مهاجرت کاری اسلواکی

حقوق ماهیانه کار در اسلواکی

حقوق ماهیانه کار در اسلواکی

بررسی حقوق ماهیانه کار در اسلواکی موضوع اصلی این مقاله می باشد که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. قبل از مهاجرت به کشور اسلواکی، متقاضیان و افرادی که قصد دارند در این کشور کار کنند و هزینه های مختلف زندگی خود و اعضای خانواده خود را پرداخت کنند، حتما باید از میزان حقوق ماهیانه کار در اسلواکی آگاه باشند. کار کردن در کشور اسلواکی در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضیان و مهاجران خارجی موفق به کسب مجوز اقامت و کار در این کشور شوند. با دریافت مجوز اقامت اسلواکی، مهاجران می توانند علاوه بر کار در اسلواکی، از سایر حقوق مشابه با شهروندان اسلواکی بهره مند شوند.

بررسی حقوق ماهیانه کار در اسلواکی

حقوق ماهیانه کار در اسلواکی برای شخصی که در این کشور مشغول به کار است، معمولا در حدود 2.180€ (یورو) در ماه می باشد. البته باید در نظر داشته باشید که حقوق کارکنان در کشور اسلواکی به زمینه کاری، محل کار، ساعات کار و سایر موارد بستگی دارد. حقوق ماهیانه کار در اسلواکی از 768€ (یورو) در ماه (حداقل حقوق) تا 9.470€ (یورو) در ماه (حداکثر حقوق متوسط​​، حداکثر اصلی بالاتر است) می باشد. درآمد متوسط افرادی که در کشور اسلواکی کار می کنند، 2.330€ (یورو) در ماه است، این بدان معناست که نیمی (50%) از مردم کمتر از 2.310€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 2.310€ (یورو) درآمد دارند.

حداقل (پایین ترین میانگین)، حقوق متوسط و حداکثر (بالاترین میانگین) حقوق ماهیانه کار در اسلواکی عبارتند از:

آیتممیزان درآمد در اسلواکی به € (یورو)
حقوق حداقل (پایین ترین میانگین)768
حقوق متوسط2.180
حقوق حداکثر (بالاترین میانگین)9.740

حقوق ماهیانه کار در اسلواکی در بخش های مختلف

محدوده حقوق افراد مشغول به کار در جمهوری اسلواکی معمولاً از 768€ (یورو) (حداقل حقوق) تا 2.180€ (یورو) است. این کل حقوق ماهانه شامل پاداش است. حقوق در بین دسته های مختلف شغلی بسیار متفاوت است. اگر به قصد دارید از حقوق کار در کشور اسلواکی در یک دسته خاص مطلع شوید، در جدول زیر حقوق مربوط به دسته‌بندی های خاص را ببینید.

حقوق ماهیانه کار در اسلواکی در بخش های مختلف عبارتند از:

دسته بندی مشاغلمتوسط حقوق ماهیانه به € (یورو)
مدیریت2.100
کشاورزی و صنایع غذایی1.150
بانکداری1.625
صنعت خودرو1.450
تجارت1.300
املاک و مستغلات1.500
اقتصاد، دارایی و حسابداری1.450
آموزش، علوم و تحقیقات1.200
فناوری اطلاعات2.050
بیمه1.430
روزنامه نگاری، هنر چاپ و رسانه1.280
ارتباطات از راه دور1.830

حقوق ماهیانه کار در اسلواکی در بخش های مختلف

درآمد و حقوق ماهیانه مردم کشور اسلواکی

آیا از حداقل درآمد مردم کشور اسلواکی مطلع هستید؟ در این کشور، اکثر افراد حداقل 780€ (یورو) در ماه درآمد دارند. اما تنها بخش کوچکی از افرادی که مشغول کار و زندگی در اسلواکی هستند از درآمدهای بسیار بالا بهره مند می شوند. همانطور که می دانید، میزان درآمد هر فرد به توانایی ها و مهارت ها، دانش و تحصیلات، صنعت و زمینه اشتغال و سایر موارد بستگی دارد.

میزان درآمد مردم کشور اسلواکی به صورت زیر است:

درصد مردم اسلواکیحداقل حقوق سالانه به یورو
5%80000€
14%51680€
21%42700€
65%24500€
93%15250€
99%8100€
99%6200€

همچنین متوسط حقوق سالانه در شهرهای مختلف کشور اسلواکی عبارتند از:

نام شهرمتوسط حقوق ناخالص سالانه به یورو
براتیسلاوا32100€
کوشیتسه26000€
نیترا35100€
بانسکا بیستریتسا30000€
ژیلینا26000€

با توجه به جدول بالا، میزان حقوق در کشور اسلواکی در شهرهای مختلف این کشور می تواند متفاوت و متغیر باشد. توصیه می شود مهاجران قبل از مهاجرت کاری به اسلواکی از میزان درآمد کارکنان در زمینه های مختلف که در بخش بعدی به صورت دقیقتر به آنها اشاره خواهیم کرد.

درآمد و حقوق ماهیانه مردم کشور اسلواکی

تاثیر تجربه کاری در افزایش حقوق ماهیانه کار در اسلواکی

همانطور که می دانید، تجربه کار و سابقه کاری افراد می تواند نقش بسیار مهمی در افزایش میزان حقوق آنها داشته باشد. در کشور اسلواکی نیز شرایط افزایش حقوق براساس تجربه کاری همانند سایر کشورهای دنیا می باشد و افرادی که با تجربه بیشتر مشغول به کار در اسلواکی می شوند، می توانند در حقوق بیشتر بهره مند شوند و درآمد بیشتری کسب کنند. با افزایش سالانه تجربه کاری، درآمد کارکنان در اسلواکی افزایش می یابد.

در نمودار زیر به میزان رشد حقوق ماهیانه کار در کشور اسلواکی اشاره شده است:

تاثیر تحصیلات در حقوق کار در اسلواکی

با توجه به اینکه سطح تحصیلات تاثیر بسیار زیادی بر میزان حقوق کار در اسلواکی و همچنین تمام کشورهای دنیا دارد، در این بخش قصد داریم به تاثیر تحصیلات در حقوق کار در اسلواکی اشاره کنیم. لازم به ذکر است که تغییر و افزایش حقوق بر اساس تحصیلات در شرکت ها مختلف اسلواکی بسیار متفاوت می باشد و به حوزه شغلی بسیار وابسته است. در نمودار زیر قصد داریم به میزان حقوق کار در اسلواکی بر اساس سطح تحصیلات اشاره کنیم.

میزان حقوق کار در اسلواکی بر اساس تحصیلات به صورت زیر می باشد:

در کشور اسلواکی، افرادی که دارای مدرک دکترا هستند از بالاترین میانگین حقوق در اسلواکی برخوردار می باشند. آنها با داشتن مدرک دکترا، آنها می توانند تا 60.000€ (یورو) در سال درآمد داشته باشند. همچنین افرادی که قصد دارند پس از اتمام دوره دبیرستان در کشور اسلواکی مشغول به کار شوند، از کمترین میانگین حقوق در اسلواکی بهره مند می شوند و می توانند تا 22.000€ (یورو) در سال درآمد داشته باشند. لازم به ذکر است که بهترین شرکت ها و کمپانی های اسلواکی به دنبال استخدام افرادی هستند که حداقل دوره کارشناسی را با موفقیت تمام کرده باشند و مدرک معتبری کسب کرده باشند. علاوه بر این، متقاضیانی که علاوه بر زبان انگلیسی بر زبان اسلواک نیز تسلط دارند، می توانند از فرصت های شغلی بیشتری بهره مند شوند.

شما عزیزان اگر به فکر کسب اطلاعات درباره شرایط و حقوق کار در سایر کشورهای اروپایی هستید می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و با هماهنگی های قبلی در جلسات مشاوره با بهترین مشاوران و متخصصان حقوقی در دفتر موسسه حاضر شوید. علاوه بر این، در سایر مقالات تهیه شده توسط کارشناسان ما طیف گسترده ای از اطلاعات درباره شرایط، قوانین و هزینه های مهاجرت به کشورهای خارجی به هموطنان عزیز ارائه شده است.

سوالات پرتکرار در باب حقوق ماهیانه کار در اسلواکی در سال 2023

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب حقوق ماهیانه کار در اسلواکی می باشیم:

  • حداقل و حداکثر حقوق ماهیانه کار در اسلواکی چه میزان می باشد؟ حداقل 768€ و حداکثر 9470€ (یورو)
  • عوامل موثر در میزان درآمد در کشور اسلواکی چیست؟ تحصیلات، سابقه کاری، سن، جنسیت
  • قانون کار کشور اسلواکی به چه صورت می باشد؟ ساعت کاری حدود 40 ساعت در هفته با 20 روز در سال تعطیلی است.
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری اسلواکی چیست؟ قرارداد کاری رسمی، پاسپورت، مدارک هویتی، تمکن مالی، گواهی عدم سوء پیشینه، رسید پرداختی
  • مشاغل مورد نیاز کشور اسلواکی کدام اند؟ طراح صنعتی، مشاغل فنی و مهندسی، فناوری و اطلاعات، مدیریت بازرگانی، امور مالی
  • شرایط اخذ اقامت از طریق کار در اسلواکی چگونه است؟ کار و زندگی بعد از 5 سال در این کشور موجب اخذ اقامت دائم می گردد.
  • علت مهاجرت کاری به کشور اسلواکی چیست؟ ثبات اقتصادی، شبکه های زیرساختی پیشرفته، دریافت اقامت همزمان، فرصت های شغلی مطلوب
  • مشاغل رو به رشد در کشور اسلواکی کدام اند؟ مشاغل توریستی، لوازم آرایشی و محصولات کشاورزی
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “حقوق ماهیانه کار در اسلواکی

  1. زهرا گفت:

    حقوق ماهیانه کار در اسلواکی برای شغل آموزش به نظر مناسب میومد میشه تو کشور اسلواکی با مدرک تافل یا آیلتس تدریس زبان انگلیسی کرد؟ با ویزای تحصیلی اسلواکی میشه کار تدریس زبان انجام داد؟ اگر ممکنه هزینه اجاره خونه تو همون شهرهایی که گفته بودید رو هم بگید تا بشه حساب کرد.

    1. صادقی گفت:

      سلام شرایط کار در اسلواکی در مشاغلی مانند تدریس زبان انگلیسی خوبه. با درآمد میشه از پس هزینه های تحصیل براومد. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *