مهاجرت تحصیلی آلمان

رشته مهندسی کامپیوتر در آلمان

رشته مهندسی کامپیوتر در آلمان

رشته مهندسی کامپیوتر در آلمان از نظر کیفیت دانشگاه های این کشور بسیار عالی بوده و این رشته بازار کار عالی در این کشور و سایر جهان دارد. این کشور، در مورد کیفیت آموزش عالی زیرساخت های تحقیقاتی، روش تدریس، مطالعات کم هزینه و چشم انداز شغلی مکان مناسبی است. به همین دلیل است که بسیاری از بین المللی معتقدند که این کشور بهترین مکان برای ادامه تحصیلات عالی است. از سوی دیگر، هر فرد خارجی نمی تواند بلافاصله چنین رویایی را دنبال کند. این امر به این دلیل است که چندین ملیت مجاز به ورود و اقامت در خاک این کشور بدون برخورداری از ویزای مناسب این کشور نیستند.

در مورد این کشور، روادید مورد نیاز، سند رسمی مجاز است که به یک شهروند غیر بومی اجازه می دهد تا به منظور تحصیل در قلمرو این کشور در یک دوره زمانی معین ورود و اقامت کند. این کشور بین دریاهای بالتیک و شمال در شمال و کوه های آلپ در جنوب واقع شده است. مساحت 357022 کیلومتر مربع، با بیش از 83 میلیون نفر جمعیت در 16 ایالت تشکیل دهنده آن است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش قصد دارد اطلاعات بسیاری درباره تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در آلمان برای علاقه مندان به تحصیل این برنامه ارائه دهند.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در آلمان

دانشگاه های این کشور نه تنها در زمینه رشته مهندسی کامپیوتر در آلمان بلکه در زمینه های دیگر نیز به دلیل تحصیلات عالی شناخته می شوند. برنامه کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات از این کشور در سراسر جهان شناخته شده است و تمرکز بین المللی قوی دارد. دوره های علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات شامل مفاهیم زیر می باشند:

  • شبکه های اطلاعاتی
  • ادغام پایگاه داده
  • هوش مصنوعی
  • معماری کامپیوتری
  • ساختارهای مورد استفاده توسط سیستم عامل ها
  • نحوه ساخت برنامه یا وب سایت

همچنین با روش های توسعه نرم افزار مانند آبشار یا چابک آشنا خواهید شد. مشاغل علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات یکی از پردرآمدترین مشاغل در جهان و این کشور است. با افزایش و توسعه مداوم فناوری اطلاعات، متخصصان فناوری اطلاعات تقاضای دائمی دارند. دانشجویان رشته کامپیوتر می توانند در بسیاری از زمینه های بین رشته ای مانند موارد زیر تخصص داشته باشید:

  • هوش مصنوعی
  • شبکه های کامپیوتری
  • امنیت سایبری
  • فناوری های وب
  • رایانش ابری
  • طراحی UX

فارغ التحصیلان مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات می توانند مشاغلی مانند:

  • توسعه دهنده برنامه
  • تحلیلگر امنیت سایبری
  • طراح بازی
  • مشاور فناوری اطلاعات
  • مهندس نرم افزار
  • توسعه دهنده وب

جدول زیر دانشگاه های برتر آلمان مربوط به این برنامه را در مقاطع مختلف نشان می دهد:

دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر برای کارشناسیدانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر برای کارشناسی ارشد
دانشگاه علوم کاربردی اروپامدرسه کارشناسی ارشد دیجیتال EIT
مدرسه تجارت و نوآوری برلیندانشگاه پادربورن
مرکز مطالعه آردن، برلیندانشکده مهندسی و مدیریت HECTOR
برنامه های کارشناسی دانشگاه جیکوبزدانشگاه باهاوس وایمار
دانشگاه طراحی شوابیش گماند
مرکز مطالعه آردن، برلین

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در آلمان

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در آلمان

فارغ التحصیلان رشته مهندسی کامپیوتر در آلمان، که به آن ها مهندسان سخت افزار کامپیوتر یا مهندسان نرم افزار کامپیوتر نیز گفته می شود، نرم افزارهای ضروری برای کار کامپیوتر را توسعه داده و ارزیابی می کنند. کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند پیشتاز فناوری جدید کامپیوتری هستند. مهندسان سخت افزار کامپیوتر اجزای سیستم های کامپیوتری مانند برد مدار، شبکه، روتر، برد حافظه و پردازنده را طراحی، توسعه و آزمایش می کنند.

آن ها روی تحقیق و توسعه جدیدترین فناوری کامپیوتری کار می کنند. مهندسان نرم افزار کامپیوتر محصولات نرم افزاری ایجاد می کنند و سیستم عامل ها، سیستم های شبکه، بازی ها، وب و برنامه های تلفن همراه را طراحی و توسعه می دهند. آن ها همچنین تست هایی را برای کد جدید و موجود ایجاد می کنند تا از سازگاری آن مطمئن شوند. مهندسان سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر اغلب در کارهای مشترک مانند طراحی تلفن های هوشمند مشارکت می کنند. تبدیل شدن به یک مهندس کامپیوتر به طور کلی شامل کسب مدرک کارشناسی در علوم کامپیوتر است.

با این حال، کار قبل از آن، با گذراندن دوره های ریاضی و علوم مربوطه در دبیرستان آغاز می شود. یادگیری کد نویسی در دوران دبیرستان یک ایده عالی است. در صورت امکان، در دوران دبیرستان یا در تعطیلات تابستانی به کارآموزی در یک شرکت کامپیوتر بپردازید. این رشته به خودی خود بسیار گسترده است. بنابراین، مسیرهای مختلف شغلی در دسترس است. انعطاف پذیری حرفه مهندسی کامپیوتر یکی دیگر از جنبه های جذاب است. چه مهندس سخت افزار و چه نرم افزار کامپیوتر، بسیار مهم است که از آخرین پیشرفت های فناوری و جدیدترین روندها مطلع باشید.

حقوق ماهیانه کار در آلمان برای رشته مهندسی کامپیوتر در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در آلمان برای رشته مهندسی کامپیوتر

هزینه تحصیل و زندگی در آلمان

هزینه تحصیل در آلمان برای دانشگاه های خصوصی در نمودار زیر نشان داده شده است:

هزینه تحصیل در آلمان برای دانشگاه های خصوصیهمان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، هزینه تحصیل برای مقطع کارشناسی 26000€ (یورو) در سال و برای کارشناسی ارشد حدود 40000€ (یورو) در سال می باشد. برنامه های مهندسی و تجارت و مدیریت گران ترین برنامه ها هستند. در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای اروپایی، این کشور چندان گران نیست. هزینه های غذا، مسکن، پوشاک و فعالیت های فرهنگی کمی بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا است. به طور متوسط​​، دانشجویان در آلمان ماهیانه حدود 850€ (یورو) برای هزینه های زندگی هزینه می کنند. بیشترین هزینه اجاره است. طبق آمار دانشجویان در این کشور به طور متوسط ​​ماهیانه 850€ (یورو) برای هزینه های زندگی هزینه می کردند.

قیمت ها بین شهرهای بزرگ این کشور بسیار متفاوت است. برای مثال، برای زندگی و تحصیل در شهر مونیخ به پول بیشتری نیاز دارید. به عنوان مثال، می توان شهر لایپزیگ را نام برد. به عنوان یک قاعده کلی، شما می توانید با پول کمتری در شهرهای کوچکتر نسبت به شهرهای بزرگ زندگی کنید. مقدار پول مورد نیاز شما بستگی به میزان مقرون به صرفه بودن شما نیز دارد. این بدان معناست که 850€ (یورو) فقط یک دستورالعمل است. همچنین دانشجویان می توانند با پول کمتری کنار بیایند یا در نهایت مجبور شوید پول بیشتری را در شهرهای گران هزینه کنند. چنانچه با خواندن این مطلب علاقه مند به مهاجرت به آلمان شدید و نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *