مهاجرت تحصیلی امارات

رشته مهندسی کامپیوتر در امارات

رشته مهندسی کامپیوتر در امارات

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در امارات به دلیل وجود دانشگاه های برتر و نزدیکی آن به ایران مورد توجه متقاضیان ایرانی قرار گرفته است. این کشور در غرب آسیا در نوک جنوب شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده است. این کشور، با ساحل شمالی در خلیج فارس، با عمان، عربستان سعودی و قطر مرز مشترک دارد. دولت این کشور که یکی از محبوب ترین مقاصد آموزشی در جهان است، مبالغ هنگفتی را در زیرساخت ها، آموزش و فناوری سرمایه گذاری می کند. همین امر، این کشور را برای دانشجویان بین المللی بسیار جذاب کرده است.

این پیشرفت همچنین دانشگاه های برتر جهانی مانند موسسه فناوری ماساچوست (MIT ، دانشگاه نیویورک و پاریس سوربن را که قبلا پردیس هایی در ابوظبی و دبی تأسیس کرده اند، جذب می کند. برای اطلاع متقاضیان از رشته مهندسی کامپیوتر در امارات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را آماده کرده و در اختیار متقاضیان عزیز قرار داده است.

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر در امارات

رشته مهندسی کامپیوتر در امارات، شامل اصول اساسی، روش ها و ابزارهای مدرن برای طراحی و اجرای سیستم های محاسباتی می باشد. این رشته موضوعاتی را در زمینه مهندسی برق (EE) و علوم کامپیوتر (CS) پوشش می دهد. پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که سیستم های کامپیوتری کوچکتر و با کارایی بیشتری در طیف وسیعی از برنامه ها، از سیستم های ارتباطی گرفته تا محصولات مصرفی و لوازم خانگی معمولی نفوذ کنند. تحصیل کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر باید دید متعادلی را در مورد عناصر سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های محاسباتی، و توافقات طراحی نسبی آن ها و همچنین برنامه ها ارائه دهد.

تحصیل در رشته های مهندسی کامپیوتر شامل موارد زیر است:

  • معماری ماشین و طراحی منطق
  • رباتیک
  • چند رسانه ای
  • شبکه های کامپیوتر
  • سیستم های عامل
  • سیستم های پایگاه داده
  • سیستم ها و زبان های برنامه نویسی
  • دستگاه ها و مدارهای دیجیتال

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در امارات

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در امارات

رشته مهندسی کامپیوتر در امارات با طراحی و توسعه کامپیوتر و سیستم های مبتنی بر کامپیوتر مرتبط است. این برنامه شامل مطالعه سخت افزار، نرم افزار و شبکه است. این برنامه درک قوی از رابطه بین سخت افزار کامپیوتر و نرم افزار و همه مسائل مرتبط را ارائه می دهد.

مهندسی کامپیوتر کلید بسیاری از فرصت های شغلی در هر دو بخش دولتی و صنعتی است. به دانشجویان فرصت هایی برای سفارشی سازی آموزش با انتخاب مجموعه ای از دروس انتخابی فنی ارائه می شود. برنامه کارشناسی مهندسی کامپیوتر همچنین به دانشجویان این فرصت را می دهد تا تمرکز خود را در سیستم های نرم افزاری انتخاب کنند.

برنامه مهندسی کامپیوتر فارغ التحصیلان را برای استفاده از دانش ریاضیات گسسته، حساب دیفرانسیل، محاسبه انتگرال، احتمال و آمار، علوم، علوم کامپیوتر و مباحث مهندسی لازم برای تجزیه و تحلیل و طراحی دستگاه های پیچیده الکتریکی و الکترونیکی، نرم افزار و سیستم های حاوی سخت افزار و اجزای نرم افزاری آماده می کند.

دانشگاه های زیر این برنامه را ارائه می دهند:

  • دانشگاه امارات متحده عربی
  • دانشگاه نیویورک ابوظبی
  • دانشگاه خلیفه
  • دانشگاه ابوظبی
  • دانشگاه عجمان

مشاغل رشته کامپیوتر در امارات

نقش مهندسی کامپیوتر در جامعه ما در دستگاه های الکترونیکی مختلف ما از سیستم های کامپیوتری گرفته تا دوربین ها، حسگرها و سیستم های نمایش زنده است.

برخی از مشاغل این رشته در نمودار زیر آمده است:

مشاغل کامپیوتر در امارات

مهندسی کامپیوتر و فناوری به طرق مختلف، سهولت انجام وظایف روزانه خود را از طریق در دسترس بودن سخت افزار و سیستم های نرم افزاری کامپیوتر، طراحی و تولید به کمک کامپیوتر، زبان های برنامه نویسی و سیستم های پشتیبان بهبود بخشیده است. مهندسان کامپیوتر در ظرفیت خود برای مسائل مختلف فناوری و نیازهای ما کمک فنی ارائه می دهند. آن ها اجزای یک دستگاه را برای حل خطاها ارزیابی و ارزیابی می کنند. آن ها همچنین مسئول عیب یابی و نگهداری سیستم ها و سخت افزارهای کامپیوتری هستند.

در نمودار زیر حقوق کار در امارات برای رشته مهندسی کامپیوتر در امارات آمده است:

حقوق کار در امارات برای رشته مهندسی کامپیوتر در امارات

هزینه تحصیل در امارات

هزینه تحصیل در امارات در سراسر کشور بسیار متفاوت است. هر دانشگاه آزاد است که قیمت های خود را تعیین کند. با بهبود کیفیت دوره ها، شهریه نیز افزایش می یابد. در حالی که هزینه های دیگر مانند اقامت نیز می تواند برچسب قیمت قابل توجهی را برای یک درجه اضافه کند. برای مثال، در دانشگاه نیویورک ابوظبی، یکی از معتبرترین ها در این کشور، به دانشجویان بالقوه گفته می شود که انتظار چه چیزی را داشته باشند. اگرچه، هزینه تحصیل دانشگاه های اماراتی تحت پوشش دولت است، اما این دانشگاه به سایر متقاضیان توصیه می کند که احتمالا سالانه حدود 75000$ (دلار) به طور کلی نیاز است.

هزینه زندگی در امارات

در حالی که چشم اندازهای عظیمی از ثروت بدون مالیات به صورت دسته جمعی به این کشور مهاجرت می کند، لازم به یادآوری است که هزینه تحصیل و زندگی در امارات برای شهر دبی نسبتا بالا است. این شهر یکی از گران ترین شهرهای منطقه خلیج فارس است و در نظرسنجی هزینه زندگی Mercer برای زندگی 2023 در رتبه 23 از 209 شهرهای جهان قرار دارد و 16 رتبه بالاتر از امارت همسایه خود ابوظبی قرار دارد. مالیات بر حقوق یا دستمزد در دبی وجود ندارد و مالیات بر فروش در بیشتر موارد حداقل است. علیرغم شرایط مالیاتی مطلوب، هزینه های زندگی می تواند افزایش یابد و بسیاری از مهاجران خود را برای تجملاتی که معمولا در خانه خود خرج نمی کردند، خرج می کنند.

اسکان، حمل و نقل و تحصیل بزرگترین هزینه ای است که مهاجران ساکن در دبی با آن روبرو هستند. در گذشته، بسیاری از مهاجران با تعیین یارانه ها و کمک هزینه ها در قرارداد مهاجران خود می توانستند این هزینه ها را با یکدیگر تطبیق دهند. اما امروزه به دست آوردن این مزایا به این راحتی ها نیست. با این وجود، ما به مهاجران توصیه می کنیم که تمام تلاش خود را برای مذاکره در مورد مواردی از این قبیل انجام دهند.

هزینه اجاره انواع آپارتمان در جدول زیر نشان داده شده است:

نوع آپارتماناجاره ماهانه به درهم امارات
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر5700AED
آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر3700AED
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر11500AED
آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر8000AED

برای مهاجرت به این کشور جهت تحصیل رشته مورد علاقه خود می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگرید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *