلح جمهوری اسلواکی ارائه می دهد. دانشکده از سال 2017 با همکاری آکادمی آموزش اسلواکی در فرودگاه کوشیتسه آموزش عملی خلبانان و تکنسین های پرواز حرفه ای را ارائه می دهد. دانشکده هوانوردی در هر 3 سطح آموزش عالی:

  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • و دکتری

 آموزش عالی متخصصان هواپیمایی را در برنامه های تحصیلات معتبر ارائه می دهد. برنامه های تحصیلی مدرن و جذاب کاملاً منعکس کننده الزامات قوانین هواپیمایی ملی و همچنین اروپایی است که به میزان قابل توجهی اشتغال فارغ التحصیلان خود را در مقیاس اروپایی گسترش می دهد. آموزش دانشگاه و تحقیق و توسعه علمی در زمینه های اصلی هواپیمایی انجام می شود:

  • مدیریت ترافیک هوایی
  • مهندسی هوافضا و امنیت
  • و مدیریت هواپیمایی.

این دانشکده تنها دانشکده هوافضای اسلواکی دارای طیف گسترده ای از گواهینامه های سازمان حمل و نقل جمهوری اسلواکی (NSAT) و اداره امور نیروی هوایی دولتی وزارت دفاع جمهوری اسلواکی در مورد صلاحیت آموزش خلبانان، کنترل کننده های ترافیک هوایی و پرسنل فنی هواپیمایی مطابق با قانون هواپیمایی اتحادیه اروپاست. در تحقیقات دانشکده در پروژه های مهم اروپایی درگیر است و با بسیاری از بخش های مرتبط با هوانوردی در اسلواکی و همچنین بسیاری از کشورهای جهان همکاری می کند.

کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا در دانشگاه فنی Košice اسلواکی

دانش آموخته برنامه کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا در شاخه مطالعه حمل و نقل دانش عمیقی در مورد تجهیزات فنی مدرن مورد استفاده در مهندسی هوا فضا، در مورد اصول عملکرد آنها، در مورد شرایط عملیاتی و نگهداری هواپیماها و وسایل نقلیه فضایی و آنها بدست می آورند. برنامه در مورد

  • سیستم های پیشران هواپیما و فضاپیما
  • چارچوب هواپیما
  • و سیستم های هواپیمایی در زمینه درک هدف کاربردی هواپیماها است.

 فارغ التحصیلان همچنین قادر هستند عملکرد تجهیزات فنی و رایانه ای را در شرایط داده شده هواپیمایی یا سایر تولیدکنندگان یا خدمات تعمیرات و آزمایشگاه های تخصصی در نظر بگیرد و همچنین، قادر به برقراری ارتباط ماهرانه با پرسنل هواپیمایی است. فارغ التحصیل توانایی شرکت در حوادث هواپیما و تحقیقات تصادفات و پیشنهاد برای جلوگیری از حوادث مشابه را دارد. بر اساس دانش به دست آمده در مورد سیستم های اطلاعاتی، فارغ التحصیل قادر است از آنها در سطح ملی و همچنین در سطح بین المللی استفاده کند یا در ایجاد آنها برای اهداف خاص هواپیما یا اپراتور فضایی، تولید کننده یا خدمات نگهداری شرکت کند. پس از فارغ التحصیلی، مهندسین دارای توانایی های مدیریتی مناسب متمرکز بر مدیریت در حوزه فنی خدمات هواپیمایی و فضایی، طراحی قطعات و کیفیت استفاده از فناوری های اطلاعاتی هستند.

دانشجویان توانایی انجام فعالیت های مفهومی و هماهنگی را نیز در سطح بین المللی خواهند داشت. بر اساس دانش به دست آمده بین رشته ای، فارغ التحصیلان می توانند در زمینه توسعه و تحقق محصولات سخت افزاری و نرم افزاری جدید برای کاربردهای هوافضا در عمل تجاری و همچنین در منطقه طراحی سیستم های اطلاعاتی جدید کار کنند. جهت اخذ اقامت پس از تحصیل در اسلواکی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله لینک شده را ارائه کرده اند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *