دسته بندی نشده

رشته همه گیرشناسی در مجارستان

در میان کشورهای اروپایی جزو ارزان ترین مقصدهای تحصیلی، تحصیل رشته همه گیرشناسی در مجارستان، علاقلانه و واقع بینانه ترین گزینه است. چراکه از سویی هزینه های زندگی در بخش مسکن و آب و برق و خدمات خانه بسیار ارزان است و از سوی دیگر اقلام غذایی به شدت قیمت مطلوبی دارد. در سوی دیگر حمایت های مالی تحت بورسیه دولت از دانشجویان، باعث شده که دانشجویان بین المللی هنگام تحصیل در این کشور احساس آرامش زیادی داشته باشند. یکی از مزیت های مهم مجارستان، نیازمندی شدید بازار کار این کشور به متخصصان حوزه پزشکی است و همین موضوع می تواند دغدغه آینده شغلی را از پیش روی متقاضیان بردارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه آماده است تا راهنمایی لازم و همچنین پیگیری های اداری را برای تسهیل روند مهاجرت متقاضیان به انجام رساند.

زندگی در مجارستان

اگرچه مجارستان یکی از اعضای اتحادیه اروپا است، به طور کلی، شما نمی توانید از یورو استفاده کنید: واحد پول رسمی فورینت نام دارد و این موضع مهم است که بین قیمت خرید و فروش ارزها شکاف وجود دارد و آنها می توانند از فروشنده ای به فروشنده دیگر متفاوت باشند، بنابراین باید به اطراف خود نگاه کنید که در آن پول خود را تغییر می دهید. اگر از کشوری در غرب مجارستان آمده اید، همه چیز را بسیار ارزان تر خواهید دید. در مقایسه با سایر کشورهای اروپای شرقی، جوایز مجارستان کاملاً مشابه است. با کارت دانشجویی از تخفیف برخوردار می شوید و البته در مجارستان تخفیف ‌های زیادی برای دانشجویان ارائه می ‌شود، به‌ عنوان مثال، در حمل‌ و نقل عمومی، مکان‌ های ورزشی یا بلیت‌ های سینما همه آنها تقریباً نصف هزینه خواهند داشت.

در حمل و نقل، بوداپست به عنوان پایتخت، حمل‌ و نقل عمومی بسیار خوبی دارد و حتی در شب، می ‌توانید به هر نقطه‌ ای برسید. خطوط مترو، خطوط تراموا، راه‌آهن حومه‌ای، اتوبوس، واگن برقی، اتوبوس شبانه و غیره همگی توسط یک شرکت اداره می ‌شوند، بنابراین برای هر وسیله حمل‌ و نقلی تنها به یک گذرنامه نیاز دارید. جایزه واقعی مجوز ماهانه بوداپست برای دانشجویان 3900 HUF (فورینت) است. یک مجوز سه ماهه برای دانشجویان وجود دارد و هزینه آن 11500 HUF (فورینت) است. اگر بازدیدکنندگانی دارید که دانشجو نیستند، می‌ توانند پاسپورت 14 روزه با 6500 HUF (فورینت) بخرند. اما در مجارستان محل اقامت یکی از مهم ترین چیزهایی است که هنگام رفتن به خارج از کشور باید برای آن برنامه ریزی کنید. بسته به دانشگاه، ممکن است در خوابگاه ها یا اقامتگاه های دانشجویی اقامت داشته باشید.

در شکل زیر به سایر واقعیت مرتبط با زندگی در مجارستان پرداخته شده است.

واقعیت مرتبط با زندگی در مجارستان

شرایط ویزای تحصیلی رشته همه گیرشناسی در مجارستان

بسته به شهروندی دانشجویان، شرایط ویزای مجارستان برای آنان متفاوت می شود. دانشجویان با وضعیت غیر اتحادیه اروپا باید برای اجازه اقامت در نزدیکترین کنسولگری مجارستان درخواست دهند، هیچ سفارت یا کنسولگری دیگری کافی نیست. درخواست مجوز ممکن است چندین هفته طول بکشد و کنسولگری به اسناد متفاوتی نیاز دارد. پس از دریافت شهریه، دانشگاه گواهی پشتیبانی ویزا را از طریق پیک ارسال می‌ کند و انتظار می ‌رود دانشجو با دریافت این مدرک تاریخ مصاحبه ویزا را رزرو کند و این گواهی را در کنار سایر مدارک در زمان مصاحبه ویزا به کنسول ارائه کند. گواهی پشتیبانی ویزا 3 چیز را ثابت می کند، وضعیت دانشجو و اطلاعات پرداخت شهریه، مهارت در زبان انگلیسی، اطلاعات محل اقامت و اطلاعات پرداخت. مصاحبه ویزا معمولاً به زبان انگلیسی انجام می شود و دانشجو باید اطلاعات اولیه ای در مورد مجارستان و دانشگاهی که انتخاب کرده، داشته باشد.

لطفاً نشان دهید که شما یک دانشجوی جدی هستید که امیدوار است مدرک بین المللی در مجارستان بگیرد زیرا کنسول به دنبال آن است. علاوه بر این گواهی، دانشجو باید مدرکی مبنی بر توانایی های مالی (از طریق صورتحساب های بانکی، گواهی های وام، مدارک بورسیه یا کمک مالی و غیره) ارائه دهد که بتواند هزینه های زندگی خود را در مجارستان برای یک سال کامل پوشش دهد. در این مورد داشتن حدود 6000€ (یورو) باید کافی باشد، زیرا داشتن سند مالی صحیح یک نکته کلیدی در کل درخواست ویزا است. افرادی که امرار معاش نمی کنند می توانند از مدارک والدین خود به عنوان کفیل استفاده کنند، اما فقط والدین یا قیم قانونی می توانند کفیل باشند و هیچ بستگان دیگری نمی توانند کفیل باشند. دانشجویان باید شناسنامه خود را ارائه دهند تا ثابت کنند که با هم فامیل هستند و والدین باید سند رسمی حمایتی امضا کنند.

هزینه زندگی برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در مجارستان

هزینه زندگی در مجارستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مانند فرانسه و آلمان بسیار ارزان است. مجارستان هزینه زندگی نسبتاً ارزانی را به خصوص برای دانشجویان ارائه می دهد، بودجه ای در حدود 300 تا 500€ (یورو) باید برای اقامت، کتاب و سایر امکانات کافی باشد. شایان ذکر است، هزینه های تحصیل در مجارستان بسیار کم است و حدود 1000 تا 3000€ (یورو) در هر سال تحصیلی است. مانند هر کشور دیگری، هزینه عمومی زندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و سبک زندگی متفاوتی دارد. به طور معمول شهرهای بزرگتر مانند بوداپست و دبرسن، هزینه های اجاره بالاتری نسبت به شهرهای کوچکتر دارند، همچنین آپارتمان هایی در مناطق حومه شهر وجود دارد که قیمت های کمتری دارند. هزینه تغذیه در مجارستان از طریق و از طریق مقرون به صرفه است.

دانشجویانی که ترجیح می ‌دهند غذای خود را بپزند، بسیار کمتر از کسانی که بیرون غذا می ‌خورند یا مرتب سفارش می‌ دهند، هزینه می ‌کنند. خرید اقلام غذایی و تهیه وعده های غذایی شما حدود 40000 HUF (فورینت) برای یک ماه هزینه دارد و صرف ناهار خوری در خارج از منزل حدود 70000 تا 80000 HUF (فورینت) برای یک ماه هزینه دارد. هزینه حمل و نقل بسیار ارزان است زیرا دانش آموزان می توانند بلیط ماهانه 2500 HUF (فورینت) خریداری کنند و اتوبوس ها و ترامواها در سطح شهر بسیار موثر و به موقع هستند. سفرهای بین ایالتی با شبکه های قطار بسیار کارآمد نیز مقرون به صرفه هستند، هزینه بلیط حدود 1000 تا 2000 HUF (فورینت) در هر سفر است. بیمه درمانی تمام هزینه ‌های پزشکی در حین تحصیل در مجارستان را پوشش می‌ دهد و معمولاً هزینه آن تقریباً 10000 HUF در ماه است.

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در مجارستان

فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در مجارستان کار می کند، معمولاً حدود 748000HUF (فورینت) در ماه درآمد دارد. البته حقوق اپیدمیولوژیست ها به شدت بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است و از 359000 HUF (فورینت) در ماه (حداقل حقوق) تا 1170000 HUF (فورینت) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال حقوق متوسط ​​778000 HUF (فورینت) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست کار می کنند، کمتر از 778000 HUF (فورینت) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 778000 HUF (فورینت) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از اپیدمیولوژیست ها کمتر از 511000 HUF (فورینت) درآمد دارند در حالی که 75٪ از آنها بیش از 511000 HUF (فورینت) درآمد دارند. همچنین 75% از اپیدمیولوژیست ها کمتر از 1,010,000 HUF (فورینت) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 1010000 HUF (فورینت) درآمد دارند.

بر اساس تجربه، یک اپیدمیولوژیست با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 420000 HUF (فورینت) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 595000 HUF (فورینت) در ماه درآمد کسب کند، که 42% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 783000 HUF (فورینت) در ماه به دست می آورد که 31% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. کارمندان مرد اپیدمیولوژیست در مجارستان به طور متوسط ​​6% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در مجارستان می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در مجارستانشما برای کسب شرایط ویزای مجارستان جهت تحصیل رشته همه گیرشناسی، می توانید مسیر خود را همراه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پشت سر بگذارید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *