مهاجرت تحصیلی بلاروس

رشته فیزیک در بلاروس

رشته فیزیک در بلاروس

در سال های اخیر رشته فیزیک در بلاروس پیشرفت چشمگیری داشته به طوری که فارغ التحصیلان این برنامه می توانند در سراسر جهان مشغول به کار شوند. این کشور در اروپای شرقی واقع شده است. این کشور شهرهای بزرگی دارد. این کشور فرهنگ های مختلف، معماری تاریخی و مدرن دارد. بنابراین، کشوری متنوع است و مکان بسیار جالبی برای گشت و گذار است. مینسک بزرگترین شهر و پایتخت این کشور است. سالانه بیش از 6000 دانشجوی خارجی در دانشگاه های این کشور تحصیل می کنند و این تعداد هر ساله در حال افزایش است. همانند اکثر ملل در اروپای شرقی، این کشور که محصور در خشکی است، سابقه ای طولانی و داستانی دارد.

دقیقا مانند اوکراین، فرهنگ این کشور به واسطه کثرت افرادی که از آن عبور کرده اند، شکل گرفته و تغییر شکل داده است. اعم از روس هایی که به اروپا می روند یا مسافران اروپایی که به سمت شرق مهاجرت می کنند. این کشور علیرغم روابط نزدیک با همسایه خود روسیه، فرهنگ متمایز و افتخار آمیز خود را دارد. این کشور دارای زبان و آداب و رسوم و آشپزی و هنر خاص خود می باشد. دانشجویانی که ترجیح می دهند در این کشور تحصیل کنند، تقریبا مانند سایر کشورهای منطقه با آب و هوای نسبتا خنک، زمستان های سرد و تابستان های معتدل روبرو خواهند شد. آنچه درباره رشته فیزیک در بلاروس باید بدانید در ادامه توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

معرفی رشته فیزیک در بلاروس

رشته فیزیک در بلاروس برنامه بسیار مهمی است و در بسیاری از دانشگاه های دولتی این کشور تدریس می شود. در این کشور، این برنامه، توسط کادر آموزشی بسیار حرفه ای در دانشگاه های دولتی تدریس می شود. این دانشگاه های دولتی در شهرهای بزرگ این کشور واقع شده اند. هر ساله بسیاری از دانشجویان خارجی می آیند تا در این کشور در دانشگاه های مختلف و از کشورهای مختلف فیزیک بخوانند. هزینه تحصیل در این کشور برای دانشجویان خارجی بسیار مقرون به صرفه است. آن ها دوره خود را در یک فضای علمی بسیار دلپذیر می خوانند.

هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار کمتر از سایر مقاصد تحصیل در خارج از کشور در اروپا است. مدرک فیزیک از این کشور در سراسر جهان پذیرفته شده است و این فارغ التحصیلان فیزیک ممکن است پس از فارغ التحصیلی از هر دانشگاه دولتی در این کشور در هر نقطه از جهان کار کنند. دانشجویان خارجی در خوابگاه دانشگاه ها زندگی می کنند. زیرا در این کشور همه دانشگاه های دولتی خوابگاه های مخصوص دانشجویان داخلی و خارجی با امکانات کامل زندگی دارند. به علاوه، در سال پیش رو، دانشگاه های این کشور، متقاضیان بسیاری که قصد تحصیل این برنامه را دارند، پذیرش کرده اند.

مدارک لازم جهت پذیرش تحصیلی رشته فیزیک در بلاروس

رشته فیزیک در بلاروس، برای هر 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می شود. همه این برنامه ها برای دانشجویان ممکن است واجد شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور باشند، اما به شرطی که دانشجو برای پذیرش صلاحیت داشته باشد. برای پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه های این کشور، اتباع خارجی باید مدارک متوسطه را به همراه داشته باشند اما متقاضیان هند و پاکستان باید گواهینامه آموزشی 12 ساله خود را ارسال کنند. برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در این کشور، کلیه دانشجویان بین المللی حتی افراد محلی نیز باید از قبل مدرک کارشناسی را داشته باشند و مهم نیست که اتباع خارجی کارشناسی خود را از این کشور یا خارج از کشور گذرانده باشند.

مدت زمان تحصیل در بلاروس در مقاطع مختلف برای این برنامه در جدول زیر آمده است:

مقطعمدت تحصیل
کارشناسی4 سال
کارشناسی ارشد2 سال

مراحل پذیرش برای دانشجویان خارجی که می خواهند در این کشور تحصیل کنند، بدون توجه به ملیت آن ها بسیار آسان است. طبق روال پذیرش، کلیه دانشجویان خارجی که می خواهند در یک دوره کارشناسی رشته فیزیک در بلاروس تحصیل کنند، می توانند نسخه گواهی دوره متوسطه خود را در دفتر ایمیل پذیرش اسکن کنند. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این کشور برای اطلاعات بیشتر می توانند مقاله اعزام دانشجو به بلاروس را مطالعه نمایند.

مدارک لازم جهت پذیرش تحصیلی رشته فیزیک در بلاروس

موسسه فیزیک و ریاضیات در بلاروس

اولین مرکز علمی پژوهشی مشخصات فیزیکی و ریاضی در این کشور، انستیتوی فیزیک و ریاضیات آکادمی علوم (BSSR) در 17 ژانویه 1955 تاسیس شد.

در سال 1959 به 2 موسسه مستقل دوباره سازماندهی شد که عبارتند از:

  • موسسه فیزیک
  • موسسه ریاضیات و مهندسی کامپیوتر

نقش اصلی در سازماندهی و توسعه موسسه فیزیک توسط دانشمندان برجسته بود. که آن ها A.N. سوچنکو اولین مدیر انستیتو بود. BIStepanov مدیر انستیتوی فیزیک از سال 1957 تا 1985 و MAEl’yashevich ، دعوت شده از موسسه نوری دولتی (لنینگراد) به مینسک و همچنین فیزیکدانان بلاروسی NA بوریسویچ و FIFedorov بودند. تحت نظارت آن ها، تحقیقات اساسی در مورد طیف سنجی و لومینسانس مولکول های پیچیده، اپتیک محیط ناهمسانگرد و پراکندگی، طیف سنجی و تشخیص پلاسمای دمای پایین و فیزیک ذرات بنیادی آغاز شد. از سال 1961 عمده ترین تحقیقات علمی موسسه فیزیک لیزر، اپتیک غیرخطی و طیف سنجی لیزری بوده است.

دپارتمان فیزیک در دانشگاه دولتی بلاروس

دانشگاه دولتی بلاروس یک مرکز پیشرو علمی، آموزشی، نوآوری و فرهنگی این کشور است. این دانشگاه پتانسیل خود را که مبتنی بر بهترین تجربه داخلی و بین المللی است به منظور مطابقت با خواسته های فکری، فرهنگی و اجتماعی و منافع فرد، جامعه و دولت و تسهیل توسعه پایدار کشور به کار می گیرد. امروزه دانشکده فیزیک از 11 بخش، 10 آزمایشگاه تحقیقاتی ، مرکز خدمات این دانشگاه شامل 5 آزمایشگاه تحقیقاتی دانشجویی، مرکز آموزشی و تحقیقاتی نانومواد و فناوری های نانو و آزمایشگاه نجومی آموزشی و علمی است. این دانشگاه به طور پیاپی در QSWorld در میان برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است.

در نمودار زیر می توانید رتبه این دانشگاه را بین سال های 2018 تا 2021 مشاهده کنید:

رتبه جهانی دانشگاه دولتی بلاروس

190 کارمند دانشکده، 42 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا و بیش از 370 دانشجو و کارشناسی دانشکده فیزیک به تحقیقات علمی مشغول هستند. در میان فارغ التحصیلان دانشکده بیش از 50 دانشگاهی و اعضای متناظر آکادمی علوم اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی، BSSR و NAS این کشور، 6 برنده جایزه لنین، بیش از 50 برنده جوایز دولتی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی، BSSR و جمهوری بلاروس می باشند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان دانشکده 5 کشف علمی برجسته انجام دادند. برای اطلاعات بیشتر درباره این دانشگاه می توانید مقاله معرفی دانشگاه های بلاروس را مطالعه نمایید. کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره مسائل مهاجرتی می توانند به متقاضیان در تمامی مراحل مهاجرت کمک نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *