مهاجرت تحصیلی امارات

تحصیل در امارات

تحصیل در امارات

تحصیل در امارات از جمله طرق مهاجرت نسبتا آسان برای متقاضیان بین المللی و هم چنین گرفتن حق اقامت و تابعیت می باشد. در صورتی که شما هم علاقه مند به تحصیل و هم چنین مهاجرت نمودن به این کشور می باشید.

با مطالعه نمودن مقاله تحصیل در امارات می توانید به اطلاعات جامعی در رابطه با این موضوع به دست آورید. از این رو جهت تکمیل اطلاعات خود در این مقاله که به قلم نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد، ما را همراهی بفرمائید.

اینفوگرافیک تحصیل در امارات

 ویزای بلند مدت دانشجویان برجسته امارات

در تاریخ 24 نوامبر سال 2018 دولت امارات متحده عربی تصمیم به اعطاء یک ویزای 5 ساله به دانشجویان برجسته گرفته است. با موفقیت در گرفتن این نوع از ویزا دانشجویان می توانند حق اقامت این کشور را به دست آورند. شرایط پذیرش برای ویزای 5 ساله امارات دانش آموزان مدارس باید با کسب نمون حداقل 95% از نمرات لازم مدارس متوسطه، که در مدارس دولتی و یا مدارس خصوصی فارغ التحصیل شوند خواهند شد. دانشجویان دانشگاه باید با GPA متمایز از حداقل 3.75 از دانشگاه های داخل و خارج کشور فارغ التحصیل شوند. مزایای ویزا همچنین شامل خانواده های دانشجویان برجسته می شود.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی امارات

ویزای دانشجویی این کشور که مختص دانشجویانی می باشد که در دانشگاه های این کشور به تحصیل می پردازند. این مجوز که مختص دانشجویانی می باشد. در امارات متحده عربی تحت حمایت والدین یا بستگان خود قرار می گیرند. دانشجویان بین المللی خارجی که از خارج از کشور می آیند. همچنین این نوع از ویزا شرط لازم برای پیوستن به یکی از موسسات آموزش عالی امارات متحده عربی می باشد. از این رو جهت تحصیل در این کشور ابتدا می باید ویزای تحصیلی امارات را دریافت نمایید.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی امارات

هزینه تحصیل در امارات

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دبی بین AED37500 تا AED70000 (درهم) در سال و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دبی بین AED55000 تا AED75000 (درهم) در سال است. برخی از دانشگاه ها برای دانشجویانی که بین 12 تا 16 ساعت اعتبار دارند (به اضافه هزینه های اضافی) هزینه سالانه دریافت می کنند، اما هر چیزی بالاتر یا پایین تر به ازای هر ساعت اعتبار دریافت می شود. در برخی موارد دیگر، هیچ هزینه سالانه ای دریافت نمی شود. سیستم آموزش عالی امارات از سیستم های آموزش عالی غربی تأثیر می پذیرد و به داشتن برخی از بهترین دانشگاه ها در منطقه خلیج می بالد.

اگرچه هزینه های تحصیل به طور کلی بالا در نظر گرفته می شود، فرصت های بورسیه تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد، و همچنین امکان دستیابی به شغل پاره وقت در حالی که ویزای دانشجویی دارید. چندین دانشگاه لیستی از بورسیه های مختلف را ارائه می دهند که از کمک های مالی شروع می شود که در آن دانشجویانی که به دلیل مسائل مالی قادر به پرداخت کل شهریه نیستند، معاف می شوند. از دیگر بورسیه های خانوادگی می توان به بورسیه تحصیلی خواهر و برادر اشاره کرد که در آن اکثر دانشگاه ها در صورتی که دانشجو خواهر یا برادر خود را در همان دانشگاه مشغول به تحصیل باشد، تخفیف می دهند.

در شکل زیر به رشته های دارای بیشترین بورسیه در امارات اشاره شده است:

رشته های دارای بیشترین بورسیه در امارات

الزامات ویزای دانشجویی جهت آموزش در امارات

برای تأمین ویزا دانشجوی دوره ابتدایی، شخص متقاضی باید یک نامه رسمی پذیرش از جانب دانشگاهی که در آن تحصیل کرده است دریافت کند. هم چنین برای دانشجویانی که دارای سن بالاتری می باشند. به همراه داشتن گواهی ادامه تحصیل از الزامات ویژه می باشد. البته برخی از الزامات دیگر عبارتند از:

  • گذراندن آزمون پزشکی برای داشتن سلامتی به همراه داشتن مدرکی که بیانگر مورد حمایت بودن شخص دارای ویزا باشد.

این حمایت یا از جانب دانشگاه خود و یا از جانب یکی از والدین و یا نسب خود شخص باشد. به همراه داشتن مدرکی بیان گر مورد تصویب قرار گرفتن ویزای این شخص از جانب ریاست عمومی مربوط به اقامت و امور خارجی (GDRFA) شخص باشد. جهت اخذ اقامت این کشور مقاله اقامت در امارات را مطالعه بفرمائید. در حال حاضر، ویزای دانشجویی این کشور برای مدت 1 سال دارای اعتبار می باشد. از این رو فقط در یک زمان و برای یک دوره مشابه دارای قابلیت تجدیدنظر می باشد. پس از دریافت نمودن مدرک رسمی از جانب دانشگاه موسسه عالی تربیتی امارات متحده عربی که در آن دانشجو پذیرفته شود متقاضی می تواند برای ادامه تحصیل اقدام نماید.

دانشگاه ها و تحصیل در امارات

دانشگاه های معتبر و کالج های امارات متحده عربی می توانند برای دانشجویان خود ویزای دانشجویی یا دانشجویان بین المللی که در حال حاضر در امارات متحده عربی زندگی نمایند. از این رو می باید ویزای این اشخاص را مورد تأمین قرار دهند. دانش آموزان باید به شرایط و ضوابط ذکر شده در هر دانشگاه یا کالج مراجعه نمایند. شرایط لازم برای پذیرش و روند در یافت ویزا را به دست آورند. صرف پذیرش در یکی از دانشگاه های امارات متحده عربی تضمین کننده صدور ویزای این کشور نمی باشد. فرآیند دریافت صدور ویزا به شرایط خاصی نیاز دارد. بدین ترتيب شامل گذراندن آزمون تناسب اندام پزشکی، بررسی امنیتی و تایید GDRFA در امارات می باشد. این ها کانال های موجود برای درخواست ویزای دانشجویی هستند

دانشگاه ها و تحصیل در امارات

قوانین پذیرش دانشجو جهت تحصیل در امارات

قوانین امارات متحده عربی اجازه می دهد که اشخاص خارج از این کشور برای حمایت از فرزندان ناتنی خود که به سن 18 سالگی رسیده باشند. برای دریافت حق اقامت دائم این کشور اقدام نمایند. لازم به ذکر می باشد که یک مختص دانش آموزانی که دارای جنسیت مذکر می باشند. هدف این را دارند که تحصیلات خود را در میان یکی از موسسات آموزش عالی این کشور ادامه دهند وجود دارد.

براساس این استثنا این دانش آموزان مذکر بالای 18 سال می توانند در حمایت از ویزا اقامت والدین خود تا زمانی که مدرکی از حضور در موسسه عالی آموزشی برای حداقل 1 دوره 1 ساله اقدام نمایند. در صورتی که شما هم با مطالعه نمودن مقاله تحصیل در امارات علاقه مند به موضوع تحصیل در امارات شدید، می توانید با مشاوره نمودن با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و همچنین مراجعه نمودن به به لینک های موجود در سایت این موسسه نظیر بررسی راه های مهاجرت به امارات به اطلاعات کاملی دست یابید.

 

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *