مهاجرت تحصیلی مکزیک

رشته همه گیرشناسی در مکزیک

رشته همه گیرشناسی در مکزیک

موسسات مکزیکی صدها برنامه ارشد در طیف گسترده ای از موضوعات علوم انسانی، اجتماعی، مهندسی پزشکی و رشته همه گیرشناسی در مکزیک ارائه میدهند. بسیاری از برنامه ها به صورت پاره وقت ارائه می شوند یا کلاس های شبانه دارند. بیش از 7600 دانشجوی بین المللی در حال حاضر در بیش از 100 موسسه آموزش عالی در مکزیک تحصیل می کنند که بیشتر آنها از فرانسه، ایالات متحده، اسپانیا، آلمان و کلمبیا آمده اند. دانشجویان علاوه بر تحصیل با کیفیت بالا با هزینه کم، می ‌توانند فرهنگ متنوع و زیبایی طبیعی مکزیک را در زمان استراحت تجربه کنند. جهت قرارگیری در محیط علمی کشور مکزیک برای تحصیل پزشکی، مسیر مهاجرتی خود را می توانید با کمک کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اتمام برسانید.

واقعیات تحصیل رشته همه گیرشناسی در مکزیک

مکزیک دارای بیش از 1200 موسسه آموزش عالی در شش دسته است که شامل دانشگاه های دولتی، دانشگاه های خصوصی، دانشگاه های فنی، موسسات فنی، کالج های تربیت معلم و سایر موسسات دولتی می شود. حدود نیمی از دانشگاه ها دولتی هستند. در بیشتر موارد، فقط دانشگاه ‌های دولتی و خصوصی مدرک کارشناسی ارشد و دکتری اعطا می ‌کنند. تحصیل در دانشگاه های دولتی و دانشگاه ها و موسسات فنی برای شهروندان مکزیکی رایگان است. با این حال، ممکن است هزینه هایی وجود داشته باشد که می تواند تا 150$ (دلار) در هر ترم باشد. شهریه در دانشگاه های خصوصی بسیار متفاوت است و می تواند بسیار گران باشد، به طوری که برخی از آنها 20000$ (دلار) یا بیشتر در سال دریافت می کنند. اکثر برنامه های کارشناسی ارشد 2 ساله هستند. سال تحصیلی آموزش عالی در مکزیک از سپتامبر تا اوت ادامه دارد و بر اساس ترم است.

ترم پاییز معمولاً از اواخر آگوست شروع می شود و به مدت 16 هفته تا اوایل دسامبر ادامه دارد و پس از آن یک هفته امتحانات نهایی برگزار می شود. پس از تعطیلات زمستانی، کلاس های ترم بهار از اواسط تا اواخر ژانویه شروع می شود و تا اواسط ماه مه ادامه دارد و پس از آن امتحانات برگزار می شود. ترم تابستانی کوتاه ‌تر نیز معمولاً در دسترس است. مکزیک از نرخ بیکاری بسیار پایینی برخوردار است، بنابراین فرصت‌ های زیادی برای متخصصان با مدرک کارشناسی ارشد وجود دارد تا کار پیدا کنند، به ‌ویژه در بخش‌ های اصلی صنعت، داروسازی، مواد شیمیایی و خدمات و بهداشت عمومی که شامل رشته همه گیرشناسی نیز می شود. البته اتباع خارجی به مجوز کار نیاز دارند.

در شکل زیر به سایر واقعیات مربوط به زندگی در مکزیک اشاره شده است:

واقعیات مربوط به زندگی در مکزیک

شرایط ویزای تحصیل رشته همه گیرشناسی در مکزیک

هنگام درخواست ویزای تحصیلی مکزیک، باید مدارک زیر را (به صورت اصلی و کپی) به سفارت مکزیک ارسال کنید: فرم درخواست ویزای مکزیک تکمیل و امضا شده است. پاسپورت شما به همراه فتوکپی صفحات مربوطه (صفحه اول و آخر، ویزاها و مهرهایی که دریافت کرده اید)، عکس در اندازه پاسپورت با پس زمینه سفید که در 6 ماه گذشته گرفته شده است. بلیط پرواز رزرو شده (لزوما خریداری نشده است)، نامه پذیرش از موسسه آموزشی شما، خطاب به سفارت مکزیک، حاوی موارد زیر: نام کامل شما سطح، مدرک، و حوزه تحصیلی که خواهید گرفت نام رشته ای که در آن پذیرفته شده اید. مدت دوره شامل تاریخ شروع و پایان دوره هزینه شهریه، اطلاعات صورت های بانکی یا سرمایه گذاری در 3 ماه گذشته مدارکی دال بر تمکن مالی کافی برای پوشش اقامت شما، مانند: اثبات اینکه حداقل 400$ (دلار) در ماه درآمد ثابتی دارید.

اثبات اینکه پس انداز یا سرمایه گذاری دارید مدرکی که شما بورسیه دریافت کرده اید. اگر تبعه کشوری نیستید که در حال حاضر در آن زندگی می کنید: مدارکی دال بر اقامت قانونی در آنجا، مانند مجوز اقامت، را وارد کنید. هزینه پردازش ویزای دانشجویی را نباید فراموش کنید و البته تمام مدارکی که ارسال می کنید باید به زبان انگلیسی یا اسپانیایی باشد. همچنین تمام مدارک رسمی که ارائه می کنید (گواهی تولد، مدرک تحصیلی/ ریز نمرات، و غیره) باید قبل از ارسال قانونی شوند. سفارت مکزیک ممکن است هر گونه مدارک اضافی را که صلاح بداند درخواست کند. هزینه ویزای تحصیلی مکزیک حدود 36$ (دلار) است، اما بسته به کشوری که درخواست خود را در آن ارسال می کنید ممکن است تغییر کند. روش پرداخت نیز متفاوت است زیرا برخی از سفارتخانه ها ممکن است از شما بخواهند که هزینه را با حواله بانکی پرداخت کنید.

شرایط ویزای تحصیل رشته همه گیرشناسی در مکزیک

هزینه زندگی و تحصیل در مکزیک

هزینه اصلی زندگی در مکزیک کمتر از ایالات متحده، کانادا و اروپا است. به ویژه برای اقلامی مانند میوه ها، سبزیجات و سایر مواد غذایی اصلی؛ محصولات پخته شده و سایر مواد غذایی متفرقه. هزینه حمل و نقل عمومی محلی و ملی عموماً کمتر از ایالات متحده و کانادا و بسیار کمتر از کشورهای اروپایی است. رقابت در سراسر بازار خطوط هوایی داخلی مکزیک مطرح شده است و خطوط هوایی ارزان قیمت شروع به ایجاد تفاوت قابل توجهی در نرخ‌ های مسافرت هوایی داخلی در مسیرهای محبوب کرده ‌اند، که قبل از وجود رقابت واقعی نسبتاً گران بودند. قیمت برق نسبتاً بالاست، مگر اینکه مصرف ماهانه شما کمتر از حد معینی باشد، در این صورت یارانه های دولتی می تواند به کاهش هزینه برق شما کمک کند. قیمت خدمات تلفن در مکزیک پس از اصلاحات قانونی اعمال شده نسبت به قبل از 2015 در مکزیک ارزان‌ تر کرد.

آب لوله کشی به خانه شما نسبتاً ارزان است، اما همیشه قابل حمل نیست. در نتیجه، اکثر مردم آب بطری شده را اغلب در ظروف 20 لیتری خریداری می کنند. طیف فزاینده ای از اقلام، به ویژه برخی از انواع لباس، لوازم خانگی، تجهیزات صوتی ، فناوری، به عنوان مثال، رایانه های تلفن های هوشمند، نرم افزارهای رایانه ای و دوربین ها، گران تر از اقلام مشابه فروخته شده در ایالات متحده هستند. قیمت خودروها در مکزیک کمی بیشتر از مدل های مشابه در ایالات متحده است. در مکان ‌های محبوب، اجاره در مکزیک می‌ تواند با اجاره ‌ای که در شهرها یا شهرهای هم‌ا ندازه ایالات متحده یافت می ‌شود، برابر باشد. در شهرها و شهرهای کمتر محبوب؛ ممکن است مسکن با کیفیت خوب و با اجاره بسیار کمتری که برای فضایی معادل در ایالات متحده می پردازید، پیدا کنید.

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در مکزیک

فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در مکزیک کار می کند، معمولاً حدود 54100MXN (پزو) در ماه درآمد دارد. هرچند حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا و به شدت بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است و در نهایت از 25400 MXN (پزو) در ماه (حداقل حقوق) تا 85400 MXN (پزو) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق 57300 MXN (پزو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست کار می کنند کمتر از 57300 MXN (پزو) درآمد دارند در حالیکه نیمی دیگر بیش از 57300 MXN (پزو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25٪ از اپیدمیولوژیست ها کمتر از 37200 MXN (پزو) درآمد دارند، در حالیکه 75% از آنها بیش از 37200 MXN (پزو) درآمد دارند. همچنین 75% اپیدمیولوژیست ها کمتر از 75600 MXN (پزو) درآمد دارند.

بر مبنای تجربه یک اپیدمیولوژیست با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 29300 MXN (پزو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 40400 MXN (پزو) در ماه کسب کند، که 38% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا ده سال حقوقی معادل 57500 MXN (پزو) در ماه به دست می آورد که 42% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. در سوی دیگر بر مبنای جنسیت، کارمندان مرد اپیدمیولوژیست در مکزیک به طور متوسط ​​12% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی در رشته همه گیرشناسی در مکزیک می باشد:

سطوح حقوقی در رشته همه گیرشناسی در مکزیکدانشجویانی که برای آغاز تحصیل در رشته همه گیرشناسی نسبت به اقامت مکزیک دغدغه دارند، می توانند از تجارب مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت حل دغدغه های خود استفاده نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *