مهاجرت تحصیلی برزیل

رشته فیزیک در برزیل

رشته فیزیک در برزیل

رشته فیزیک در برزیل به دلیل وجود مرکز تحقیقات فیزیک در این کشور، شهرت جهانی پیدا کرده و سالانه دانشجویان بسیاری را جذب خود می کند. این کشور بزرگترین کشور در آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین است. این کشور 8.5 میلیون کیلومتر مربع مساحت دارد و بیش از 208 میلیون نفر زندگی می کنند. این حقیقت باعث می شود که این کشور پنجمین کشور جهان از نظر مساحت و ششمین کشور پرجمعیت جهان باشد.

این کشور چند فرهنگی و از نظر قومی متنوع و مقصدی مناسب برای دانشجویان بین المللی است. این کشور به دلیل فرهنگ درخشان و پر جنب و جوش خود، که تحت تأثیر انواع سنت ها و تاریخ ها است، شناخته شده است. این کشور صدای موسیقی متمایزی دارد و به دلیل کارناوال های خارق العاده سامبا مشهور است. این کشور از لحاظ ورزشی نیز معروف می باشد. تیم ملی فوتبال 5 بار رکورددار جام جهانی و 3 راننده برزیلی 8 بار قهرمان مسابقات جهانی فرمول یک شده اند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله قصد دارد تا دانشگاه هایی که رشته فیزیک در برزیل را ارائه می دهند معرفی کند.

معرفی رشته فیزیک در برزیل

در دهه های 10 و 20، تلاش قابل توجهی برای جهت گیری جهت های اصلی تحقیقات این کشور توسط هنریك موریز، فیزیكدان فرانسوی الاصل صورت گرفت. به طوری كه، استاد دانشكده فنی ریودوژانیرو و مدیر رصدخانه نجوم شد. جانشینان وی هنوز جهت گیری خود را در این موسسات حفظ می کنند. در مقیاس وسیع تری، تحقیقات سازمان یافته در فیزیک پس از به وجود آمدن اولین دانشکده های علوم و پژوهشکده های فنی آغاز شد. از آن زمان، علیرغم بسیاری از معلولیت ها که به دلیل فاصله زیاد این کشور از مراکز اصلی تولید علمی و صنعتی ایجاد می شود، با سرعتی شگفت آور توسعه یافته است.

دانشجویان می توانند برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل کنید. رشته های تحصیلی زیادی ارائه می شود که همگی با استاندارد بالا و هزینه پایین ارائه می شوند. در دانشگاه های بزرگتر مقاطع زیادی به زبان انگلیسی تدریس می شود، اما شما می توانید زبان پرتغالی آموخته و در دانشگاه هایی که زبان آموزش پرتغالی دارد، تحصیل کنید.

در جدول زیر هزینه تحصیل و زندگی در این کشور را مشاهده می کنید:

پارامترهزینه به دلار
هزینه تحصیلبین 7000$ تا 43000$
هزینه زندگیبین 1000$ تا 2056$

معرفی دانشگاه های رشته فیزیک در برزیل

رشته فیزیک در برزیل، یکی از برنامه های پر طرفدار است که توسط دانشگاه ها ارائه می شود. در لیست زیر معرفی دانشگاه های برزیل برای تحصیل در این برنامه انجام شده است:

  • دانشگاه سائوپائولو
  • دانشگاه ایالتی کامپیناس
  • دانشگاه فدرال ریودوژانیرو
  • دانشگاه ایالتی پائولیستا (UNESP)
  • دانشگاه فدرال ریو گراند دو سول (UFRGS)

که 2 دانشگاه در لیست بالا در QSWorld رتبه کسب کرده اند. در نمودار زیر رتبه آن ها را مشاهده می کنید:

رتبه جهانی دانشگاه های برتر فیزیک در برزیل

در این کشور می توانید دانشگاه های دارای رتبه برتر را پیدا کنید که جایگاه شایسته خود را در کنار بزرگترین نام دانشگاه های بین المللی در آنجا دارند. دانشگاه ها، دانشکده ه، دانشکده های پزشکی، دانشکده های مهندسی و دانشکده های حقوق این کشور بسیار مورد احترام و شناخته شده در جوامع آموزشی و دانشگاهی هستند. آن ها همچنان برنامه های معتبر کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجویان بومی و بین المللی را ارائه می دهند. در صورت تمایل می توانید از بین رقابتی ترین مدارک در بهترین دانشگاه های این کشور یکی را انتخاب کنید. همچنین امکان کار پس از تحصیل در برزیل وجود دارد.

رشته فیزیک دانشگاه فدرال ریو گراند دو سول در برزیل

در سال 1949، مرکز تحقیقات فیزیک برزیل ایجاد شد. 2 سال بعد، شورای تحقیقات ملی افتتاح شد. بلافاصله پس از آن موسسه ریاضیات خالص و کاربردی در سال 1952 ایجاد شد. در سال 1953، مرکز تحقیقات فیزیکی دانشگاه ریو گراند دو سول (URGS) افتتاح شد. 6 سال بعد، موسسات فیزیک و ریاضیات ایجاد شدند. طی این 50 سال، انستیتوی فیزیک در UFRGS در زندگی علمی این کشور مشارکت مرتبط داشت.

این موسسه شهرت برجسته ای در ارائه آموزش با کیفیت بالا برای دانشجویان زیست شناسی، مهندسی، رشته فیزیک در برزیل، زمین شناسی، ریاضیات و شیمی دارد. این موسسه یکی از اولین موسساتی بود که در زمینه آموزش علوم در این کشور تحقیقاتی انجام داد. نتایج هنوز هم توسط گروه های فیزیک تقریبا در همه دانشگاه های این کشور توزیع می شود. این دانشگاه در راه اندازی دوره های تحصیلات تکمیلی فیزیک پیشگام بود.

برنامه تحصیلات تکمیلی فیزیک، هم در مقطع کارشناسی ارشد و هم در مقطع دکترا، در اولین ارزیابی خود توسط CAPES در سال 1979 «A» دریافت کرد. از آن زمان، IF-UFRGS به طور مداوم در ارزیابی CAPES نمرات برتر را کسب کرده است. در آخرین ارزیابی در سال 2010، موسسه حداکثر نمره را کسب کرد.

رشته فیزیک دانشگاه فدرال ریو گراند دو سول در برزیل

مرکز تحقیقات فیزیک در برزیل

مرکز تحقیقات فیزیک برزیل (CBPF) موسسه ای از وزارت علوم، فناوری و نوآوری این کشور است. CBPF که در محله اورکا در ریودوژانیرو واقع شده است، فعالیت هایی را در زمینه علوم بنیادی، تحقیقات در زمینه فناوری و فعالیت های علمی انجام می دهد. این تولید علمی یکی از بزرگترین تولیدات کشور است. این موسسه با حدود 70 محقق، سالانه به طور متوسط ​​300 مقاله علمی تولید می کند که در مجلات معتبر فیزیک منتشر می شوند.

در سال 2013، CBPF توسط اسکیماگو، منبع ارزیابی علمی که دانشگاه ها و موسسات متمرکز بر تحقیق در سراسر جهان را ارزیابی می کند، به عنوان نهاد شماره یک این کشور در تحقیقات با کیفیت و همکاری های بین المللی رتبه بندی شد. برنامه تحصیلات تکمیلی CBPF، بیش از 50 سال است که وجود دارد. به طوری که، با بالاترین نمره توسط هماهنگی بهبود آموزش عالی این کشور (CAPES) رتبه بندی می شود.

بیش از 100 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه های مختلف تجربی و تئوری تدریس شده در CBPF توزیع شده اند. صدها فارغ التحصیل سابق در حال حاضر در بسیاری از موسسات آموزشی و تحقیقاتی در سراسر این کشور کار می کنند. CBPF میزبان Labnano (آزمایشگاه علوم نانو و فناوری نانو) است. این آزمایشگاه یکی از مجهزترین مراکز آزمایشگاهی در کشور است که دارای آزمایشگاه های مختلف با چند کاربر است که برای جامعه گسترده تر باز است. دانشجویانی که علاقه مند به رشته فیزیک در برزیل می باشند و قصد تحصیل در برزیل دارند برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر می توانند با هماهنگی قبلی به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *